griekse letters op de mac
#1
Weet iemand hoe ik griekse letters kan instellen op de MacBookAir, ohja, ik ben een ei met computers, ik heb deze 3 weken (mijn eerste computer ooit) het idee was dat de kinderen mij zullen helpen, maar die hebben niet genoeg geduld blijkt..
oh ja, weet iemand hoe je startv kan kijken, het symbool van hun is bloemblaadjes in regenboogkleuren, we waren op paros en we keken daar naar leuke series zoals 2andahalfmen, grieks ondertiteld..ger heeft een link staan (JLC-InternetTVsoftware) maar das voor windows
Geiasas paidia, Marilena
Quote
#2
Dag Marilena,

Met de instellingen van je MAC kan ik je helaas niet helpen; ik heb nauwelijks ervaring met deze machine. Maar er zullen ongetwijfeld Oríste-lezers zijn die je verder kunnen en willen helpen.

Voor wat betreft je andere vraag, je bedoelt waarschijnlijk deze zender:
[Afbeelding: star_channel_gr.jpg]
Tot voor kort kon je Star-TV nog via de gebruikelijke sites online bekijken. De zender wordt er nog steeds gemeld maar beeld is er niet te ontdekken. Ik vermoed dat er auteursrechtelijke problemen zijn zoals het een tijdje geleden ook al met ERT-World het geval was. Gaat het je enkel en alleen op Star-TV of ben je ook geïnteresseerd in andere Griekse TV-zenders? Klik in dat laatste geval eens op de "Satelliet"-link bovenaan deze pagina (onder het Oríste!-logo); helemaal onderaan die pagina vindt je een aantal mogelijkheden om vele Griekse TV-zenders te ontvangen.

Ger
Quote
#3
Wink 
Ja dat is hem, je hebt t logo gevonden!:) Jammer dat star niet meer online is, het gaat me om engelstalige humortv/grieks ondertiteld, star zend dus twoandahalfmen uit. Helaas. Ik kijk ookgraag eng. films gr ondertiteld, die vind ik op lampsi tv, ideale zender, alleen maar films en zeeeer korte reclame, Marilena
Quote
#4
Het gebeurt wel vaker hoor dat een zender voor korte of langere tijd niet online actief is. We houden het gewoon in de gaten en als ie er weer is zetten we hier een berichtje neer.

Quote
#5
Hier een grote MacFan.
Ga in Systeemvoorkeuren (bovenin links onder het appeltje). Klik daar op Taal en Tekst. Ga daar in het keuzemenu bovenaan naar Invoerbronnen. Vink Grieks aan (Nederlands of Engels staat al aangevinkt als het goed is). Verlaat Systeemvoorkeuren. Nu kun je wisselen van letters. Rechts bovenaan zie je op je computerscherm een NL vlaggetje. Als je dit aanklikt zie je dat je in plaats daarvan het Griekse vlaggetje aan kunt klikken. Doe dit. Nu typ je Griekse letters. Accenten doe je door eerst een ; te typen en dan de gewenst klinker. Als je terug wilt naar NL letters onder het Griekse vlaggetje weer het NL vlaggetje aan te klikken. Voilà.
Quote
#6
Hey ElsR bedankt t werkt!! ευχαριστώ!! Ικ kom er wel uit nu, weet jij toevallig ook of er een spellcheck is voor grieks, ik weet nooit welke ι,η,οι,υ,ει ..of welke...ω,ο ik moet nemen. Ben jij echt zo'n grote fan. Ik moet wennen, ik krijg bijv. geen muziek via e-radio op deze mac osX 10,7 (maar wel via live24.gr). en foto's uit ifoto krijg ik (nog) niet op dit forum en ik wil een foto plaatsen op de rara waar is dit ..Liefs, Μαριλενα
Quote
#7
Grieks woordenboek zou je kunnen kijken of je dat ergens bij Instellingen kunt aanvinken(Pages, Word). Je kunt wel Google translate gebruiken als je wilt weten hoe iets geschreven moet worden. Hoe foto,s geplaatst moeten worden moet je bij de tips van dit forum kijken
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)