wie kan mij helpen!?
#1
Goedeavond allemaal,

Ik heb vandaag een satteliet laten installeren met een digitale receiver sab3500. Ik wil graag hotbird ontvangen voor de griekse zenders.
Wie weet hoe ik mijn decoder moet instellen? Ik heb 10x deze website en de handleiding doorgelezen maar ik kom er maar niet uit dus vraag ik om hulp.
De installeteur heeft de satteliet zo geplaatst dat die hotbird kan ontvangen. Op dit moment heb ik alles al geprobeerd maar ontvang ik nog maar 2 griekse zenders. Wie kan mij helpen om het goed in te stellen!? Ik zag namelijk hier op de website dat ik nog een aantal free kanalen zou moeten ontvangen.

Wie kan mij helpen?!
Alvast bedankt!
Quote
#2
Dag Kostas,

Klik bovenaan deze pagina eens op "Satelliet", dan zie je de Griekse zenders die je FTA (Free-to-air =gratis) kunt ontvangen. Dat zijn er op de Hotbird trouwens nog maar een paar, de meeste vrije zenders zitten op een andere satelliet, de HellasSat2.
Welke 2 zenders ontvang je nu wel al?

Ger
Quote
#3
Bedankt voor uw reactie ger.
Dit heb ik inderdaad bekeken maar ontvang ik niet. Op dit moment ontvang ik alleen ERT en BOYLH.
Weet u wat ik nog moet doen?! of anders moet instellen...... De FTA zenders die inderdaad bij satteliet staan die ontvang ik dus niet allemaal. Alleen deze 2 nog maar........
Quote
#4
(19 December 2011, 23:03)Gast schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Weet u wat ik nog moet doen?! of anders moet instellen......

Helaas kan je verder niet veel doen. Die Nova promozender is alleen met een HD-ontvanger te ontvangen. De Cypriotische zender Rik-Sat moet wel lukken. Je dient hiervoor te kijken of de transponder 12111V / 27500 al in je Hotbird lijst staat. Zo niet, transponder toevoegen met deze parameters en de receiver op dezetransponder laten scannen waarna ie RIK (op het scherm staat PIK of CyprusSat) zal vinden.

Meer vrije zenders zijn er helaas niet, tenminste niet op de Hotbird.

Succes,

Ger
Quote
#5
Ger,

Bedankt voor de info en bedankt voor uw reactie.
Morgen komt de installeteur een andere schotel er op zetten
om de hellassat2 te kunnen ontvangen hoop dan dat het probleem is opgelost. (beetje jammer dat hij dit niet gelijk heeft gedaan)

Gr Kostas
Quote
#6
(20 December 2011, 16:43)Kostas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Morgen komt de installeteur een andere schotel er op zetten
om de hellassat2 te kunnen ontvangen

Een andere schotel Huh
Je draait toch gewoon je huidige schotel van 13 graden naar 39 graden, of mis ik iets Confused

Quote
#7
Ik ben ingelicht dat ik hiervoor een andere (grotere) schotel voor nodig had....? Of kan dat niet kloppen?
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)