A brave new/old world - anno 2012
#41
je heb dus vaak de bord gezien, ΠΡΟΣΕΧΩΣ ΒΟΥΛΓΑΡΕΣ!!!
Quote
#42
Dit lijkt me weer zo'n zinloze draad te worden waar enkelen per sé hun eigen gelijk willen halen.

A propos, EU-wetten an sich bestaan er niet. Er is wel een regelgeving (de EU-richtlijnen) die door elke lidstaat afzonderlijk in zijn eigen wetgeving dient geïmplementeerd te worden.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#43
Zinledig is deze discussie zeker niet. Het uitgangspunt is niet gelijk hebben of krijgen. Wel kan het prikkelen tot hoor en wederhoor en stimuleren tot een trial and error. Zinledig is het wel wanneer verondersteld wordt dat de EU geen wetgeving kan maken en slechts beweerdelijk richtlijnen kan uitvaardigen. À propos, de EU-verordeningen zijn verbindend in al haar onderdelen en rechtstreeks toepasselijk in de lidstaten. Verordeningen onderscheiden zich daarin van richtlijnen , maar dit terzijde.
Quote
#44
Ha die tzimi.
Dat bord heb ik nooit gezien ha ha.
Is inderdaad oppassen ze zijn erg sterk.
Quote
#45
Slaap zacht @ Sandertje, slaap zacht!Je wordt wel weer wakker als de echte grote wereld zich ook bij jou thuis aandient.Je kunt toch niet echt staande houden dat er ooit iets goeds kan voortkomen uit een instituut dat ten koste van vele miljoenen belastingeuro's per jaar niet eens op één en dezelfde plaats kan vergaderen.Daarom moeten er ook multilinguale torens van Babel met kostprijzen van honderden miljoenen euro's , afgedragen door al die gewone hardwerkende mensen, gebouwd worden om de geriatrische Manderijnen van de 21ste eeuw te huisvesten om hun snode plannen te laten smeden om de macht en de rijkdom bij een steeds kleinere groep mensen terecht te laten komen.Die hele gekte stort binnen tien jaar in elkaar.Dit komt nooit meer goed, just wait and see.

Met je oordeel en visie op de media zit je op mondiaal nivo zó fout, dat argumentatie mijnerzijds totaal overbodig is.Je staat bijna geheel alleen en wereldvreemd geïsoleerd van mensen met enig verstand in hun kersepit.
Quote
#46
@Aleko

I rest my case.
Quote
#47
Bruno Tersago somt de trojka plannen vandaag uit Athene nog maar een keer op.Ik citeer het voor deze draad relevante gedeelte. Let op de door mij vetgemaakte woorden in de laatste zin.

...´En dan waren er nog de voorstellen van de trojka in een gelekte email waarin stond dat er een 6-dagen week moet worden ingevoerd en dat een werkdag 13 uur per dag mag bedragen, zonder dat overuren worden uitbetaald (iets wat in de privésector in de praktijk eigenlijk al wel gebeurt). Winkels moeten open zijn op zondag (de enige dag dat de Griek nog kan gaan winkelen met het weinige geld dat hij nog kan verdienen). Het plan zou aansluiten bij het voorstel van een aantal Duitse economen die vinden dat Griekenland een speciale economische zone moet worden. Een proefkonijn, zeg maar...`

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#48
Ik meen vanmorgen op de Griekse radio gehoord en begrepen te hebben dat de Troika gister de opleiding voor militaire officieren op Kreta (SEAP) en op Thessaloniki wilde “inspecteren” maar dat de militairen de Troika op beide plaatsen de toegang geweigerd hebben.
Waarom wil de Troika (onder aanvoering van Duitsland, zoals wel bekend) controleren hoe groot de macht van Griekenland wel of niet is?
Er werd bediscussieerd of Duitsland soms weer op oorlogspad zou zijn en al vast wil vaststellen wat of het Griekse leger misschien in huis heeft...?
Turkije, werd gezegd, heeft kortgeleden de grens rond Cyprus zelf veranderd, Turks grondgebied uitgebreid ten koste van Cyprus. Aan de ene kant wordt in het zichzelf toegeeigende gebied door Turkije illegaal naar olie geboord en aan de andere kant steekt Duitsland de neus in het Griekse militaire...
De ellende zal toch zeker niet weer, onder het mom van crisis en recessie, opnieuw beginnen?
Ik kon niet alles preciés volgen, maar klopt dit??
Quote
#49
geloof niet zo maar alles, de troika die heeft daar echt niks te zoeken( die komt niet verder dan de Atheens airport ,hun hotel en de ministeries). die kijk naar de boeken en geef enkel orders aan de ministers, meer niet. de questie van de olie tussen turkije en griekenland is al lang verdeelt, door de grote baas.
de ellende is al lang begonnen, de karten zijn geschud en verdeelt.
Quote
#50
(14 September 2012, 16:49)Xander schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik zal je niet afkoelen, maar wel feiten leveren om je ongelijk aan te tonen.

Er is EU regelgeving. Daarin staat gewoon aangegeven dat de rusttijd tussen 2 diensten tenminste 11 moet zijn.
In de EU regelgeving is tevens aangegeven dat de maximale werkweek 48 uren mag duren.

Die 48 uren moeten over een periode van 17 weken gemeten worden. Je mag dus in een week wel meer dan 48 uren werken, maar over een periode van 17 weken mag je niet hoger dan 48 uur per week uitkomen. Individuele EU landen mogen daar in positieve zijn (dus minder werkuren per week) van afwijken. Frankrijk heeft dacht ik dat aantal uren bijvoorbeeld op 35 gezet.

Of wil je nu suggereren dat de troika in afwijking van hetgeen in de EU wetgeving te dien aangaande is vastgesteld gaat vorderen dat de Grieken 78 uren per week moeten gaan werken, en andere EU landen niet.

Als je je een beetje had verdiept in EU regelgeving had je kunnen weten dat een en ander dus klinkklare onzin is.
Je moet nooit uitsluitend afgaan op hetgeen de persbureaus je voorschotelen.

Maar daar heb ik je al eerder op betrapt Wink


Dat klopt dan wel ongevver met wat ik op 12 september al in
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




draadje schreef. Deze Belgische werknemers doen dus één week op, twee weken af, één week op, twee weken af, één week op, drie weken af. Nadien herhaalt de cyclus zich weer. (nb: de veertien werkuren zijn niet altijd effectief "werkuren" maar kunnen ook "stand-by-uren" zijn).

(14 September 2012, 21:14)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dit lijkt me weer zo'n zinloze draad te worden waar enkelen per sé hun eigen gelijk willen halen.

A propos, EU-wetten an sich bestaan er niet. Er is wel een regelgeving (de EU-richtlijnen) die door elke lidstaat afzonderlijk in zijn eigen wetgeving dient geïmplementeerd te worden.


Inderdaad, EU-richtlijnen zijn er als suggestie voor de lidstaten, maar niet bindend.

Nu zou Europa er beter aan doen om in eerste instantie meer werk te creëren voor gans de regio hier, want meer of langer werken als er geen werk is, lijkt mij nogal moeilijk. Vraag blijft natuurlijk, hoe gaan ze dit voor mekaar krijgen? Als er geconsumeerd kan worden, zal de vraag naar producten (in het algemeen) wel blijven. Waar ze hier misschien al wel mee kunnen beginnen is de btw drastisch te verhogen voor niet Europese producten, kwestie van onze eigen markt te beschermen. Dat dit door de andere werelddelen dan ook moet gebeuren hoeft geen probleem te zijn. Ik vrees dat er anders op termijn nog weinig werk zal zijn voor de doorsnee (Noord/West)-Europeaan, laat staan voor de Zuid/Oost-Europeanen.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)