Lefkas
#1
[Afbeelding: im4cxj.jpg]
Hallo allemaal
Wij gaan in 2012 naar Lefkas.
Zitten dan net buiten Lefkasstad
Zijn er nog meer mensen die deze kant uitgaan?
Groeten janossirtaki
Quote
#2
Hallo Janos,
Goede keus, zou ik zeggen! Ook wij bezoeken in 2012 Lefkas weer. Je kunt er o.a. prachtige wandelingen maken. Wij zitten in Kalamitsi, aan de westkant van het eiland. Kalamitsi is een klein bergdorpje, dichtbij het meer toeristischere kustplaatsje Aghios Nikitas. Heerlijk, heb er nu al zin in!
Quote
#3
(29 December 2011, 20:03)Angeliki schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo Janos,
Goede keus, zou ik zeggen! Ook wij bezoeken in 2012 Lefkas weer. Je kunt er o.a. prachtige wandelingen maken. Wij zitten in Kalamitsi, aan de westkant van het eiland. Kalamitsi is een klein bergdorpje, dichtbij het meer toeristischere kustplaatsje Aghios Nikitas. Heerlijk, heb er nu al zin in!

Vooral dat .... heb er nu al zin in .....
Maak me gek, Lefas is prachtig.

Beide alvast heel veel plezier in Lefkada


Imogen zwaaivlag
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#4
Bedankt,gaat zeker lukkenzwaaivlag
Quote
#5
@Janos, jazeker, wij gaan het hele jaar door, zijn nu net weer terug. In 2013 gaan we definitief die kant op. We kijken er ontzettend naar uit!
Quote
#6
Dat kan ik me voorstellen. Wij hopen ook nog eens zo'n lot uit de loterij te winnen Blush
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#7
@Angeliki, ben je Meganisi fan? Ga je dit jaar ook weer?
Quote
#8
Ja, zo zou je het ook kunnen noemen: Meganisi-fan! We komen al voor vele jaren op Meganisi en dit vaak in combinatie met Zagoria. Beide streken hebben ons hart gewonnen en op beide plaatsen hebben we lieve vrienden leren kennen. En gelukkig gaan we dit jaar ook weer. In mei mogen we weer die kant op! Dit jaar brengen we ook een bezoek aan Paxos. We verblijven deze keer niet op Meganisi, maar gaan weer naar Kalamitsi, en bergdorpje aan de westkust, maar dit zal dan zeker bekend bij je zijn. Ik kan er nu al van genieten: de voorpret is al weer begonnen!
Quote
#9
Lefkas lijkt mij mooi qua natuur, maar wat historische monumenten en zo betreft, lijkt het mij minder interessant... Heb ik daar gelijk in?
Quote
#10
Halo Giorgino,, het klopt helemaal dat Lefkada een fantastische en overweldigend mooie natuur heeft. Verspreid over het eiland ook zeer divers wat het dan ook erg leuk maakt.

In het westen de mooie en soms ruige kust en de prachtige zandstranden (meerdere staan in de 10 van mooiste stranden), in het zuiden het surfmekka en de mogelijkheid om per boot naar Kefalonia te varen. Lefkada stad in het noorden is uniek door haar houten huizen (aardbeving bestendig) en ook daar ptachtige lange witte zandstranden en het kasteel natuurlijk. Het oosten heeft prachtige baaitjes, en zicht op diverse bijbehorende eilanden, ontzettend mooi vaargebied, in Nidri, een toeristisch dropje is ook een prachtige waterval te vinden (in het voorjaar en winter als er voldoende water inzit). Overal over het eiland verspreid liggen authentieke dorpjes met heerlijke taverna's. En.........ongelofelijk lieve en vriendelijke mensen.
Je kunt er trouwens ook heel goed wandelen, er is eenboekje met wandelroutes.

Tussen Nidri en Vlycho is men nu bezig met opgravingen....maar daar is nog niet veel van te zien SmileTempels en dat soort historiche monumenten kom je er inderdaad niet tegen.

Tot slot ligt het natuurlijk vlakbij Preveza, Parga, Ioannina, Paleros etc......en is het eiland met een beweegbare brug verbonden met het vaste land, wat de bereikbaarheid goed maakt. Ook door het nabijgelegen vliegveld van Preveza.

Dus al met al zeer de moeite waard om een fijne tijd door te brengen
Voor mensen die trouwens een leuke camping zoeken op Lefkada kan ik de camping van Nikos en Panagiotis van harte aanbevelen. Wij hebben er jaren gestaan en het is een leuke camping in een prachtige baai met ruime, vrij te kiezen plaatsen, vlakbij Nidri:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Quote
#11
Bijna anderhalf uur Lefkas:

Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
Dank je wel, Patrick. Heerlijk even wegdromen  Rolleyes
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#13
Mooie film Patrick

Genieten , zeker ook door de herkenning van de vele mooie plekjes.

Heb um ook even gedeeld.

Bedankt
Quote
#14
Mooie aanbieding bij Ross Holiday's naar Lefkas in April vanaf 199.-  

 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Huize Alisachni, Nikiana - Lefkas roefke 5 1.680 15 December 2021, 22:33
Laatste bericht: Harma
  Wie kan me meer vertellen over Lefkas Els Cuijpers 104 62.002 22 December 2018, 14:12
Laatste bericht: jacq1970
Question Lefkas, Perigiali - Nydri | Fiets, auto of te lopen? Loontjah 9 7.092 10 October 2018, 23:26
Laatste bericht: Yiannakis
  Nieuwe website informatie Lefkas / Lefkada Geni 13 16.142 24 October 2015, 12:26
Laatste bericht: Patrick

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)