Vluchtelingen in Griekenland
#1
Een schokkende documentaire over het lot van illegale immigranten in Griekenland.
Als kanttekening wil ik hierbij plaatsen dat zelfs als er opvangmogelijkheden waren, het onmogelijk zou zijn om al deze mensen op de juiste manier onder te brengen en te voeden. Het is teveel voor één land, zeker voor een land dat diep in een crisis zit.
Dat verandert natuurlijk niets aan het feit dat deze situatie in- en intriest is...

Deze documentaire mag uiteraard gedeeld worden, hoe meer hoe beter.




Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#2
(21 April 2013, 12:08)ADO schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het is teveel voor één land, zeker voor een land dat diep in een crisis zit.

Juist daarom móet deze documentaire zoveel mogelijk gedeeld worden. Er wordt te snel vergeten dat het om mensen gaat. Mensen die misschien niet altijd de handigste keuze hebben gemaakt, maar wel mensen.
Quote
#3
(21 April 2013, 13:06)IngridAmsterdam schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(21 April 2013, 12:08)ADO schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het is teveel voor één land, zeker voor een land dat diep in een crisis zit.

Juist daarom móet deze documentaire zoveel mogelijk gedeeld worden. Er wordt te snel vergeten dat het om mensen gaat. Mensen die misschien niet altijd de handigste keuze hebben gemaakt, maar wel mensen.

Helemaal mee eens!

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#4
Ja, onze 'Europa-bestuurders' hebben 't allemaal goed geregeld.....
Gedeeld!
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#5
Hebben veel Oriste leden deze documentaire gedeeld?

Het is een retorische vraag, dus we hoeven het er hier niet lang en breed over te hebben. Daar hebben we off-topics wel voor over -laten we eens iets geks noemen- het koningslied, waarin heel terecht werd aangekaart dat Nederland in rep en roer is over zoiets onzinnigs, terwijl de thema's die er echt toedoen onderbelicht blijven. Daarom hoop ik bij deze dat velen van jullie de link van deze documentaire wel hebben gedeeld of nog zullen delen. Via facebook, mail of twitter. Als we (en dit bedoel ik in de algemeenste zin van het woord) een twitter (te vervangen door welke manier van social media dan ook) kunnen delen over 'die lekkere pizza die we gisteren hebben gegeten', dan moet dit toch zeker geen extra moeite zijn. En een stuk belangrijker.

We kunnen er misschien niet direct iets aan veranderen, maar dit kunnen we wel.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#6
Beste Roosmarijn;
Als ik me niet vergis is er ergens op één of ander draadje reeds geschreven dat in de zogenoemde sociale media de reactie van de mensen op zulke berichten zo goed als nul is. Ik heb dat zelf ook al ondervonden met het delen van zaken die Bruno Tersago in zijn blog schrijft.
Volgens mij is er een overaanbod van ellende van over de hele wereld, die dag dagelijks in de huiskamers van de mensen wordt binnen geworpen, in het nieuws en ander uitzending. Als je drie tot vijf maal per dag het zelfde te zien en te horen krijgt is het niet te verwonderen, en niet enkel de oorlogsellende en natuurrampen ,maar ook de leuterende politiekers die niets anders te doen hebben dan rookgordijnen aan te leggen , en er voor te zorgen dat hun dwaze kop zo veel mogelijk op het scherm te zien is, alhoewel dat ze echt niets zinnigs te vertellen hebben.

Het kan best wezen dat ik met deze uitspraken hier alleen sta, en misschien weer een horde anders denkende over me heen krijg, maar dan is dat ook maar zo.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Beste Jef,

We zijn het niet vaak eens, maar nu wel. Het is ook zo dat er veel te veel ellende is (van de schending van mensenrechten, natuurrampen -waarvan de mensen helaas de grootste 'ramp' zijn voor deze aarde-, tot het dierenleed -meestal ook aangericht door de mens-). Ik kan op persoonlijk vlak proberen het glas halfvol te blijven zien (en dat lukt me redelijk goed ondanks de strubbelingen die we hier ervaren), maar als ik kijk naar al het leed wereldwijd, dan word het ineens een ander verhaal. Je moet bijna wel je kop in het zand steken om niet zelf negatief te worden. Dat kan ik alleen niet. Daarom doe ik wat binnen mijn bereik ligt. Ik weet dat mensen de social media voor andere zaken gebruiken (of misbruiken zoals vandaag weer met een dreigement via twitter geloof ik in de Lage Landen), maar al bereik je maar een persoon, dan is dat toch iets. "Peace will never be achieved by passivity and quietism".

Daarnaast heb ik ook (wellicht tegen beter weten in) een bepaalde politicus benaderd, een journalist van de Trouw en een redacteur van radio en tv. Die laatste heeft nu Ingeborg Beugel uitgenodigd om hierover te komen praten. Ik had liever Kees Klok gehad, maar zij staat ook haar mannetje en kan het goed verwoorden. Eigenlijk zou het vandaag zijn, maar door het schietdreigement in Nederland is het verschoven. Ik heb hen deze video ook doorgestuurd en mijn idee van hoe het allemaal zo ver heeft kunnen komen, en nog verder kan gaan. En wat betreft de politici ... De Griekse premier Samaras staat voor mij gelijk aan de barbaren van de GD/XA. Zijn stilzwijgen is in dit geval een goedkeuren van...
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#8
Zeker heb ik de film van Youtube op mijn Facebook pagina gedeeld. En ik weet inmiddels zeker dat een aantal mensen de film nu wel hebben gezien aan wie het anders voorbij was gegaan. Vandaar mijn oproep: zoveel mogelijk delen.
Quote
#9
Vanavond 22.10 - 23.00 uur op de Nederlandse televisie NPO2 VPRO Documentaire In Europa "Here comes trouble" over de vluchtelingen op Lesbos. De burgemeester van het kleine eland Tilos ziet mogelijkheden voor het probleem. Ook boze Lesbosbewoners en hardnekkige hulpverleners aan het woord.
Quote
#10
Zo te zien wel al uit 2017?

Geschiedenis-documentaire uit 2017 (tt888, ook in HD) van regisseurs Stefanie de Brouwer en Roel van Broekhoven. Kun je geschiedenis herkennen als je er middenin zit? Een tocht met Geert Mak door het Europa van de jaren 2000 - 2020. Het vervolg op de serie 'In Europa' uit 2007, die de twintigste eeuw belichtte. Elke aflevering begint met een gebeurtenis die Geert Mak als een keerpunt in de hedendaagse geschiedenis beschouwt, terwijl op het moment niemand dat nog in de gaten had. De serie laat ooggetuigen aan het woord die zonder dat ze het doorhadden middenin een belangrijke historische gebeurtenis belandden. Afl. 16 van 20 van seizoen 02: Here comes 'trouble'. Europa heeft alle reden om zich te schamen voor de manier waarop ze Griekenland opzadelt met een groot aantal vluchtelingen. Mondjesmaat mogen ze nog naar binnen in de rest van Europa. De bewoners op Lesbos hebben na de opvangen van vele tienduizenden vluchtelingen nog maar een naam voor hen: 'Trouble'. De burgemeester van het piepkleine Griekse eilandje Tilos ziet juist 'possibilities'. Haal vluchtelingen op uitnodiging naar plekken waar de bevolking vertrekt of vergrijst. Ze doet een warm pleidooi aan burgemeesters in veel leeglopende stadjes van Europa om haar voorbeeld te volgen. Met: boze Lesbosbewoners en hardnekkige hulpverleners. Zie ook vpro.nl/ineuropa.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#11
Door de ogen van een vluchteling ,nu te zien bij Parakalo van Nataschja Neefs
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Hoe is het nu met de vluchtelingen? Vito 65 25.426 22 October 2017, 20:47
Laatste bericht: Patrick
  probleem vluchtelingen opgelost, Griekenland wordt kleiner TreinopStad 0 1.564 08 October 2016, 07:56
Laatste bericht: TreinopStad
  Griekse vluchtelingen-tragedie onverminderd voort... Bart0riste 1 1.983 17 October 2015, 16:49
Laatste bericht: Nanny

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)