Oríste! - jóuw Griekenland forum
Griekse week Lidl Duitsland - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Καλή όρεξη! - Eet smakelijk! (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=52)
+--- Forum: Eten & drinken in Griekenland - alles over Griekse keuken (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=53)
+--- Discussie: Griekse week Lidl Duitsland (/showthread.php?tid=8822)

Griekse week Lidl Duitsland - JohanV - 20 July 2023

Vanaf volgende week donderdag weer de Griekse week bij de Lidl in Duitsland:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

"Klaagmodus aan" Hier kunnen ze bij ons in Nederland nog een puntje aan zuigen, want de Griekse week hier van vorige week was om te janken zo slecht!
In Duitsland bv gewoon octopustentakels en calamares (de hele, niet gesneden, heerlijk om te vullen!) Ook heerlijk gevuld briochebrood. 6 Blikjes Mythos € 2,79 (ex statiegeld), hier alleen nog de flesjes à € 0,99 per stuk! "Klaagmodus uit" Rolleyes  Moet wel zeggen dat de honing en olijfolie stukken duurder is dan hier bij de Lidl in Nederland.
Doe er je voordeel mee!

RE: Griekse week Lidl Duitsland - Rousanou - 26 October 2023

Vanaf 2 november 2023 Griekse dagen bij Lidl.de 
Zie folder pagina 46 en volgende[Afbeelding: cool.gif]

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

RE: Griekse week Lidl Duitsland - Rousanou - 09 May 2024

Vanaf 16 mei tot 18 mei 2024

Idea

RE: Griekse week Lidl Duitsland - JohanV - 09 May 2024

(09 May 2024, 13:12)Rousanou schreef:

Vanaf 16 mei tot 18 mei 2024

Idea

Hopelijk weer snel in Nederland ook! Ik mis dat wel in de Nederlandse Lidl: Octopustentakels en inktvis/sepia. Hebben ze hier éénmaal gehad. Helaas niet aan die kant volgende week.
Maar die prijs van de olijfolie! Ongelogen, vorig jaar dezelfde nog hier bij de Lidl voor 15,99 gekocht. Ik weet dat er problemen zijn met de oogst de laatste jaren, maar meer dan een verdubbeling geeft wel te denken...

RE: Griekse week Lidl Duitsland - Buurman - 01 November 2024

Net klikte ik puur uit nieuwsgierigheid op de banner van Fodelianakis. Ik proefde hun olie, zo ver ik weet, nooit.
Er vanuitgaande dat het om pure olie gaat is de prijs van een vijf literblik een koopje! (Inclusief verzenden.)

Is september vroeg ik aan wat Grieken (particulieren) op Kreta wat me een liter olie zou kosten. Dat was tussen de 11-13 euro.
In een plaatselijke super aldaar kost een halve liter (eigen olie) € 13.-

Misschien iets voor jou JohanV?

RE: Griekse week Lidl Duitsland - JohanV - 01 November 2024

(01 November 2024, 11:09)Buurman schreef:

Net klikte ik puur uit nieuwsgierigheid op de banner van Fodelianakis. Ik proefde hun olie, zo ver ik weet, nooit.
Er vanuitgaande dat het om pure olie gaat is de prijs van een vijf literblik een koopje! (Inclusief verzenden.)

Is september vroeg ik aan wat Grieken (particulieren) op Kreta wat me een liter olie zou kosten. Dat was tussen de 11-13 euro.
In een plaatselijke super aldaar kost een halve liter (eigen olie) € 13.-

Misschien iets voor jou JohanV?

Mijn olijfolie is momenteel al in België gearriveerd. Zal ik komende week kunnen ophalen. Is van iemand die we kennen op Kreta. 4 blikken van 5l. Ik betaal hem nu € 62,50 per blik om zodoende wat extra te geven voor de schoolkosten van zijn kinderen. Ook zijn eigen gestookte raki en tsipouro is overheerlijk! Heb ik altijd voorraadje van staan. Maar mocht ik onverhoopt door mijn olie heen zijn, zal ik daar eens wat afnemen, die Kolympari heb ik in het verleden wel vaker gehad, is een goede olijfolie!

RE: Griekse week Lidl Duitsland - El Greco - 01 November 2024

De eerste olijfolie van de nieuwe oogst worden weer iets duurder (€1 á €2,50) verkocht per liter dan vorig jaar. Gezien de moeilijke klimatologische omstandigheden in Griekenland (droogte, bosbranden en gebrek aan water) en Spanje (door wat er net gebeurt is) en de algemene minder globale voorraden, zullen de prijzen van de Griekse olijfolie nog stijgen de komende weken/maanden. Je kan er nu van uitgaan dat een prijs van €12,50/liter nu een mooie prijs is. Onze eigen olijfolie vorig jaar ging weg voor €95/10 liter. Jammer genoeg hebben we dit jaar geen productie.