Vakantie 2012
#41
Els, wij denken zeer zeker aan Samos voor volgend jaar.
Het word dan onze vijfde keer Kokkari.
Kan er geen genoeg van krijgen.
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#42
@Wilma, voor alle duidelijkheid NIET het leuke filmpje van Cor, maar op Youtube geplaatst door "Wolffman325" en door mij geleend voor dit forum. Het filmpje is Petra in zomer van 2010. En 3 maanden geleden hebben we (voor het eerst) op Lesvos 3 geweldige weken doorgebracht en bijna dagelijks in Petra onze frappé, Mythos (tap) en lunch genuttigd. We kennen nogal wat eilanden, maar we gaan zeker nog een keer terug.
Overigens komt de relaxte sfeer, vriendelijkheid, gastvrijheid sterk overeen met het ook geweldige Samos.
Aan te bevelen het boekje: Te Voet in Noord Lesvos, 25 wandelingen rond Molivos & Petra en omgeving. Mike Maunder & Sigrid van der Zee. ISBN nr. 9780953921461. De 4e editie is recent van mei 2010.
Cor.
Quote
#43
In 2011 zijn wij voor de 5de keer naar Griekenland gegaan (Corfu).

1 maal Kos
2 maal Rhodos
2 maal Corfu

Alleen zijn wij dit jaar voor het eerst met de auto gegaan.
Met de auto naar Venetië, Italië daar neem je het cruiseschip en dan ben je circa. 24 uur later op Corfu.

Waarschijnlijk gaan we in 2012 naar Bulgarije of Griekenland, Kreta.
Als we naar Kreta gaan, gaan we weer naar Venetië, dan nemen we hetzelfde cruiseschip maar dan de laatste haven (Patras). Dan moeten we naar Piraeus (haven Athene) rijden en daar nemen we het cruiseschip naar Kreta.

Aangezien wij met 4 personen reizen zijn we op deze manier voordeliger uit! animated flag
Quote
#44
(01 December 2011, 00:24)Cor Nieuw Vennep schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Wilma, voor alle duidelijkheid NIET het leuke filmpje van Cor, maar op Youtube geplaatst door "Wolffman325" en door mij geleend voor dit forum. Het filmpje is Petra in zomer van 2010. En 3 maanden geleden hebben we (voor het eerst) op Lesvos 3 geweldige weken doorgebracht en bijna dagelijks in Petra onze frappé, Mythos (tap) en lunch genuttigd. We kennen nogal wat eilanden, maar we gaan zeker nog een keer terug.
Overigens komt de relaxte sfeer, vriendelijkheid, gastvrijheid sterk overeen met het ook geweldige Samos.
Aan te bevelen het boekje: Te Voet in Noord Lesvos, 25 wandelingen rond Molivos & Petra en omgeving. Mike Maunder & Sigrid van der Zee. ISBN nr. 9780953921461. De 4e editie is recent van mei 2010.
Cor.

Hallo Cor,
Alsnog bedankt voor de verdere info.. Jammer genoeg zijn grote wandelingen niet voor ons weggelegd vanwege blessures , ik kan beter gaan kijken voor een boekje met allerlei bezienswaardigheden over het eiland..die we dan met de auto gaan bekijken..(we hebben er ook 2 over Kreta en hebben er een hoop aan gehad) Die zal er vast ook wel zijn over Lesbos..Maar: Is het nou Lesbos of Lesvos...of noemen we het alleen in Ned. Lesbos?Huh
Greetz

Quote
#45
Is alle 2 goed @Wilma, de Grieken schrijven het zo Λέσβος (Lesvos) Ze noemen het ook vaak Μυτιλήνη (Mitilini) de naam van de hoofdstad, ik stuur je nog via de mail diverse uitstapjes, koop wel een goede kaart op Lesbos ik had eerst een die niet nauwkeurig was en kwam met mijn autootje in een droge rivierbedding terecht die toch als asfaltweg in het begin op de kaart stond, terug kon niet meer.

Even een update van het weer hier in Agios Nikolaos, weinig wind, in de zonneschijn rond de 26 graden, dus zometeen even het water in en de kaik op het strand van Amoudi van onder schoonmaken en de schroef afkrabben. Alleen s'nachts is het koud temp zo rond de 10 graden onder in het dorp.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#46
(29 November 2011, 23:26)greece67 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




O jaaaaaaaaa, en ik zie Tsalikis de bakkerij/ijssalon. Worshippy
[Afbeelding: o6wdb9.jpg]

En mijn favoriet, restaurant O Nikos aan de kustweg
[Afbeelding: 23j31ad.jpg]

huh, hoe kan dat nou?? in de bovenste foto (O jaaaaaaaaa, en ik zie Tsalikis de bakkerij/ijssalon)was eerst een heerlijk gerecht te zien van Tsalikis de bakkerij/ijssalon .. met een heerlijke Frappee en een overheerlijke gebak op een leuk terrasje.. DAT WEET IK ZEKER!) en nu verschijnt dezefoto van Transformers erop IPV de orgionele foto ..en Greece heeft het zelf niet verranderd...zo te zien...
Hoe kan dat nou??


Quote
#47
(11 March 2012, 04:45)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




huh, hoe kan dat nou?? in de bovenste foto (O jaaaaaaaaa, en ik zie Tsalikis de bakkerij/ijssalon)was eerst een heerlijk gerecht te zien van Tsalikis de bakkerij/ijssalon .. met een heerlijke Frappee en een overheerlijke gebak op een leuk terrasje.. DAT WEET IK ZEKER!) en nu verschijnt dezefoto van Transformers erop IPV de orgionele foto ..en Greece heeft het zelf niet verranderd...zo te zien...
Hoe kan dat nou??

Wilma, ik denk dat één of andere grapjas bij Tinypic heeft 'ingebroken' en daar wat heeft gerotzooid. De foto is namelijk geuploaded via Tinypic.
Misschien wil Greece67 de foto nog eens plaatsen, dan zet ik 'm weer op de goede plek.

Ger






Quote
#48
Oh jee en nu weet ik niet meer welke foto. Is het deze misschien?
[Afbeelding: zksd52.jpg]

groetjes Anoushka
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#49
@ Greece, volgens was het aan een tafeltje op een buitenterras..hihi maar deze ziet er ook lekker uit hoor :) tnx

@ Ger.. het is jammer dat we foto's alleen maar via Tinypic (of andere sites) erop kan zetten en niet direct kan uploaden vanaf de eigen computer ...zoals het je het
ook bij facebook kan doen ...mag ik vragen waarom dat niet kan?

(die site van ,,postimage.org,, waarmee je ook foto;s hierop kan zetten had ook al rare grappen zag ik vorige week)

Greetz Wilma

Quote
#50
Ik breng mijn vakanties
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




door. 2 uur rijden van Athene, 2 zandstranden van 4 en 8 klm lang. half uurtje rijden naar Nafplion, Mikines. Verder kan je hier vandaan vele uitstapjes maken naar andere plaatsen op de Peloponnesus.
Ik kom er al vele jaren en heb er nog steeds enorm naar mijn zin.
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#51
Ik ben het helemaal met je eens Wilma, het zou veel beter zijn om de foto's rechtstreeks op het forum te kunnen plaatsen. Groot voordeel zou dan ook zijn dat de foto's niet na verloop van tijd worden verwijderd wat bij de via Tinypic upgeloade foto's wel gebeurt.

Technisch is dat absoluut geen probleem maar........
Om een forum van een dergelijke formaat te kunnen runnen heb ik nu al een extra (en aanzienlijk duurder) webhostingpakket moeten aanschaffen. Tot voor kort had ik een standaardpakket maar door de snelle groei van het aantal leden én dito berichten begon het forum steeds trager en trager te lopen. Met het nieuwe pakket loopt alles weer wat soepeler. Maar voor hoelang met dit groeitempo?

Het liefst zou ik een zeer uitgebreid hostingpakket aanschaffen met vrijwel onbeperkt dataverkeer én opslagruimte (dan konden alle foto's op het forum worden opgeslagen) maar daar zijn hoge(re) kosten mee gemoeid. Ik beheer dit forum als een uit de hand gelopen hobby en steek er met plezier veel tijd én geld in maar het moet niet te gek worden, toch?
Ik vrees dus dat we het nog even met Tinypic moeten doen (gaat eigenlijk ook best goed) totdat de Staatsloterij Oríste gunstig gezind is dan wel ik een 'gouden' sponsor voor Oríste heb gevonden Big Grin

Ger

PS: Weet iemand hoe lang foto's via Tinypic beschikbaar blijven? Ik zie enkele foto's in oude topics uit 2009 die er nog steeds staan maar ook veel recentere die alweer verdwenen zijn Huh







Quote
#52
(11 March 2012, 15:28)ADO schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik breng mijn vakanties
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




door. 2 uur rijden van Athene, 2 zandstranden van 4 en 8 klm lang. half uurtje rijden naar Nafplion, Mikines. Verder kan je hier vandaan vele uitstapjes maken naar andere plaatsen op de Peloponnesus.
Ik kom er al vele jaren en heb er nog steeds enorm naar mijn zin.

Dan zijn deze beelden je waarschijnlijk heel bekend:

[Afbeelding: w7fm00.jpg]
[Afbeelding: 313gk6o.jpg]
[Afbeelding: 117wpvl.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#53
Het liefst zou ik een zeer uitgebreid hostingpakket aanschaffen met vrijwel onbeperkt dataverkeer én opslagruimte (dan konden alle foto's op het forum worden opgeslagen) maar daar zijn hoge(re) kosten mee gemoeid. Ik beheer dit forum als een uit de hand gelopen hobby en steek er met plezier veel tijd én geld in maar het moet niet te gek worden, toch?

Ger



Is het misschien een idee dat ik de vaste gasten hier oproep om allemaal een kleine bijdrage te leveren zodat je jouw hobby en ons forum (AHUM)Big GrinBig Grin voort kan zetten in dat betere pakket.
Dus als er meer liefhebbers zijn laat wat van je horengreeksmiley1
Quote
#54
heb er geen moeite mee,
ger en jose
Quote
#55
(11 March 2012, 20:15)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(11 March 2012, 15:28)ADO schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik breng mijn vakanties
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




door. 2 uur rijden van Athene, 2 zandstranden van 4 en 8 klm lang. half uurtje rijden naar Nafplion, Mikines. Verder kan je hier vandaan vele uitstapjes maken naar andere plaatsen op de Peloponnesus.
Ik kom er al vele jaren en heb er nog steeds enorm naar mijn zin.

Dan zijn deze beelden je waarschijnlijk heel bekend:

[Afbeelding: w7fm00.jpg]
[Afbeelding: 313gk6o.jpg]
[Afbeelding: 117wpvl.jpg]

Natuurlijk Patrick, mijn tweede "vaderland""!!

ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#56
(11 March 2012, 21:40)janos54 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het liefst zou ik een zeer uitgebreid hostingpakket aanschaffen met vrijwel onbeperkt dataverkeer én opslagruimte (dan konden alle foto's op het forum worden opgeslagen) maar daar zijn hoge(re) kosten mee gemoeid. Ik beheer dit forum als een uit de hand gelopen hobby en steek er met plezier veel tijd én geld in maar het moet niet te gek worden, toch?

Ger



Is het misschien een idee dat ik de vaste gasten hier oproep om allemaal een kleine bijdrage te leveren zodat je jouw hobby en ons forum (AHUM)Big GrinBig Grin voort kan zetten in dat betere pakket.
Dus als er meer liefhebbers zijn laat wat van je horengreeksmiley1

een goed idee

groeten ger
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)