Discussie waardering:
  • 0 stem(men) - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
I Left my heart on Naxos
#1
   


Niets aan foto toe te voegen
Quote
#2
Ik vond het ook een zeer bijzonder eiland.
Als ik de naam Naxos hoor, dan denk ik steevast aan de avonden dat we aan de kade in de hoofdstraat zaten. We zagen toen telkens de ferries van Agapitos uit de verte opdoemen, mooi versierd met de lange slierten lampjes. Heerlijk om het schouwspel gade te slaan van de gezellige drukte bij het aanmeren en terug vertrekken van de ferry.
Vaart die maatschappij Agapitos trouwens nog?

Ik herinner me dat wij in het Naxos Holidays Hotel verbleven (was op wandelafstand van het hoofdstadje). Dat hotel was een ontgoocheling want een zeer onprofessionele dienstverlening (of eigenlijk een zwaar gebrek aan dienstverlening). Maar het eiland Naxos, het hoofdstadje, de gehele sfeer,... maakte alles meer dan goed.
Ik zou er eigenlijk nog graag eens terug gaan, maar zeker niet meer in dat hotel. Dus, wie weet... bij Jan? 't Zal echter niet voor dit jaar zijn. Da 's het leuke aan dit forum: nuttige adressen in petto kunnen houden.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#3
Thumbs Up 
Ben ik helemaal met je eens!
Wij zijn op heel veel Griekse eilanden geweest maar Naxos staat met stip op nr 1.
Quote
#4
Agapitos ferries... ooh nostalgie! Jaaaaaren geleden volgens mij, ik zie de schepen er niet meer. Maar nog steeds is het schouwspel van aanmerende en vertrekkende ferries aan de haven geweldig!
Ons favoriete hoteladresje is om de hoek bij het St. Georgiosstrand en op paar minuten van de boulevard
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Helemaal super, heerlijk ontbijt, gastvrije eigenaresse en schone kamers met koelkast en wifi (voor ons basisvereiste Rolleyes ). En ja, een fantastisch eiland waar je niet uitgekeken raakt. 

[Afbeelding: 33cyn37.jpg]

Ons ontbijtje in Sanoudos.... (veeeeel te lekker!)

[Afbeelding: t6xtzr.jpg]

Aan de haven
Quote
#5
Super om te lezen, want wij vertrekken binnen twee weken voor 14 dagen naar Naxos.
Voor het eerst!
Voorheen waren we reeds op de Peleponessos, Samos, Kreta, Kythira en vele malen op Lesbos.
We hopen vooral om er mooi te kunnen wandelen in het binnenland, te genieten op een terrasje van de eerlijke en lekkere Griekse keuken, van de eenvoud van het bestaan en van de zon en de zee alom natuurlijk en niet overspoeld te worden door horden toeristen (hoewel we er zelf ook deel van uit maken hihi)...
Quote
#6
@ Vlagreco & @Corry:

Bedoelen jullie deze (Agapitos Lines)

[Afbeelding: 2ymtyc4.jpg]

Of was het deze (Agapitos Express Ferries)

[Afbeelding: 125l6ac.jpg]

Het is best wel nostalgie als jullie 1 van deze nog gezien hebben in Naxos. Er was ooit eens Agapitos Bros die van 4 broers was. In 1992 was er een 'scheiding'. Kostas en Ioannis begonnen met Agapitos Express Lines terwijl Antonis en Vassilis begonnen met Agapitos Lines. De scheiding duurde tot 1999 toen de ferry's van beide maatschappijen gekocht werden door Minoan Flying Dolphins die ze onderbracht in een nieuwe ferry rederij: Hellas Ferries, het huidige Hellenic Seaways. Antonios Agapitos is trouwens nog altijd CEO van Hellenic Seaways.

Maar nu gaan we eigenlijk off-topic. imsorry
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Wat leuk omte lezen Patrick! Wat mij betreft ik herinner me de onderste boot.
Quote
#8
Ah, de Express Athina. Werd in 1973 in België gebouwd. Was voor zijn tijd in Griekenland Prins Philippe genaamd en ging heen en weer tussen Oostende en Dover. Werd in 2011 in Aliaga (Turkije) afgebroken. Het zusterschip (Prins Laurent) dat in 1974 gebouwd werd, vaart nu als de Superferry II nog steeds tussen Rafina en Andros, Tinos, Mykonos.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
Waarom werd dit topic apart opgestart ipv dit alles te plaatsen in Ger's spotlight Mei 2015 = Naxos?
Quote
#10
(01 May 2015, 20:57)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Waarom werd dit topic apart opgestart ipv dit alles te plaatsen in Ger's spotlight Mei 2015 = Naxos?

Is al een topic dat in 2013 opgestart werd.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
(01 May 2015, 21:10)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(01 May 2015, 20:57)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Waarom werd dit topic apart opgestart ipv dit alles te plaatsen in Ger's spotlight Mei 2015 = Naxos?

Is al een topic dat in 2013 opgestart werd.

Misschien kan Ger dit samenvoegen? 
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)