Fodelianakis olijfolie                 
Wereldondernemer van het jaar
#1
Huh
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Confused Dodgy
Quote
#2
Het is misschien Turkse of Amerikaanse yoghurt maar zeker geen Griekse.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
(11 June 2013, 21:41)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het is misschien Turkse of Amerikaanse yoghurt maar zeker geen Griekse.


Begrijp niet goed dat er hier sprake kan zijn van "Griekse" yoghurt. En nog, waarom laten Grieken zich de roem/eer van zo een product "wegkapen".
Willen onze Griekse vrienden niet of kunnen ze niet...
Quote
#4
Hier in de winkel staat er dan "Greek Style" op. Dat dekt meer de lading denk ik. Ik denk dat zo'n 99% van de verkochte "Griekse" yoghurt onder die noemer valt. Dodgy
Los van dat, knap wat hij bereikt heeft!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#5
(11 June 2013, 23:58)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hier in de winkel staat er dan "Greek Style" op. Dat dekt meer de lading denk ik. Ik denk dat zo'n 99% van de verkochte "Griekse" yoghurt onder die noemer valt. Dodgy
Los van dat, knap wat hij bereikt heeft!

De yoghurt ( en andere zuivelproducten)hier op Kreta kost wel ietsje maar dan in België, begrijpen wie begrijpen kan.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Griekse yoghurt hoeft helemal niet in griekenland gemaakt te worden. De benaming zegt iets over de bereidingswijze, net als gouda kaas. Tref je ook in veel landen aan. De term Gouda slaat in dit geval dan ook op de bereidingswijze. Overigens verschilt de smaak van griekse yoghurt ook in griekenland enorm. De prijs in griekenland is overigens belachelijk hoog.
Quote
#7
(12 June 2013, 07:19)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De term Gouda slaat in dit geval dan ook op de bereidingswijze.

Hier zit een groot verschil in, echte Goudse kaas smaakt heel anders dan die flauwe zooi in Griekenland, dat ze dat "Gouda" mogen noemen Huh
Quote
#8
offtopic2 Hier een link ivm de naam "Gouda" kaas:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Is wel al uit 2010. Exclamation
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#9
(11 June 2013, 23:58)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hier in de winkel staat er dan "Greek Style" op. Dat dekt meer de lading denk ik. Ik denk dat zo'n 99% van de verkochte "Griekse" yoghurt onder die noemer valt. Dodgy
Los van dat, knap wat hij bereikt heeft!


Inderdaad, respect voor de Turkse ondernemer.
Misschien zouden onze Griekse vrienden een patent kunnen vastleggen voor de benaming "Griekse yoghurt". (weer een probleem bij na Macedonië, Feta en de Olijfolie). Maar waarschijnlijk zal de ondernemer zijn product al wel beschermd hebben...
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Land van het jaar cors 0 471 28 December 2023, 22:19
Laatste bericht: cors
  laaste dag van het jaar Tzimis Bazoukas 0 1.829 31 December 2011, 09:17
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)