Oríste! - jóuw Griekenland forum
Strooilichtezels & Vossenballenijs - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Het relaxhoekje ( Griekse Muziek - Films - Series - TV-programma's - Literatuur - Reisverhalen - Internet ) (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=41)
+--- Forum: Boeken - tijdschriften - reisgidsen - websites - blogs (recensies / te koop / te ruil / gezocht) (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=42)
+--- Discussie: Strooilichtezels & Vossenballenijs (/showthread.php?tid=885)



Strooilichtezels & Vossenballenijs - tiblaboe - 29 January 2011

Hallo, dit lijkt mij een hele leuke rubriek worden. Tegelijk heb ik een boek dat ik onder de aandacht wil brengen. Ik weet niet zeker of dit de juiste manier is, dat hoor ik dan wel.
Vrienden van ons op Lesvos hebben een boek gemaakt met foto's en verhalen. Kijk op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.








RE: Strooilichtezels & Vossenballenijs - Brandaki - 29 January 2011

Ik heb het net besteld! Kom al jaren op Lesvos en fan van Jan en Julie Smile.
Overigens is dit de link voor de Nederlandstalige versie.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.








Bijna geboren... en ik verheug me er zeer op! - Brandaki - 04 February 2011

STROOILICHTEZELS & VOSSENBALLENIJS
Verhalen en foto’s van het Griekse eiland Lesvos.

Veel mensen die op het Griekse eiland Lesvos komen, zeggen dat het een magische uitstraling heeft. Sinds Sappho er geboren is (ca 630 v.Chr.), heeft Lesvos vele filosofen, schilders, muzikanten, dichters, fotografen en schrijvers voortgebracht, en veel mensen zijn van het eiland gaan houden.

Ook Julie Smit werd door deze magie gegrepen, toen ze in 2003 voor het eerst op Lesvos kwam en besloot er te blijven. De wekelijkse brieven over allerlei onderwerpen naar het thuisfront waren de voorlopers van de columns die ze tenslotte in de Griekse suite van haar website hotel-boekenlust.nl plaatste.
Door vervolgens de leukste en meest informatieve columns te selecteren en ze onder te brengen in verschillende hoofdstukken, heeft het boek Strooilichtezels & Vossenballenijs een reisgidsachtig karakter gekregen dat alle magie van het eiland naar voren brengt. Op soms dramatische, soms poëtische, maar vaak ook humorvolle manier verhalen de columns over het dagelijkse leven, de heel oude tot de meer recente geschiedenis, de unieke natuur van het eiland (bossen, bergen, stranden en zo’n twaalf miljoen olijfbomen), de tientallen dorpen en - natuurlijk! - over het Griekse eten. Julie’s verhalen zijn verpakt in een sensationeel grafisch ontwerp van Jeroen Koster en prachtige foto’s van Jan van Lent.

Voor meer informatie en een aantal voorproefjes van de pagina’s zie
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Gebonden, 320 foto's, 123 columns.


RE: Strooilichtezels & Vossenballenijs - Brandaki - 10 February 2011

Heb het boek net ontvangen en wat ziet het er prachtig uit!!! Helaas een werkdag vandaag, dus kan alleen nog maar even bladeren.


RE: Strooilichtezels & Vossenballenijs - KarenAnna - 10 February 2011

Ik heb het vandaag ook besteld, wordt nu wel nieuwsgierig Big Grin
K-A