Recensie: Heimwee naar Griekenland
#1
Voor de zomervakanantiegangers zit de Griekenlandreis er mogelijk bijna op en ook veel andere Oristebezoekers zijn al geweest. Een poosje in de sfeer blijven vertoeven kan op meerdere manieren, lezen over Griekenland is er een van. Een echte aanrader: Heimwee naar Griekenland van Katherine Kizilos. Ze reist diverse eilanden en deel vaste land af en samen met haar duik je in het leven van alledag. Hieronder wat meer info:

De Australische Katherine Kizilos gaat op zoek naar het andere Griekenland. Haar vader is in Griekenland geboren, haar roots liggen daar. Ze ontdekt verrassende dingen achter de bekende toeristische beelden. Op de Griekse eilanden die ze bezoekt, komen oude verhalen en moderne zonzoekers samen. Kizilos is getuige van de gapende kloof tussen de traditionele waarden en het massatoerisme. Op het eind van haar fascinerende reis bezoekt ze het dorp van haar famili, Chrysambela in de Peloponnesus.
Het boek is een boeiend reisverslag en een persoonlijk verslag. Het is meeslepend geschreven, zodat het wegleggen lastig is. Al in het eerste hoofdstuk waan je je op Syros, maak je mee wat ze beleeft en kijk je uit naar het vervolg van de reis. Heerlijk om te lezen!
Quote
#2
Dankjewel voor de tip Corry. Ik ga vanmiddag eens even bij de bieb kijken of ze dat boek ook hebben staan dan ga ik het zeker lezen. Ik heb pas een boek gelezen over het ontstaan van Kreta dat was ook een interessant boek.
Ik ben dan pas twee keer op Kreta geweest (Vorig jaar en dit jaar) maar het is nog lang niet over want volgend jaar zijn wij er weer te vinden. Wij horen ook al bijna bij de Griekofielen als beginnelingBig Grin
Quote
#3
dank Corrie, ik heb het boek net bij bol.com 2e hands besteld....

mij benieuwen, heb tot nu toe alleen nieuwe boeken daar gekocht...

robienne
Quote
#4
Je kunt bij Bol.com heel goed 2e hands boeken kopen ze geven ook netjes de staat van de boeken aan en als er staat als nieuw is dat ook zo, maar je kunt ook op de boeken topic van hier kijken er staan vaak goede Griekse boeken op en corry en kaptein hebben ook vaak aanbiedingen.

Gr.Rob
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Recensie Verscheurd Verlangen WilmaHollander 6 5.092 13 December 2013, 12:05
Laatste bericht: WilmaHollander
  Recensie ‘Naar het eiland’ van Meaghan Delahunt Corry 1 2.812 02 January 2013, 23:44
Laatste bericht: mart
  Recensie: Athene-Delphi. Op de fiets naar het orakel - Rosita Steenbeek Corry 2 3.463 20 October 2012, 23:11
Laatste bericht: Corry
  Recensie: De boodschapper uit Athene Corry 1 2.445 22 August 2012, 20:09
Laatste bericht: Karel
  Recensie + prijsvraag "Onder de Griekse zon" Ger 4 4.177 17 November 2010, 00:14
Laatste bericht: xenga
  Te koop: Heimwee naar Griekenland theeke 0 2.406 10 April 2010, 15:16
Laatste bericht: theeke

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)