drie koningen
#1
Vandaag was het Epifani ofwel drie koningen, het gebruik in Griekenland is dan dat de pope een kruis in het water gooit die verschillende mannen proberen op te duiken.Het kruis gaat dan met met winnaar in optocht naar de kerk waarvoor hij gedoken heeft.
Hieronder een video Epifani in Agios Nikolaos.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#2
soms wordt een duif vrij gelaten omdat in de heilige boek staat dat de heilige geest als een duif is gekomen,Ἐν Ἰορδάνῃ βαπτιζομένου σου, Κύριε, ἡ τῆς Τριάδος ἐφανερώθη προσκύνησις· τοῦ γὰρ Γεννήτορος ἡ φωνὴ προσεμαρτύρει σοι, ἀγαπητὸν σε Υἱὸν ὀνομάζουσα, καὶ τὸ Πνεῦμα ἐν εἴδει περιστερᾶς, ἐβεβαίου τοῦ λόγου τὸ ἀσφαλές
en af en toe gebeurt een wonder als deze duif op je hoofd gaat staan ben je de hele jaar beschermt, maar enkel die jaar want de rest van je leven kan anders lopen en je zetel en je partij verliezen
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
@K het meeste geluk heb je toch als hij ook nog eens op je hoofd schijt.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#4
Was vandaag live op ERT-world vanuit Pireus.
De mannen waren met 12, dat is niet toevallig gelovig ik?
Quote
#5
(06 January 2013, 20:38)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@K het meeste geluk heb je toch als hij ook nog eens op je hoofd schijt.

Big Grin
Quote
#6
Mijn vriendin en ik zijn gaan kijken in de haven van Kokkinos Pirgos. We hebben ook onze buurvrouw mee op sleeptouw genomen. Deze vrouw is 63 of 64 jaar oud( ze weet het zelf niet goed zegt altijd) en heeft die vieringen enkel en alleen op de TV gezien. Ze vertelde ons dat er één of andere hooggeplaatste papas het water kwam zegenen. Aangezien we dat zonder fout eens wilde mee maken hebben aangeboden om met ons mee te rijden. Daar moest geen twee maal over nadenken. Het grappige aan de hele zaak is wel dat ik het zo niet heb op zwartrokken, in tegenstelling tot vele van onze dorpsgenoten, onze buurvrouw incluis.
Tijdens de terugrit naar Kamares waren we nog wat aan het napraten over dat spectakel en over de Papades etc, toen ze plots langs de neus weg vertelde dat die Papades wel diepe zakken hebben. En dat heb ik niet uit mijn duim gezogen hoor, ik lag wel dubbel van het lachen en mijn vriendin ook. Ik had voor één keer de macrolens van mijn camera gehaald en er een gewone (die ik eigenlijk raar of zelden gebruik) op gezet , en er een mooi fotoreportage van gemaakt. Hier onder een klein voorsmaakje , de rest (47 foto's) kan je bekijken op mijn smoelenboek pagina( jef dockx), want ik wil het PB niet overbelasten. En het is moeilijk kiezen. Het wil blijkbaar weer niet lukken om een foto te plaatsen, Het is lange dag geweest en nu ben ik tot in holst van de nacht bezig geweest met de foto's die ik vandaag(gisteren eigenlijk)gemaakt heb, in de voormiddag op de bergflank in onze achtertuin en in de namiddag in Kokkinos Pirgos. Dus is het hoogste tijd dat ik wat ga pitten, of ik krijg weer op mijn donder van mijn vriendin Wink.Wees gerust een van de komende dagen zal ik nog een poging ondernemen om wat foto's te plaatsen, als er tenminste vraag naar is.Big Grin
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Als het lukt, graag Jef!
Quote
#8
Gisteren in Panormo waren er 9 vrijwilligers die het koude water trotseerde,
Het komische was wel, het WAS droog tijdens de plechtigheid, maar toen zij zicht stonden af te drogen, kwam er toch een donderbui naar benedenBig Grin
[Afbeelding: 34g3mh5.jpg]
voor de rest van de dag maar binnen gezeten 22 mm regen, en nu schijnt de zon weerCool
Quote
#9
[Afbeelding: wu574p.jpg]
[Afbeelding: 2s8rcxt.jpg]
[Afbeelding: 5bpkc4.jpg]
[Afbeelding: 23vbzh1.jpg]
[Afbeelding: 1zp70c4.jpg]
En onze buurvrouw maar geduldig wachten tot de grote papas gedaan heeft met keuvelen! Angry

Dus Ger; zoek er zelf maar eentje uit voor de foto van de week.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
bedankt machinist en Jeff voor het delen van de foto's!
Quote
#11
Er zijn blijkbaar twee van mijn postings met foto's verloren geraakt op het WWW. Ik zal ze nog eens proberen te plaatsen. Enkel reeks 3 is blijkbaar ter bestemming gekomen.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
Reeks 1 van 3
[Afbeelding: 2u7vdb5.jpg]
De militair rechts achter aan is een Monimos Epilochias van de luchtmacht basis van Tymbaki. Als gepensioneerde Monimos Epilchias keek ik wel even raar toen ik zoeen broekje met die graad zag. Maar blijkbaar is het een aspirant officier, dat is ongeveer hetzelfde systeem als tegenwoording in de Belgisch Krijgsmacht. Ik heb met hem een babbeltje gedaan voor de seremonie begon. En het was voor ons beide een vruchtbaar gesprek. Tongue
[Afbeelding: 9qwydt.jpg]
[Afbeelding: orqt1h.jpg]
[Afbeelding: vgug74.jpg]
[Afbeelding: vhx5bc.jpg]

Derde keer goeie keer, ik kreeg er bija de wormen van.Angry
Maar blijkbaar is het nu gelukt

[Afbeelding: 5o8qbl.jpg]
Sommige zijn wat voorzichtiger en springen en dus proberen ze op een ander manier. Het was wel niet de beste want hij heeft zich daar flink mispakt, het gevolg , een bezoekje aan het aanwezige rode kruis,en wachten tot volgend jaar.Sleepy
[Afbeelding: 24gtabb.jpg]
[Afbeelding: 16lcv8z.jpg]
Het knechtje staat al de hele tijd sip te kijken met het kruis, dat aan een wit lint is vastgemaakt, in zijn handen.Misschien denk hij wel " Ik wil dat ook eens gooien".Big Grin
[Afbeelding: nprupt.jpg]
Het kruis wordt driemaal in het water geworpen, en driemaal hij dat lint mijn " Stetson" van mijn hoofd getrokken, om dat ik daar op mijn bips op de boordsteen zat. De derde keer heeft hij geluk gehad, want het kruis kwam bijna op de boot terecht,het knalde tegen de reling en viel dan toch nog overboord, en een ooooooooooo steeg op vanuit de menigte. Volgens mij was die zijn motoriek en richtingsgevoel een beetje aan het tanen.Tongue
[Afbeelding: 2mmyat5.jpg]
De 8 mededingers in actie, de negende zat letterlijk en figuurlijk zijn wonden te likken.Hypocrite
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)