Ook dit is het leven in Griekenland
#41
(08 April 2012, 21:52)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




In de tabel die Roos ons bezorgt, over het risico op armoede in de verschillende EU-landen, merk ik dat België in de niet benijdenswaardige tweede helft van het peloton bengelt. Mijn verrassing is groot dat België bijna dubbel zo slecht scoort als Nederland. Enkel de landen waar nu dikwijls over gesproken wordt als slechtste leerlingen (Ierland, Portugal, Italië, Spanje en Griekenland) bengelen nog achter België.
Hier in West-Europa hebben we het nu nog heel goed, maar wie zegt ons dat dit zo blijft? Economen durven er hun hand niet voor in het vuur te steken.
Intussen worden we belast tot we er niet goed van worden. Grote nutsbedrijven (zeg maar multinationals) lachen ons intussen vierkant uit: de Belgische regering had beslist dat er tussen 1 april en eindejaar geen verhoging van energieprijzen meer mag komen... en precies op 1 april (!!!) slaat de prijs van gas nogmaals met 3 % op.
Intussen verlagen de banken de rente op het spaarboekje. Hoera, we krijgen nu nog 0,75 % basisrente + 0 ,25 % getrouwheidspremie = 1 % in totaal (= rente op het spaarboekje bij BNP Paribas, de bank waar het meeste spaargeld geparkeerd staat). Intussen bedraagt de inflatie 3,37 %. Met andere woorden: we verliezen er ferm op, en ook de banken lachen ons uit.
Toegegeven, we leven hier nog zo veel beter... maar ik durf er geen weddenschap op te doen dat dit binnen pakweg 5 jaar nog het geval is.

ja het is een vreemde situatie, regeringen geven bakken geld uit maar proberen liefst niets te nationaliseren. Liefst elke dag links rechts wat nieuwe wetjes en belastingen, het schijnt niet veel uit te maken welke partij de politicus met het volgend lumineus idee weer vandaan komt.
Quote
#42
ik heb liever een arts te vertrouwen dan een centraal systeem dat zogezegd voor iedereen zorgt. Ik ben daarentegen wel voor het terugbetalingssysteem waarbij de klant de staat en niet de arts betaald, en de arts het geld van de staat krijgt na handtekening van een doktersbezoek door de klant onder ede de hulp gevraagd en gekregen te hebben die naar de dokter zijn beste vermogen gegeven is, dus niet naar de raad der geneesheren (maffia kliek zonder scrupules) hun normen maar die van een bezorgde dokter.
Quote
#43
Een van de eerste klussen die flink aangepakt moeten worden in griekenland is volgens mij ook de zorg. Alleen al het feit dat de artsen die in het IKA gebouw werken ook een prive praktijk hebben, is toch al te gek voor woorden? Misschien zie ik het te simpel maar het zou toch beter zijn als die artsen of voor het een of voor het ander moesten kiezen? Volgens mij wordt er hier op kos vrijwel geen onderzoek verricht in het hele ( erg luxe en grote ) IKA gebouw. Er wodt alleen maar gestempeld en ondertekend.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Openbare leven in Griekenland stilgelegd door hevige sneeuw iakovos 14 2.383 29 January 2022, 13:53
Laatste bericht: metaxa
  Ook dit is Griekenland - Anno 2017 Patrick 4 2.923 09 November 2017, 14:50
Laatste bericht: Karel
  Griekenland slechtste land om te leven als expat Ger 10 4.017 17 September 2017, 22:57
Laatste bericht: El Greco
  Ook dit is Griekenland Damiaatje 2 2.481 06 October 2016, 09:19
Laatste bericht: Computer Boy
  Petitie v/h behoud van Nederlands onderwijs in het buitenland ook in griekenland. elena2006 1 2.352 31 May 2013, 21:55
Laatste bericht: Aleko
  Gezond leven op Ikaria - artikel NT Corry 1 2.189 16 December 2012, 22:02
Laatste bericht: Patrick
  Is dit het begin van het einde? Wick 7 6.003 15 May 2012, 23:10
Laatste bericht: vlagreco
  Het is koud, ook in Griekenland Ger 33 22.644 03 February 2012, 21:44
Laatste bericht: Beems
  Een teken van leven van uit Perdika papajani 27 17.606 27 January 2012, 21:21
Laatste bericht: papajani
  Ook dit is Griekenland Arthur 8 5.876 13 March 2011, 00:59
Laatste bericht: Yvon

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)