Wel of geen dagtocht Santorini vanaf Kreta
#1
Hallo, ik wil graag jullie ervaringen horen. Wij willen graag een dagtocht naar Santorini maken vanaf Kreta. Nu zegt de een, 'het is te lang varen voor een dagje' en de ander zegt weer 'moet je doen'. Wat vinden jullie en vanaf waar kunnen we het beste gaan varen? We zitten in Malia.

Ik ben benieuwd naar jullie adviezen! ;)

Groetjes Louise
Quote
#2
Het is voor mij lang geleden dat ik deze overtocht heb gemaakt. Wat ik mij ervan herinner is dat deze inderdaad erg lang duurt, het is dan ook een vermoeiende dag. Maar: ik heb ervan genoten! Deze excursie heeft op mij een tot op de dag van vandaag een onuitwisbare indruk gemaakt. Als het schip de Caldera binnenvaart realiseer je je hoe nietig we eigenlijk zijn. En met welke ongelofelijke natuurkracht dit eiland is geworden tot wat het nu is. De tijd op Santorini is te kort om echt iets te ondernemen, maar na wat rondstruinen in Fira, ga je gewoon lekker lunchen en geniet van het schitterende uitzicht. Dikke portemonnee meenemen. (mochten er op Santorini nog aanvullende excursies worden aangeboden, dan zal dit waarschijnlijk naar de opgraving van Akrotiri (Minoïsch) zijn en/of naar Oia (leuk dorp waar mensen naar de zonsondergang gaan kijken). Beiden zijn de moeite waard, maar misschien te veel voor op één dag)
Quote
#3
Beste Louise,

Wij verbleven in mei tijdens onze vakantie ook in Malia.
Tegenover App.GoldenBay , zit een bedrijfje waar je dagtrips naar Santorini kan boeken. Zo als ook als je tussen het scooterverhuurbedrijf en Mc Donalds staat en daar de straat ingaat zie je aan de rechterkant ook een bedrifje waar je ook kan boeken. Prijs weet ik niet , omdat we daar toen niet naar zochten.
Deze bedrijven komen zo even in me op , en wenst je nog veel plezier toe.
Nog een tip , ga een keer eten bij Drossia!
Zitten op dat zelfde kruispunt wat ik je al aangaf.

Gr Tom
Quote
#4
Wij hebben het jaren geleden ook gedaan en ik ben met Erwin eens (alweer) dat het een lange vermoeiende dag is maar absoluut de moeite waard. Inderdaad het binnenvaren van het kratermeer is zeer indrukwekkend. Wij hadden een rondrit met de bus over het eiland daarna en dat was ook best informatief. Tot mijn grote frustratie was de opgraving in Akrotiri die dag gesloten (reisgids niet goed gelezen) dus ik moet er absoluut nog een keer naar terug. Wel heb ik gehoord dat die opgraving een lange poos gesloten is geweest vanwege restauratie maar die zou nu weer open zijn? Informeer in elk geval goed als je die wilt bezoeken.
Quote
#5
zo een daguitstap heb ik zelf nooit gedaan, en waarschijnlijk zal het wel een mooie ervaring zijn het binnenvaren van de caldera is zeker adembenemend.
zelf hebben wij een week op santorini gebleven, dit geeft toch de mogelijkheid om het eiland beter te leren kennen.
ideaal is volgens mij 3 dagen en dan verder reizen naar kreta.
Quote
#6
Wij hebben (vele jaren geleden) gezien dat er een ferry was van Rethymnon naar Santorini. Ik denk dat die er 4 uur over deed, enkele vaart wel te verstaan. Ook hoorde ik van enkele toeristen die de tocht gedaan hadden, dat de zee tussen Kreta en Santorini nogal dikwijls woelig durft te zijn, en dat sommige gevoelige maagjes daar niet zo goed tegen kunnen.

Ik zag o.a. deze site, waaruit blijkt dat de overtocht met de Flying Cat (vanuit Heraklion dan wel) amper 1u45 duurt.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Wij hebben het anders 'opgelost': een aparte vakantie op Kreta, en een andere keer een aparte vakantie van een weekje naar Santorini. Dan heb je daar ruimschoots de tijd om alles rustig te bezoeken.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#7
't Zou het doen. Hoe lang de tocht ook is, hoe hoog de golven op opslaan, het binnenvaren in het blauwe hart van het eiland is een niet te evenaren ervaring.

Op de dag dat wij de tocht aanvaardden sloeg de meltemi ongenadig toe. Bij het hotel kozen de strandbedjes eendrachtig het luchtruim en op het water was de reling onze beste vriend. Met wankele benen betraden we het eiland. Draaierig en duizelig absorbeerden we het uitzicht. Het was er zó mooi..... Ik had het voor geen goud willen missen.
Quote
#8
Draagvleugelboten maken het varende leven soms wat aangenamer. Althans als snelheid mee doet in de race (er gaat eigenlijk niets boven een lange tocht, relaxed op het bovendek, in de zon maar met schaduw binnen handbereik en een aangename bries ter verkoeling). De vraag is of dagtochten hier wel gebruik van maken. Indien ja, zou ik hier voor kiezen als je maar één dag tot je beschikking hebt. En binnenvaren is inderdaad onbeschrijflijk mooi!
Quote
#9
Hartstikke bedankt voor jullie reacties! Wij gaan toch maar kijken of we zo'n tocht kunnen gaan maken. We kijken wel even de weersvoorspellingen want een ruwe zee hmmm lijkt me niet zo'n goed idee!
Quote
#10
Het is te doen vanaf Kreta alleen mis je de prachtige zonsondergang in Oia, maar voor 25 euro huur je al een kamer en dan kun je
de volgende dag een boot terug nemen.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Code oranje wel/niet verzekerd repatriëringskosten jansas 10 1.744 23 September 2020, 21:12
Laatste bericht: Nanny
  Wie gaat er dit jaar wel of juist niet? Vito 114 15.736 14 September 2020, 13:25
Laatste bericht: Geni
  Is dit echt wel goed nieuws? Aleko 9 4.266 05 July 2016, 13:50
Laatste bericht: metaxa
  Wat mij wel eens opvalt tijdens vakantie Bouboulina 41 19.611 21 November 2015, 18:14
Laatste bericht: Margo
  Die Grieken zijn zo lui nog niet! Of toch wel? Ger 8 7.698 06 October 2014, 10:01
Laatste bericht: dashboot2005
  Transavia nog wel veilig? Japio 25 12.723 05 October 2014, 14:13
Laatste bericht: Japio
  Ik zie ze dat wel doen: elena2006 10 6.611 10 February 2012, 22:53
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)