Fodelianakis olijfolie                 
zelf hotel/appartement boeken zonder organisatie???
#1
Hallo!
Ik ben nieuw op dit forum. 25 jaar geleden voor het laatst verschillende cyclade eilanden gezien. Nu willen we met onze dochters (17 en 14) een paar eilanden gaan zien.
De vraag is: kunnen we het beste zelf hotels boeken of het toch via een organisatie regelen? En als het goed zelf te doen is, welke sites adviseren jullie om te kijken?
We willen in ieder geval naar Santorini en Naxos, misschien Amorgos of Milos.
Paasgroet, Nienke
Quote
#2
hedentendage met het internet is zelf je reis organiseren en boeken een fluitje van een cent.
Je boekt je vliegtickets van op de site van de vliegmaatschappij, is natuurlijk afhankelijk van waar je woont en waar je naartoe wil, effe Googelen is de boodschap.
Voor hotel of appt: Booking.com vind ik uitstekend.
Dan rest er natuurlijk nog de transfer van luchthaven naar hotel/appt. Persoonlijk vind ik het gemakkelijkst direkt een huurauto bijboeken, daarvoor mag je rekenen op zo een 300 euro voor een kleine wagen voor 14 dagen, dus dat valt wel mee.
Quote
#3
pressies, ik heb last gehoord van iemand die ik dat total niet had verwacht, ze boeken een reis van 2 weken zelf heen en weer vliegen met 2 verschilende vliegmatschapijen,voor het eerst naar griekenland, auto huren op Herakleion en zelf geregelt ,ik zou niet weten hoe hebben ze het gedaan, wel via internet naar een prachtig villa in een dorp 6km van Rethymnon. het kan en ik begreep dat het nog goedkooper was, en de villa staat op zoover met een goede cijfer en de eigenaar krijgt direct zijn geld
Quote
#4
Zoals @Kritikaster al aangaf is het tegenwoordig gemakkelijk om via Internet zelf alles te doen. Zeker als je diverse eilanden tijdens je reis wil bezoeken, omdat 'eilandhoppen' meestal (in België toch) niet in de pakketten van de reisagentschappen zit.

Zelf begin ik altijd met de vliegtuigtickets te boeken. Hotel(s) en/of appartementen/studio's boek ik bij de eigenaren zelf.
Kijk eens rond bij Booking.com, Agoda.nl, Hotelclub.com, hotels.com, Greeka.com, vacation-greece.com, enz... en selecteer wat je bevalt.

Zoek even of ze een eigen website hebben en stuur een mailtje met de periode dat je wil verblijven en vraag vrijblijvend naar de prijs.

Voor de ferryverbindingen kijk je best op volgende sites:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Op Openseas kan je ook een simulatie doen met de datums van vorig jaar. Meestal (vooral in de Cycladen) veranderen de vaarschema's van de ferry's niet zo veel, en zo heb je onmiddellijk zicht op de uren en de frequentie voor de dagen dat je van het ene naar het andere eiland wil varen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Sites als booking.com en andere strijken een deel van het bedrag op dat als je rechtstreeks bij de eigenaar boekt naar de eigenaar gaat.
Er zijn tegenwoordig legio mogelijkheden om alles zelf en betrouwbaar te regelen zonder tussenkomst van bemiddelaars of iets dergelijk.

rustig eerst uitzoeken waar je het liefst naar toe zou willen dan eerst bekijken via de sites van de vliegmaatschappijen of er vluchten mogelijk zijn en dan rustig zelf naar de acco zoeken.
Daar komt bij dat steeds meer eigenaren van appartementen enz zelf hun gasten ophalen en terugbrengen naar de luchthaven indien dat mogelijk voor hen is.
Hier op Kreta ken ik er diverse die zo werken en steeds vaker de boekingssites en touroperators vermijden.
En met succes ze boeken el;k jaar meer zelf hun klanten en die dan ook nog eens vaker terugkomen.
En het is ook nog eens een enorme voorpret die je er aan hebt, en vaak is het goedkoper dan via een touroperator en de eigenaar krijgt beduidend meer binnen.
Quote
#6
eens je een hotel/app gevonden hebt op sites zoals Booking.com kan je het nog anders aanpakken: je Googelt naar de site van het hotel/app om rechtstreeks te boeken, dan heb je zelf de bookingsites niet meer nodig, maar natuurlijk de kleinste pensionnetjes hebben meestal geen homepage, vandaar ...
Quote
#7
Ik zoek altijd op Google en tik dan bijv. ''apartment naxos'' in of ipv naxos de naam van de stad/dorp.
Dan komt er ontzettend veel naar voren, waarbij je direct bij het betreffende hotel/appartement en eigenaar kunt boeken.(dmv mailcontact)
De ferry's kan je meestal ook ter plekke betalen, dat ligt eraan of je buiten het zomerseizoen om gaat.(juli/augustus)
Quote
#8
Wij doen het sinds een aantal jaren ook zo en het bevalt ons uitstekend. Transavia vliegt goedkoop op Athene, daar een auto via economycarrentals.com en rechtstreeks bij de eigenaar van, in ons geval, de villa waar we willen verblijven. Het scheelt dan echt enorm veel geld, echt vele honderden euro's.
Ik weet niet of hetzelfde voor de Cycladen ook geldt, je zit wsch al met duurdere tickets dan naar Athene. Ik kijk ook op Tripadvisor en Zoover voor waarderingen en google daarna naar de rechtstreekse site om zo te boeken. Ik zag bv. een villa waar wij ook wel geweest zijn meer dan 2x over de kop gaan bij Booking.com dus daar zou ik iig niet boeken, dan weet je zo al dat je teveel betaalt.
Quote
#9
Ik weet dat in ieder geval op Kreta er heel wat accommodaties zijn die de reisbureaus buiten de deur houden of geen nieuwe contracten hebben afgesloten met ze.
Ze krijgen bizar weinig geld van de reisbureaus, vaak minder dan 10 euro voor een kamer en dat tegen zeer onbehoorlijke (onbeschofte zou ik haast zeggen) bijkomende voorwaarden.

Ze zijn zelf gaan verhuren via internet / fax / telefoon en krijgen nu wel een volwaardige prijs. Dat ze soms minder kamers verhuren weegt ruimschoots op tegen de aanzienlijk hogere prijs die ze nu direct van hun gasten ontvangen. En dat terwijl de gast ook nog eens goedkoper uit is.

Een duidelijke win-win situatie voor zowel gast als verhuurder dus!
Quote
#10
Ik kijk altijd eerst op de Greek Travel Pages (GTP.gr ) , daar staat ieder gehucht op met alle accomodaties.
Je kunt dan idd rechtsreeks contact opnemen en je haalt de extra kosten voor een boekings site er tussen uit.

Ik boek de vlucht ook als eeste.

Veel succes.
Quote
#11
rechtstreeks boeken is ALTIJD beter af voor de gast en voor de eigenaar, behalve vr de touroperators natuurlijk, maar die zijn al rijk genoeg.
Meer en meer mensen die ik ken boeken rechtstreeks sinds de komst van het internet en waarom zouden we niet ?Cool
Quote
#12
Dank tot zover. We plannen en reserveren eigenlijk altijd alles zelf maar begonnen voor deze reis bij organisaties te kijken. Maar wat een prijzen. Dus we gaan kijken of het goedkoper is als je zelf alles regelt en boekt. Kost wat google-tijd........ maar is ook leuk.
Quote
#13
En je kunt natuurlijk via booking.com wat prijzen uitvogelen en proberen of je die prijs ook rechtstreeks via de eigenaar kan krijgen.
Quote
#14
Ja, zelf boeken gaat prima. Er gaan vanaf Piraeus elke dag boten naar Cycladen. Ik kom al sinds begin jaren 90 op Naxos en boek altijd zelf familiehotel Sanoudos , dichtbij strand en boulevard. Leuk, goed en gastvrij. Nu ook op facebook te vinden.
Quote
#15
(01 April 2013, 22:15)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En je kunt natuurlijk via booking.com wat prijzen uitvogelen en proberen of je die prijs ook rechtstreeks via de eigenaar kan krijgen.

Ervaring leert mij dat het rechtstreeks bij de eigenaar ALTIJD goedkoper was dan op een boekingsite.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#16
Helaas is een all-in reis vaak toch het goedkoopst, maar meestal het hotel dan verre van gemoedelijk. Zoals hierboven vele malen gezegd: zelf regelen levert meestal het leukste resultaat op, en is echt beter voor de grieken.
Nog een tip: er zijn veel plaatsjes die een soort gezamelijke dorpswebsite hebben, en het gros zo niet alle lokale hotel(letjes) hebben daarop hun gegevens of hun direkte link. Googelen op de dorpsnaam zelf kan dus heel zinvol zijn.
Quote
#17
(01 April 2013, 23:25)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(01 April 2013, 22:15)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En je kunt natuurlijk via booking.com wat prijzen uitvogelen en proberen of je die prijs ook rechtstreeks via de eigenaar kan krijgen.

Ervaring leert mij dat het rechtstreeks bij de eigenaar ALTIJD goedkoper was dan op een boekingsite.

Nou, mijn ervaring is anders. Ik boek zo'n 25 keer per jaar en ik krijg het meestal goedkoper via booking.com en ik heb geen stress van bij aankomst nog iets gaan zoeken.
Quote
#18
Hotels niet gemoedelijk? Wij hebben veel kant-en-klare pakketten geboekt en ik heb daar goede herinneringen aan hartelijke mensen aan.
Ja, als je een kei-groot hotel boekt ...
Quote
#19
Wanneer je buiten de maanden juli en augustus naar deze eilanden gaat is er een overvloed aan aanbod. Je kunt er zo heen en ook zelf rondkijken. Juli en augustus is een ander verhaal, dan zou ik wel van te voren boeken en dat rechtstreeks zelf doen gaat ook prima. Er is de wereld aan aanbod!
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#20
Als je direct bij de eigenaar boekt kun je betere afspraken maken over je wensen.
Wij kiezen samen met de eigenaar altijd de kamer uit, bijv s'morgens vroeg de zon op het balkon.
En welke verdieping we willen, En dat is altijd al goed gegaan.
Ook kijk ik op streetview naar de omgeving dan krijg je best een goede indruk.Dan komen er vaak nog meer acco's in beeld.
Veel plezier met zoeken/boeken
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)