Grieksegids nieuws     
TV-tip: Droomhuis gezocht - Lefkada
#1
Zaterdag 24 maart 2012
21:35-22:25 uur MAX-Nederland 1

We maken kennis met Ans en Bas die een huis zoeken op het Griekse eiland Lefkas. Sybrand Niessen bezoekt met hen drie potentiële droomhuizen. Verder zien we het droomhuis van Aart Staartjes op Patmos.

Meer info en een trailer:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
(20 March 2012, 10:06)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zaterdag 24 maart 2012
21:35-22:25 uur MAX-Nederland 1

We maken kennis met Ans en Bas die een huis zoeken op het Griekse eiland Lefkas. Sybrand Niessen bezoekt met hen drie potentiële droomhuizen. Verder zien we het droomhuis van Aart Staartjes op Patmos.

Meer info en een trailer:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Aart Staartjes en ik zijn buren, er zit wel zo'n 20 km tussen maar toch wil ik niet met hem ruilen. En zo heeft menig Nederlander een eigen plekje gevonden in Griekenland dat ze met niets of niemand wil ruilen.
"Elk proefje heeft zijn smaakje"
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#3
Een droomhuis is niet alleen een huis waar je jaren over heb gedroomd. maar ook een huis dat, na aankoop inderdaad die droom blijkt te vervullen.
Als je er van houdt om ieder dag te klussen en in de tuin te werken dan is een eigen huis met tuin ideaal. Ben je daar niet echt handig in dan lijkt me een appartement een betere keuze.
Een samengaan van droom en realiteit is dus het beste.
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#4
Ja, iedereen heeft duidelijk zijn eigen droom. Ik zie hier ook dat mensen de fout maken wat dat klussen en onderhoud betreft. Een huis wordt gekocht 'voor later als men gepensioneerd is". Dus de eerste jaren moet er nog gewerkt worden, en men heeft niet te veel tijd voor vakantie. Maar in die vakantie moet ook t huis geverfd worden, de tuin opgerimd etc. Men verkijkt zich erop dat een leegstaand huis ook onderhoud nodig heeft. Helemaal als er een tuin bij zit. En als je dan niet echt van dat geklus houd, en er is te vaak sprake van 'moeten', gaat de pret er snel af.
Quote
#5
Ons droomhuis is zo mooi dat ik het geklus op de koop toe neem. Toen we werkten was het inderdaad wel druk, maar een blik op de ondergaande zon vanaf het terras en je bent alles vergeten!!
Quote
#6
Voor iedereen die het leuk vindt. Morgenavond, zaterdag 24 mrt-21.35uur, op Nederland 1 bij omroep MAX het programma "Droomhuis gezocht" Het echtpaar zoekt eenhuis op Lefkas. Overigens komt Aart staartje die een huis heeft op Patmos ook nog voorbij.
Tol's signatuur Pluk de dag
Vrijheid is met je camper in Griekenland rond touren
Quote
#7
(23 March 2012, 21:35)Tol schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voor iedereen die het leuk vindt. Morgenavond, zaterdag 24 mrt-21.35uur, op Nederland 1 bij omroep MAX het programma "Droomhuis gezocht" Het echtpaar zoekt eenhuis op Lefkas. Overigens komt Aart staartje die een huis heeft op Patmos ook nog voorbij.

Hier wordt duidelijk niet gelezen....;)

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Big Grin

Quote
#8
Dit complex wordt onder andere getoond vanavond:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Quote
#9
(21 March 2012, 10:07)nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja, iedereen heeft duidelijk zijn eigen droom. Ik zie hier ook dat mensen de fout maken wat dat klussen en onderhoud betreft. Een huis wordt gekocht 'voor later als men gepensioneerd is". Dus de eerste jaren moet er nog gewerkt worden, en men heeft niet te veel tijd voor vakantie. Maar in die vakantie moet ook t huis geverfd worden, de tuin opgerimd etc. Men verkijkt zich erop dat een leegstaand huis ook onderhoud nodig heeft. Helemaal als er een tuin bij zit. En als je dan niet echt van dat geklus houd, en er is te vaak sprake van 'moeten', gaat de pret er snel af.
En daar ben ik HELEMAAL mee eensBig Grin
Zelf doe ik hier wat aan tuin onderhoud voor dat soort vakantie "dromers" krijg elk jaar commentaar zo van waarom is dat gras geel, gebruik je zoveel water, die planten doen het niet, heb ik in England geen last van, daar is alles groen en bloeit, ja dan moet je hier komen wanneer het WEL bloeitTongue maar als je een tuin heb die op de rotsen staat met 10 cm grond en dan nog Palmen en Oleanders heb die VEEL water vragen is het een probleem, sproeien overdag, dan verbrandt het gras, en na een jaar of 6 is de grond wel zodanig uitgeput en weg gespoeld dat er NIKS meer op groeit, rara hoe zou dat komen, hebben wij in England geen probleem mee, en schilderen... wat is dat, hier regent het nooit, NEEN maar de zon doet meer kwaad aan dan je denkt, ons eigen huis wordt ieder jaar geschilderd, ten eerste kost het minder tijd, en ten 2e beschermd het, het hout goed, je kan het verschil dan ook na 10 jaar goed zien, overal om je heen "ENGELSE" huizen die er verweerd en verwaarloosd uitzien, maar.... zij schilderen nu alles donkerbruin of zwart, dan zie je de rotte plekken nietIdea, trouwens er komen er steeds meer leeg te staan, zij verlaten nu allemaal dit eiland en verzieken NU WÉÉR de prijzen, eerst door alles te betalen, soms absurde koop prijzen om het maar te hebben en nu met idiote bijna weg geef prijzen om het maar te kunnen verkopen, en nu dit niet gaat, gaan zij het verhuren voor extreem lage prijzen, zodat de hotels en pensions hier ook dik op gaan verliezenAngry

Quote
#10
Erg herkenbaar verhaal.Maarre Roumeli is toch geen eiland, ik ken Roumeli daar in de buurt van Navpakto, Delphous, Eratini daar ergens of zit ik nu fout?
Quote
#11
Voor degenen die het gemist hebben:
Het programma wordt herhaald op
dinsdag 27 maart 2012 13:20 Ned 2

Of kijk hier:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
Leuke uitezending om te zien. Aart Staartjes is ook een jaartje ouder geworden, had hem geloof ik niet meer gezien sinds ik nog naar de film van Ome Willem keek. Maar ja dat is ook lang geleden. Maar hij komt wel erg sympathiek over. Zij huis kon ook mijn droomhuis zijn.
Quote
#13
Hahahah,ja hoor Nanny zo voelden wij ons ook!
Niet het eiland op zich maar het huis was wel geweldig!
Precies wat we zoeken ofHuhdaar iets tussen in.
Maar goed,ze hebben 't leuk voor elkaar en ik gun ze alle plezier van de wereld.

Groet,Marianne[/font]
Quote
#14
(24 March 2012, 22:53)nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Erg herkenbaar verhaal.Maarre Roumeli is toch geen eiland, ik ken Roumeli daar in de buurt van Navpakto, Delphous, Eratini daar ergens of zit ik nu fout?
Jou Roumeli ligt aan de baai van Korinthe denk ik, Dik zijn Roumeli ligt aan de west (verkeerde) Big Grin kant van Kreta, iets verder als Rethymnon.
Dit is even offtopic, Dik, Chris, Xander en ik dollen vaker welke kant van Kreta het beste is, Agios Nikolaos natuurlijk.


Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#15
Hoi allemaal.
Nu ben ik toch zo benieuwd of Ans en Bart dit aanbod ook aangenomen hebben en of ze er echt wonen.
Weet iemand dit ook?
Ik denk dat dit vorig jaar al is opgenomen aan de natuur te zien.
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#16
Er is veel veranderd! Van de woz klopt niks van, want die moeten ze nu allemaal betalen. Doen wij al jaren in Nederland!
Ik hoop dat ze een wijs besluit hebben genomen.

Quote
#17
@ kaffka het is inderdaad vorig jaar opgenomen. dit weet ik omdat de mensen toen begeleid zijn door de betrouwbare mannen van Elxis, waardoor wij ook zijn begeleid en nog regelmatig erg fijn contact met ze hebben. Volgens mij hebben de mensen nog geen besluit genomen.
Quote
#18
Er is inderdaad veel veranderd! In de uitzending wordt nog een speciale prijs van 153.000 euro all-in genoemd, op de website hierboven aangegeven staat een prijs van 128.000 euro! Dat is dus een groot verschil in waarschijnlijk 1 jaar.

In ieder geval, als ze het inderdaad gekocht hebben, dan hoop ik dat ze er heel veel plezier van mogen hebben.
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#19
(25 March 2012, 17:10)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(24 March 2012, 22:53)nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Erg herkenbaar verhaal.Maarre Roumeli is toch geen eiland, ik ken Roumeli daar in de buurt van Navpakto, Delphous, Eratini daar ergens of zit ik nu fout?
Jou Roumeli ligt aan de baai van Korinthe denk ik, Dik zijn Roumeli ligt aan de west (verkeerde) Big Grin kant van Kreta, iets verder als Rethymnon.
Dit is even offtopic, Dik, Chris, Xander en ik dollen vaker welke kant van Kreta het beste is, Agios Nikolaos natuurlijk.

@Arthur
De beste kant is heel misschien het oosten, maar de mooiste is toch echt het westen :):)
Quote
#20
@ de machinist
Misschien hebben de Engelsen ook last van de crissis!
Wij wel in ieder geval, Maar het tij zal wel weer een keer keren.
Tot die tijd gaan we gewoon lekker in een gehuurd huisje zitten dromen!
Quote
#21
Smile 
@ hilly
Wel zo nu en dan naar buiten gaan hoor
Quote
#22
tuurlijk Janos, lekker genieten van alles wat we wel hebben,
en niet piepen over wat we zouden willen hebben.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Droomhuis gezocht metaxa 0 473 27 November 2023, 10:46
Laatste bericht: metaxa
  TV Droomhuis gezocht: Corfu Fani 7 1.995 12 December 2021, 10:04
Laatste bericht: Lex Sengers
Lightbulb TV-tip: Droomhuis gezocht op Zakynthos Wilma 8 4.165 20 July 2020, 19:31
Laatste bericht: lumix
  TV-tip: 28 juli 2014 Droomhuis gezocht op Kreta Ger 24 18.591 02 August 2014, 13:12
Laatste bericht: Ger
  TV-tip: Droomhuis gezocht in Griekenland Ger 24 18.882 24 March 2011, 17:19
Laatste bericht: Beems

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)