Oríste! - jóuw Griekenland forum
Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Το καφενείον- Het Griekse praathoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=46)
+--- Forum: Het kafeneion - Schuif gezellig aan in ons Griekse dorpscaféetje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Discussie: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland (/showthread.php?tid=7606)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - chris - 29 August 2020

Dit is excact waarom ik eerder deze week schreef dat je per persoon een plf moet invullen.Krijg je geen misverstanden.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Patrick - 29 August 2020

(29 August 2020, 17:10)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dit is excact waarom ik eerder deze week schreef dat je per persoon een plf moet invullen.Krijg je geen misverstanden.

Heb ik eerder ook al aangeraden. Het valt wel op dat het voornamelijk de verschillende luchtvaartmaatschappijen c.q. reisorganisaties zijn die daarover verschillende meningen hebben. Dat bleek ook al op andere fora waar voornamelijk Britse toeristen opmerkingen maakten over verschillende interpretaties door TUI, Jet2, Easyjet, enzovoort. Voor de ene was 1PLF voldoende, voor een andere dan weer niet en een 3de wilde dan enkel 1 formulier aanvaarden als het een familie mét kinderen betrof.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Buurman - 29 August 2020

Reisadvies Griekenland | Ministerie van Buitenlandse Zaken
Laatst gewijzigd op: 29-08-2020 | Nog steeds geldig op: 29-08-2020

De Griekse overheid heeft nieuwe coronamaatregelen afgekondigd. Vanaf 1 september hoeven reizigers uit Nederland geen negatieve Covid-19 test te overleggen bij aankomst in Griekenland. Denk wel aan het verplicht invullen van een Passenger Locator Form (PLF) ruim voor uw vertrek, maar UITERLIJK 24 uur voor aankomst in Griekenland. In heel Griekenland is het verplicht om een mondkapje te dragen in het openbaar vervoer, in alle winkels, banken, taxi’s, liften en alle andere publieke en openbare ruimten. U riskeert een boete van EUR 150,-- als u geen mondkapje draagt. Volg altijd de de lokale coronaregels op. Op 1 september zal dit reisadvies verder worden aangepast.

Verder: een (vertaalde) melding van gister van een Engelse dame die regionaal nieuws publiceert. Op haar website staat de melding (nog) niet.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(Gisteren om 17:47)




"Tijdens een persconferentie vanmiddag heeft onder meer de ondersecretaris van civiele bescherming, Nikos Hardalias, aangekondigd dat de beperkende maatregelen in de regionale eenheid van Chania nog twee weken van kracht zullen blijven.
Wat ze bevatten:
- Opschorting van elk soort evenement, zoals feesten, beurzen, processies, openbare markten, enz.
- Verbod op elke vorm van bijeenkomst van burgers van meer dan 9 personen om welke reden dan ook, zowel in het openbaar als privé.
- In de eetzalen is het maximum aantal personen dat aan elke tafel is toegestaan, maximaal 4, tenzij het eerstegraads familieleden zijn waar maximaal 6 personen zijn toegestaan.
- Verplicht gebruik van masker zowel buiten als binnen.
- Het verbod op de exploitatie van alle cafés, bars, taverna's enz. Van middernacht tot 07.00 uur de volgende dag is nog steeds van toepassing.
Ik zal meer informatie toevoegen zodra deze beschikbaar komt."

Haar website vind je
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - El Greco - 29 August 2020

Eerste pagina op de travel.govgr website meld nochtans het volgende:

The Passenger Locator Form (PLF) is a key element in the planning. All travelers must complete their PLF until the day before entering the country, providing detailed information on their point of departure, the duration of previous stays in other countries, and the address of their stay while in Greece. In case of multiple stays, they are required to provide the address for the first 24 hours at least. One PLF should be submitted per family.

Ik versta hieruit dat ALLE reizigers (in de betekenis van het woord, of je nu voor business reist of individualistische als plezier en/of in groep/familie) een PLF moeten invullen. Maar ze eindigen ook duidelijk met ”One PLF should be submitted per family".
Nergens wordt er gevraagd naar huwelijks contracten vanuit de Griekse overheid. Wat er daar dus in Eindhoven gebeurt is zal weer een zoveelste ”uitvinding” zijn van iemand die het beter denkt te weten dan de Griekse overheid zelf. Het is echt niet te begrijpen dat, in mijn ogen, een buitenstaander zomaar over jou vakantie kan beslissen.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - SuWe21 - 29 August 2020

Zojuist bevestiging gekregen dat onze kennis inderdaad één PLF had ingevuld voor beiden.
Wij gaan nu gewoon 2 PLF’s invullen.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - annita - 29 August 2020

(29 August 2020, 20:01)Miel en Hanneke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zojuist bevestiging gekregen dat onze kennis inderdaad één PLF had ingevuld voor beiden.
Wij gaan nu gewoon 2 PLF’s invullen.

ja,wij ook, per persoon.maar vooralsnog met het tabje ík heb een covid19 negative declaration'aangevinkt anders kom je niet verder
good luck all !


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - annita - 29 August 2020

(29 August 2020, 19:01)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Eerste pagina op de travel.govgr website meld nochtans het volgende:

The Passenger Locator Form (PLF) is a key element in the planning. All travelers must complete their PLF until the day before entering the country, providing detailed information on their point of departure, the duration of previous stays in other countries, and the address of their stay while in Greece. In case of multiple stays, they are required to provide the address for the first 24 hours at least. One PLF should be submitted per family.

Ik versta hieruit dat ALLE reizigers (in de betekenis van het woord, of je nu voor business reist of individualistische als plezier en/of in groep/familie) een PLF moeten invullen. Maar ze eindigen ook duidelijk met ”One PLF should be submitted per family".
Nergens wordt er gevraagd naar huwelijks contracten vanuit de Griekse overheid. Wat er daar dus in Eindhoven gebeurt is zal weer een zoveelste ”uitvinding” zijn van iemand die het beter denkt te weten dan de Griekse overheid zelf. Het is echt niet te begrijpen dat, in mijn ogen, een buitenstaander zomaar over jou vakantie kan beslissen.

plus de covid test die er nog steeds bij staat. in rood zelfs. heb het nu voor mijzelf ingevuld. voor mijn man doen we het morgen...


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - El Greco - 29 August 2020

Ja maar ik denk niet dat ze dat gaan aanpassen. Er zijn nog te veel landen waarvoor het wel verplicht is. Als Nederlander zijn ga je gewoon mogen passeren vanaf 1 september veronderstel ik. Als ten minste mevrouw of mijnheer aan de incheckbalie weer niet doen of ze je kunnen terecht wijzen. Nog in Athene nog in Heraklion hebben wij onze COVID test moeten laten zien, enkel in Brussel dus bij de incheckbalie.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Patrick - 30 August 2020

(29 August 2020, 21:30)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja maar ik denk niet dat ze dat gaan aanpassen. Er zijn nog te veel landen waarvoor het wel verplicht is. Als Nederlander zijn ga je gewoon mogen passeren vanaf 1 september veronderstel ik. Als ten minste mevrouw of mijnheer aan de incheckbalie weer niet doen of ze je kunnen terecht wijzen. Nog in Athene nog in Heraklion hebben wij onze COVID test moeten laten zien, enkel in Brussel dus bij de incheckbalie.

Logisch ook want de luchtvaartmaatschappijen zijn verantwoordelijk gesteld door de Griekse overheid. Dat is al gebeurd net na de invoering van de PLF toen er een aantal personen (ik dacht in Heraklion) weerhouden werden bij aankomst en het land niet in mochten. Voor de luchtvaartmaatschappijen is het eigenlijk een voorzorgsmaatregel omdat zij anders verplicht worden personen die toegang geweigerd worden op hun kosten terug mee te nemen. Identiek aan de regels m.b.t. bijvoorbeeld passagiers met valse paspoorten of zonder identiteitsdocumenten.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - El Greco - 30 August 2020

(30 August 2020, 00:18)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(29 August 2020, 21:30)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja maar ik denk niet dat ze dat gaan aanpassen. Er zijn nog te veel landen waarvoor het wel verplicht is. Als Nederlander zijn ga je gewoon mogen passeren vanaf 1 september veronderstel ik. Als ten minste mevrouw of mijnheer aan de incheckbalie weer niet doen of ze je kunnen terecht wijzen. Nog in Athene nog in Heraklion hebben wij onze COVID test moeten laten zien, enkel in Brussel dus bij de incheckbalie.

Logisch ook want de luchtvaartmaatschappijen zijn verantwoordelijk gesteld door de Griekse overheid. Dat is al gebeurd net na de invoering van de PLF toen er een aantal personen (ik dacht in Heraklion) weerhouden werden bij aankomst en het land niet in mochten. Voor de luchtvaartmaatschappijen is het eigenlijk een voorzorgsmaatregel omdat zij anders verplicht worden personen die toegang geweigerd worden op hun kosten terug mee te nemen. Identiek aan de regels m.b.t. bijvoorbeeld passagiers met valse paspoorten of zonder identiteitsdocumenten.

Ja dat weet ik wel Patrick maar die mevrouw of mijnheer aan de incheckbalie moeten geen eigen regels gaan toepassen boven de hoofden van de Griekse overheid en/of passagiers, die er niet zijn. Als zij dat dan toch willen aanpassen naar hun interpretatieS moet daar op voorhand over gecommuniceerd worden, niet wanneer je als passagier op de luchthaven staat en volgens de Griekse overheid in regel bent.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Nanny - 30 August 2020

Ik had nooit verwacht dat die testeis zou worden opgeheven. Maar mooi voor al die mensen die deze dagen vertrekken.
Ik las net over Cyprus die geen reizigers uit nl meer toelaat wegens t aantal besmettingen in nl
en n uur later zegt Gr nederlandsetoeristen mogen weer reizen zonder die test, want corona is goedonder controle in nl.
Liggen die maatstaven zoveruit elkaar? Of zijn t de financiele belangen die de doorslag geven.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Markos - 31 August 2020

Toch even positiever nieuws doordat de test opgeschort wordt. Nu nog hopen dat het eind september, oktober ook voor de Belgen zal worden opgeschort.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - vlagreco - 31 August 2020

(31 August 2020, 07:44)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Toch even positiever nieuws doordat de test opgeschort wordt. Nu nog hopen dat het eind september, oktober ook voor de Belgen zal worden opgeschort.

Tja, dat zou dan positief zijn voor de Belgen... maar dan is het toeristisch seizoen ook al flink achter de rug.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Markos - 31 August 2020

vlagreco schreef:
Markos schreef:Toch even positiever nieuws doordat de test opgeschort wordt. Nu nog hopen dat het eind september, oktober ook voor de Belgen zal worden opgeschort.

Tja, dat zou dan positief zijn voor de Belgen... maar dan is het toeristisch seizoen ook al flink achter de rug.
Dat is correct, maar ikzelve vertrek terug in de najaarsperiode. Dus voor mij zou het positief nieuws betekenen.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Vito - 31 August 2020

Volgens mij worden er heel veel reizen geboekt naar Griekenland sinds de test is afgeschaft. Ik zag de aanbiedingen voor mijn neus weggekaapt worden Big Grin
Maar ook ik heb nog een weekje Lefkas geboekt! Zin in ..


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Geni - 31 August 2020

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






De officiele aankondiging (NOTAM) van de laatste aanpassingen mbt vliegverkeer.

En @Vito: Welkom op Lefkas !


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - annita - 31 August 2020

(30 August 2020, 12:05)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik had nooit verwacht dat die testeis zou worden opgeheven. Maar mooi voor al die mensen die deze dagen vertrekken.
Ik las net over Cyprus die geen reizigers uit nl meer toelaat wegens t aantal besmettingen in nl
en n uur later zegt Gr nederlandsetoeristen mogen weer reizen zonder die test, want corona is goedonder  controle in nl.
Liggen die maatstaven zoveruit elkaar? Of zijn t de financiele belangen die de doorslag geven.

ja, dit hadden wij ook gelezen. vreemd, cyprus is natuurlijk half grieks - het toeristische gedeelte en ook vrij populair. hopelijk mogen wij de komende dagen nog wel naar griekenland vliegen. het lijkt allemaal zeer lokaal besloten. zag ook dat heraklion nu in mini lockdown zit.... het is met de dag afwachten !


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - vlagreco - 31 August 2020

(31 August 2020, 21:23)Geni schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






De officiele aankondiging (NOTAM) van de laatste aanpassingen mbt vliegverkeer.

En @Vito: Welkom op Lefkas ?

Eerder op de avond had ik via een ander kanaal al een bericht gezien in dezelfde zin, namelijk "Negatieve testresultaten gelden voor vluchten vanuit landen zoals België. Het gaat dus niet om mensen met de bijvoorbeeld de Belgische nationaliteit."

In het bovenstaand artikel van Geni staat: "Επίσης παρατείνεται έως τις 15 Σεπτεμβρίου η notam που προβλέπει ότι όσοι ταξιδεύουν προς Ελλάδα με αεροπορική σύνδεση από Βουλγαρία, Ρουμανία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Μάλτα, Σουηδία, Βέλγιο, Ισπανία, Αλβανία και Βόρεια Μακεδονία θα εισέρχονται στην χώρα μας μόνο με αρνητικό τεστ Covid-19 το οποίο θα έχει διενεργηθεί μέχρι 72 ώρες πριν την άφιξή τους."

Als je die zin in Google Translate omzet, dan krijg je "De notam wordt ook verlengd tot 15 september, die bepaalt dat degenen die per vliegtuig naar Griekenland reizen vanuit Bulgarije, Roemenië, de Verenigde Arabische Emiraten, Malta, Zweden, België, Spanje, Albanië en Noord-Macedonië, ons land alleen binnenkomen met een negatieve C-test. 19 die zullen zijn uitgevoerd tot 72 uur voor hun aankomst."

Dusss... interpreteerbaar als: als je vanuit België zou vliegen, om het even welke nationaliteit je zou hebben, dan moet je een testresultaat kunnen voorleggen. Doortrekking van deze redenering: als een Belg vanuit Nederland vliegt, zou hij geen testresultaat moeten voorleggen... 
MAAR!!! Absoluut niet te vroeg juichen. Dus de betreffende luchtvaartmaatschappij en/of touroperator contacteren. Zodat je op de vertrekdatum niet het risico loopt teruggestuurd worden. Voorzichtigheid is hier ten zeerste aangewezen!
En meteen de bedenking er bij: wat een onduidelijke regelgeving!


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - SuWe21 - 01 September 2020

(29 August 2020, 10:56)annita schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ik probeer nu het plf form in te vullen, we gaan op 1 sep, maar er staat nog wel een tabje met dat je moet aanvinken dat je een Negative PCR declaration bij je moet hebben..........ai. ............
overigens staat het nu ook op de sunweb en corendon website, maar nog niet bij transavia......

Vanmorgen PLF ingevuld. Ik ben geen tabje tegengekomen over de Negative PCR declaration.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Buurman - 01 September 2020

BUZA is onvolledig in de berichtgeving van vanmorgen over het dragen van mondkapjes in GR. In de regio die onder Chania valt is die tot nader order nog steeds als eerder op deze draad vermeld.
Kort gesteld: vrijwel overal.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - arjanw - 01 September 2020

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Op deze hier eerder genoemde site staat wat de regels nu zijn. Voor Kreta behalve de regio Chania ook Heraklion, en op nog enkele eilanden, een mondkapjes plicht.
In Chania wordt dat door een klein deel van de bevolking (en toeristen) nageleefd, en dan nog vaak alleen over de mond of hangend aan een oor.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Janni - 01 September 2020

(28 August 2020, 11:44)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Janni
Vast wel. Gezellig bij captains bar. Begrijp ik dat je een huis hebt in Kanalaki? Wonen veel bekenden van ons. Sakis en Maria van rest Sakis (zonen Dimitris en Vangalis). Meisje en man van de yoghurt ijs bij die trap omhoog, Dina die schoonmaakt in Byzantio enz. Was even aan het mijmeren....Hopelijk ze volgend jaar mei en misschien september allemaal weer een knuffel te geven.

Ja, hebben we in 2007 gekocht. We komen vrijwel nooit in Parga, alleen op zondag.............


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - jacq1970 - 02 September 2020

(31 August 2020, 20:35)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Volgens mij worden er heel veel reizen geboekt naar Griekenland sinds de test is afgeschaft. Ik zag de aanbiedingen voor mijn neus weggekaapt worden Big Grin
Maar ook ik heb nog een weekje Lefkas geboekt! Zin in ..

zie om mij heen ook steeds meer mensen die toch in ene ergens in griekenland zitten, fijn hoor, voor degene die toch lekker gaan genieten en voor de horeca etc ter plaatse, goedmaken kan dit seizoen niet maar alle inkomsten zijn mooi meegenomen toch.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Markos - 02 September 2020

jacq1970 schreef:
Vito schreef:Volgens mij worden er heel veel reizen geboekt naar Griekenland sinds de test is afgeschaft. Ik zag de aanbiedingen voor mijn neus weggekaapt worden Big Grin
Maar ook ik heb nog een weekje Lefkas geboekt! Zin in ..

zie om mij heen ook steeds meer mensen die toch in ene ergens in griekenland zitten, fijn hoor, voor degene die toch lekker gaan genieten en voor de horeca etc ter plaatse, goedmaken kan dit seizoen niet maar alle inkomsten zijn mooi meegenomen toch.
En nu voor de Belgen nog... die hebben altijd dorst en dat is goed voor de horeca.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - metaxa - 02 September 2020

(02 September 2020, 11:42)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




jacq1970 schreef:
Vito schreef:Volgens mij worden er heel veel reizen geboekt naar Griekenland sinds de test is afgeschaft. Ik zag de aanbiedingen voor mijn neus weggekaapt worden Big Grin
Maar ook ik heb nog een weekje Lefkas geboekt! Zin in ..

zie om mij heen ook steeds meer mensen die toch in ene ergens in griekenland zitten, fijn hoor, voor degene die toch lekker gaan genieten en voor de horeca etc ter plaatse, goedmaken kan dit seizoen niet maar alle inkomsten zijn mooi meegenomen toch.
En nu voor de Belgen nog... die hebben altijd dorst en dat is goed voor de horeca.
Jammer dat er zo weinige [dorstige ] Belgen voor Griekenland kiezen,er gaan nog altijd twee keer zoveel Hollanders naar Griekenland dan Belgen Big Grin


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - vlagreco - 02 September 2020

(02 September 2020, 16:44)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jammer dat er zo weinige [dorstige ] Belgen voor Griekenland kiezen,er gaan nog altijd twee keer zoveel Hollanders naar Griekenland dan Belgen Big Grin

Ben benieuwd of daar inderdaad recente cijfergegevens over bestaan. 

Ik heb het gevoel dat Belgen wel graag voor een vakantie in Griekenland kiezen. Maar ook Frankrijk scoort zeer sterk, want niet echt ver voor de Belgen (en al zeker tijdens de corona periode tijdens dewelke vakantiegangers iets meer vertrouwen hebben in het reizen met de auto dan met het vliegtuig, en ook meer voorkeur naar vakantiewoningen dan hotels).

Tevens rekening houden met het feit dat er ongeveer 17,4 miljoen Nederlanders zijn, en 11,4 miljoen Belgen.
Baseer je bovendien niet op de verhouding van het procentueel aantal Belgen en Nederlanders op dit forum. 

In een artikel van 3 jaar geleden vond ik volgende top 10 van zonbestemmingen met het vliegtuig, voor wat betreft Belgische vakantiegangers:

1. Spanje
2. Griekenland
3. Turkije
4. Italië
5. Bulgarije
6. Portugal
7. Dominicaanse Republiek
8. Mexico
9. Marokko
10. Egypte



RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Wim M - 02 September 2020

Metaxa, ik denk dat er genoeg "dorstige Belgen zijn", maar dat die beseffen, dat het drankje niet lekker wegtikt wanneer je aan de beademing ligt.  Big Grin


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - metaxa - 02 September 2020

(02 September 2020, 17:32)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Metaxa, ik denk dat er genoeg "dorstige Belgen zijn", maar dat die beseffen, dat het drankje niet lekker wegtikt wanneer je aan de beademing ligt.  Big Grin

@wim dit zijn cijfers van Het Griekenland  Net van 2017 en 2018 dus ver voor we van dat virus gehoord hadden


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Patrick - 02 September 2020

Het feit dat Frankrijk hoog scoort bij Belgen heeft ook te maken met onze Franstalige landgenoten. Die gaan immers omdat ze zich daar verstaanbaar kunnen maken. Vele Franstaligen in België zijn namelijk enkel en alleen het Frans machtig. Je zal bijvoorbeeld in Griekenland weinig Franstalige Belgen tegenkomen die geen pakketreis geboekt hebben. Want dan hebben ze nog altijd de host/hostess die normaliter ook Frans spreekt en verstaat.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - metaxa - 02 September 2020

Dit zijn cijfers toen Thomas -Cooke - Neckermann nog actief  waren naar Griekenland ,dus het zal zeker niet meer geworden
zijn volgens mij , en aangezien wij altijd via Brussel vliegen en ik toch veel Zeeuws - Brabants - en Limburgse Dialecten hoor
denk ik dat de cijfers  nog wel iets hoger liggen wat betreft tussen de Belgen en de Hollanders


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Markos - 03 September 2020

Patrick schreef:Het feit dat Frankrijk hoog scoort bij Belgen heeft ook te maken met onze Franstalige landgenoten. Die gaan immers omdat ze zich daar verstaanbaar kunnen maken. Vele Franstaligen in België zijn namelijk enkel en alleen het Frans machtig. Je zal bijvoorbeeld in Griekenland weinig Franstalige Belgen tegenkomen die geen pakketreis geboekt hebben. Want dan hebben ze nog altijd de host/hostess die normaliter ook Frans spreekt en verstaat.
Inderdaad, zelfs hier in België vinden ze het normaal dat je als Vlaming maar Frans tegen ze spreekt. Ze vragen zelfs niet of je de taal machtig bent en beginnen gewoonweg in Frans zich uit te drukken.
In juli kwam ik in mijn Griekse buurt Franstaligen tegen die reeds 15 jaar een huis hebben op Lesvos. Ze konden nog geen woord Grieks en ik moest komen vertalen vermits ze zich totaal niet konden uitdrukken tegen mijn Griekse maat.
Triest... ik heb ook veel avondschool en inspanning moeten doen om het Grieks te leren.
Ik vind dit een must al je je wil vestigen in een land.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - metaxa - 03 September 2020

Volgens een onderzoek van trivago gaan de belgen naar de volgende landen met vakantie

Spanje 18.8%
Italie 16.33
Frankrijk 14.44%
Belgie  5.59 %
GRIEKENLAND  3.82 %
Portugal   3.67 %

Dit is een onderzoek uit 2018


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Piepa - 03 September 2020

Toch nog meer Belgen, die Griekenland uitkiezen als vakantieland, dan ik dacht...


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Nanny - 03 September 2020

(03 September 2020, 15:45)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Volgens een onderzoek van trivago gaan de belgen naar de volgende landen met vakantie

Spanje 18.8%
Italie 16.33
Frankrijk 14.44%
Belgie  5.59 %
GRIEKENLAND  3.82 %
Portugal   3.67 %

Dit is een onderzoek uit 2018

2018?


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - metaxa - 03 September 2020

(03 September 2020, 16:39)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(03 September 2020, 15:45)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Volgens een onderzoek van trivago gaan de belgen naar de volgende landen met vakantie

Spanje 18.8%
Italie 16.33
Frankrijk 14.44%
Belgie  5.59 %
GRIEKENLAND  3.82 %
Portugal   3.67 %

Dit is een onderzoek uit 2018

2018?  Dit waren de cijfers over 2017 en 2018 wat de favoriete vakantie landen waren van de Belgen .

Voor 2021 goede berichten van uit Nederland Nanny

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Nanny - 03 September 2020

Ik moet zeggen dat 2021 mij nog ver weg lijkt. Eerst maar eens zien welke reisorg er volgend jaar zullen zijn, welkevluchtmaatschappijen, welke regels welke prijzen, hoe de economue ervoor staat. Lijkt me wat voorbarig om nu al te zeggen, hoe t zal gaan.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Vito - 03 September 2020

Daarbij is het een onderzoek van trivago, dus dat lijken me alleen hotelboekingen en geen pakketreizen, maar ik kan er naast zitten natuurlijk.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - metaxa - 04 September 2020

(03 September 2020, 20:29)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Daarbij is het een onderzoek van trivago, dus dat lijken me alleen hotelboekingen en geen pakketreizen, maar ik kan er naast zitten natuurlijk.

Zo als ik heb begrepen gaat het om het aantal passagiers dat uit een bepaald land per vliegtuig land in Griekenland
op verschillende vliegvelden  ,mensen die per auto - trein - bus of via Belgie -  of Duitsland vliegen zijn hier bij niet
mee geteld ,voor 2019  landen er 924.000 mensen uit Nederland op de  Griekse vliegvelden

bron Sete Intelligence


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - cors - 07 September 2020

Net aangekomen in Athene met vlucht Aegean vanuit Amsterdam. QR code op PLF begon met 7. Werd gevraagd of ik laatste 72 uur covid test had gedaan. Had ik niet en werd getest. Als je wel covid test doet in Nederland wordt je schijnbaar niet getest.

Cors


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Vito - 07 September 2020

Zeg je daarmee dat toch alle Nederlanders weer getest worden? Want niemand doet toch meer de test ?