Temperatuur in Athene?
#1
Lieve mensen,

Aankomend paasweekend gaan mijn vriend en ik lekker een weekend naar Athene. Ik zag op het internet dat het zo rond de 20 graden is. Echter, gevoelstemperatuur kan natuurlijk altijd anders zijn, daarom de vraag voor de mensen die woonachtig zijn in of rondom Athene: hoe is het weer en kunnen er naast truien ook t-shirts worden ingepakt?

Alvast vriendelijk bedankt! Angel
Quote
#2
(25 March 2013, 14:42)Fotini schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Lieve mensen,

Aankomend paasweekend gaan mijn vriend en ik lekker een weekend naar Athene. Ik zag op het internet dat het zo rond de 20 graden is. Echter, gevoelstemperatuur kan natuurlijk altijd anders zijn, daarom de vraag voor de mensen die woonachtig zijn in of rondom Athene: hoe is het weer en kunnen er naast truien ook t-shirts worden ingepakt?

Alvast vriendelijk bedankt! Angel


καλό ταξίδι
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#3
Als je in Samos gewoond hebt. Weet je toch wel hoe het weer is in Athene met pasen. Beetje overbodige vraag
Quote
#4
(25 March 2013, 20:01)Albert schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als je in Samos gewoond hebt. Weet je toch wel hoe het weer is in Athene met pasen. Beetje overbodige vraag

Ik begrijp dit antwoord niet. Nederlands Pasen is geen Grieks Pasen. Die valt dit jaar begin mei. Pasen varieert in tijd, dan weer vroeger in het jaar dan weer later. Momenteel hebben wij winter met veel wind en vorig jaar om deze tijd (toen was het geen Pasen) lagen we op het strand. Momenteel waait het op sommige eilanden in ieder geval als een gek.
Nog een voorbeeld 24 april 2011 was ik op de Peloponessos met Pasen. Beide Pasen vielen toen gelijk. Hittegolf in NL en België met de nodige branden en absoluut geen voorjaarstruien weer op de Pelops. Ik moest zelfs dikkere kleding gaan kopen.
Dus wat heeft het ooit wonen op Samos met het huidige weer in Athene te maken?
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#5
Afgelopen weekend in Athene niet al te best. Ik was er vrijdag avond en mijn Nederlandse (winter) jas kwam goed van pas. Er was een zeer sterke wind. Zoveel wind dat het vliegtuig er problemen mee had tijdens het landen.

Momenteel ben ik meer zuidelijk (Peleponesos) en de temperatuur hier is beter (~22 graden vandaag), maar, nog steeds een erg sterke wind.
Quote
#6
Hier blijf je op de hoogte:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Het kan t-shirt weer zijn, maar ik zou toch ook wat warme kleding meenemen (trui of zo).
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#7
(25 March 2013, 22:13)ADO schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hier blijf je op de hoogte:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Het kan t-shirt weer zijn, maar ik zou toch ook wat warme kleding meenemen (trui of zo).

Toch niet Meteo @Ado, wat een flut weerstation.
Een van de beste is deze
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





en deze
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#8
(25 March 2013, 20:01)Albert schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als je in Samos gewoond hebt. Weet je toch wel hoe het weer is in Athene met pasen. Beetje overbodige vraag

Jeetje, wat een vreemde reactie. Vorig jaar was het op deze dag in Nederland toch ook niet 2 graden? Ik vraag alleen maar of er mensen zijn die in of rondom Athene wonen wat de gevoelstemperatuur is ivm kleding pakken.

Bedankt mensen voor de tips, uiteraard kijk ik donderdag wel even naar de recente weersverwachting.

(25 March 2013, 18:06)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





καλό ταξίδι
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





ευχαριστώ!
Quote
#9
Twee weken geleden zaten wij in Athene. Men had regen voorspeld en toch hebben we elke dag 't zonneke gehad. Het was echt terrasjesweer.

Veel plezier!
Viviane.
Quote
#10
@Fotini een T-shirt kan je onder je vest dragen dus altijd meenemen ... Weegt niks en neemt nauwelijks plaats in.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Poll: wat is de ideale temperatuur in Griekenland Ger 32 24.450 19 August 2013, 12:37
Laatste bericht: Arthur

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)