Grieksegids nieuws     
De beste wensen
#1
Voor ieder op het bord, fijne feestdagen en een gezond 2013.

Cornelios
Quote
#2
(14 December 2012, 20:34)papajani schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voor ieder op het bord, fijne feestdagen en een gezond 2013.

Cornelios

Voor jullie ook Cornelios fijne feestdagen en een gezond 2013

Natuurlijk ook voor de andere forum leden fijne feestdagen en een gezond 2013

Καλά Χριστούγεννα και ευτυχισμένο το νέο έτος για όλους μας
[Afbeelding: 66f5v5.png]
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote
#3
Ik wens alle leden fijne kerstdagen en een gezond en liefdevol 2013!

Petra
Quote
#4
Ook van ons fijne feestdagen en een 2013 vol liefde en gezondheid vlaggetje.gif
Quote
#5
wenst vóóral de talloze Grieken die zo lijden onder deze Europese- en mondiale mallemolen, veel sterkte! Dat voor hen in 2013 een einde mag komen aan deze nachtmerrie!

Kala Christougenna Ki'eftihismenos O Kenourios Chronos......!
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#6
Voor ieder op het forum, fijne feestdagen en een gezond 2013.
ger64's signatuur groeten Petra en ger
lovegreece  
Quote
#7
Καλά Χριστούγεννα και ευτυχισμένος ο καινούργιος χρόνος

[Afbeelding: 2hx8w1u.gif]
Quote
#8
Noflike Kryst en in Bjusterbaarlik nijjier
[Afbeelding: 27xdo6.gif]
Quote
#9
Leuke reacties, waarbij de meegestuurde kaarten, iets extra geven.

Cornelios
Quote
#10
[Afbeelding: vmyvrm.jpg]
Quote
#11
Ik wens iedereen een mooie Kerst toe en laten we alsjeblieft met zijn allen hopen dat er in 2013, overal ter wereld, meer vrede en vreugde zal heersen. Hoe naïef dit ook mag klinken, hopen mag altijd.

Καλά Χριστούγεννα και ευτυχισμένος ο καινούργιος χρόνος!

[Afbeelding: 258p8hf.jpg]
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#12
Ook ik wens jullie allen fijne en gezellige Kerstdagen en zeker een gezond en liefdevol 2013.
Roosmarijn mijn compliment voor je mooi versierde boom,ik was een paar jaar geleden met kerst op Samos en schrok van de bonte bomen,met name alle flikkerende lampjes,de Grieken vonden het prachtig maar deze zou zo in mijn kamer kunnen staan,toch een beetje jou Nederlandse achtergrond?
Werkelijk mooi,
Groetjes en een fijn weekend allen.
Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#13
Margaritha
Afgezien van mijn wensen aan alle forumleden - die nog komen- zou het misschien leuk zijn om in 2013 met alle Oriste-Samioten eens gezamenlijk wat te gaan drinken ofzo - uiteraard op Samos ???
Quote
#14
Natuurlijk Els ben ik altijd voor in,heb nog niet geboekt maar mijn planning is van half mei t/m half juni weer naar Samos te komen,we houden daar nog contact over .
Prima idee van jou,we gaan elkaar daar ergens vinden.
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#15
Iedereen hele fijne feestdagen toegewenst, en voor het nieuwe jaar hoop ik voor de hele wereld dat er minder problemen zullen zijn, en meer gezellige en positieve momenten.
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#16
Voor iedereen de allerbeste wensen[Afbeelding: qreopc.jpg]
Quote
#17
[Afbeelding: 2zixwtt.jpg]
Quote
#18
Wij wensen ieder een kiplekker en gezond 2013 toe!
Quote
#19
Hi alle prikborders: ik heb de posting geplaatst (kerst en 2013). Daar heb ik in bedoeld, veelal voor de prikborders die veelal hun berichten plaatsen en daar op antwoorden enz enz. Natuurlijk bereikt dit ook onze gasten die in Greece wonen. Doormij werden (vooral nu de feestdagen er aan komen)vele telefoontjes gepleegd naar vrienden om ook hen te bereiken met de goede wensen in het komende jaar 2013.

Maar is het wel zo, dat we hen de beste wensen kunnen geven. Lees mijn verhaal.

Hierbij een schrijven die het één en ander toch een ander beeld gaat geven in de komende jaar 2013 voor de Grieken. Let wel het zijn de berichten die ik persoonlijk heb waargenomen.

In sommige plaatsen merk je er niet veel van dat er een crisis is, let wel veelal is dat in boven dorpjes Ze zijn er wel, maar zij laten dat niet merken. De oogsten, die zij b.v in de fruitteelt hebben en als inkomsten daar van moet leven, worden pas een halfjaar later, soms nog later betaald. Afgelopen jaren is dat daar ook minder geworden aan toeristen.

In de grote steden is er een nog grotere werkloosheid en er vallen zeerveel ontslagen. Veel bedrijven zijn gesloten. En v/d 5 winkels, staan er 4 leeg. De ondernemers kunnen de belastingen niet meer voldoen en zo hun zaak moeten sluiten.

Over de belastingen een uitleg. Mij is te horen gekomen dat er in 2013 zelfs belasting moet worden betaalt voor de kinderen die je hebt. Het eerste kind kost 200 € per jaar, voor het tweede kind ook 200 € en voor de volgende kinderen 300 €. Vele vragen zich af, of je daar wat van terug ziet in de maatschappij, van die extra belastingheffing.

Over de huizen bezitters, deze moeten ook diep in de buidel gaan tasten. De belastingen worden berekend naar de oppervlakte waar je op woont, of dat nou een huis/schuur, of krot is, daar wordt niet naar gekeken, na de waarde ervan. Dat zou zomaar naar de 800 € kunnen zijn, daar komt de elektriciteit nog bij. Het grote gros van de huisbezitters, zijn vaak zelf gebouwd, of hebben dat al van jaren terug een familie bezit is. Als je het niet kan betalen, b.v de Electric: word je zonder per don afgesloten van de Electric: Vele kunnen het allemaal niet meer betalen. Zo ook het water gebruik + vuilnisophaal dat is ook zomaar tot 200 € per jaar oplopen, als het niet meer is !!. + de 23 % btw die er wordt berekend in Greece. Dat alle is een zware last voor vele Grieken.. De boodschappen zijn ook een aantal % duurder geworden. Ja, in Holland heb je dat al jaren zo, maar minder hoog

Bedenkt daarbij, dat de lonen ongeveer 20 tot 40 € per/dag zijn, en anders dan waar ook nagenoeg geen twee verdieners heeft.

Bedenkt daarbij ook, dat het minimumloon van iemand die begint te werken ongeacht of je gestudeerd hebt of niet is het netto 440 € per maand is.

Er zijn veel werklozen en niet zoals in Holland een uitkering krijgen. Er zijn werkende mensen die van 500 € per maand rond moeten komen, en daar moet je al de vasten lasten en verzekeringen van worden betaald. In vele gevallen hou je net aan maar een kleine 200 € per maand om te leven. Daar moet je sowieso ook de benzine ( als je en auto hebt, zonder auto kom je ook nergens in Greece. De toerist heeft daar geen last van. De benzine kost nu 1,85 € per liter en de weggen belasting is het dubbele als dat van Holland. Er blijft maar weinig over om te eten.

Het stoken voor in huis, is ook een verhaal op zich. De meeste huizen wordt de rode diesel olie gestookt, in de winter, die was voorheem 70 € cent per liter, nu kost et 1.40 € p/l. Onder de drie duizend € in de winter, red je het niet. Niet overal in Griekenland is dat zo, je hebt ook gedeeltes waar het stoken minder is. Ligt er aan waar je woont, in Greece.

70 % v/d bevolking heeft de houtkachel weer voor de dag gehaald en zie je overal stapels hout om en nabij het huizen liggen. Het afgelopen jaar,metname in April toen ik daar was, viel het mij op dat we vele bomen waren omgezaagd, eerder deed men dit, voor het bouwen voor een app: maar toen bij navraag van mij, zei men toen, dat het door de beheerders van de bomen was omgehakt ( gezaagd) om het had gebruikt, voor de houtkachel. Wat ik ook meekreeg is, dat er pakketten met levensmiddelen werden verstuurd,met een bus, dat van het platte land naar de stad. Mensen uit dorpen helpen hun fam: die in de stad wonen met overlevingspakketten, waar o.a bonen rijst paprika en aardappelen enz enz in zitten. Een ander zei mij, in de dorpen voorziet men zich veelal in hun eigen groenten uit hun moestuin en vlees v/d de dieren die zij hebben, zoals kippen/varkentjes/en of geiten. Maar dat was alzo, alleen is dat veel meer aan de oorden

Gezondheid: Je hoopt maar dat je gezond blijft en zodoende niet in een ziekenhuis terecht komt, want dan heb je het erg moeilijk. Sowieso moet je iemand hebben ( ook eigen ervaring) dat iemand je daar verzorgt, en de hele dag bij je is. Eten krijg je in de meeste gevallen niet. Toilet papier (o.a) als dat er niet meer is,zelf meebrengen. Ook al ben je verzekert, kost je het toch geld. Vaak moet je voor je medicamenten betalen en vraagt de behandelend arts nog steeds eerst een “fakalaki” met inhoud ( een envelopje met geld) anders word je niet goed behandeld.

Al met al een trieste zaak. Al die belastingen zijn natuurlijk nodig, en moet je vertrouwen in hebben in de juiste manier van besteding v/h belasting geld, maar denk dat bij de bevolking, het meeste vertouwen van weg is.

Het meeste geld ( belasting geld) gaat naar de uitkeringen aan pensioenen en de ambtenaren, die overigens ook goed zijn ingekort op hun salarissen. Het kost de staat veel geld, om dat te kunnen blijven dekken, immers zijn er nog teveel ambtenaren. Het zal dan ook jaren duren, voordat de mensen een verbeteringen zullen gaan ervaren van die betaalde belastingen. En blijven wij hopen op een beter toekomst voor de Grieken.

Zoals al beschreven, is deze uiteenzetting, v/d Grieken die ik de laatste week, weekend, hebt gesproken Het is niet de bedoeling om alles in een kwaad dag licht te zetten, maar het is de realiteiten van nu.

Bedankt Sakis, Elly, Nikos en Dimiti
Cornelios.
Quote
#20
Voor alle Grieken wens ik dat de economie volgend jaar weer aantrekt. Voor alle Hellenofielen wens ik dat ze in 2013 in alle gezondheid weer naar Griekenland kunnen gaan. Θα σας δω!
[Afbeelding: swda8l.jpg]
Quote
#21
Daar sluit ik me graag bij aan. Voor iedereen een fijne kerst en in alle opzichten voorspoedig nieuw jaar gewenst..!!
Quote
#22
Voor iedereen Prettige Kerstdagen en een Voorspoedig 2013.
Ondanks de "crisis" hoop ik dat iedereen ook het volgend jaar kan genieten van de vakantie in Griekenland, op het vaste land of op één van de prachtige eilanden. Ik heb in de afgelopen weken,maanden mijn best gedaan om zoveel mogelijk te schrijven in mijn
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




, zodat de keuze makkelijker, maar misschien zelfs moeilijker wordt.
Ευτυχισμένο το 2013
Antony
Quote
#23
we wensen iedereen fijne feestdagen en een voorspoedig, gezond 2013! Laten we hopen dat we later op 2013 kunnen terugzien als het jaar dat alles weer goed kwam (oftewel, positief blijven denken en doen!Rolleyes )
[Afbeelding: v8eejn.jpg]
Quote
#24
Graag wil ik jullie allen van harte een goed en gelukkig 2013 toewensen.
"Gelukkig jaar" is iets wat dikwijls zomaar gezegd wordt. Maar als je er echt over nadenkt: daar komt het op neer: gelukkig kunnen zijn. Zelfs in deze moeilijke tijden. In "geluk" schuilt heel veel, in de eerste plaats een goede gezondheid. En tevreden kunnen zijn met de kleine, mooie dingen in 't leven.
Verder wens ik ook dat zo veel mogelijk mensen de warmte in hun hart voor Griekenland kunnen behouden... zoals wij dat zeer zeker doen.
Vanavond heb ik lange tijd zitten wegdromen bij de video van dit prachtig optreden:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#25
(20 December 2012, 23:31)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Graag wil ik jullie allen van harte een goed en gelukkig 2013 toewensen.
"Gelukkig jaar" is iets wat dikwijls zomaar gezegd wordt. Maar als je er echt over nadenkt: daar komt het op neer: gelukkig kunnen zijn. Zelfs in deze moeilijke tijden. In "geluk" schuilt heel veel, in de eerste plaats een goede gezondheid. En tevreden kunnen zijn met de kleine, mooie dingen in 't leven.
Verder wens ik ook dat zo veel mogelijk mensen de warmte in hun hart voor Griekenland kunnen behouden... zoals wij dat zeer zeker doen.
Vanavond heb ik lange tijd zitten wegdromen bij de video van dit prachtig optreden:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Vele mensen zoeken achter het geluk, net als ze zoeken naar de bril die op hun neus staat.
En pas op als je iets wenst, het zou wel eens uit kunnen komen.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#26
Voor de laatste dagen van 't jaar
veel gezelligheid met elkaar.
Voor de 365 dagen die dan volgen
veel geluk en weinig zorgen.
Wij wensen iedereen een jaar met elke dag veel zon
en alleen maar positieve dingen als dat eens even kon.
Veel liefde, vriendschap, gezondheid en geluk
dan kan 2013 zeker niet meer stuk.

Fijne feestdagen allemaal
Jan en Maria

nog even dit voor het bericht van papajani.
Niet te veel overdrijven. vandaag getankt en bezine prijs was € 1.69 en voor diesel € 1,43
Heb ook vandaag de autobelasting voor volgend jaar betaald en was voor mijn opel corsa 1400 DTI € 135,00 geloof dat ik in Nederland al meer kwijt was per kwartaal.
Quote
#27
Iedereen hele fijne dagen gewenst en een mooi en gezond 2013!

[Afbeelding: jrskzm.jpg]
Quote
#28
Hi alle, de posting is eigenlijk meer bedoeld vor de kerst groet en de nieuwjaar wens. Uiteraard kan ik mij indenken dat mij eerdere bericht aan sommige personen het één en ander in twijfel brengt. De kosten o.a van de olie,en de belasting op de auto, staat in schril contras wat het verder in mijn posting is beschreven.

Bij deze nogmaals, alle fijne dagen toegewenst, Zoals je ook kan wensen, dat je alle wensen die je een ander ook wenst, het hem, of diegene het zelfde wenst,

Gr Cornelios
Quote
#29
Beste Oriste leden,

Vanuit een koud Megalokampos wens ik u allen prettige Kerstdagen en een gelukkig maar vooral gezond 2013.

Kali Mera,

Dick
Quote
#30
undefined

undefined
Quote
#31


Weinig warme Kerstgevoelens en dito mooie plaatjes heb ik te delen.
Geen plaats voor wonderen meer, niet in mijn heitelân en zeker niet in Ellada.Alle vrome wensen zijn ijdel.
Mijn hart beeft en probeert met Maria Dimitriadi mee te zingen:

..."And then, every dawn, docter,
Every single day at daybreak, docter,
my heart is always being shot in Greece".
Quote
#32
Iedereen van het forum PRETTIGE DAGEN en een FANTASTISCH 2013
Quote
#33
Ook namens mij iedereen hele fijne kerstdagen en een goed en gezond 2013 gewenst!
Quote
#34
Vanuit Ammoudara een fijn Kerstfeest en vooral een gelukkig en gezond 2013.
[Afbeelding: 2rwx85i.jpg]
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#35
Ook vanuit aghios een hele fijne kerst en een gezond en gelukkig nieuwjaar!
elena2006's signatuur leef je droom![/font]
Quote
#36
Aan allen een gelukkig en gezond 2013 toegewenst. Hopelijk zal het nieuwe jaar een omkeer brengen in Griekenland en de mensen een hart onder de riem steken!
Quote
#37
Allen fijne feestdagen gewenst en een gezond en gelukkig 2013!

[Afbeelding: 34gt6oj.jpg]
Quote
#38
[Afbeelding: 2qn7238.jpg]

fijne dagen vanaf de Peloponnesos
Quote
#39
Vanuit een regenachtig Zuidhorn wens ik iedereen op het forum prettige feestdagen toe!
Mogen al jullie wensen het komende jaar in vervulling gaan...
Quote
#40
Rainbow 
Vanuit een verzopen Vlaanderen: gezellige Kerst en een feestvol Eindejaar gewenst !
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  wensen johan 22 2.964 31 December 2021, 13:50
Laatste bericht: Goedas
Video De allerlaatste Kerst wensen op Oriste Wilma 4 2.088 23 December 2019, 17:17
Laatste bericht: Goedas
  De beste stuurlui staan niet altijd aan wal....... Ger 7 2.602 14 November 2019, 16:10
Laatste bericht: chris
  Beste wensen vanop de Express Skopelitis Patrick 3 1.913 29 December 2018, 18:02
Laatste bericht: metaxa
  Wensen Patrick 1 1.744 23 May 2017, 08:29
Laatste bericht: Karel
  Mykonos "beste eiland" Ger 2 2.672 06 April 2016, 16:11
Laatste bericht: metaxa
  Griekenland -beste vakantieland volgens Zoover metaxa 5 3.039 23 January 2016, 13:58
Laatste bericht: metaxa
  De beste wensen Ger 33 17.605 26 December 2015, 10:35
Laatste bericht: siepke
  De beste DJ's komen dit jaar uit............ Ger 3 2.935 19 October 2015, 08:35
Laatste bericht: greece67
  Griekenland beste vliegvakantiebestemming Ger 3 3.128 23 April 2013, 20:51
Laatste bericht: Erwin

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)