Koekoevalia
#1
Ja, zo kan je van alles tegenkomen, dit kwam ik onderweg tegen, toen ik een hond aan het uitlaten was, voor mensen die een aantal dagen terug moesten naar hun vaderland.

Was echt verrast, je kan gewoon niet zonder foto toestel de deur uit gaan.

[Afbeelding: zjb3q0.jpg]

Gr Cornelios
Quote
#2
Zit dat uiltje nou in een oud vliegtuig? Wat lief!
Hier hoor ik de uil alleen 's avonds; volgens mij woont-ie in de olijvenboomgaard in de kleine vallei onder ons. Dus moeilijk te zien overdag.
Quote
#3
Ja, zo lijk het wel, maar het is elders in Perdika, ja ik weet uiteraart waar, maar daar komt niet iedereen, bij toeval zag ik het en het is wel een zeer oud huis, je gelooft het misschien niet, et is een oude oven !!

Gr Conelios
Quote
#4
Kleine correctie toch op het woord, voor hen die het willen opzoeken of zo: koekoevagia/ja (Gr: κουκουβάγια) is uil. Leuk plaatje. Mijn vrouw spaarde uiltjes (je weet wel het symbool van Athena)
Quote
#5
Ja Vasilis bedankt voor je uitleg, van wat het is. En hierbij geef ik je te kennen, dat ik ook iemand ken, vandaar dat ik het plaatje heb geschoten, is ook een verwoede kenner van uilen, zal v/d week wat foto's schieten, en op het bord plaatsen.

Gr: Cornelios
Quote
#6
Hierbij ff wat fotos van de uil(en) van een persoon die haar hele kamer zo heeft ingedeeld, dat je waar je maar zit of loopt, danwel kijkt, overal wel de κουουβάγια's ziet.
[Afbeelding: 2v2iq7o.jpg]
[Afbeelding: 25ib5z6.jpg]
[Afbeelding: w725wz.jpg]
Quote
#7
Leuk die foto's, papajani, heel herkenbaar ook.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)