Vervoer van Nederland naar Kreta
#1
Goed initiatief!
Wij willen een inboedel verhuizen vanuit Nederland naar Kreta. Het gaat om een volume van ongeveer 20 m3. We overwegen vervoer per zeecontainer van 20 ft wat betekent dat we ongeveer 10 m3 ruimte overhouden wat we dan dus in de aanbieding zouden hebben.
Zijn er mensen die ervaring hebben met zeecontainervervoer en een idee kunnen geven van de prijs hiervan en een goed bedrijf kunnen adviseren?
Zijn er mensen die ervaring hebben met andere transportmogelijkheden en hier iets over kunnen vertellen?
Zijn er mensen die die 10 m3 wel zouden willen vullen en dus in de kosten willen delen?
We willen de container de eerste week van mei op Kreta hebben.
Veel vragen dus graag reakties!
Quote
#2
Naar mijn mening kan je beter in zee gaan (:)) met een goed verhuisbedrijf.Dan ben je misschien iets duurder uit maar dan wordt alles ook veel professioneler aangepakt en dat soort bedrijven heeft ook meer mogelijkheden om jullie spullen samen met andere zaken in dezelfde container te stoppen en daarom een betere prijs aan te bieden.
Vraag een aantal prijzen op, gebaseerd op transport van deur naar deur, vraag hoe lang het verpakken en transport gaat duren, of en voor hoeveel de spullen verzekerd zijn, en of ze de container voor je uitladen en de spullen direct in het nieuwe huis of appartement zullen plaatsen. Al dit soort dingen moeten in de uiteindelijk overeenkomst worden gezet. Weeg het e.e.a tegen elkaar af en , echt op z'n Grieks, probeer de prijs van de duurdere verhuizer(s) omlaag te krijgen door te schermen met de goedkopere aanbiedingen die jullie hebben gehad.

Om dit helemaal alleen te doen lijkt me te ingewikkeld wat het papierwerk betreft (denk ook aan de papieren die in Griekenland moeten worden getoond). Vergeet ook niet dat als je de spullen zelf in een halflege container zet er schade kan optreden die je niet kan verhalen. Tijdens het varen ontstaan er verschillende bewegingen die de losse spullen in een container door de container laten glijden of rollen, dus dan krijg je schade. Een goed verhuisbedrijf weet dat op te vangen.

Veel succes.
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#3
Michele,
Wat Ado schrijft, zit een grond van waarheid in, het is héél persoonlijk van wat kan je zelf, wat heb je er voor over, en hoe snel wil je jouw spullen hier op kreta hebben.
Zelf heb ik 8 jaar geleden de verhuizing geheel zelf geregeld met een 20 ft container, 33m3 groot, de enigste maatschappij is MSC uit Zwiterland en die neemt GEEN prive personen als verscheper aan, dus je zal naar een agent moeten in Nederland, die dan ook de douane dokumenten voor je opmaakt.
Het vervoer over zee is niet zo duur toen was dat maar € 700,--, nu zal je gelijk roepen, dat is goedkoop dat doe ik. maar..... er komen nog zoveel extra kosten bij, die afhangen van : waar moet er geladen worden en gelost worden, je hebt maar 2 uur de tijd, dus dat wordt aanpoten.
Je moet zelf alles inpakken en laden, zelf heb ik niks vast gezet en alles is veilig overgekomen, maar ja ben dan ook jaren vrachtauto chauffeur geweest.
en je moet zelf alles uitladen, en dan kan zo'n grote auto voor de deur komen in Nederland en Kreta????
Aangezien je NIET belangrijk bent, heb je de kans dat de container bij veel aanbod gewoon in Antwerpen blijft staan en met de volgende boot meegaat,
je moet op ongeveer 6-8 weken rekenen.
Andere optie is met een vrachtauto, zoals Minoan line's of andere, dan heb je hetzelfde probleem, zelf alles inpakken, laden en lossen, met het gevaar dat het in Piraeus en/ of Kreta nogmaal wordt overgeladen, met kans op schade, iets wat je met een container NIET heb, hier gaat het van deur tot deur, en je doet er zelf een slot op.. met de vrachtauto is de transit tijd ongeveer 4 - 7 dagen, dus snel en geen problemen met de douane!
Dus als je zelf geen tijd hebt, of het niet ziet zitten, tja dan een verhuis bedrijf, maar reken dan maar op het 3 - 4 voudige, maar dan ben je overal van AF!
succes ermee, wij lezen het wel , wat en hoe het gaat, altijd leuk om verschillende meningen/ervaringen te weten/lezen
Gr. Dik
Quote
#4
Wat hier opgenoemd is precies de reden dat wij voor een officiële internationale verhuizer gekozen hebben met een zeecontainer. Het was wel duur maar dat kwam mede omdat wij in Zuid Limburg wonen waar er niet zoveel zitten. Die uit de Randstad hadden niet eens zin om te reageren dus zodoende. Echter we waren niet helemaal tevreden over deze verhuizer (met name hoe hij bij het Griekse transportgedeelte weinig actie ondernam bij de vertraging die alles opliep), maar het is uiteindelijk allemaal keurig van kamer tot kamer verhuisd. Zonder schade.
Quote
#5
Bedankt voor de reacties. Inderdaad € 700,- klinkt goedkoop. Ondertussen is er blijkbaar wel iets veranderd in de tarieven want wij hebben inmiddels een offerte binnen van een particulier verschepingsbedrijf en zouden nu tussen de €2500 en €3000 kwijt zijn voor een 20 ft. zeecontainer. Dit is wel van deur tot deur inclusief de papierhandel en verzekering en inderdaad 2 uur vrij inladen!! De reis van Rotterdam naar Iraklion zou ongeveer 17 dagen in beslag nemen. Is dit reeel en is dit een concurrerende prijs gezien de huidige markt? Iemand anders hier nog ervaring mee?
Ik ben wel een beetje bang geworden vanwege de verhalen over vertraging en de kans op schades die niet meer te verhalen zouden zijn. Vandaag dus ook een offerte aangevraagd bij een verhuisbedrijf met Griekenland ervaring. Ik ben benieuwd. Dit bedrijf verzorgt ook zeevervoer maar was daar nogal terughoudend in gezien de zojuist genoemde problemen.
Het besluit is nog niet genomen.

αύριο το πρωί.
Quote
#6
Michele, op deze site kun je zien hoe lang de tocht tussen Rotterdam en Heraklion ongeveer duurt. Dit bedrijf is waarschijnlijk het enige dat direct op Kreta vaart vanuit Rotterdam (ik hou een slag om de arm).
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Aangezien dit bedrijf weinig concurrentie heeft op deze lijn, denk ik dat de prijs redelijk is, in acht nemend dat hij op door/door basis is, i.a.w. de landtransportkosten in NL en GR en de havenkosten zijn er bij inbegrepen net zoals het papierwerk. Alleen moet je zelf natuurlijk alles inpakken en een lijst maken van ales wat er in zit. En in Griekenland moet je deze spullen declareren, zodat je er later eventueel niet over belast kan worden.

Hou er wel rekening mee dat scheepvaartbedrijven geen schadeclaims zullen accepteren als het containerzegel intact is bij aankomst. Dus wat ik al eerder geschreven had, als de spullen schade oplopen door bewegingen in de container zal je daar zelf voor op moeten draaien.

ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#7
Michele,
Wat ik eerder schreef over die € 700,-- klopt nog steeds, het is zelfs minder geworden maar. zoals Ado schreef, drijven deze alle andere kosten de prijs op tot het bedrag wat jij opgeef, dat klopt redelijk met de hedendaagse prijzen, dus dat is niet verkeerd.;)
Ook verzorgt de firma MAERSK verschepingen naar hier, hun hoofdzaak is het amerikaanse leger, maar ook bij hun moet je via een agent boeken.
Alles hangt van de afstand af vanaf Rotterdam en Herhaklion, de containers gaan NL met binnenschip/trein vanaf Rotterdam naar Antwerpen, ok je krijg altijd een bill of loading "ROTTERDAM" dat is gewoon een politiek spelletje, de container gaat ook voor scheepsrekening naar Antwerpen, daar hoef jij je geen zorgen over te maken.Sleepy
Het is wel zo wijs om ELK onderdeel, doos of stoel, te merken met een nummer voor de paklijst, dus alles tellen en noteren, dit komt hier bij de douane zeer professioneel over en wij hadden dan ook binnen 15 minuten de nodige stempels om alles belastingvrij in te voeren!
Wees wel zo slim als je met een container verscheept, foto's te maken, van alle kanten, want het kan voorkomen dat zij via het dak bv naar binnen gaan.
EN wat OOK belangrijk is, dat er geen gaatjes in het dak zitten, dan komt het zee en/of regenwater binnen met al gevolgen van dien!Huh
zorg ook voor een GOED hangslot van je zelf, vertrouw niet op de zegels die de reederij verstrekt, er is ruimte voor een EIGEN SLOT!!!
Het zal waarschijnlijk niet gebeuren, of er moet een It...Confused kapitein zijn, maar als een boot schade heeft, zelfs motorschade of vergaat, ben JIJ wel verantwoordelijk voor DIE schade, dus denk daaraan bij het afsluiten van een verzekering, ook al is JOUW container schade vrij, betalen zal je toch.
Laat je OOK niet verleiden tot het verschepen tot aan de kade in Herhaklion, want dan ben je met die boeven hier aan de duivel overgeleverd.Angry
Dus altijd een HUIS aan Huis transport afspreken, en vast laten leggen!!!!!!
Ik wil je NIET bang maken, maar heb de nodige ervaring in het transport, 30 jaar, en zelf ook met mijn eigen transport naar hier bijna voor gaas gegaan.Dodgy
succes ermee, wij lezen wel hoe je het gaat doen.

Quote
#8
Inderdaad, Maersk vaart ook op Kreta, alleen op hun site staat dat zij dit met overslag in Port Said, Egypte doen. De MSC site geeft geen overslag in een tussenhaven aan. Zelf heb ik ook 32 jaar in de transportwereld gewerkt. Ik ben het met je eens, er is veel dat mis kan gaan, om wat voor reden dan ook, vandaar dat ik zelf een verhuizer in de arm zou nemen. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening.
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#9
Ado
Onze container is toen in Pireus overgeslagen op een feeder, die naar Kos, en.. en... en. nog wat eilanden ging, en als laatste Kreta.
Leeg gaan zij door naar Turkije alwaar de meeste dan weer geladen worden voor de LIDL met augurken, peper in glas/blik enz. enz.
Wij woonde toen nog op Flakkee, alwaar vlakbij een overslag centrum van de LIDL was, en bij lossing is een tray met zoetzuur gevallen,
dus de container stonk.... de oplossing is gewoon een pakje puddingpoeder strooien en je ruikt NIKS meer, zelfs bij ons na 6 weken onderweg
geweest te zijn in de warmste dagen van de zomer, juli en augustus kwam alles toch fris uit de container zonder luchtjes!
Doordat ik ook zoals jij in het transport gewerkt heb, heb ik de lege container gebruikt voor retourvracht, en op zondag kunnen laden, 6 uur zonder
extra kosten, en hierdoor veel geld kunnen besparen, maar niet iedereen is in die positie om zo een voordeeltje te halen.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Goederen vervoer van en naar Griekenland, Damiaatje 23 16.998 19 October 2022, 17:24
Laatste bericht: Cretenzer
  Vervoer,transport naar/van Kreta chris 12 5.642 06 September 2020, 16:50
Laatste bericht: chris
  Vervoer naar kos Miranda888 0 4.410 02 February 2017, 18:50
Laatste bericht: Miranda888
  Vervoer naar Lefkas of Ioannina Katouna 0 4.513 08 January 2017, 10:48
Laatste bericht: Katouna
  Vervoer naar Peloponnesos pimstrik 0 6.076 27 August 2015, 13:29
Laatste bericht: pimstrik
  Vervoer naar Poros Bertha 2 7.786 23 May 2015, 21:57
Laatste bericht: ATHL
  vervoer naar en van Kreta chris 40 42.995 27 April 2015, 23:26
Laatste bericht: Patmos
  Goedkoop vervoer naar de eilanden? Georgeos 14 15.686 05 February 2012, 20:51
Laatste bericht: vlagreco

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)