Oríste! - jóuw Griekenland forum
Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Το καφενείον- Het Griekse praathoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=46)
+--- Forum: Het kafeneion - Schuif gezellig aan in ons Griekse dorpscaféetje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Discussie: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland (/showthread.php?tid=7606)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - -Rob- - 07 September 2020

Voor morgenvroeg is er een wijziging in het reisadvies aangekondigd. Het heeft betrekking op de Griekse eilanden.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - cors - 07 September 2020

Ik weet het niet Vito. Er werden wel aardig wat mensen uit het vliegtuig getest. Of degenen die niet getest werden in Nederland getest waren weet ik niet.

Vanavond overigens waarschuwing van Buitenlandse Zaken over mogelijke aanpassing reisadvies Griekenland:

Zojuist is een nieuw reisadvies gepubliceerd voor Griekenland.
[Afbeelding: href.png]
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Het aantal mensen dat besmet is geraakt met het coronavirus tijdens hun vakantie op een van de Griekse eilanden is flink gestegen. Dit heeft gevolgen voor het reisadvies voor de Griekse eilanden. Het reisadvies wordt dinsdag 8 september in de ochtend aangepast. Bent u van plan om naar een Grieks eiland te reizen of bent u daar? Houd er rekening mee dat het advies voor dat eiland ‘oranje’ (alleen noodzakelijke reizen) wordt. Het schiereiland Peloponnesos en het Griekse vasteland blijven ‘geel’ (let op veiligheidsrisico’s).


Cors


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Vito - 07 September 2020

Ai, daar gaat mijn vakantie naar Lefkas. Ze zullen wel geen onderscheid maken in eilanden.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Geni - 07 September 2020

(07 September 2020, 20:40)-Rob- schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voor morgenvroeg is er een wijziging in het reisadvies aangekondigd. Het heeft betrekking op de Griekse eilanden.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Mogelijk alle eilanden. Wat een vaag bericht. Fijn voor de mensen die morgen reizen. En het zou belachelijk zijn als NL alle eilanden op oranje zou zetten (ook maar 1 trouwens). Hier op Lefkas geen gevallen trouwens. Laten we hopen dat het meevalt.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Vito - 07 September 2020

Misschien is het uit het bron- en contactonderzoek van de GGD gekomen.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Geni - 07 September 2020

(07 September 2020, 20:43)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ai, daar gaat mijn vakantie naar Lefkas. Ze zullen wel geen onderscheid maken in eilanden.

Je vliegt op Aktio Vito Wink


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Vito - 07 September 2020

Ja, dat zei ik net ook al tegen mijn zus Big Grin Maar zo zal het wel niet werken. Nou ja, ik wacht het af.
Ik had eerlijk gezegd het andersom verwacht: Grieken die geen Nederlanders willen hebben.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - cors - 07 September 2020

(07 September 2020, 20:52)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Misschien is het uit het bron- en contactonderzoek van de GGD gekomen.

In Verenigd Koninkrijk zijn er aardig wat besmettingen geconstateerd, bijvoorbeeld vanaf Zakynthos, dat zal ook wel meespelen.

Daar is de chaos overigens nog groter dan in België. Schotland moet je in quarantaine als je uit Griekenland komt. Wales moet je in quarantaine als je vanaf een 6-tal eilanden komt en Engeland hoef je helemaal niet in quarantaine,?

Cors


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - -Rob- - 07 September 2020

We hebben de koffers ingepakt staan en zouden morgenvroeg om 06.30u naar Schiphol rijden. Gaan er vanuit dat we de koffers kunnen uitpakken.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Vito - 07 September 2020

O, dat is echt balen, Rob. Maar beter dan dat je er 2 uur bent en weer opgehaald moet worden.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - jjohn - 07 September 2020

Nieuw reisadvies voor Griekenland .


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Oeps, ik zag dat dit al geplaatst was. Sorry.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Geni - 07 September 2020

(07 September 2020, 21:04)-Rob- schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




We hebben de koffers ingepakt staan en zouden morgenvroeg om 06.30u naar Schiphol rijden. Gaan er vanuit dat we de koffers kunnen uitpakken.

Waar zou je naartoe gaan?
Want ik kan me echt niet voorstellen dat alle eilanden op oranje gaan. Het zou echt helemaal nergens op slaan. Sowieso niet aangezien het aantal gevallen in GR echt meevalt EN het meestr in regio Attiki is en dat gaat dan niet op oranje.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - jjohn - 07 September 2020

(07 September 2020, 21:12)Geni schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(07 September 2020, 21:04)-Rob- schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




We hebben de koffers ingepakt staan en zouden morgenvroeg om 06.30u naar Schiphol rijden. Gaan er vanuit dat we de koffers kunnen uitpakken.

Waar zou je naartoe gaan?
Want ik kan me echt niet voorstellen dat alle eilanden op oranje gaan. Het zou echt helemaal nergens op slaan. Sowieso niet aangezien het aantal gevallen in GR echt meevalt EN het meestr in regio Attiki is en dat gaat dan niet op oranje.

Dat zal te maken hebben met de tussenstops die de meeste vliegtuigen maken op andere eilanden, Geni.
Naar Karpathos (geen besmettingen) ga je via Kreta of Kos bv.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Goedas - 07 September 2020

Misschien wat duidelijkheid op de reisapp van buitenlandse zaken.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Vito - 07 September 2020

Op Parakalo staat dit: Reisadvies Griekse eilanden naar oranje
7 september 2020

Het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken heeft vanavond aangekondigd dat het reisadvies voor de Griekse eilanden morgen wordt aangepast.

Als reden noemt het ministerie de flinke toename van het aantal mensen dat besmet is geraakt met het coronavirus tijdens hun vakantie op een van de Griekse eilanden.

Het reisadvies wordt dinsdag 8 september in de ochtend aangepast. Het is nu nog niet bekend voor welke Griekse eilanden de kleurcode van ‘geel’ (let op veiligheidsrisico’s) naar ‘oranje’ (alleen noodzakelijke reizen) zal gaan.

Dat zou impliceren dat niet alle eilanden op oranje gaan.

Als je nu op een van de Griekse eilanden bent, of van plan bent naar een van de eilanden te reizen is het verstandig om rekening te houden dat het advies voor dat eiland naar ‘oranje’ gaat.

Het reisadvies voor de Peloponnesos en het Griekse vasteland blijft op ‘geel’ staan.

Dat zou impliceren dat niet alle eilanden op oranje gaan.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - -Rob- - 07 September 2020

We zouden naar Lesbos en hebben inmiddels de bevestiging van TUi dat de reis geannuleerd is n.a.v. Het aangepaste reisadvies. Teleurstelling maar wij zijn wel blij dat we het nu horen.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - emiel - 07 September 2020

Ik zou morgen ook vertrekken naar Lefkas. Ik wacht nog op de definitieve annulering van Sunweb. Iemand een idee of ik nog kans maak op een voucher in dit geval, of ben ik m'n geld kwijt?


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Vito - 07 September 2020

Je krijgt een voucher voor zover ik weet. Emiel, wil je het hier laten weten als Lefkas ook niet doorgaat? Ik zou het echt bizar vinden, maar goed, we hebben het er mee te doen.

Balen, Rob.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Pippelientje - 07 September 2020

Info van Sunweb:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - emiel - 07 September 2020

Bedankt voor de info. De eerste alinea zegt genoeg voor mijn vakantie lijkt me..


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Geni - 07 September 2020

Voor diegenen die rechtstreeks hebben geboekt. Transavia blijft op Preveza (Aktio Lefkas) vliegen. Zie hun mededeling op de website.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Vito - 07 September 2020

Ik krijg net een mail van Sunweb met zgn. aangepaste tickets/vouchers. Maar ik zie nog geen verschillen. En het is geen annulering.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - JohanV - 07 September 2020

(07 September 2020, 21:24)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op Parakalo staat dit: Reisadvies Griekse eilanden naar oranje
7 september 2020

Het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken heeft vanavond aangekondigd dat het reisadvies voor de Griekse eilanden morgen wordt aangepast.

Als reden noemt het ministerie de flinke toename van het aantal mensen dat besmet is geraakt met het coronavirus tijdens hun vakantie op een van de Griekse eilanden.

Het reisadvies wordt dinsdag 8 september in de ochtend aangepast. Het is nu nog niet bekend voor welke Griekse eilanden de kleurcode van ‘geel’ (let op veiligheidsrisico’s) naar ‘oranje’ (alleen noodzakelijke reizen) zal gaan.

Dat zou impliceren dat niet alle eilanden op oranje gaan.

Als je nu op een van de Griekse eilanden bent, of van plan bent naar een van de eilanden te reizen is het verstandig om rekening te houden dat het advies voor dat eiland naar ‘oranje’ gaat.

Het reisadvies voor de Peloponnesos en het Griekse vasteland blijft op ‘geel’ staan.

Dat zou impliceren dat niet alle eilanden op oranje gaan.

De melding die ik kreeg van BuZa was toch heel duidelijk: ALLE eilanden.  Confused


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - SuWe21 - 08 September 2020

Wij zijn gisteren, maandag, aangekomen in Ikaria. We waren de enige reizigers uit Nederland/België.
Heerlijk rustig hier en prachtig weer.
Bij tussenlanding in Athene, bleek dat iedereen zich goed houdt aan mondkapjesplicht.
Op Ikaria draagt echter maar een enkeling een mondkapje.
We blijven voorlopig maar hier☀️


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - roefke - 08 September 2020

(07 September 2020, 20:59)cors schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Daar is de chaos overigens nog groter dan in België. Schotland moet je in quarantaine als je uit Griekenland komt. Wales moet je in quarantaine als je vanaf een 6-tal eilanden komt en Engeland hoef je helemaal niet in quarantaine,?

Cors

Het is een kluwen van regeltjes , elk land/regio beslist op een andere manier welke maatregelen ze nemen, voor Belgie is Griekenland met zijn eilanden 1 geheel, terwijl ze frankrijk en nederland wel opdelen in departementen /provincies, Nederland maakt dan wel onderscheid tussen eilanden en vasteland. Komt daarbij dat landen op een verschillende manier hun coronagevallen tellen, meer of minder testen etc...
Ik hoop (maar vrees ervoor) dat er tegen volgend jaar meer duidelijke regels komen, dit is volgens mij toch een taak voor het europees beleid, maar totnutoe heb ik van "europa" nog niet veel gehoord in deze corona crisis, buiten de mededeling dat ze -tig miljard gaan pompen in economie , geld dat wij belastingsbetaler zullen mogen ophoesten.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Japio - 08 September 2020

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - metaxa - 08 September 2020

Reizen het doet mijn twijfel rijzen ,is hier wel van toepassing


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - emiel - 08 September 2020

Wel bijzonder dat Tansavia nog wel op Preveza blijft vliegen. Zal wel een vrij leeg toestel zijn de komende periode, gezien de annulering van pakketreizen door Sunweb.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Goedas - 08 September 2020

De pakketreizen voor Parga en Lefkas zijn toch niet geannuleerd! Wat verschrikkelijk dit allemaal voor Griekenland, de luchtvaart en touroperators. We zijn er nog niet...


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - emiel - 08 September 2020

Jazeker. Die van mij (Lefkas) is gisteravond geannuleerd door Sunweb. Ik heb zelfs al een voucher gekregen.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Markos - 08 September 2020

Ik denk dat de annulaties van de vluchten eerder het gevolg zijn van het feit dat ze niet voldoende boekingen hebben en dat niet de kleurencode de reden is.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Goedas - 08 September 2020

@markos. Daar kun je wel eens gelijk aan hebben. Halfvolle vliegtuigen is denk ik duurder dan de vakanties annuleren... zou het echt zo gaan? Mag toch hopen dat het geen politiek spelletje is.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - metaxa - 08 September 2020

In September / October gaan veel ouderen reizen de zgn {risicogroep ] mede door alle toestanden is
het wel begrijpelijk dat deze mensen bang zijn geworden ,en hun reis annuleren of uitstellen


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Vito - 08 September 2020

Parga gaat wel gewoon door. Dus als ze nou accommodatie bijboeken kan ik gewoon met mijn oorspronkelijke vluchten mee.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - jacq1970 - 08 September 2020

(08 September 2020, 09:07)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Parga gaat wel gewoon door. Dus als ze nou accommodatie bijboeken kan ik gewoon met mijn oorspronkelijke vluchten mee.

Kan je niet omboeken naar Parga?

Geloof niet dat ik eerder zo pissig bent geweest.. ben zo ongelofelijk klaar met dit hele gezeik, vind dit zo onterecht.. echt.
Ik ga sowieso even kijken of ik om kan boeken naar vaste land en dan maar hopen dat deze in ieder geval geel blijven totdat wij daar zitten...


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Vito - 08 September 2020

Ik ben er ook klaar mee. En ga niet dit jaar. Ik moet veel bijbetalen voor iets waar ik eigenlijk niet naartoe wil.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Goedas - 08 September 2020

Wij hebben onze vakantie van september omgeboekt naar mei 2021. Ook een nieuwe boeking gedaan voor september 2021. Beetje als mooi vooruitzicht en om de reiswereld beetje te steunen. Paar dagen later zie ik dat de reis 100,00 goedkoper is geworden. Grrr


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Geni - 08 September 2020

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Nu officieel: alle eilanden inclusief Evia en Lefkas (vliegveld Aktio / Preveza ligt in gele zone).


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Patrick - 08 September 2020

Wat ik niet snap: Precies de plaatsen waar minder besmettingen zijn worden "oranje", het vasteland waar de meeste besmettingen zijn dan weer niet.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Piepa - 08 September 2020

Toeme toch! Vrijdag zouden we voor 2 weken naar ons vertrouwde Lesbos gaan....niet dus....we gaan 2 weekjes naar Frankrijk, met de auto, naar een veilige regio...