Andros
#1
Kan iemand me vertellen hoe het bevallen is om op Adros op vakantie te gaan?
Quote
#2
ben er jaren geleden geweest,het is een mooi eiland,mooie stranden
gastvriendelijke mensen,heerlijk eten ,we hebben er een heel mooie vakantie gehad
Quote
#3
Welke tijd was je er? En heb je nog andere eilanden bezocht?
Quote
#4
Wij waren er in 2009. Mooi en rustig, met uitzondering van de weekends als vele Atheners (vooral jonge koppeltjes) even de overtocht maken. We waren er in mei en logeerden in Batsi (studio). Goed te combineren met bvb Tinos en Syros.
Als je van wandelen houdt, kijk even op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




waar enkele mooie wandelingen zeer gedetailleerd beschreven staan.

Dit zijn enkele foto's:

Chora

[Afbeelding: 2evys0y.jpg]

Batsi

[Afbeelding: znxb45.jpg]

Kloof nabij Chora

[Afbeelding: 2iggdu1.jpg]

Batsi &de baai

[Afbeelding: 14mql1u.jpg]

Hoofdstraat van Chora

[Afbeelding: 2hxbnkp.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Andros trekt me ook wel, een van de nieuwe bestemminge van Ross.
Zouden ze een charter van Transavia geregeld hebben rechtstreeks daarheen?
Quote
#6
Je vliegt volgens mij op Athene. Prinos reizen heeft Andros ook in het programma.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#7
Prinos doet veel via Athene, maar Ross heeft het destijds toch ook voor elkaar gekregen dat er een transavia charter via Kythira ging, dus het zal me niet verbazen als dat nu ook gebeurt.
Quote
#8
Je vliegt bij ross ook op Athene en dan verder per boot.
Bedankt voor de info trouwens! Is iemand er in juli geweest en zo ja, hoe druk was het toen met Atheners? En klopt het dat er heel veel Engelsen rondlopen?
Quote
#9
oh heb jij aL geinformeerd? Weet je toevallig ook of je een combinatie kan doen met Tinos?
Met de boot is ook leuk natuurlijk.
Quote
#10
Hoi Ine,

Andros is inderdaad te combineren met Tinos en vlgs Ross met het vasteland (fly drive) en nog wat comb.Zie op de site van ross.Maar een reiziger in onze acco op Kefalonia vertelde dat er nachtclubs en dancings zijn.(reden voor hun om er niet heen te gaan) Ze zouden inderdaad vnl door Atheners in de weekends bezocht worden.
Quote
#11
Leuk!! Niet die nachtclubs, maar de combinatie. Misschien zijn de accomodaties ver van de nachtclubs. Zolang we er maar geen last van hebben
Quote
#12
Nachtclubs en andere druktes zie ik eerlijk gezegd ook niet zitten. Wij zaten te denken om een keer naar Tinos te gaan van daar en ook nog naar Syros, missschien met een overnachting. En dan voordat we terugvliegen nog een nacht naar Athene, naar een kennis misschien. Nou ja, het zijn zomaar gedachten, voorlopig gaan we nog niet boeken.
Quote
#13
Jaren terug (in 2002) ben ik met een vriendin in de maand juli naar Andros, Tinos en Syros gegaan met een uitstapje naar Delos (via Mykonos). Het was een erg leuke vakantie, maar wel geheel op de bonnefooi (vlucht naar Athene en met de ferry naar de eilanden). Ik kan me geen drukte herinneren en overal was er slaapplek. Wel stond er een hele harde wind op Tinos en waren de eilanden erg kaal in vergelijking met de Griekse eilanden in de Egeische zee. Typisch voor de Cycladen en mooi om die diversiteit te zien binnen Griekenland.

Ik heb toen geen nachtclub gezien of gehoord (hing er misschien vanaf waar we verbleven), maar daar waren we ook niet naar op zoek. Vooral de havenstad van Syros heeft indruk gemaakt met haar twee heuvels waar op de ene heuvel de katholieke kerk pronkte en op de andere de Grieks-Orthodoxe kerk. Ik heb er alleen maar mooie herinneringen aan.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#14
(09 October 2012, 08:35)IneT schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Prinos doet veel via Athene, maar Ross heeft het destijds toch ook voor elkaar gekregen dat er een transavia charter via Kythira ging, dus het zal me niet verbazen als dat nu ook gebeurt.

Andros heeft geen vliegveld !
Quote
#15
Margo
we zijn ook nog op kefalinia, rhodos,halkiddiki,Tinos ,Zakynthos Thassos,Skopolos ,levkas, Lesbos 4x,Kharpathos chios ,santorini,simi,limnos,kythira 2x,skyros 2x,Andros,
Pilion,Parga,Milos,Naxos,Peleponnesos,Athene ,Meganissi,Ithaki,Ikaria 23x kreta
wij waren in juni op Andros,per boot,was toen prachtig weer
Quote
#16
Pfff... Ben van de cycladen alleen nog maar op Santorini geweest en nog nooit op Halkidiki, Simi, Limnos, Karpathos, Meganissi, Ithaki en Ikaria geweest.
Maar jullie zijn ook al op leeftijd zo te zien :):)
Quote
#17
(09 October 2012, 15:47)Marianne schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoi Ine,

Andros is inderdaad te combineren met Tinos en vlgs Ross met het vasteland (fly drive) en nog wat comb.Zie op de site van ross.Maar een reiziger in onze acco op Kefalonia vertelde dat er nachtclubs en dancings zijn.(reden voor hun om er niet heen te gaan) Ze zouden inderdaad vnl door Atheners in de weekends bezocht worden.
Ik weet niet waar die reiziger precies geweest is maar nachtclubs en dancings heb ik op Andros niet gezien.

Vliegen op Andros of Tinos zal niet gaan want er is geen vliegveld. Vanaf het vliegveld van Athene is het 20/25 min met de bus tot Rafina en dan met de ferry 2uren tot Andros en (bijna) 4 uren tot Tinos.
Ferry van Tinos naar Syros (waar wel een vliegveld is) duurt max. 1 uur.

En zoals Roos al aangaf: aankomst in Syros is inderdaad indrukwekkend met de 2 kerken op de heuveltoppen.
Als ik zou moeten kiezen tussen de 3 eilanden heeft Syros wel mijn voorkeur.

[Afbeelding: jsk3th.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#18
Syros lijkt me idd apart, vandaar dat ik er ook wel eens zou willen kijken.
Quote
#19
(09 October 2012, 19:42)Margo schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Syros lijkt me idd apart, vandaar dat ik er ook wel eens zou willen kijken.

Om je appetijt een beetje te spijzen hierna enkele foto"s van Syros Cool

[Afbeelding: 3531h0g.jpg]

[Afbeelding: ndpiqr.jpg]

[Afbeelding: nmyhwp.jpg]

[Afbeelding: kngit.jpg]

[Afbeelding: 2ll0m8g.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#20
@grek: (even off-topic): je bent op heel veel plekken geweest in Griekenland, veel meer dan ik.
Maarr ..... Nog nooit op Samos geweest? Dan heb je echt een bijzonder stukje van Griekenland gemist!
Quote
#21
was ik vergeten ,ben ik in 1994 geweest,was heel mooi,was oktober
en in 1996 leros en kos,
Quote
#22
Nou als ik die foto's zie wil ik er wel heen! Ja ik weet ook niet waar die reizigers gekeken of gelezen hebben,misschien halen ze wat eilanden doorelkaar!? Op zoover gekeken en daar staan eigenlijk positieve reacties en niets over disco's ed.Dus wie weet volgend jaar??
Quote
#23
(10 October 2012, 01:29)Marianne schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nou als ik die foto's zie wil ik er wel heen! Ja ik weet ook niet waar die reizigers gekeken of gelezen hebben,misschien halen ze wat eilanden doorelkaar!? Op zoover gekeken en daar staan eigenlijk positieve reacties en niets over disco's ed.Dus wie weet volgend jaar??

Lekker weer voor volgend jaar gaan zoeken,
Hoe was Kefalonia, mail me eens!
Quote
#24
Bedankt voor de reacties en de mooie foto's. Hoe het nou zit met die disco's hoor iki misschien nog wel eens.
Quote
#25
Margo over die disco's schreef ik eerder dat er op zoover niets over vermeld werd.Neem aan dat ze er niet zijn.
Quote
#26
Zoals eerder gezegd heb ik er toen geen gezien.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)