Paniek op Samos
#1
Paniek op Samos.

De overheid is begonnen met de puntjes op de I te zetten.
Alle restauranthouders in Ormos hebben een boete gekregen variërend van 3500-4500 euro!
Wat is nu het geval: het blijkt dat alle aanbouwen aan de zeezijde illegaal zijn gebouwd, dus alle overkappingen waar de tafels en stoelen staan. Ondanks dat het jaren gedoogd is en iedereen jaarlijks precariorechten betaald krijgen ze nu opeens het bevel alles af te breken en dat met een boete er bovenop.
Dus de hele Horeca is op zijn zachts gezegd 'in rep en roer en gaan gezamenlijk dit besluit aanvechten bij de hogere instanties.

Idem dito in Votsalakia daar hebben restauranthouders aanzeggingen gekregen. Enkele Bars moeten gaan sluiten wegens teveel geluidoverlast na herhaalde waarschuwingen en/of de vergunningen niet in orde zijn.

Hopelijk wordt de soep niet zo heet gegeten en moeten wij nog maar afwachten of er daadwerkelijk opgetreden/afgebroken gaat worden.
Wij zullen het vervolg hiervan wegens terugkeer naar Nederland niet meer op dit forum kunnen vertellen maar de honneurs worden beslist waargenomen.

Zoals wij begrepen hebben gelden de nieuwe orders voor geheel Samos.


Wordt beslist vervolgd.
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#2
Ik kan me herinneren dat ze dit ook een keer van plan waren op Kreta in Chersonissos. Uiteindelijk is dat toen (voorlopig) niet doorgegaan.
Quote
#3
In de zomer van 2010 was de gehele boulevard van Gouves-Kreta nog voorzien van dit soort bouwsels. Het voorjaar van 2011 is alles op last van hogerhand verwijderd..... Kan dus wel!

[Afbeelding: 2dhd6px.jpg]
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#4
Toegegeven, niet alle bouwsels zijn even fraai, en sommige zelfs ronduit lelijk. Het eilandbestuur van Samos heeft vind ik wel boter op het hoofd: eerst gedogen en als bestuurder waarschijnlijk ook zelf veelvuldig gebuik gemaakt van dergelijke schaduwrijke gebouwtjes, en nu ineens, op zoek naar contanten proberen te cashen. Alsof de horeca het al niet moeilijk genoeg heeft. Net als bij het innen van de onroerendgoedbelasting ook nog eens in een keer, van termijnbetaling heeft men kennelijk nog nooit gehoord.
De overheden zijn duidelijk op zoek naar snel geld, vast onder druk van de hete adem van de Troika. Maar als dit zo door gaat, glijdt de bevolking af naar het niveau van een Tweede Wereld land. Dat kan toch niet de bedoeling van de Europese broeders zijn?
Quote
#5
Toch een beetje nuanceren. Hoeveel van deze bouwsels zal er "officiëel" staan, aangevraagd met een bouwvergunning? Denk niet dat je dit in Nederland, België of elders moet proberen neer te zetten. Dat dit jaren gedoogd werd doet niets terzake. Als ik hier in Vlaanderen geen vergunning zou hebben om mijn zaak te runnen gaat de zaak na verloop van tijd gewoon dicht.
Bij ons op Zuid-oost Kreta staan er tussen de waterlijn en de kustweg tientallen serre's die daar in de tijd illigaal zijn gezet. Volgens enkele localen hebben ze 5 jaar gekregen om deze af te breken en nieuwe op te trekken 100m boven de kustweg. Dat laatste gebeurt nu al wel maar voor de bestaande gaan ze nog fel moeten zoeken naar de eigenaars om deze daar weg te krijgen. Dat ze opzoek zijn naar geld is niet echt ongewoon natuurlijk gezien de situatie. Hopelijk neemt ieder zijn verantwoordelijkheid op.
Quote
#6
Petra-Lesvos. Dit mag niet weg! Ik kom onmiddellijk en ga ervoor liggen.
Handhaven en als dat ook nog geld oplevert. Jammer, maar helaas. Charme van dit soort bouwsels wordt dan niet meer gezien.
Waait soms ook weer over. Cor.

[Afbeelding: 1zft06v.jpg]
Quote
#7
Dan zijn ze nog traag op Samos ;)
Vorig jaar is hier hetzelfde gebeurd: alle vast overkappingen moesten worden afgebroken. Parasols waren wel toegestaan. Gelukkig vond dat plaats in mei, zodat iedereen nog voor de grote drukte alles in orde kon maken.
De verkoper van megagrote parasols lachte waarschijnlijk in zijn vuistje :)
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)