Tweede frequentie voor Extra-3 channel op Hotbird
#1
Information 
[Afbeelding: extra3.jpg]
De Griekse zender Extra-3 channel heeft een tweede frequentie in gebruik genomen. Naast 11411H / 27500 is de zender nu ook te vinden op 11662V / 27500.

De kans is groot dat de eerstgenoemde frequentie binnenkort komt te vervallen; op de Hotbird worden momenteel veel zenderpakketten verhuisd.

Let op: Het betreft een nieuwe transponder en dito frequentie. Het is dus mogelijk dat de transponder eerst even moet worden aangemaakt in je receiver voordat ie gevonden wordt (behalve als je receiver een "blind-scan" funktie heeft natuurlijk).

Een actuele lijst van vrij te ontvangen (FTA) Griekse zenders vindt je
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.

Ger
Quote
#2
Ja Ger, ik heb nu wel een nieuwe schotel, en ik wilde in feite een tweede bijzetten om Hotbird te kunnen ontvangen want dat wordt ook weer meer en meer interessant lees ik, maar...ik overweeg ook om evt. de kabel buiten te gooien en over te gaan naar TV Vlaanderen.
Die zit dan weer op Astra1 en als we dan nog de HD kanalen willen van TVV die zitten dan weer op Astra3.Undecided

Dus ik overweeg nu eigenlijk om mijn schotel op een rotor te zetten, dan kan ik in weze alles aan, wat denk jij, of de andere forum-gebruikers hiervan.Dodgy
De Sat-winkel waar ik nu kom heeft mij dat ook aangeraden.

Ik stel die vraag in feite om de reden dat jij dit niet hebt, en opteerd voor multi LNB's.Idea

Grts, en een prettig w-end allemaal,
Choreftis
Quote
#3
Dat is inderdaad een optie Choreftis, je kunt dan in principe alles aan.
Nadeel is alleen dat het zappen niet zo vlot verloopt; de schotel moet telkens naar een andere postitie draaien.
Als je dat niet erg vindt is een rotor inderdaad een goede keuze. Je bent dan ook klaar voor de toekomst, immers als er een interessante satelliet bijkomt kan jij 'm meteen ontvangen.
Alternatief is een multifeed op 2 schotels (
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




),

[Afbeelding: 12klein.jpg]

ééntje op Astra-1,2, 3 én Hotbird, en ééntje voor de HellasSat. Nadeel is dan weer dat je voor elke nieuwe positie weer een aparte LNB moet bijplaatsen.

De rotor is dan weer voordeliger in verhouding tot 5 LNB's en een Diseqc-switch:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Tja, wat is wijsheid? Succes met de keuze Rolleyes

Ger


(08 August 2009, 17:27)Choreftis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja Ger, ik heb nu wel een nieuwe schotel, en ik wilde in feite een tweede bijzetten om Hotbird te kunnen ontvangen want dat wordt ook weer meer en meer interessant lees ik, maar...ik overweeg ook om evt. de kabel buiten te gooien en over te gaan naar TV Vlaanderen.
Die zit dan weer op Astra1 en als we dan nog de HD kanalen willen van TVV die zitten dan weer op Astra3.Undecided

Dus ik overweeg nu eigenlijk om mijn schotel op een rotor te zetten, dan kan ik in weze alles aan, wat denk jij, of de andere forum-gebruikers hiervan.Dodgy
De Sat-winkel waar ik nu kom heeft mij dat ook aangeraden.

Ik stel die vraag in feite om de reden dat jij dit niet hebt, en opteerd voor multi LNB's.Idea

Grts, en een prettig w-end allemaal,
Choreftis
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  MEGA- channel is weer terug Ger 3 3.045 25 February 2020, 00:29
Laatste bericht: Yiannakis
  Einde Griekse TV-zender MEGA-Channel Ger 10 6.754 30 October 2018, 22:57
Laatste bericht: iakovos
  Bankroet dreigt voor Mega channel Ger 2 5.877 28 May 2016, 12:50
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas
  Nieuwe frequentie ERT-World op Hotbird Ger 28 29.763 18 October 2010, 12:29
Laatste bericht: teixo
  Nieuw op Hotbird: Betorium-TV Ger 2 3.778 10 October 2010, 12:10
Laatste bericht: Yiannis
  Hotbird en HellasSat op één schotel? prasoudi 6 7.764 07 October 2010, 10:16
Laatste bericht: prasoudi
  Technisat Multytenne voor Hotbird? panosnl 11 13.899 22 July 2010, 19:20
Laatste bericht: Ger
  Nieuwe frequentie RIK-sat Cyprus oriste 1 4.571 09 May 2010, 09:20
Laatste bericht: djdakman
  Cyprus-Sat verlaat Hotbird-satelliet Ger 4 6.048 08 April 2010, 19:05
Laatste bericht: Ger
  Cyprus travel guide FTA op Hotbird Ger 1 3.434 04 March 2010, 01:31
Laatste bericht: Rico

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)