Oríste! - jóuw Griekenland forum
Emmer met kraantje voor aan de muur - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Te koop / te ruil / dienstverlening (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=34)
+--- Forum: Ik ben op zoek naar......... (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=126)
+--- Discussie: Emmer met kraantje voor aan de muur (/showthread.php?tid=7596)



Emmer met kraantje voor aan de muur - Angeliki - 21 June 2020

De foto van de week doet me weer herinneren aan een artikel wat ik graag zou willen hebben: een halve emmer met een kraantje. Of het typisch Grieks is weet ik niet, maar ik heb ze daar in ieder geval al meerdere keren gezien. In de Zagori heb ik het nog wel in een oud huis aangetroffen, waar het in de keuken echt nog in gebruik was! Om mee te nemen in het vliegtuig was altijd een dingetje, want in het koffer paste het niet en waarschijnlijk komen wij dit jaar ook niet meer in Griekenland, dus........daarom hier de vraaag: weet iemand waar ik dit eventueel kan bestellen? Zodat het opgestuurd kan worden?


RE: Emmer met kraantje voor aan de muur - Nanny - 21 June 2020

Misschien eens vragen aan Laila van der schaaf, van Ellas import? Zij laat regelmatig teracotta potten en van die griekse tafel/stoel setjes uit Kreta komen om te verkopen.
Ook van die kleine kerkjes verkoopt ze. Misschien is t wel iets om die halve emmers te importeren, en brenge je haar op n idee.
Of misschien kan ze dr een voor jou alleen mee laten komen.


RE: Emmer met kraantje voor aan de muur - jjohn - 22 June 2020

Ik volg dit. Ik heb namelijk ook interesse. Ik heb een tijdje gezocht op internet maar ze zijn blijkbaar alleen in Griekenland verkrijgbaar.
Ik vond niet eens een foto.


RE: Emmer met kraantje voor aan de muur - Jef Dockx - 22 June 2020

Zo een waterdispenser  niet echt typisch Grieks , je vindt ze meestal nog in de lokale folklore musea . Ik heb ze persoonlijk al gezien in Duitsland en in Belgie. @  jjohn Met de juiste zoekterm " waterdispenser" vindt je ze nog op het WWW .

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ze bestaan ook in nieuwe uitvoering , verzinkt of geëmailleerd.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Emmer met kraantje voor aan de muur - Elena - 22 June 2020

(21 June 2020, 17:45)Angeliki schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De foto van de week doet me weer herinneren aan een artikel wat ik graag zou willen hebben: een halve emmer met een kraantje. Of het typisch Grieks is weet ik niet, maar ik heb ze daar in ieder geval al meerdere keren gezien. In de Zagori heb ik het nog wel in een oud huis aangetroffen, waar het in de keuken echt nog in gebruik was! Om mee te nemen in het vliegtuig was altijd een dingetje, want in het koffer paste het niet en waarschijnlijk komen wij dit jaar ook niet meer in Griekenland, dus........daarom hier de vraaag: weet iemand waar ik dit eventueel kan bestellen? Zodat het opgestuurd kan worden?

Als je volgend jaar weer naar Griekenland gaat misschien van daaruit laten opsturen.
Ik zou geen nieuwe willen hebben, op de plaatjes van Jef vind ik ze ook niet mooi.

Wij zijn de gelukkige om er twee te hebben hangen, de lichte is nog origineel, de tweede moest een likje verf hebben.
Natuurlijk zijn ze wel beschadigd, maar dat hoort er ook bij, als ze oud en gebruikt zijn.

De originele gekregen van Griekse vrienden en nog door pappoe gebruikt... de ander langs de weg waar ze de bermen hadden gemaaid.

Succes met het vinden.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Emmer met kraantje voor aan de muur - Nanny - 22 June 2020

Prachtig Elena, gebruik je ze ook?


RE: Emmer met kraantje voor aan de muur - Elena - 22 June 2020

(22 June 2020, 18:34)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Prachtig Elena, gebruik je ze ook?

Ja, wij vullen ze met Raki, oeps dat is een ander eiland, wij vullen ze natuurlijk met Ouzo Wink


RE: Emmer met kraantje voor aan de muur - Fani - 23 June 2020

Als je zoekt op μουσλούκι vind je een aantal Griekse bedrijven die ze verkopen

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&tbm=isch&q=μουσλούκι&sa=X&ved=2ahUKEwiV5oK11pfqAhUGwQIHHRKMBJ8Q7Al6BAgKECs&biw=1791&bih=1090#imgrc=9hkP-CrnwS0TKM