Grieksegids nieuws
Jaarlijkse Ross-presentje
#1
Met een enorme knal viel ie op de deurmat: het jaarlijkse Ross-presentje.
Behalve de gebruikelijke kerstkaart van Stefano himself en de kalender voorzien van door Ross-klanten ingestuurde foto's deze keer ook een ruim 180 bladzijden tellend boek: "Griekse ambachten door de eeuwen heen", een naslagwerk vol allerlei typisch traditionele Griekse ambachten voorzien van mooie illustraties.

Ross Holidays, enorm bedankt, ik ben er blij mee en al lezende voel ik me weer in beetje in Griekenland :efch:

K-A
Quote
#2
Wat een enorm leuk gebaar! (Beste K-A vergeef me de gedachte dat ik denk dat ze het presentje ingecalculeerd hebben in de reissom) Hoe dan ook het is belangrijk dat touroperators in deze tijd hun vaste klanten behouden. Al is het een sigaar uit eigen doos of zoals de Grieken zeggen: Γιάννης κερνά και Γιάννης πίνει!
Ross is wel één van de betere touroperators en een ware Griekenlandkenner. Reis je alleen met hen?

Heb je al een bestemming voor volgend jaar?

groetjes uit een zomers (23 graden) Athene!
Sylvia
Quote
#3
Tuurlijk begrijp ik dat ook wel Sylvia, uiteindelijk heb ik dat boek zelf al dubbel en dwars betaald. De prijzen liggen bij Ross flink boven het gemiddelde dus dat zit wel snor lijkt me.

Ik ga nu al zo'n jaar of 7 regelmatig met Ross op stap. Vooral in het begin ook met andere touroperators maar de laatste jaren hoofdzakelijk met Ross. Zij hebben altijd de nét iets leukere en mooier gelegen accommodaties. Komt natuurlijk ook omdat Stefanos zelf als Griek precies weet waar ie zijn moet en de leukste stekjes weet te vinden. Als ik daarbij de goede en behulpzame telefonische (boekings)-medewerkers neem en de host(ess)en ter plaatse vind ik het helemaal niet erg om een ietsje meer te betalen. Maar ik sta ook zeker open voor andere operators hoor.

Eigenlijk heb ik me nog niet zo verdiept in de bestemming voor 2010. Zaterdag zag ik in 3 op reis een reportage over Gythio en Vathy op de Peloponessos. Dat heeft m'n interesse wel gewekt moet ik zeggen.

Dan heb ik meteen ook een vraag: kent iemand die plekjes uit eigen ervaring? Ik zal er meteen even een topic over starten.

K-A



(23 November 2009, 13:35)Sylvia schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ross is wel één van de betere touroperators en een ware Griekenlandkenner. Reis je alleen met hen?

Heb je al een bestemming voor volgend jaar?

groetjes uit een zomers (23 graden) Athene!
Sylvia
Quote
#4
Ik ken RossBig Grin ze zijn goed maar er zijn ook nog andere touroperators die de moeite waard zijn en die ook veel kennis in huis hebben. Gelukkig zijn er nu veel touroperators die met kleinschalige acco's werken en die de grote vaak onpersoonlijke hotels/villaparken links laten liggen.

Als reisbureau werken we met dit soort touroperators uit diverse landen w.o Nederland. We doen dan dienst als hun lokale agent. Vaak gaan we op zoek naar die speciale plekken en acco's. Het klinkt niet echt logisch maar toch raad ik de mensen in mijn omgeving aan vooral zélf op onderzoek uit te gaan. Een auto huren en gaan met die banaan! Op die manier leer de Grieken en het land kennen. Het helpt natuurlijk wel als je je goed inleest over de plekken die je van plan bent te bezoeken.
Ik ontdek nog elke keer prachtige plekken in Griekenland. Vaak stappen we in de zomer de weekenden in de auto en we zien wel waar we terecht komen! Dit land is zo mooi en divers, zoveel prachtige natuur (Noord-Griekenland!) en fauna. Er is nog zoveel te ontdekken...
Quote
#5
Ook hier is ie binnen"gevallen"; het rijkgevulde Rosspakket. Aan mij goed besteed, ik hou wel van dit soort boeken. Lekker wegdromen in een geheel andere tijd zonder allerlei vernuftige electronisch machines en dus 100% puur handwerk. En als je ziet wat ze toen al allemaal konden........

En ook ik kies al vele jaren voor Ross, juist om die knusse kleinschaligheid. Ook om de exclusieve locaties, vaak hebben ze er het alleenrecht (wat dan weer minder gunstig is wat prijs betreft helaas).

Ross, Perfektbedankt

Ger
Quote
#6
Wij gaan nooit met een touroperator, we boeken een vlucht en een auto en dan zien we wel waar we uitkomen.
Het enige dat we op voorhand "vastleggen" is de streek of het eiland (eilanden) dat we willen aandoen. Met de nodige opzoekingen op internet en het lezen van boeken kan je je reis zelf goed voorbereiden.
Een hotel of appartement vind je altijd en overal.
Quote
#7
Vandaag viel de jaarlijkse kalender bij ons in de bus, weer 52 prachtige foto's, voor elke week een andere. Ik verheug me er elk jaar weer op om naar de foto's te kijken in de hoop dat er ook eentje van mij afgedrukt is. Helaas ook dit jaar niet Blush
Toch vind ik die kalender een leuk gebaar van Ross :)
Quote
#8
Altijd leuk een mooie kalender van ross komen we de winter maanden wel mee door,ross bedankt:):)
Quote
#9
Op de kaart van Ross staan 2 kerken. Wie kunt mij zeggen welke kerkjes het zijn en waar in Griekenland moet ik het zoeken
Quote
#10
Zou zo op kythira kunngremoen zijn op dat kleine eilandje staan er al 300
Quote
#11
Het is geen Kythira daar ken ik het eiland te goed voor
Quote
#12
Volgens mij is het Skopelos-stad. Prachtig eiland met heel veel van dit soort kerkjes en natuurlijk het kerkje van Mamma mia!
Quote
#13
Albert,

Las dat jij Kythira goed kent,vind je ook dat de foto bij de maand november(10-16e) niet lijkt op het Kombonadastrand,maar op dat van Kaki Langada aan het eind(zo men wil aan het begin) van de kloof?
Quote
#14
hallo Albert
Het kerkje van de maand oktober staat op Andros in de hoofdstad (chora). ik heb het kerkje zelf gezien. Trouwens onderaan de kalender kun je zien waar de foto's gemaakt zijn.
Quote
#15
Ik denk ook dat de kerkjes op de nieuwjaarskaart in Skopelos stad staan.

(oeps: verkeerd koekje gegeten. Dit was een berichtje van IngridAmsterdam... zometeen meer)
Quote
#16
Wandeling langs de randen van Skopelos stad, 2011. En dit waren niet de enige kerkjes die we tegen kwamen.

[Afbeelding: 1zvsp4h.jpg]

[Afbeelding: 309iihe.jpg]
Quote
#17
(30 November 2013, 18:39)Petross schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




hallo Albert
Het kerkje van de maand oktober staat op Andros in de hoofdstad (chora). ik heb het kerkje zelf gezien. Trouwens onderaan de kalender kun je zien waar de foto's gemaakt zijn.

Bedoel je dit kerkje in Andros?

[Afbeelding: 20qzy41.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#18
Na jarenlang met Ross op reis te zijn (8jaar) geweest gaan we na een verschil van mening over een acco op Corfu sinds 2011 met Eliza was here op reis
Ook dit bevalt prima en ook bij Eliza doen ze aan klantenbinding. Behalve mooie acco's op onze Griekenland reizen geven ook zij presentjes ,het ene jaar een boekje om je vakantie belevenissen in noteren en van fotos te voorzien en het andere jaar zakjes met kruiden in een mooi doosje.
Ook zijn we uitgenodigd om deel te nemen aan een geheel verzorgde middag met heerlijk eten en lekkere wijnen.( Eliza s lange tafels in het gras)
Dus na de overigens leuke en vaak originele presentjes van Ross ook van Eliza leuke presentjes ontvangen.
Quote
#19
(30 November 2013, 15:30)Marianne schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Albert,

Las dat jij Kythira goed kent,vind je ook dat de foto bij de maand november(10-16e) niet lijkt op het Kombonadastrand,maar op dat van Kaki Langada aan het eind(zo men wil aan het begin) van de kloof?

Ook wij zijn op Kythira geweest dit voorjaar. Volgens ons is dit inderdaad de ingang naar de kloof. Het laatste strand van de 4 stranden beschreven in het wandelboekje van Kythira.
Kythira, overigens een prachtig eiland!
Onze foto stond bij week 33, het oude vrouwtje op de markt van Potamos op zondagmorgen.
Quote
#20
(29 November 2013, 14:03)Albert schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op de kaart van Ross staan 2 kerken. Wie kunt mij zeggen welke kerkjes het zijn en waar in Griekenland moet ik het zoeken

Het antwoord was hierboven al gegeven. Aangezien ik dacht dat het nooit geraden zou worden en ik het al meteen aan Ross Holidays had gevraagd hier het antwoord dat ik vandaag van hen ontving:

Multiquote:Dank je voor je mail. De foto is gemaakt op Skopelos, het kerkje in de haven van de stad. De icoon is trouwens niet uit deze kerk. Die is uit de ruines van een kerkje op Kefalonia.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ross Holidays duur geworden? Bouboulina 21 10.232 14 December 2015, 07:23
Laatste bericht: Vito
  Kerstkaartje van Ross Holidays Bouboulina 31 18.888 13 December 2015, 21:09
Laatste bericht: Bouboulina
  De nieuwe Ross kalender, hij is er weer Ger 2 2.206 21 November 2014, 16:51
Laatste bericht: Ger
  Virtuele Tour van Ross Holidays metaxa 2 2.742 06 December 2013, 15:53
Laatste bericht: frank65
  Ross Holidays populair bij GR-gangers Ger 0 3.101 14 April 2010, 19:19
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)