Oríste! - jóuw Griekenland forum
Ferry Kythira - Kissamos verdwijnt - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Griekenland per regio (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=54)
+--- Forum: Ionische eilanden (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=58)
+---- Forum: Kythira (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=73)
+---- Discussie: Ferry Kythira - Kissamos verdwijnt (/showthread.php?tid=7434)



Ferry Kythira - Kissamos verdwijnt - Patrick - 12 February 2020

Triton Ferries heeft maandag aangekondigd dat hun ferry IONIS niet langer de route Piraeus -> Kythira -> Kissamos zal bedienen. Vanaf 1 maart wordt de Ionis ingezet op de route Lavrio -> Kea -> Kythnos.

Het is niet geweten of een andere ferry zal ingezet worden op de gesubsidieerde route Piraeus -> Kythira -> Kissamos.
Kythira en Antikythira worden wel verder bediend door de Porfyroussa vanuit Neapoli.


RE: Ferry Kythira - Kissamos verdwijnt - ostria - 12 February 2020

Dat is nu jammer, hadden net vanuit Gythio over willen varen naar Kythira.
Normaal doen we dat vanuit Neapoli, ditmaal was voor ons gunstiger vanuit Gythio. Dan maar dagje langer in Neapolis, op woensdag is er geen over vaart .
Bedankt voor het bericht!!


RE: Ferry Kythira - Kissamos verdwijnt - Frank - 12 February 2020

Aan iedereen die vanuit Piraeus, Kissamos of Gythion naar Kythira wil reizen,

Het klopt dat de Ionis gaat stoppen op deze route, maar het zal mogelijk blijven om via Piraeus, Kissamos en/of Gythion naar Kythira te komen. De reder TZAMPO TZET N.E. heeft de vergunning aangevraagd om deze route te gaan faciliteren.

Het is nu wachten op goedkeuring van het ministerie.

Zodra de vergunning is verleend, zal ik dit melden.

Met veel groeten vanuit het altijd bereikbare Kythira!!

Frank


RE: Ferry Kythira - Kissamos verdwijnt - metaxa - 12 February 2020

Voor mensen die de bijzondere reis van Ross geboekt hebben van Zuid of west Kreta naar Kythira moeten
er wel rekening mee houden dat die reis waarschijndelijk ook niet door kan gaan ,wij hebben dat in 2017 meegemaakt
omdat de Ferry er heel de zomer uit lag ,wij hebben de reis wel kunnen omboeken 1week west en 1week zuid Kreta
voor de zelfde prijs , het is al vele jaren problemen met die lijn Kissamos  -Kythira


RE: Ferry Kythira - Kissamos verdwijnt - Patrick - 12 February 2020

Bedank Frank voor de update.

Weet jij meer over de reder TZAMPO TZET N.E.? Ik ken die helemaal niet en heb er eigenlijk ook nog nooit van gehoord.


RE: Ferry Kythira - Kissamos verdwijnt - chris - 13 February 2020

Patrick - Google Met griekse letters leveret wel Wat info op.

τζαμπο τζετ

Eigenlijk is het de Griekse schrijfwijze voor Jumbo jet...
Ik heb het verder niet uitgezocht maar er zijn oa bedrijfsgegevens te vinden op het internet.


RE: Ferry Kythira - Kissamos verdwijnt - Frank - 13 February 2020

Hoi Patrick,

Het betreft de veerboot 'Aqua Jewel' N.P.11045, of zoals de Grieken schrijven: 'ΑΚΟΥΑ ΤΖΙΟΥΕΛ' Ν.Π.11045.

Met veel groeten,

Frank


RE: Ferry Kythira - Kissamos verdwijnt - Patrick - 13 February 2020

(13 February 2020, 08:01)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick - Google Met griekse letters leveret wel Wat info op.

τζαμπο τζετ

Eigenlijk is het de Griekse schrijfwijze voor Jumbo jet...
Ik heb het verder niet uitgezocht maar er zijn oa bedrijfsgegevens te vinden op het internet.

Eigenlijk heb ik niet door hoe ik het in Griekse letters kon omzetten en dat te gebruiken om even te googelen.

Frank schreef:Het betreft de veerboot 'Aqua Jewel' N.P.11045, of zoals de Grieken schrijven: 'ΑΚΟΥΑ ΤΖΙΟΥΕΛ' Ν.Π.11045.

Met veel groeten,

Frank

Of het goed nieuws is week ik niet maar de Aqua Jewel behoort tot Seajets. Vorig jaar flikte hij het kunstje om de Aqua Jewel zonder iemand in te lichten weg te halen van een intercycladische route waardoor er in Anafi tientallen toeristen en auto's niet weg konden. Naast de Prevelis die er 1 maal per week langs kwam was de Aqua Jewel eigenlijk ook de enige mogelijkheid die de inwoners van Anafi hadden om naar de grote(re) eilanden te gaan voor hun administratie of voor medische redenen.
Het ergerlijkste was dat na enkele dagen als reden opgegeven werd dat de Aqua Jewel een mechanisch probleem had en daarom naar Kalamata moest terwijl het vaartuig al onderweg was voor een charter in de Azoren. Iets wat klaarblijkelijk al weken van tevoren was geregeld. Maar onwetende toeristen konden wel nog steeds een ticket boeken weken nadat de ferry al in de Azoren was. Met als resultaat dat er waren die de aanbetaling voor hun verblijf op Anafi kwijt waren.
Met andere woorden, als er zich een financieel voordeeltje voordoet dan is de Aqua Jewel zo weer weg denk ik maar.
Maar Illiopoulos en de huidige minister van Scheepvaart en eilanden beleid zijn blijkbaar 2 handen op 1 buik. Zie de perikelen die Golden Star Ferries en Fast Ferries ondervinden voor hun aangepaste routes voor dit jaar, aanpassingen die door Illiopoulos niet gesmaakt werden en waarin de Minister hem volgde, tegen het advies in van de Raad voor de Kustvaart. Zie
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Maar blijkbaar komt het motto "voor wat hoort wat" nu op de proppen en ben ik er 100% zeker van dat de aanvraag voor de Aqua Jewel goedgekeurd zal worden. Kunnen Illiopoulos en de minister de subsidies dan waarschijnlijk lekker onder hun tweeën verdelen.


RE: Ferry Kythira - Kissamos verdwijnt - ostria - 13 February 2020

Dank je wel Frank voor de info, gaan toch maar lekker weer vanuit Neapolis, één dagje korter op het mooie Kythira Dodgy  Dat wél hmmm

Groetjes Yvonne.


RE: Ferry Kythira - Kissamos verdwijnt - tipa - 21 February 2020

Op welke site( of meerdere) vind ik de ferryroutes?
Voorheen was het ferryhopper.com, maar vind hier nu lang niet alles meer terug.
Dus ook de kleine cycladen e.d.


RE: Ferry Kythira - Kissamos verdwijnt - Patrick - 21 February 2020

Ferryroutes vind je nog steeds op ferryhopper.com. Maar er zijn nog een pak vaarschema's voor na 31 maart niet ingevoerd in de boekingssystemen van de rederijen waardoor die dus ook nog niet te zien zijn op ferryhopper.com, openseas.gr en gtp.gr
Voor Kythira - Kissamos zal je voorlopig zeker niks terugvinden gezien de ferry Ionis vanaf 1 maart op een andere route gaat varen. Een andere rederij heeft een verzoek ingediend om op die gesubsidieerde route te gaan varen met de Aqua Jewel maar er is nog geen definitieve toezegging.
Niks is zeker maar waarschijnlijk zal aan het vaarschema zoals het was niet veel of misschien zelfs helemaal niets veranderen. Maar het is dus nog even afwachten.


RE: Ferry Kythira - Kissamos verdwijnt - Frank - 02 March 2020

Afgelopen weekend is bekend gemaakt dat de veerboot 'Aqua Jewel' (rederij Seajets) vanaf aanstaande donderdag 5 maart de vaardiensten gaat uitvoeren tussen Piraeus - Kythira - Anti-Kythira - Kissamos (Kreta) en Gythion (Peloponnesos).

Drakakis Tours in Livadi is het agentschap op Kythira voor het maken van een reserverling of het kopen van tickets. Meer informatie (ook over online bestellen) zal spoedig volgen op hun website:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Hieronder lees je het vaarschema:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Ferry Kythira - Kissamos verdwijnt - Patrick - 02 March 2020

efcharisto Frank.