Kalives (West-kreta
#1
Is iemand bekend met het plaatsje Kalives op Kreta, gelegen ca 18 km ten oosten van Chania? Kan iemand mij iets meer vertellen over dit dorp en over het appartement complex 'Huize Kalives' ?

Groet, Frank

Huh
Quote
#2
Hallo Frank,
Ik ben er een aantal jaren geleden geweest en ik heb er gisteren toevallig over geschreven in mijn blog. Kijk maar eens op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Kalives is mij goed bevallen.
Veel plezier
Antony
Quote
#3
Huize Kalives, zoals Ross Holidays het noemt, is een leuke locatie vlak bij het strand. erg groen, mooi zwembad. Naar het centrum van het dorp is het een stukje lopen, valt ook wel mee eigenlijk. Vrienden van mij hebben er al eens een weekje gezeten en waren erg tevreden.

Voor deze omgeving (Kalyves en Almyrida) heb ik ook een wandelboekje geschreven met daarin ook veel informatie over het dorp. Kijk eens op:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Groeten vanuit Vamos (vlakbij Kalyves)
Berend
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#4
Hallo Frank. Mijn naam is Ivonne en ik woon sinds vier en een half jaar met mijn man in het dorp Kalives. Het is een leuk rustig dorp met een aantal winkels, zoals slagers, bakkers, groentewinkels, supers, nog wat kleine shops, banken en een klein postkantoor. Kalives Appartementen ligt aan de rand van het dorp bij het stillere strand. Je loopt zo vanuit het zwembad het strand op. 5 min. lopen daar vandaan is een grote Inka-supermarkt en om naar het pleintje te lopen in het dorp kost je daar vandaag een minuut of 20 maar met een fiets of scooter ben je er in 5 minuten. Het grotere strand daar zitten wij altijd. Daar zijn ook een stuk of 6 taverna's en een leuke strandbar en je kan daar heerlijk op de ligbedden liggen als je wat te eten of te drinken neemt bij die taverna's. Het zwembad bij Kalives Appartementen is redelijk van formaat en er ligt een flinke tuin omheen en er is een kleine buitenbar. Wij hebben daar pas gekeken toen wij hoorden dat Ross hier naar toe zou komen omdat wij vroeger elk jaar met Ross op vakantie gingen. Maar hoe het van binnen er uit ziet weten we niet. Ik hoop dat je genoeg info hebt nu en wie weet tot ziens.
De Haarlemse mug.'s signatuur Als je met beide benen op de grond blijft staan, kom je geen stap verder.
Quote
#5
Hallo allemaal,
bedank voor jullie reactie. Een vraagje aan de griekse mug. Hoe groot is de afstand van Huize Kalives naar het dorpje? Is dit via een verharde, goed verlichte weg?
Trouwens, wat leuk dat je op Kreta woont!!!!!

Groet, Frank
Quote
#6
Hallo Frank,

Naar het centrum van het dorp een dikke kilometer lopen. Deels langs de weg een deel kun je langs de "boulevard" lopen. Maar ook vlak bij het appartement zijn goede tavernas, je hoeft dus niet helemaal naar het dorp te lopen om te eten.

Een tip, een auto huren is wel aan te raden als je wat meer van de omgeving wilt zien. Vlak bij het appartement heb je Kalives Travel, een betrouwbare autoverhuurder.(kalivestravel,gr).

Als je nog vragen hebt over de omgeving etc, laat maat weten!!
gr Berend
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#7
Hoi Frank. Ik had al geschreven ongeveer 20 min. lopen. De weg is redelijk goed verlicht dus het is te doen. En idd. een auto huren is altijd raadzaam want er is genoeg te zien. Je kan hier mooie bergritten maken en je zit zo in Chania of Rethymnon. Er zitten idd. een paar taverna's aan de weg die naar het dorp loopt maar die zijn ons niet goed bevallen, maar zoals altijd smaken verschillen. Er zit in ieder geval in het dorp een heerlijke grilbar met gyros, heerlijke gegrilde kip en nog veel meer van de gril. En taverna Mythos, goedkoop en goed eten. Dat was het weer even.Groeten Ivonne
De Haarlemse mug.'s signatuur Als je met beide benen op de grond blijft staan, kom je geen stap verder.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Nieuw : Robert Polasek op West Kreta metaxa 8 3.684 24 July 2018, 21:43
Laatste bericht: Greek Eye
  Tips gezocht voor appartement in West Kreta martineprest 10 5.620 29 January 2016, 20:00
Laatste bericht: grek
  Toko in Kalives Xander 22 11.549 13 March 2013, 18:12
Laatste bericht: messara
  Kalives op het Griekse eiland Kreta populair bij gezinnen en gepensioneerden Antony 0 1.667 05 December 2012, 17:43
Laatste bericht: Antony
  Keta Noord, Zuid, Oost of West? Wim 20 14.649 17 May 2011, 19:28
Laatste bericht: Bali

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)