Oríste! - jóuw Griekenland forum
Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Το καφενείον- Het Griekse praathoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=46)
+--- Forum: Het kafeneion - Schuif gezellig aan in ons Griekse dorpscaféetje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Discussie: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland (/showthread.php?tid=7606)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Goedas - 22 August 2020

Precies Patrick, dat had ik bij #435 ook vermeld. Zal wel geen kwaad kunnen aparte formulieren, maar is niet nodig.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - roefke - 22 August 2020

Griekenland staat nu orange ingekleurd voor wie terugkeerd naar belgie, op de website van buitenlandse zaken.Eigenaardig dat heel griekenland direct orange word, zonder onderscheid in regios/ eilanden


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Vito - 22 August 2020

En wat betekent oranje bij jullie? 2 weken in quarantaine bij thuiskomst?


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - roefke - 22 August 2020

(22 August 2020, 09:34)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En wat betekent oranje bij jullie? 2 weken in quarantaine bij thuiskomst?

Er word dan aangeraden zonder verplichting om bij terukeer een test te laten doen + eventueel qaurantaine.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - vlagreco - 22 August 2020

(22 August 2020, 09:34)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En wat betekent oranje bij jullie? 2 weken in quarantaine bij thuiskomst?

Naar gebieden met de code oranje mogen Belgen wel nog reizen, maar Buitenlandse Zaken (België) vraagt om je bij terugkomst te laten testen en vrijwillig in quarantaine te gaan.

------------------

Oeps, ik merk nu dat Roefke ook net geantwoord heeft. Ik kan mijn reactie blijkbaar blijkbaar niet deleten.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Vito - 22 August 2020

Maar niet zoals in Nederland dat je alleen nog strikt noodzakelijke reizen mag maken?


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - annita - 22 August 2020

(21 August 2020, 22:22)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(21 August 2020, 21:38)annita schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ik las ergens dat het decreet voor de NonCovid Verklaring tot  31 augustus zou gelden.....dus het kan ook dat het daarna niet verlengd wordt......maar hoe komen wij daarachter voor vertrek ? Weet iemand dat ?

Dat wordt meestal enkele dagen vooraf aangekondigd. O.a. hier:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





dank ! ik zet deze pagina bij mijn favorieten


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - El Greco - 22 August 2020

(22 August 2020, 10:38)annita schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(21 August 2020, 22:22)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(21 August 2020, 21:38)annita schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ik las ergens dat het decreet voor de NonCovid Verklaring tot  31 augustus zou gelden.....dus het kan ook dat het daarna niet verlengd wordt......maar hoe komen wij daarachter voor vertrek ? Weet iemand dat ?

Dat wordt meestal enkele dagen vooraf aangekondigd. O.a. hier:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





dank ! ik zet deze pagina bij mijn favorieten

Zeker ook 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 in de gaten houden. 
(in Chrome kan je hem gemakkelijk in het Nederlands zetten).

(22 August 2020, 10:28)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maar niet zoals in Nederland dat je alleen nog strikt noodzakelijke reizen mag maken?

Het blijven suggesties/aanbevelingen.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Patrick - 22 August 2020

Gisteren op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - roefke - 22 August 2020

Ik vind het toch raar dat landen zoals Nl wel opgedeeld worden in provincies, en waar sommige provincies zoals zeeland code orange krijgen, terwijl heel griekenland code orange krijgt, het kan toch niet dat Athene , mykonos dezelfde risicos hebben dan ik zeg maar chios, leros. Belgishe logica zeker?


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Patrick - 22 August 2020

(22 August 2020, 18:36)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vind het toch raar dat landen zoals Nl wel opgedeeld worden in provincies, en waar sommige provincies zoals zeeland code orange krijgen, terwijl heel griekenland code orange krijgt, het kan toch niet dat Athene , mykonos dezelfde risicos hebben dan ik zeg maar chios, leros. Belgishe logica zeker?

Ik zou het eerder onwetendheid noemen.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - El Greco - 22 August 2020

(22 August 2020, 18:36)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vind het toch raar dat landen zoals Nl wel opgedeeld worden in provincies, en waar sommige provincies zoals zeeland code orange krijgen, terwijl heel griekenland code orange krijgt, het kan toch niet dat Athene , mykonos dezelfde risicos hebben dan ik zeg maar chios, leros. Belgishe logica zeker?

Er is wel wat meer raars in Nederland dan elders. Zou natuurlijk beter passen in het "typisch Nederland" topic. Big Grin 
In Rotterdam is er mondkapjesplicht sinds 5 augustus, maar in tegenstelling tot in Antwerpen en bij uitbreiding de hele provincie, moet het in Rotterdam maar slechts in een bepaalde omgeving van het centrum, zelfs nog geen district. 
Ik was daarstraks weer in Rotterdam, in de buurt tussen de Erasmusbrug en het Willemplein en daar is geen verplichting. Op loopafstand daar vandaan dan weer wel... Dodgy 
Op een veertigtal mensen dat je daar over drukke knooppunten ziet over wandelen/rijden, merk je geen 5 mensen met een mondkapje op. Confused


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - vlagreco - 22 August 2020

Op de kaart van ECDC:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




kan je nog enigszins zien dat de provincies Thessalia, Macedonië, Thracië, en regio Attika wat donkerder kleuren dan de rest van Griekenland. Toch wat betreft het vasteland.

Vaststelling is dat situaties vliegensvlug kunnen wijzigen. Zie maar wat terugkerende reizigers van de Balearen te wachten staat (aangezien die regio plots tot rode zone benoemd werd): repatriëring (o.a. 28 lege vliegtuigen van TUI gaan hen in de komende dagen ophalen), testing én quarantaine. Je zal het maar meemaken: je kind mag niet naar school, en jij zelf nog 2 weken vakantie aan je baas vragen...
Gisteravond de Balearen. Deze namiddag melding van sterk verhogende aantallen in Duitsland. Ik zou echt niet durven voorspellen waar we binnen 14 dagen zullen staan...


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - annita - 22 August 2020

(22 August 2020, 18:55)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(22 August 2020, 18:36)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vind het toch raar dat landen zoals Nl wel opgedeeld worden in provincies, en waar sommige provincies zoals zeeland code orange krijgen, terwijl heel griekenland code orange krijgt, het kan toch niet dat Athene , mykonos dezelfde risicos hebben dan ik zeg maar chios, leros. Belgishe logica zeker?

Er is wel wat meer raars in Nederland dan elders. Zou natuurlijk beter passen in het "typisch Nederland" topic. Big Grin 
In Rotterdam is er mondkapjesplicht sinds 5 augustus, maar in tegenstelling tot in Antwerpen en bij uitbreiding de hele provincie, moet het in Rotterdam maar slechts in een bepaalde omgeving van het centrum, zelfs nog geen district. 
Ik was daarstraks weer in Rotterdam, in de buurt tussen de Erasmusbrug en het Willemplein en daar is geen verplichting. Op loopafstand daar vandaan dan weer wel... Dodgy 
Op een veertigtal mensen dat je daar over drukke knooppunten ziet over wandelen/rijden, merk je geen 5 mensen met een mondkapje op. Confused
ik woon in rotterdam en ja, de mondkapjes plicht geldt al een tijdje in bepaalde (drukke) straten in Rotterdam. In mijn straat, geldt het maar voor de helft, tot aan de kruising met de LIjnbaan. Dus ik moet halverwege als ik boodschappen ga doen, de mondkap op of af doen. Pas de laatste dagen zie ik dat bijna iedereen m draagt - eerst niet in de straten waar het moet. Maar sinds donderdag moet je in de meeste winkels ook een mondkapje op..........en inderdaad, mensen lopen vlak langs je met passeren of reiken langs je in de winkels zowel met of zonder mondkap. of het nu echt helpt, daar zijn de meningen over verdeeld! vanaf morgen gaat er wel beboet worden als je het niet draagt!
ik heb ze al klaarliggen voor corfu overigens !


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - metaxa - 23 August 2020

Vorige week op controle geweest in het UZ Gent 100% met mondkapjes ,die week daar voor in
Terneuzen  [Zeeland ] enkel het personeel met mondkapjes , maar Zeeland is op een na ook de
provincie met de minste Corona besmettingen ,het zal toch niet alleen aan de zeelucht te danken
zijn ,ik heb toch de indruk  dat het vooral in de grotere steden heerst .


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - johwjagt - 23 August 2020

Weet iemand ook of je van te voren getest moet worden als je met de boot van Italië naar Griekenland wilt gaan? Ik had begrepen dat je dan niet getest hoeft. Wij willen eind september met de auto naar Griekenland. Als ik de kaart zo bekijk is met de boot via Italië de veiligste en misschien wel de enigste route?


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - chris - 23 August 2020

Je hoeft niet tevoren worden getest. Wel plf invullen.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Wilma - 23 August 2020

Zeker tientallen vakantiegangers misten de afgelopen week hun vlucht naar onder meer Griekenland, omdat de uitslag van hun coronatest er nog niet was. Reisorganisatie TUI waarschuwt dan ook: vraag de test echt op tijd aan.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Goedas - 23 August 2020

Kreeg weer mail van sunweb. Je moet je nu als groep aanmelden om niet het gevaar te lopen dat bij bv 4 personen er 3 op tijd binnen zijn en de 4e niet. Gaat vandaag in om 18.00 uur.

Vandaag om 18:00 uur wordt door HetHuisartslab een belangrijke wijziging in het registratie systeem van HetHuisArtsLab doorgevoerd. Deze wijziging is bedoeld om de reizigers in één reisgezelschap gelijktijdig de uitslagen te bezorgen en de testen efficiënter en doelmatiger te kunnen gaan verwerken.

Mocht je inmiddels de PCR-test al gedaan hebben dan hoef je géén actie te ondernemen en kun je deze e-mail negeren. Deze e-mail is enkel voor iedereen die zich al wel heeft ingeschreven voor de PCR-test bij HetHuisArtsLab, maar die de test nog niet heeft laten afnemen.

Vanaf 18.00 uur vanavond krijgt iedereen die zich al voor een test heeft ingeschreven maar die nog niet heeft laten afnemen bericht dat hun aanmelding bij HetHuisArtsLab is komen te vervallen. Tegelijk krijg je de uitnodiging om met de vouchercode je opnieuw te registreren op deze nieuwe manier.

Alleenreizenden kiezen voor ’individuele aanmelding’. Wanneer je in groepsverband reist kies je voor ’groepsaanmelding’. Het is één groepsaanmelding per boeking die je bij onze reisorganisatie hebt gemaakt. Let op dat wanneer je je als groep registreert, moeten alle reizigers van de groepsafname zich samen melden bij de testlocatie. Bekijk deze video voor meer informatie over een groepsaanmelding.

De verdere testafname, testverwerking en proces van beschikbaar stellen van de test-uitslagen blijven ongewijzigd.

Het afnemen van een PCR-test is verplicht tot en met 31 augustus. Als de maatregel wordt verlengd, updaten wij onze FAQ hierover en zal de test ook na 31 augustus door ons worden vergoed. Het is nu nog onbekend of deze maatregel wordt verlengd na 31 augustus.

Bekijk hier de FAQ voor de veelgestelde vragen aan HetHuisArtsLab.

Met vriendelijke groet,

Sunweb


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - chris - 23 August 2020

Mijn dochter en 2 kleinkinderen waren op tijd en gelijktijdig getest. Een test kwam niet binnen, onmogelijk kontakt te maken met het testlab in Enschede. Resultaat, ze konden niet vliegen. Laatste test kwam binnen 15 uur na vertrek vliegtuig. Ze waren wel allemaal negatief,dat wel.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Goedas - 23 August 2020

Verschrikkelijk Chris. Wat is dat balen. Vandaar dat ze het nu als groep doen, zodat je de uitslag tegelijk krijgt.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - grek - 23 August 2020

hallo Chris wanneer kunnen ze nu wel komen,


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Patrick - 23 August 2020

Na vaststelling van 26 nieuwe besmettingen in de laatste 3 dagen (waarvan 12 in de laatste 24 uren) is Lesbos toegevoegd aan de gebieden waar speciale maatregelen getroffen worden.
De maatregelen verbieden de exploitatie van bars, restaurants en uitgaansgelegenheden van middernacht tot de volgende ochtend 7 uur. Bovendien mogen maximaal 50 personen alle (openbare) evenementen en bijeenkomsten bijwonen, met uitzondering van locaties zoals restaurants, bioscopen en theaters waar speciale regels van toepassing zijn.

Deze maatregelen worden ook al toegepast in Kreta, Oost-Macedonië, Thracië, Attika, Thessaloniki, Larissa, Corfu, Karditsa, Pella, Pieria, Katerini, Volos, Santorini, Rhodos, Zakynthos, Paros en Kos.

Ze blijven voorlopig gelden tot 1 September.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - El Greco - 24 August 2020

(21 August 2020, 14:48)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voilà, net voor de middag een PCR-test laten uitvoeren bij Medina in Dendermonde. Binnen 48h zouden we de uitslag in het Engels in onze mailbox moeten krijgen.
We zijn €46,80 (x2) armer geworden.

Nu afwachten wat het resultaat gaat zijn. 
We hebben ondertussen ook het PLF document ingevuld. Mijn vrouw heeft het voor alle zekerheid deze ochtend zelf ook maar ingevuld want ze vertrouwd het niet dat er maar 1 nodig zou zijn voor het reisgezelschap. Beter het zekere voor het onzekere nemen nietwaar.  Smile

Update:

Hebben toch nog moeten bellen naar het labo op zondagmiddag want onze uitslag bleef weg. Mijn resultaat hadden ze naar een verkeerd e-mail adres gestuurd en die van mijn vrouw toch net binnen de 48u.

Ondertussen ook de QR-code mogen ontvangen, om 23:06 liep die binnen. 

Nu duimen dat die 72uur (3d.) niet overschreden zijn door een andere tijdtelling.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Goedas - 24 August 2020

Hoop dat alles goed komt El Creco en dan met je vrouw een super fijne vakantie gewenst....


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - chris - 24 August 2020

(23 August 2020, 23:24)grek schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




hallo Chris wanneer kunnen ze nu wel komen,

Ze kunnenniet komen. Zelfstandig vlucht geboekt via Weeze. Deze boden wel tegen gereduceerd tarief twee dagen later een vlucht vanaf Eindhoven aan. De negatieve test was dan inmiddels verlopen. Tijd om een nieuwe te doen was te kort..


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Piepa - 24 August 2020

Kan je je QR code reeds aanvragen een drietal weken vóór vertrek? Of is het aangeraden om dit niet zo lang op voorhand te doen? Rekening houdend natuurlijk met de minimum 48 uur...


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - grek - 24 August 2020

Nee dat is te vroeg ,omdat er nog van alles kan veranderen , 2 tot 3 dagen voor het vertrek


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - El Greco - 24 August 2020

(24 August 2020, 06:29)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoop dat alles goed komt El Creco en dan met je vrouw een super fijne vakantie gewenst....

Hartelijk dank Goedas!
We kunnen zo dadelijk gaan boarden. Op 30 december was het de laatste keer dat we daar stonden toen we een onaangenaam telefoontje kregen van mijn broer. 
In mei werden de vluchten uiteraard allemaal gecanceld. 
Nu dus 3de poging. Niet echt veel volk aan de gate. Zouden er op het laatste ogenblik nog veel mensen afgehaakt hebben?
Benieuwd hoe het verder zal gaan in Athene en Heraklion.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Loebas81 - 24 August 2020

Vrijdag middag aangekomen in Santorini vanuit Amsterdam. De meeste schrik kwam van de check-in bediende op Schiphol. Plf’s waren in orde maar covidtesten, vanuit Belgie, waren half in het Engels en half Nederlands.Na grondig bekeken te hebben besliste ze dan om haar superieur te raadplegen en na ongeveer 5 min kwam dan het verlossende ok. Je zou voor minder diarree krijgen. Op Santorini ging alles heel vlot, wel indrukwekkende politiemacht en dokters aanwezig. Plf’s ok, q begon met 4, en test maar vluchtig bekeken en in orde. Was het niet dat tickets reeds in september geboekt waren gingen we toch een jaartje gepast hebben. Hier geen stress, zeker de helft minder volk dan normaal.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Markos - 24 August 2020

Heb AZ Nikolaas gecontacteerd en een covid-test kan enkel op afspraak via de huisarts. De prijs is zoals hier hernomen, namelijk € 46.81/pers.
Vermits er een labo Medina is op 500m van mijn woonst, heb ik hen ook gecontacteerd. De prijs zal hetzelfde zijn, maar dit is iets dichter bij mijn deur.
Misschien dat het PCR-document verdwijnt bij verbeterde situatie en na het toerisme-seizoen? We zien wel, en anders zal het extra kosten betekenen...


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - metaxa - 24 August 2020

(24 August 2020, 11:00)Loebas81 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vrijdag middag aangekomen in Santorini vanuit Amsterdam. De meeste schrik kwam van de check-in bediende op Schiphol. Plf’s waren in orde maar covidtesten, vanuit Belgie, waren half in het Engels en half Nederlands.Na grondig bekeken te hebben besliste ze dan om haar superieur te raadplegen en na ongeveer 5 min kwam dan het verlossende ok. Je zou voor minder diarree krijgen. Op Santorini ging alles heel vlot, wel indrukwekkende politiemacht en dokters aanwezig. Plf’s ok, q begon met 4, en test maar vluchtig bekeken en in orde. Was het niet dat tickets reeds in september geboekt waren gingen we toch een jaartje gepast hebben. Hier geen stress, zeker de helft minder volk dan normaal.

Gelukkig dat jullie niet voor Paros of Mykonos gekozen hebben ,want daar zijn momenteel strenge regels ivm met Corona .
het schijnt dat Santorini en Naxos nog steeds Corona vrij zijn ,hopelijk toch een goede vakantie  gewenst van ons


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Goedas - 24 August 2020

#467 Piepa
#468 Grek
@Grek, dat is mooi te weten dat QR code ca 3 dgn van te voren aangevraagd moet worden. Ik dacht dat het niet uitmaakt en dat je vlak voor vertrekdatum QR code krijgt. Dus eigenlijk COVID 19 test en QR code tegelijk aanvragen.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - chris - 24 August 2020

Plf twee dagen tevoren invullen en verzenden. Je krijgt per omgaande een bevestigingsmail dat je de plf is ontvangen. Meestal omstreeks middernacht voor vertrek krijg je dan de ar toegestuurd.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Goedas - 24 August 2020

@Chris.
Oke. We vertrekken als we gaan dinsdag 15 sept. Als ik het goed begrijp QR code de zondags aanvragen.
De COVID test de vrijdags aanvragen en de zondags testen.

Iemand die ik ken uit Pilion heeft zich gisteren laten testen en vanmorgen vroeg al uitslag. Vertrek dinsdag. Zo snel kan de uitslag dus ook gaan.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Arthur - 24 August 2020

(24 August 2020, 10:34)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(24 August 2020, 06:29)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoop dat alles goed komt El Creco en dan met je vrouw een super fijne vakantie gewenst....

Hartelijk dank Goedas!
We kunnen zo dadelijk gaan boarden. Op 30 december was het de laatste keer dat we daar stonden toen we een onaangenaam telefoontje kregen van mijn broer. 
In mei werden de vluchten uiteraard allemaal gecanceld. 
Nu dus 3de poging. Niet echt veel volk aan de gate. Zouden er op het laatste ogenblik nog veel mensen afgehaakt hebben?
Benieuwd hoe het verder zal gaan in Athene en Heraklion.

Fijne vakantie, doe iedereen de groeten in Agios Nikolaos (Piga to Riga/Kanargio) en in het zuid oosten, Makry-Gialos misschien ben ik er in 2022 weer.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - annita - 24 August 2020

(24 August 2020, 00:48)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(21 August 2020, 14:48)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voilà, net voor de middag een PCR-test laten uitvoeren bij Medina in Dendermonde. Binnen 48h zouden we de uitslag in het Engels in onze mailbox moeten krijgen.
We zijn €46,80 (x2) armer geworden.

Nu afwachten wat het resultaat gaat zijn. 
We hebben ondertussen ook het PLF document ingevuld. Mijn vrouw heeft het voor alle zekerheid deze ochtend zelf ook maar ingevuld want ze vertrouwd het niet dat er maar 1 nodig zou zijn voor het reisgezelschap. Beter het zekere voor het onzekere nemen nietwaar.  Smile

Update:

Hebben toch nog moeten bellen naar het labo op zondagmiddag want onze uitslag bleef weg. Mijn resultaat hadden ze naar een verkeerd e-mail adres gestuurd en die van mijn vrouw toch net binnen de 48u.

Ondertussen ook de QR-code mogen ontvangen, om 23:06 liep die binnen. 

Nu duimen dat die 72uur (3d.) niet overschreden zijn door een andere tijdtelling.

SUCCES HOOR... laat je het ook even weten aan ons ?

(23 August 2020, 20:20)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mijn dochter en 2 kleinkinderen waren op tijd en gelijktijdig getest. Een test kwam niet binnen, onmogelijk kontakt te maken met het testlab in Enschede. Resultaat, ze konden niet vliegen. Laatste test kwam binnen 15 uur na vertrek vliegtuig. Ze waren wel allemaal negatief,dat wel.

wat een doffe pech zeg. maar je dochter zou het er niet bij moeten laten zitten.zij is toch een overeenkomst aangegaan met dat lab, en die hebben zich niet aan de overeenkomst gehouden. konden ze nog met een andere vlucht mee zodat niet de hele vakantie in het water viel ?


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Markos - 24 August 2020

Dit zijn situaties die inderdaad niet door de beugel kunnen. Als je je aanbiedt en aan de regels houdt, is het labo verantwoordelijk. Ik zou er alleszins niet mee kunnen lachen...


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - chris - 24 August 2020

Mijn dochter laat het er ook niet bij zitten. Probleem in de medische sector is altijd dat men een inspannings verbintenis aangaat en geen resultaatsverbintenis. Komt er op neer dat ze beloven hun best te doen dat de test op tijd klaar is.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Patrick - 24 August 2020

Nadat in de afgelopen week 33 nieuwe besmettingen vastgesteld zijn worden volgende strengere maatregelen van kracht voor de prefectuur Chania:

- Opschorting van elk soort evenement, zoals feesten, beurzen, religieuze processies, open markten, enz.

- Verbod op elke vorm van bijeenkomst van burgers van meer dan 9 personen om welke reden dan ook, zowel in het openbaar als privé.

- In eetruimtes is een maximum aantal van 4 personen aan elke tafel toegestaan; in het geval dat het eerstegraads familieleden zijn, zijn maximaal 6 toegestaan.

- Het gebruik van een masker is zowel binnen als buiten verplicht.

Er wordt aan herinnerd dat het verbod op de exploitatie van alle horecagelegenheden (bars, restaurants enz.)  van middernacht tot 07.00 uur de volgende ochtend van kracht blijft.