Oríste! - jóuw Griekenland forum
Ammoudia - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Het relaxhoekje ( Griekse Muziek - Films - Series - TV-programma's - Literatuur - Reisverhalen - Internet ) (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=41)
+--- Forum: Natuurlijk op weg in Griekenland (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=37)
+--- Discussie: Ammoudia (/showthread.php?tid=8140)



Ammoudia - corrys - 22 October 2021

Ammoudia, daar zou ik graag heen gaan in 2022!
Wie van jullie is er al geweest en wat heeft indruk gemaakt?
Wij houden van wandelen en snorkelen. De rust, hoop ik dan Wink ,van het kleine dorpje aan het strand spreekt me wel aan. 

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!


Groet Corrys


RE: Ammoudia - corrys - 23 October 2021

Ah ik bedoel Ammoudia vlakbij Parga. Smile


RE: Ammoudia - Goedas - 23 October 2021

Op tripadvisor kun je veel over Ammoudia vinden.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Ammoudia - alida-auwert - 24 October 2021

Als je daar bent, pak dan de auto en rijd richting Koronisia, veel natuur, echt meer dan 5 km. lopen gaat niet, maar toch genoeg te zien, pelikanen, flamingo's en veel natuur schoon!


RE: Ammoudia - janos54 - 24 October 2021

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Wij zijn net terrug van een verblijf van 5 maanden . Heerlijk dorp.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Bij Ammoudia.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Ammoudia - corrys - 24 October 2021

Dank je, Janos voor de mooie foto's. Een mooi stukje natuur rondom Ammoudia!!! Het straalt rust uit!


RE: Ammoudia - Beems - 27 October 2021

Beste Corrys,

Amoudia is een leuk dorp aan een baai zoals de foto's boven al laten zien.
De baai zelf is vrij ondiep en bijzonder geschikt voor kinderen. Naast de baai mond ook de Acherondas uit in de Ionische zee. 
Ook is het mogelijk om een boottochtje vanuit Amoundia te maken die je een stukje buitengaats brengt om daar de rotsen te aanschouwen, heel leuk om te doen.
Ik kan als verblijf Ikarus aanbevelen vooraan als je het dorp binnen komt bij de rotonde, hele lieve familie. De kamers zijn voor een paar jaar alle gerenoveerd onder de bezielende leiding van Panagiota.
Als je de hoofdstraat vanaf de rotonde uitloopt kom je al bij de baai, dan zit er aan de rechterkant een leuke taverne Poseidon onder leiding van Levteris waar je lekker en gezellig kunt eten.
Je kunt uitstapjes maken naar Loudsa, Preveza, Glyki, Parga of verder weg naar Ioanina.

Ik heb er een prachtige tijd beleefd met mijn familie en ben aan deze omgeving van Griekenland zeer gehecht.

Veel plezier met de voorbereiding.

Telefoonnummer Ikarus : +302684041318

Dick


RE: Ammoudia - Epirus - 29 October 2021

Wij wonen in het nabij gelegen bruisende dorp Kanalaki en vinden Ammoudia buiten het hoogseizoen uitgestorven. Je leeft er buiten het seizoen met de zeemeeuwen. In het hoogseizoen is het er beduidend drukker, erg op toerisme geënt. Boulevard naast de rivier oogt oud en verwaarloost.
Wij noemen het gekscherend "Armoudia.........
Achterland is schitterend !


RE: Ammoudia - Beems - 31 October 2021

(29 October 2021, 18:54)Epirus schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij wonen in het nabij gelegen bruisende dorp Kanalaki 
 
Ja je zal er maar wonen, vooral dat "Bruisende" vind ik goed gevonden Big Grin

Kalo kyriaki

Dick


RE: Ammoudia - Epirus - 31 October 2021

Met alle plezier! En het is een echt levendig Grieks dorp, Kanalaki; met wel 4000 inwoners, zomer en winter.........


RE: Ammoudia - Beems - 01 November 2021

(31 October 2021, 19:53)Epirus schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Met alle plezier! En het is een echt levendig Grieks dorp, Kanalaki; met wel 4000 inwoners, zomer en winter.........

Ik ken het dorp Kanalaki bijna als mijn broekzak en heb daar zelfs een Koumbara. Het is de plaats waar de mensen in dorpen rondom Kanalaki op zijn aangewezen om hun inkopen te doen en voor grotere zaken ga je naar Preveza. 
De hoofdstraat dwars door Kanalaki is eindelijk na jaren van tegensputteren eenrichting verkeer met veel cafeterias waar je zit om te zien en gezien te worden.
Misschien komen of zijn we elkaar al eens tegen gekomen, in 2007 ben ik bij de pizzeria nog mensen tegen gekomen uit Brabant die deels hun werk aan de wilgen hebben gehangen.

Veel plezier en als je bij Maiki van de pizzeria komt doe hem de groeten. 

Kalo Mina,

Dick


RE: Ammoudia - janos54 - 01 November 2021

In Ammoudia zeggen we, Kanalaki prima voor de boodschappen maar dan snel weer terug naar de kust. Het is in Kanalaki altijd warmer, het is er niet schoner en ze komen vandaar om hier te genieten van de zee. Aan het haventje lekker genieten van een hapje en een drankje lijkt mij ook beter als langs een drukke (bruisende straat) In de winter wonen er 100 mensen in het dorp. Gezellig omdat iedereen elkaar kent. Dan zijn er ook maar 3 tavernes geopend en bespreek je de dagelijkse dingen . Zoals het schilderwerk aan een vissersbootje of onderhoud van hotels enz.Wie er kinderen heeft en over school of wie er niet meer bij zijn. Ook Nederland komt dan aan bod. Het is niet voor niets dat Ammoudia toeristen trekt, mooi strand, mooi achterland, lekker eten, rustig en gemoedelijk.


RE: Ammoudia - Epirus - 04 November 2021

Ik lees het al: ieder zijn meug en voorkeuren, niets mis mee!
Welke koumbara in Kanalaki is/was de jouwe Beems en onder welke naam kent Maiki jou?
Wellicht nieuw voor je is dat zijn vrouw Dina heel erg ziek is geweest maar nu schoon is en herstellende.....

Janos, ik weet dat de meeste inwoners van Kanalaki naar Loutsa/Vrachos of Alonaki gaan als ze van de zee willen genieten, niet naar Ammoudia.....


RE: Ammoudia - Beems - 04 November 2021

(04 November 2021, 15:45)Epirus schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik lees het al: ieder zijn meug en voorkeuren, niets mis mee!
Welke koumbara in Kanalaki is/was de jouwe Beems en onder welke naam kent Maiki jou?
Wellicht nieuw voor je is dat zijn vrouw Dina heel erg ziek is geweest maar nu schoon is en herstellende.....


Het is nog steeds onze koumbara, Litsa en Maiki kent mij onder de naam Dick vriend van Niko Bohti.
Ik heb het inderdaad meegekregen ik was in juni in Kanalaki en toen herkende ik Dina nauwelijks.
Beide krijgen wel hun trekken thuis, Maiki gelukkig hersteld van een zwaar ongeval en nu was Dina aan de beurt.

Kalo Vradi,

Dick


RE: Ammoudia - Epirus - 04 November 2021

Welke koumbara is van jou Dick?


RE: Ammoudia - Beems - 05 November 2021

(04 November 2021, 23:50)Epirus schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Welke koumbara is van jou Dick?

Litsa Georga is de Koumbara van mijn vrouw en mijn Koumbara woont in Drama en is een nichtje van mijn vrouw. Had eigenlijk Roula Tsatsou gewild maar die wilde niet  Big Grin

Fijne dag,

Dick


RE: Ammoudia - Patrick - 09 November 2021




RE: Ammoudia - Epirus - 09 November 2021

De eerste 90 secondes zie je Ammoudia strand, helaas niets over het enigszins verslonsde dorpje zelf. De rest gaat over het achterland  (o.a. promo Glyki) allemaal zo'n dikke 20 km. van Ammoudia vandaan.....


RE: Ammoudia - Arthur - 09 November 2021

Ik ben normaal niet van dit soort filmpjes, maar gelukkig laten ze ook wat van het achterland zien en niet alleen een strand waarvan er 1000 in een dozijn gaan.


RE: Ammoudia - Beems - 10 November 2021

(09 November 2021, 18:02)Epirus schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De eerste 90 secondes zie je Ammoudia strand, helaas niets over het enigszins verslonsde dorpje zelf. De rest gaat over het achterland  (o.a. promo Glyki) allemaal zo'n dikke 20 km. van Ammoudia vandaan.....

Ja de Platia van Kanalaki is de place to be Big Grin


RE: Ammoudia - Epirus - 10 November 2021

Groeten terug van Maike, we waren er gisteren..............Hij zei dat wij elkaar ooit hebben gesproken in zijn pizzeria.....
Vandaag dagje naar Arta geweest...........


RE: Ammoudia - Beems - 11 November 2021

(10 November 2021, 18:29)Epirus schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Groeten terug van Maike, we waren er gisteren..............Hij zei dat wij elkaar ooit hebben gesproken in zijn pizzeria.....
Vandaag dagje naar Arta geweest...........

Dank je wel.

Er gaat een lichtje branden bent u afkomstig uit het Brabantse en met vroeg pensioen gegaan? Huisje in Kanalaki mooi opgeknapt? 
Dan ken je Rina ook vast een lange blonde vrouw die haar geluk in Kanalaki zocht.

Dan is de wereld toch klein.

Fijne dag,

Dick


RE: Ammoudia - Epirus - 11 November 2021

Huisje is huis, alleen rondom hebben we het opgeknapt. Huis zelf hoefde niets aan gedaan te worden, we zijn de eerste bewoners. Zwembad laten aanleggen en rondom overal "petra"
Rina kennen we.


RE: Ammoudia - janos54 - 16 November 2021

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ammoudia langs de rivier

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Bij het strand.


RE: Ammoudia - JohanV - 16 November 2021

Mooie foto's, maar..............Amstel bier, dat ga je toch niet menen!  Big Grin Big Grin


RE: Ammoudia - El Greco - 16 November 2021

Zoals zowat overal in Griekenland kan je niet afgaan op het glas wat je aan het drinken bent. Het komt me zelden voor dat ik een Mamos (favoriete bier) in een Mamos glas krijg of een Alfa in een Alfa glas, of een Mythos in een Mythos glas. Meestal krijg je een Alfa in een Amstel glas of in een Mythos glas of een Mythos in een Fix glas. Kan allemaal. 
Je bent wel in Griekenland hé, who's care! Big Grin


RE: Ammoudia - JohanV - 16 November 2021

(16 November 2021, 18:52)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zoals zowat overal in Griekenland kan je niet afgaan op het glas wat je aan het drinken bent. Het komt me zelden voor dat ik een Mamos (favoriete bier) in een Mamos glas krijg of een Alfa in een Alfa glas, of een Mythos in een Mythos glas. Meestal krijg je een Alfa in een Amstel glas of in een Mythos glas of een Mythos in een Fix glas. Kan allemaal. 
Je bent wel in Griekenland hé, who's care! Big Grin

Nee, nee, nooit accepteren en terugsturen! Ik weiger om Grieks bier uit een Amstel glas te drinken. Rolleyes  En als je al een Amstel glas krijgt, moet je het natuurlijk nooit fotograferen!  Wink Cool Op mijn foto's staan alleen maar echte Griekse glazen!  Hypocrite


RE: Ammoudia - chris - 16 November 2021

Amstel,wat al sinds 1963 in Griekenland wordt gebrouwen, is nog steeds een zeer populair bier in Griekenland. Misschien niet in al die toeristische plekjes waar de griekse bierkenners komen,maar de doorsnee Griek heeft nog steeds veel waardering voor Amstel. En dat wordt gewoon gedronken uit een ouderwets Potiri.


RE: Ammoudia - Patrick - 16 November 2021

Wat me opviel tijdens mijn laatste trip is dat er tegenwoordig velen zijn die een ander bier nemen i.p.v. Amstel.

Niet dat het veel verschil maakt want 4 van de 5 meest geliefde bieren in Griekenland behoren tot de 2 grootste internationale multinationals. Amstel Heineken en Alfa zijn merken van Athens Breweries dat behoort tot Heineken Group. Fix is van Olympic Breweries dat toebehoort aan de Carlsberg Group.
Enkel Vergina is écht Grieks. Gebrouwen in Griekenland door een Griekse brouwerij die geen eigendom is van een buitenlandse multinational.

Opmerkelijk dat Mythos niet bij de 5 meest geliefde behoort.
De gegevens komen overigens uit een studie van de Universiteit van Thessaloniki getiteld: "Greek Consumers' Preferences On Beer Consumption: An Empirical Investigation".


RE: Ammoudia - janos54 - 17 November 2021

(16 November 2021, 19:41)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(16 November 2021, 18:52)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zoals zowat overal in Griekenland kan je niet afgaan op het glas wat je aan het drinken bent. Het komt me zelden voor dat ik een Mamos (favoriete bier) in een Mamos glas krijg of een Alfa in een Alfa glas, of een Mythos in een Mythos glas. Meestal krijg je een Alfa in een Amstel glas of in een Mythos glas of een Mythos in een Fix glas. Kan allemaal. 
Je bent wel in Griekenland hé, who's care! Big Grin

Nee, nee, nooit accepteren en terugsturen! Ik weiger om Grieks bier uit een Amstel glas te drinken. Rolleyes  En als je al een Amstel glas krijgt, moet je het natuurlijk nooit fotograferen!  Wink Cool Op mijn foto's staan alleen maar echte Griekse glazen!  Hypocrite

Zo gelukkig stond er op de chips geen merk zeg haha. Was alfa trouwens.