Grieksegids nieuws     
Samaria kloof, The Lazy way
#1
Kan iemand mij vertellen hoe het best is de Samaria kloof, The Lazy Way te doen? hoe veel tijd moet ik rekening om te doen?
Alle informatie zal helpen. Is het mogelijk om het te doen rond half Mei? Of is de Imbros kloof beter om te doen?
Quote
#2
(10 April 2011, 19:52)hiker schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kan iemand mij vertellen hoe het best is de Samaria kloof, The Lazy Way te doen? hoe veel tijd moet ik rekening om te doen?
Alle informatie zal helpen. Is het mogelijk om het te doen rond half Mei? Of is de Imbros kloof beter om te doen?

De Samariakloof de Lazy Way? Ik wacht vol spanning op de reacties die je gaat krijgen. Blush Ik vond het een tamelijk heftige ervaring, zelfs bij relatief koel weer in het voorjaar.
Echte Lazy Way farers komen met het bootje aan bij het einde van de kloof en lopen een paar kilometer naar binnen, hebben wij gezien.

De Imbroskloof is een eitje, die loop je op een paar oude gympies. (En ik ben echt een recreatief lopertje, géén professioneel hikerWink ) Net zo mooi en heerlijk rustig!

Quote
#3
De Lazy Way houdt in dat je met de boot naar Agio Roumeli gebracht wordt. Vanaf daar loop je dan de kloof in naar boven. Na ongeveer een uur lopen kom je bij de "ijzeren poort" uit. Dit is het meest spectaculaire punt van de Samariakloof. De kloof is hier maar 3 meter breed en tientallen meters hoog. Daarna ga je weer terug naar het dorp.
Je moet dus rekening houden met een tocht van ongeveer 2 a 2 1/2 uur.
Dit stuk van de kloof is vrij makkelijk te lopen. Een paar gympen is wel voldoende. Open schoenen raad ik af, want je loopt door een bedding met los liggende steentjes. En hij is goed te doen in half Mei. Het is dan nog niet te heet in de kloof en overal staat de oleander vol in bloei.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Samaria Kloof metaxa 33 6.039 12 October 2021, 20:29
Laatste bericht: El Greco
  Reddingsoperatie voor Belgische Toerist in Kloof op Kreta metaxa 2 2.728 22 September 2016, 22:14
Laatste bericht: El Greco
  Samaria kloof opent vroeg chris 0 1.931 14 April 2016, 10:54
Laatste bericht: chris
  70 mensen problemen in Samaria chris 2 2.560 25 May 2015, 20:30
Laatste bericht: arjanw
  Samaria kloof Arthur 0 2.193 28 April 2015, 10:37
Laatste bericht: Arthur

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)