Oríste! - jóuw Griekenland forum
Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Το καφενείον- Het Griekse praathoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=46)
+--- Forum: Het kafeneion - Schuif gezellig aan in ons Griekse dorpscaféetje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Discussie: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland (/showthread.php?tid=7606)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - elly veen - 11 August 2020

(11 August 2020, 17:38)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Geannuleerd voor de herfstvakantie. 1000 piek kwijt, maar altijd minder dan een begrafenis.
Een oudje (ik) en 2 kleinkinderen. Ga het niet gokken op een terras en met mondkapjes op en week vakantie.

Wim ik kan je geen ongelijk geven, wij zouden 1 juni naar Naxos gaan deze vlucht is door Aegean geannuleerd. Daarna de voucher geaccepteerd aanbetaling 2800 euro. Gelukkig bij de Griekse Gids reizen geboekt en deze week contact met hun gehad dat hij de vliegtickets maar bij Aegean moet gaan verzilveren omdat we de bui met die mondkapjes al zien hangen.
1 keer met de tram hier geweest en vind het echt een crime en zie het dus niet zitten om op schiphol Athene daar overstappen naar Naxos met zo'n ding op te zitten.
Wij zouden reizen met zijn drieën en hele dure tickets gekocht, als ik dit terug heb zien we wel wat er met de rest van de aanbetaling gebeurd.
Maar ook voor ons gezondheid boven alles


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Yiannakis - 11 August 2020

Ook wij hebben onze reis voor half september geannuleerd.
Kosten € 200.  Beter dan tijdens de reis of verblijf iets oplopen of vast komen te zitten.
Geen veilig ontspannen gevoel.
Minder lokaal vervoer en in de bus kapje moeten dragen.
Steeds afvragen of personeel "schoon" is.
Steeds andere voorwaarden voor de inreis
Etc.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - cors - 11 August 2020

(11 August 2020, 21:47)Miel en Hanneke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




In België vind ik nergens een adres waar ik een Covid sneltest kan laten afnemen. Mag ik als inwoner van België ook in Nederland zo'n test laten afnemen? Bijvoorbeeld bij Traveldoctor?

Lijkt me geen probleem. Dit soort zaken valt buiten sociale zekerheid en is daardoor minder strak gereguleerd.

Je zit afhankelijk van je woonplaats eventueel wel met het probleem dat de provincie Antwerpen voor Nederland oranje gebied is en je eerst 2 weken in quarantaine zou moeten. Vanavond in nieuws dat ze dat willen veranderen van dringend advies in wettelijke verplichting met bijbehorende sanctie bij overtreding.

Cors


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - El Greco - 11 August 2020

(11 August 2020, 22:26)elly veen schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(11 August 2020, 17:38)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Geannuleerd voor de herfstvakantie. 1000 piek kwijt, maar altijd minder dan een begrafenis.
Een oudje (ik) en 2 kleinkinderen. Ga het niet gokken op een terras en met mondkapjes op en week vakantie.

Wim ik kan je geen ongelijk geven, wij zouden 1 juni naar Naxos gaan deze vlucht is door Aegean geannuleerd. Daarna de voucher geaccepteerd aanbetaling 2800 euro. Gelukkig bij de Griekse Gids reizen geboekt en deze week contact met hun gehad dat hij de vliegtickets maar bij Aegean moet gaan verzilveren omdat we de bui met die mondkapjes al zien hangen.
1 keer met de tram hier geweest en vind het echt een crime en zie het dus niet zitten om op schiphol Athene daar overstappen naar Naxos met zo'n ding op te zitten.
Wij zouden reizen met zijn drieën en hele dure tickets gekocht, als ik dit terug heb zien we wel wat er met de rest van de aanbetaling gebeurd.
Maar ook voor ons gezondheid boven alles

Huh


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - vlagreco - 11 August 2020

(11 August 2020, 20:11)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zojuist een mail gekregen van TUIFLY.be dat onze vlucht Brussel-Thessaloniki van 4 september geannuleerd is wegens de nieuwe maatregelen. Dat, samen met alle andere zaken, zorgt ervoor dat de beslissing net iets makkelijker wordt.
Voor de 2de maal dit jaar zal het, met nog meer pijn in het hart dan de eerste maal, een volledige annulatie van een voorziene Griekse trip worden.

Hello Patrick, ik herinner me dat je enorm uitkeek naar jouw reis van begin september, nadat jouw eerste reis rond begin juni ook al niet kon doorgaan.
Ik wil dus even zeggen dat ik dit echt erg vind voor jou.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - cors - 11 August 2020

(11 August 2020, 20:11)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zojuist een mail gekregen van TUIFLY.be dat onze vlucht Brussel-Thessaloniki van 4 september geannuleerd is wegens de nieuwe maatregelen. Dat, samen met alle andere zaken, zorgt ervoor dat de beslissing net iets makkelijker wordt.
Voor de 2de maal dit jaar zal het, met nog meer pijn in het hart dan de eerste maal, een volledige annulatie van een voorziene Griekse trip worden.

De beslissing wordt wel makkelijker maar niet leuker. Met stijgend aantal besmettingen kan het wel eens even gaan duren voordat het weer een beetje normaal wordt. 

Cors


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - jacq1970 - 12 August 2020

Vind de opmerkingen over gedoe met mondkapjes beetje gekkig.. wij in nederland gaan ook naar een mondkapjes maatschappij, wacht maar af.. bij steeds meer bedrijven is het al verplicht, ik werk in een DC en ik moet er al mee werken, mijn vriend moet ook al regelmatig een kapje op bij klanten.... het "gedoe" zit gewoon tussen je oren, met een papieren kapje is het prima te doen in een vliegtuig zelfs 5 of 6 uur lang.
Dus hoe ga je dat dan doen als het in nederland ook normaal gaat worden.. alleen maar binnen blijven, nooit meer naar buiten?
En de uitspraken als "volgend jaar maar weer"... ehhh dan zitten we nog steeds in hetzelfde schuitje, corona gaat nergens heen net als alle andere griep soorten, ebola, hiv, sars.. het blijft en gaat niet weg.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Goedas - 12 August 2020

Het is niet alleen het dragen ervan, maar het sociale verdwijnt ook. Ik vind het ook niet erg om in vliegtuig mondkapje op te hebben. Maar als je op plaats van bestemming bent en horeca personeel heeft mondkapje op, waar je voorheen hele gesprekken meehad.... Het is geen ramp, maar anders.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - El Greco - 12 August 2020

(12 August 2020, 09:24)jacq1970 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vind de opmerkingen over gedoe met mondkapjes beetje gekkig.. wij in nederland gaan ook naar een mondkapjes maatschappij, wacht maar af.. bij steeds meer bedrijven is het al verplicht, ik werk in een DC en ik moet er al mee werken, mijn vriend moet ook al regelmatig een kapje op bij klanten.... het "gedoe" zit gewoon tussen je oren, met een papieren kapje is het prima te doen in een vliegtuig zelfs 5 of 6 uur lang.
Dus hoe ga je dat dan doen als het in nederland ook normaal gaat worden.. alleen maar binnen blijven, nooit meer naar buiten?
En de uitspraken als "volgend jaar maar weer"... ehhh dan zitten we nog steeds in hetzelfde schuitje, corona gaat nergens heen net als alle andere griep soorten, ebola, hiv, sars.. het blijft en gaat niet weg.

Vele Nederlanders (en dan spreek ik nog niet over de gewone burger) hebben het blijkbaar nog niet begrepen dat het gewoon een  "gedragsdressing" is. Ik spendeer heel wat tijd in Nederland en de helft van die tijd daarvan draag ik een mondmasker, ik lijk met mijn mondkapje wel de zoveelste vreemde in een gemeenschap die doet of er niets aan de hand is of nog erger, zich verheven voelen boven anderen. Rolleyes

Mijn vrouw werkt al sinds eind mei dagelijks verplicht met een mondmasker op. Daar proberen ook regelmatig Nederlandse vertegenwoordigers over de vloer te komen, zonder mondmasker en worden dan prompt teruggestuurd voor ze de winkel weer terug mogen betreden. 

Is het leuk om met een mondkapje rond te wandelen, of op een vliegtuig te zitten? Neen, dat ga je me niet horen beweren maar wat moet doe je gewoon, voor jezelf maar vooral om je medemens. 
Wil je dat, of kun je dat niet, dan blijf je inderdaad beter best thuis en dan nog het liefst in zelfquarantaine.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Loebas81 - 12 August 2020

(10 August 2020, 20:57)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(10 August 2020, 20:44)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




We hadden het daarstraks ook al vernomen via onze goede vrienden die permanent op Kreta wonen. 
Wij zijn aan onze derde poging bezig om met vakantie te vertrekken op 24 augustus, dat is een maandag. Het probleem gaat dus zijn om te kunnen testen + een uitslag te hebben voor die 72 uur maar voor het vertrek op maandagochtend.

1. Testen
2. Papier met negatief resultaat moet in het Engels. Ik denk niet dat ze dat zomaar afgeven. Dus dat wordt officieel vertalen door beëdigd vertaler en misschien ook nog laten wettigen op stadhuis/gemeentehuis.
3. En dat op 72 uren waarin een weekend inbegrepen zit? Ik vrees dat dat niet lukt.

Ik vertrek normaal op een vrijdag maar zelfs dan zie ik die 72 uren om alles in orde te krijgen nog niet zitten.
Patrick, mag die test ook digitaal of moet hij op papier?


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Viviane - 12 August 2020

@Patrick, spijtig om zo meerdere keren te annuleren.  Ik had gehoopt dat de toestand veel beter ging worden en had toch nog een sprankeltje hoop maar helaas.  
Viviane


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - SuWe21 - 12 August 2020

Zojuist hebben we een COVID-19 PCR test gereserveerd bij Het Huisartslab.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Je hoeft geen datum af te spreken, maar kunt gewoon tijdens de opening binnenlopen. Wel van tevoren via website reserveren en betalen.
Er zijn veel plaatsen in Nederland waar je dit kunt laten doen. In Eindhoven bijvoorbeeld kun je ook op zaterdag en zondag terecht.
Openingstijden zijn meestal alleen in de ochtend.
Kosten: Covid test € 79,50 plus € 10,00 voor afreisdocument.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Ger - 12 August 2020

Ik krijg de laatste dagen veel mail en PB's met vragen over de nieuwste regels m.b.t. reizen naar Griekenland.
Op veel vragen weet ik het juiste en meest actuele antwoord echter niet en verwijs daarom graag naar de website van de Griekse Gids, alwaar de situatie nauwkeurig in de gaten wordt gehouden en indien nodig wordt aangepast.

De actuele situatie én richtlijnen m.b.t. de gezondheidsverklaring en/of het PLF-formulier inclusief invulvoorbeelden vind je hier:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - El Greco - 12 August 2020

Ondertussen hebben ze Griekenland code oranje gegeven op 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - JohannesGR - 12 August 2020

"ik werk in een DC en ik"
Heeft niets met de problematiek te doen, maar wat is een DC?


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - El Greco - 12 August 2020

(12 August 2020, 12:35)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik krijg de laatste dagen veel mail en PB's met vragen over de nieuwste regels m.b.t. reizen naar Griekenland.
Op veel vragen weet ik het juiste en meest actuele antwoord echter niet en verwijs daarom graag naar de website van de Griekse Gids, alwaar de situatie nauwkeurig in de gaten wordt gehouden en indien nodig wordt aangepast.

De actuele situatie én richtlijnen m.b.t. de gezondheidsverklaring en/of het PLF-formulier inclusief invulvoorbeelden vind je hier:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Vind ik héél vreemd Ger dat ze jou daar mee "lastig" vallen.  Wink
Je kan alle huidige (en toekomstige) regelgevingen over reizen naar Griekenland terug vinden op 3 websites van de overheid nml:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 

Alle andere website halen hun informatie uit bovenstaande websites of zijn niet relevant.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Ger - 12 August 2020

(12 August 2020, 12:54)JohannesGR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




"ik werk in een DC en ik"
Heeft niets met de problematiek te doen, maar wat is een DC?

Diagnotisch Centrum

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Patrick - 12 August 2020

(12 August 2020, 11:19)Loebas81 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(10 August 2020, 20:57)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(10 August 2020, 20:44)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




We hadden het daarstraks ook al vernomen via onze goede vrienden die permanent op Kreta wonen. 
Wij zijn aan onze derde poging bezig om met vakantie te vertrekken op 24 augustus, dat is een maandag. Het probleem gaat dus zijn om te kunnen testen + een uitslag te hebben voor die 72 uur maar voor het vertrek op maandagochtend.

1. Testen
2. Papier met negatief resultaat moet in het Engels. Ik denk niet dat ze dat zomaar afgeven. Dus dat wordt officieel vertalen door beëdigd vertaler en misschien ook nog laten wettigen op stadhuis/gemeentehuis.
3. En dat op 72 uren waarin een weekend inbegrepen zit? Ik vrees dat dat niet lukt.

Ik vertrek normaal op een vrijdag maar zelfs dan zie ik die 72 uren om alles in orde te krijgen nog niet zitten.
Patrick, mag die test ook digitaal of moet hij op papier?

Voor zover ik weet is er geen verschil. Als de plaats waar je kan testen je het resultaat (in het Engels) via mail overmaakt is dat volgens mij geen probleem om dat zo voor te leggen en hoef je het niet per se af te drukken.

viviane schreef:@Patrick, spijtig om zo meerdere keren te annuleren.  Ik had gehoopt dat de toestand veel beter ging worden en had toch nog een sprankeltje hoop maar helaas.  Viviane

Wij hadden inderdaad ook lange tijd goede hoop. Maar het is balen als een stekker zoals Nederlanders zeggen. Temeer omdat het komt door zaken waar je zelf geen vat op hebt maar die door anderen in de hand gewerkt werden.
Naast de weken verblijf die we gepland hadden in Halkidiki hadden we ook nog enkele dagen Athene bijgevoegd om met een bevriend koppel die daar woont gezamenlijk mijn en haar verjaardag en hun huwelijksverjaardag te vieren met een etentje.

De planning voor een paar trips volgend jaar wordt er alleen maar intenser door Big Grin


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - vlagreco - 12 August 2020

(12 August 2020, 13:15)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De planning voor een paar trips volgend jaar wordt er alleen maar intenser door Big Grin

Wij hadden de gewoonte om reeds vóór de kerstvakantie een en ander te plannen, voor het daarop volgend jaar. Maar op het einde van dit jaar (én vooral ook daarna) zullen wij alleszins alert wachten tot er meer zekerheid komt, vooral voor wat betreft de beschikbaarheid van een vaccin.
Voor ons wordt het dus: 
- het intens uitkijken naar een heerlijke vakantie in Griekenland: ja.
- het vermijden van opnieuw maandenlange onzekerheid, zoals dit jaar het geval was: ja.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Marianne - 12 August 2020

O laat ik nu onder "DC" een distributiecentrum verstaan??In mijn tijd kenden we een dergelijk centrum
slechts als iets waar artikelen voor supermarkten opgeslagen en verdeeld werden.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - SuWe21 - 12 August 2020

(12 August 2020, 12:47)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ondertussen hebben ze Griekenland code oranje gegeven op 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ik kan nergens op deze site vinden dat ze code oranje hebben afgegeven voor Griekenland. Wel dat er geldige Covid-19 PCR test moet zijn gedaan plus een Passenger Locator Form (PLF) moet zijn ingevuld.
Lees ik er misschien overheen?


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Vito - 12 August 2020

Er staat een hele grote oranje stip voor de kolom, Miel of Hanneke ;)


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - vlagreco - 12 August 2020

(12 August 2020, 14:33)Miel en Hanneke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(12 August 2020, 12:47)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ondertussen hebben ze Griekenland code oranje gegeven op 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ik kan nergens op deze site vinden dat ze code oranje hebben afgegeven voor Griekenland. Wel dat er geldige Covid-19 PCR test moet zijn gedaan plus een Passenger Locator Form (PLF) moet zijn ingevuld.
Lees ik er misschien overheen?

Ik vind de website van Buitenlandse Zaken ook niet super glashelder, maar op hun algemene pagina
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 staat Griekenland wel in het oranje 'vak'.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Viviane - 12 August 2020

@Patrick en Vlagreco.....Bij het omboeken van een paar tickets hebben we toch al een tripje naar Athene gepland voor maart.  Misschien niet de beste keuze.  We zien wel, hoop doet leven!
Viviane


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - vlagreco - 12 August 2020

(12 August 2020, 15:05)Viviane schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Patrick en Vlagreco.....Bij het omboeken van een paar tickets hebben we toch al een tripje naar Athene gepland voor maart.  Misschien niet de beste keuze.  We zien wel, hoop doet leven!
Viviane

Viviane, in corona tijden is maart 2021 nog een eeuwigheid. Vooral als we zien dat de reisadviezen momenteel dikwijls wijzigen; soms zelfs een paar keer in eenzelfde week. 
We hopen allemaal op betere tijden, en kijken vooral uit naar het vaccin dat hopelijk kort na Nieuwjaar 2021 ter beschikking zal zijn. Zodat we opnieuw naar het "oude normaal" kunnen. Ik denk dat er dan "volle bak" op reis zal gegaan worden, zoals nooit voorheen. Iedereen zit er op te wachten. 

Waar ik wél aan denk:
Momenteel hebben een aantal vliegmaatschappijen en touroperators hun aanbod fel teruggeschroefd. De vliegmaatschappijen doen zelfs vliegtuigen van de hand, en ontslaan personeel. De vraag is dan of er voldoende capaciteit zal aangeboden worden van zodra we allemaal ingeënt zullen zijn. Ik vermoed dat de prijzen ook fel zullen stijgen. Zo 'n beetje met de redenering: "je wil op reis gaan? geen probleem, maar dan mag je er best wel veel voor betalen". Het economisch spel van vraag en aanbod dus... 

In elk geval kruis ik de vingers voor jou, zodat je mooie lentedagen in Athene mag beleven.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Goedas - 12 August 2020

@Vlagreco
Ik ben ook benieuwd of de mensen in het ‘normale’ weer massaal gaan vliegen. Ik ken in mijn omgeving veel mensen die in Nederland zijn gebleven en het zo goed bevalt dat het vliegen om hun niet meer hoeft. Denk als we een slechte zomer krijgen de gedachten dan weer anders zijn. Niks veranderlijker dan de mens...


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - SuWe21 - 12 August 2020

(12 August 2020, 15:01)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Er staat een hele grote oranje stip voor de kolom, Miel of Hanneke ;)
efxaristo


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Ger - 12 August 2020

(12 August 2020, 15:24)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Vlagreco
Ik ben ook benieuwd of de mensen in het ‘normale’ weer massaal gaan vliegen. Ik ken in mijn omgeving veel mensen die in Nederland zijn gebleven en het zo goed bevalt dat het vliegen om hun niet meer hoeft.

Daar heb je zeker een punt Goedas. Mede door de mooie zomers in de afgelopen jaren is 'de zon opzoeken' inderdaad allang achterhaald. Ook wij hebben in het begin van de Corona-periode de knoop meteen doorgehakt en ervoor gekozen om de 2020 vakantie in eigen land (en onze buurlanden) door te brengen. We zagen de bui toen al hangen. En tot nu toe bevalt dat uitstekend. Nederland, België, Luxemburg en Duitsland hebben zo veel schitterende gebieden en verborgen pareltjes dat we er enorm van genieten.
Geen gelazer met mondkapjes in bussen, treinen, vliegtuigen en transfers ter plaatse, formulieren, testen en quarantaine-toestanden. En niet te vergeten alle stress vooraf of het allemaal wel doorgaat en het land niet opeens 'oranje' wordt. Maar in plaats daarvan gewoon met de eigen auto; lekker relaxt en een optimaal vakantiegevoel dus. En Griekenland loopt echt niet weg, dat komt heus wel weer eens.......


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Viviane - 12 August 2020

@Goedas, het mag nog een goeie zomer zijn maar die Griekse gastvrijheid is hier in België toch moeilijk te vinden hoor.
@Vlagreco, we hebben ook nog een kansje in november waar we ook al serieuze twijfels bij hebben.  De prijzen zullen inderdaad omhoog gaan.

Viviane


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - JohanV - 12 August 2020

(12 August 2020, 14:23)Marianne schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




O laat ik nu onder "DC" een distributiecentrum verstaan??In mijn tijd kenden we een dergelijk centrum
slechts als iets waar artikelen voor supermarkten opgeslagen en verdeeld werden.

Ja, dat is ook wat ik er onder versta. Ze zal even opklaring moeten geven.  Smile


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - metaxa - 12 August 2020

Als wij in Griekenland vakantie vieren doen wij alles buitenshuis om de dag te beginnen met een stevig ontbijt ,
S,middags de lunch en de terrasjes uiteraard en s,avonds dineren in de plaatselijke tavernes ,nou als ik dat hier
zou doen  dan kom ik toch  wel wat te kort met onze pensioentjes ,uiteraard  is dat nu niet de enigste reden dat
we al zo,n 30 jaar naar Griekenland gaan ,maar het speelt toch ook wel mee


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - El Greco - 12 August 2020

(12 August 2020, 14:33)Miel en Hanneke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(12 August 2020, 12:47)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ondertussen hebben ze Griekenland code oranje gegeven op 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ik kan nergens op deze site vinden dat ze code oranje hebben afgegeven voor Griekenland. Wel dat er geldige Covid-19 PCR test moet zijn gedaan plus een Passenger Locator Form (PLF) moet zijn ingevuld.
Lees ik er misschien overheen?

Het antwoord staat hieronder. 

(12 August 2020, 15:01)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Er staat een hele grote oranje stip voor de kolom, Miel of Hanneke ;)

Inderdaad Vito.

(12 August 2020, 15:04)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(12 August 2020, 14:33)Miel en Hanneke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(12 August 2020, 12:47)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ondertussen hebben ze Griekenland code oranje gegeven op 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ik kan nergens op deze site vinden dat ze code oranje hebben afgegeven voor Griekenland. Wel dat er geldige Covid-19 PCR test moet zijn gedaan plus een Passenger Locator Form (PLF) moet zijn ingevuld.
Lees ik er misschien overheen?

Ik vind de website van Buitenlandse Zaken ook niet super glashelder, maar op hun algemene pagina
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 staat Griekenland wel in het oranje 'vak'.

Vlagreco, jou website is net dezelfde als mijn link in bericht #294.  Wink

(12 August 2020, 15:52)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(12 August 2020, 14:23)Marianne schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




O laat ik nu onder "DC" een distributiecentrum verstaan??In mijn tijd kenden we een dergelijk centrum
slechts als iets waar artikelen voor supermarkten opgeslagen en verdeeld werden.

Ja, dat is ook wat ik er onder versta. Ze zal even opklaring moeten geven.  Smile

Het zou ook zomaar Donor Center kunnen zijn... handjesogen


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - grek - 12 August 2020

DIT MAAKT GRIEKSE GIDS VANDAAG BEKEND

Wat als je met de Nederlandse of Belgische nationaliteit vliegt vanaf Duitsland naar Griekenland?

Duitsland staat (momenteel) niet op de lijst landen waarbij een covid 19 test verplicht is. Je kunt zonder test vanaf Duitsland vliegen.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - cors - 12 August 2020

(12 August 2020, 16:58)grek schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




DIT MAAKT GRIEKSE GIDS VANDAAG BEKEND

Wat als je met de Nederlandse of Belgische nationaliteit vliegt vanaf Duitsland naar Griekenland?

Duitsland staat (momenteel) niet op de lijst landen waarbij een covid 19 test verplicht is. Je kunt zonder test vanaf Duitsland vliegen.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Discussie was er ook in 2e helft juni toen vluchten uit Nederland nog niet welkom waren. Europese Commissie heeft toen gezegd dat je wel onderscheid mag maken naar land waaruit de vlucht afkomstig is maar niet naar EU-nationaliteit van de passagiers. Nederlanders/Belgen op een vlucht uit Duitsland moeten zelfde behandeld worden als Duitsers op die vlucht. 

Cors


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - vlagreco - 12 August 2020

Wat een soep...
De balletjes in de soep veranderen voortdurend.

Vooraleer iemand die "zijweg" zou proberen: a.u.b. eerst driedubbel checken of het inderdaad zou kloppen dat je geen test moet ondergaan als je vanuit Duitsland vertrekt. De Grieksegids is een leuke en gewaardeerde website, maar ik zou echt bij meer dan één instantie checken of het bovenstaande wel degelijk klopt.
Trouwens: op je PLF-formulier zal je vermoedelijk je thuisadres moeten invullen, veronderstel ik. Daar kan men op zien dat je in België of Nederland woont, en niet in Duitsland.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Jan Platanias - 12 August 2020

(12 August 2020, 17:27)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat een soep...
De balletjes in de soep veranderen voortdurend.

Vooraleer iemand die "zijweg" zou proberen: a.u.b. eerst driedubbel checken of het inderdaad zou kloppen dat je geen test moet ondergaan als je vanuit Duitsland vertrekt. De Grieksegids is een leuke en gewaardeerde website, maar ik zou echt bij meer dan één instantie checken of het bovenstaande wel degelijk klopt.
Trouwens: op je PLF-formulier zal je vermoedelijk je thuisadres moeten invullen, veronderstel ik. Daar kan men op zien dat je in België of Nederland woont, en niet in Duitsland.

Ik snap je reactie. maar ook de Nederlandse ambassade in Athene gaf het vandaag aan in een bericht op Facebook.. Bij reizen van een Duitse luchthaven is geen testresultaat nodig, wel het ingevulde PLF formulier.


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - grek - 12 August 2020

we hebben gewoon test aangevraagd , dus zeker voor het onzekere


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - roefke - 12 August 2020

Sorry, maar ik word kwaad als ik hoor dat mensen het niet zien zitten om gedurende enkele uren , tijdens hun vlucht, een mondkapje te dragen. Mijn zoon werkt in zorgsector, moet constant heel de dag dat kapje dragen, zware inspaningen leveren , mensen uit bed tillen etc, en jullie durven klagen omdat je gedurende enkele uren met kapje moet stilzitten in een vliegtuigstoel..foei foei foei


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - JohanV - 12 August 2020

(12 August 2020, 17:54)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Sorry, maar ik word kwaad als ik hoor dat mensen het niet zien zitten om gedurende enkele uren , tijdens hun vlucht, een mondkapje te dragen. Mijn zoon werkt in zorgsector, moet constant heel de dag dat kapje dragen, zware inspaningen leveren , mensen uit bed tillen etc, en jullie durven klagen omdat je gedurende enkele uren met kapje moet stilzitten in een vliegtuigstoel..foei foei foei

@roefke, met alle respect, maar jij kan niet in het binnenste van een ieder van ons kijken. Ik voel me aangesproken door je post. Een vakantie is (voor de meesten tenminste) ontspanning. Ik ben een van die mensen die geen ontspanning ervaren als ik in Griekenland continu een mondkapje op en af moet doen als ik een winkeltje in ga. Je bent continu bezig met Corona. Verder zijn er ook mensen die het serieus benauwd krijgen met een mondkapje. Mijn zus werkt ook in de zorgsector en zij kan zich perfect verplaatsen in een ieder die niet met een mondkapje willen lopen. Het geeft m.i. dan ook geen pas om met een beschuldigend vingertje te zwaaien. Besef je wel dat dat ook andersom kan? Dat mensen zeggen, gaan die vliegen, naar het buitenland, straks worden wij ziek door hen...foei foei foei. Wij hebben er voor gekozen om onze reis te annuleren, we nemen het verloren geld voor lief, het hele mondmaskergedoe heeft daar zekers mee te maken, met het feit dat wij niet in coronatijd in een Grieks ziekenhuis willen belanden omdat een ander zijn mondmasker niet opdoet en/of niet goed gebruikt. (Voor wat de bescherming hiervan waard is).
Ik zeg leven en laten leven en geniet verder van je vakantie!


RE: Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland - Patrick - 12 August 2020

(12 August 2020, 16:58)grek schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




DIT MAAKT GRIEKSE GIDS VANDAAG BEKEND

Wat als je met de Nederlandse of Belgische nationaliteit vliegt vanaf Duitsland naar Griekenland?

Duitsland staat (momenteel) niet op de lijst landen waarbij een covid 19 test verplicht is. Je kunt zonder test vanaf Duitsland vliegen.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Goed om weten voor diegenen die er een specialisatie van maken om de mazen van het net op te zoeken en regeltjes willen omzeilen.