Enorme bosbranden bij Vamvakopoulo - Kreta
#1
Ik zie zojuist op de Griekse TV dat er sinds vanochtend enorme bosbranden woeden op Kreta rond de plaats Vamvakopoulo (Chania). Het ziet er allemaal heftig uit en als ik het goed begrijp zijn er enkele boerderijen en fabriekjes in vlammen opgegaan. Ook zijn er meerdere uitgebrandde auto's te zien.
Quote
#2
(29 May 2013, 19:10)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik zie zojuist op de Griekse TV dat er sinds vanochtend enorme bosbranden woeden op Kreta rond de plaats Vamvakopoulo (Chania). Het ziet er allemaal heftig uit en als ik het goed begrijp zijn er enkele boerderijen en fabriekjes in vlammen opgegaan. Ook zijn er meerdere uitgebrandde auto's te zien.

Aangezien het drie bandhaarden waren , gaat men er van uit dat het kwaad opzet is.
En laaien niet alleen de vlammen op , maar ook weer het probleem van het stationeren van een blusheli op Kreta.
En uiteraard de onderbezetting van de brandweer , en het gebrek aan middelen en centen.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Het gaat er blijkbaar flink tekeer, op meerdere zenders zijn beelden te zien van de branden. Nou is m'n Grieks niet al te best maar het schijnt dat de bluswerkzaamheden worden bemoeilijkt door een flinke windkracht uit wisselende richtingen Confused

Trouwens, niet alleen op Kreta maar ook vanaf de Pelops en op Kefalonia zijn branden gemeld.........
Quote
#4
Gisteren waren wij even in Megala Chorafia/Aptera en ook daar was de nacht ervoor een enorme bosbrand. Hoe deze is ontstaan is niet bekend. Maar beide heuvels zijn volledig afgefikt. Mensen zijn door de politie uit hun huizen gehaald. Er zijn geen meldingen van persoonlijk letsel, en voor zover bekend zijn er geen woningen door de brand gesneuveld. Verder waren er meldingen van 4 andere grote brandhaarden gedurende dezelfde nacht in de omgeving rond Chania.
Omdat er meerdere brandhaarden waren had de brandweer niet voldoende capaciteit, dus de bewoners hebben waar mogelijk de brandweer geassisteerd.
Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)