Oudste (werkende) vrachtwagen van Griekenland ?
#1
Toen we in september rondtoerden in de buurt van Nafplion kwamen we deze tegen:

[Afbeelding: 286zgua.jpg]
[Afbeelding: 11wdj88.jpg]

Toen de bestuurder (eigenaar) zag dat we foto wilden maken reed hij eventjes verder en bleef dan staan zodat we alle tijd hadden om de foto te maken.
Hij was fier als een gieter op zijn vrachtwagen die bouwjaar 1950 heeft en nog in perfecte staat is (in ieder geval de motor). Volgens hem is het de oudste die er tegenwoordig nog rondrijdt in Griekenland en ook nog in gebruik is.
Later zagen we deze ook nog op postkaarten staan.

Iemand die nog weet heeft van andere (eventueel oudere?) exemplaren.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Die is vast niet langs de KTEO geweest Big Grin
Quote
#3
Schitterend toch die oudjes, ik kijk me vaak de ogen uit. Ik vraag me af of de echte oltimer-lovers weten wat er op dat gebied allemaal te vinden is in Griekenland. Misschien is het wel de ideale plek om moeilijk verkrijgbare onderdelen te vinden. Wellicht een gat in de markt?
Vorig jaar kwam ik in Pilion nog een Borgward Isabella uit 1961 tegen, prachtig hoor, jammer genoeg vergat ik er helemaal een foto van te maken Confused
Quote
#4
Ik ben even als ex trucker in de boeken (google) gedoken, het lijkt op een ambulance REO van de 2e wereld oorlog die omgespoten is.
Hier onder zie je een prachtig gerestaureerde bus ook van het merk Reo in Noorwegen.
bron WikipediA


[Afbeelding: 2a2o0k.jpg]
Mooi hé, dat waren nog echte auto's
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#5
@Arthur.

Inderdaad, is een REO. bravo
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
over REO gesproken, vroeger noemden wij alle militaire vrachtauto's een REO. omdat ze van de amerikanen over hadden, maar zelfs de eerste jaren dat ze met Stayer gingen werken, de griek had het over een Reo. als ik de oude vrachtauto, zie ik denk aan een oude KTEL bus die omgebouwd is naar truck.
Quote
#7
(22 October 2012, 19:31)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Schitterend toch die oudjes, ik kijk me vaak de ogen uit. Ik vraag me af of de echte oltimer-lovers weten wat er op dat gebied allemaal te vinden is in Griekenland. Misschien is het wel de ideale plek om moeilijk verkrijgbare onderdelen te vinden. Wellicht een gat in de markt?
Vorig jaar kwam ik in Pilion nog een Borgward Isabella uit 1961 tegen, prachtig hoor, jammer genoeg vergat ik er helemaal een foto van te maken Confused

Had maar een bod gedaan op die Borgward Ger mischien had je hem voor weinig in handen gehad ze zijn hier nog aardig wat waard.:)
Quote
#8
(23 October 2012, 18:20)Gert en Marjanne schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Had maar een bod gedaan op die Borgward Ger mischien had je hem voor weinig in handen gehad ze zijn hier nog aardig wat waard.:)

Tja, dat bedoel ik juist met 'gat in de markt' ;)
Voor een echte oldtimer-liefhebber moet Griekenland toch wel bijna het paradijs zijn; je kómt me er soms pareltjes tegen :)
Of alleen al voor de onderdelen die je elders nooit meer kunt krijgen.
Misschien moeten we daar op de één of andere manier meer ruchtbaarheid aan geven; de Grieken raken zo hun 'rommel' kwijt en krijgen er zelfs fors voor betaald als ze het een beetje handig aanpakken Big Grin
Quote
#9
Dat gat in de markt heb ik hier inderdaad ook gezien. Wat dacht je van VW-busjes nog met gebogen voorruiten?
Helaas, ik weet verder weinig van auto's...
Quote
#10
Deze vrachtwagen is van de meelboer/molenaar uit Ligourio.
Hij gebruikt hem voor het vervoer van meel.
Volgens mij al 20 jaar niet meer gekeurd.
Maar iedereen kent hem, dus....Big Grin
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Oudste wrak ter wereld gevonden: blijkt Grieks schip Ger 2 1.511 25 October 2018, 15:46
Laatste bericht: Patrick
  Oudste kafeneion van Griekenland Patrick 3 1.922 09 November 2017, 17:29
Laatste bericht: jacq1970

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)