zwartwerkende masseurs?
#1
Wat ons ook dit jaar weer hier op NAXOS opvalt zijn de massa s
zgn " thaise masseurs " op de stranden .
De grieken die hier hun strandbedjes verhuren moeten hiervoor gigantische
bedragen afdragen .

Heb toch mijn twijfels of dat de zgn "masseurs"ook doen Dodgy
Quote
#2
Gelukkig hier op Samos niks van te metken ...
Quote
#3
Els ik ben het niet met je eens, wij zijn net terug van 3 weken Samos en hebben verschillende strandjes bezocht en overal kwam je ze tegen en dat is trouwens al enkele jaren zo.
Quote
#4
Ook op Corfu zijn ze al jaren aanwezig, alleen zijn het dan Chinezen.
Soms wel 6 achter elkaar die je glimlachend vragen of je massage wilt hebben.
Voor een goede massage kan je trouwens beter naar een erkende masseur/masseuse gaan, want als ik het zo zie gebeuren heb ik er niet veel vertrouwen in.
Quote
#5
Ik vind het echt een pest dat ze je in de toeristische plaatsen voor alles en nog wat lastig vallen, zoals masseuses, cd's kopen, allerhande prullen aanbieden... enz. Let trouwens goed op je spullen want de kinderen die zich rondom je begeven, hebben lange vingers en andere dingen op het oog!
Op Lesvos zijn trouwens de eerste "Chinese" winkels geopend die vooral kledij aanbieden tegen spotprijzen; de kwaliteit laat ik hierbij in't midden. Dit heeft natuurlijk een impact op de lokale Griekse winkels die aan deze zeer lage prijzen niet kunnen verkopen!
Quote
#6
Natuurlijk kunnen de grieken ook aan deze lage prijzen verkopen.Daar waar de chinezen inkopen, kunnen de grieken ook inkopen. Ik heb verder geen last van verkopers. Wanneer je vriendelijk nee zegt, lopen ze gewoon door. Ik heb stiekem wel bewondering voor die mensen. Aziaten proberen altijd te overleven en proberen zelf de kost te verdienen. Dat zie je overigens ook in nederland.
Quote
#7
Dat soort winkels zijn er al vele jaren op Kreta en waarom zou dat niet kunnen in Griekenland.
In Nederland en andere landen is het niet anders, dat is de handelsgeest.
En wat zou je dan denken van de vele noord Europese ondernemers die in Griekenland hun euro's verdienen in de toeristenhandel nemen die dan niet de handel voor de lokale Grieken weg.

Het hoort er nu eenmaal bij in een vrije markteconomie.
Quote
#8
(13 June 2013, 10:47)Karel schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ook op Corfu zijn ze al jaren aanwezig, alleen zijn het dan Chinezen.
Soms wel 6 achter elkaar die je glimlachend vragen of je massage wilt hebben.
Voor een goede massage kan je trouwens beter naar een erkende masseur/masseuse gaan, want als ik het zo zie gebeuren heb ik er niet veel vertrouwen in.

Ik heb dit al eens geschreven, masseren is een vak apart, elke huid is anders, als je de een of andere ziekte hebt mag je soms helemaal niet gemasseerd worden, een goede masseur heeft eerst een gesprek over welke olien het beste zijn, en dan heb ik het nog niet over de hygiene gehad, gadverdamme ik moet er niet aan denken om die ongewassen handen op mijn lijf te hebben.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#9
De Griekse strandbedjesverhuurders profiteren ook mee. Althans op Kos moesten de masseurs na iedere massage 5 euro afdragen voor het gebruik van het strandbedje.
Wat ik niet begrijp is waarom de Griekse overheid geen vergunningenbeleid invoert; het aantal masseurs kan dan gereguleerd worden en men krijgt er dan ook nog wat geld voor terug. Er zal in ieder geval iets gedaan moeten worden om dit storende fenomeen de kop in te drukken.
Quote
#10
Goed idee daar op Kos, laat de Chinezen ook maar iets meebetalen
aan de hoge kosten die de strandstoel verhuurders momenteel hebben !
Quote
#11
Waarom wil iedereen zich eigenlijk altijd moeien met wat er in een ander land gebeurt?

Zouden we niet beter eerst eens met zijn allen voor de eigen deur vegen?
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
(13 June 2013, 20:09)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Waarom wil iedereen zich eigenlijk altijd moeien met wat er in een ander land gebeurt?

Zouden we niet beter eerst eens met zijn allen voor de eigen deur vegen?

Ik denk dat iedereen ook genoeg te melden heeft over wat in het eigen land allemaal aan de hand en mis is.
Alleen melden ze dat natuurlijk niet op een Griekenland forum.....
Quote
#13
Vorig jaar op Rhodos meegemaakt: woedende strandtent eigenaar die uiteindelijk de politie belt omdat de masseurs vrolijk 300€ per dag incasseren en daar 0€ belasting over betalen... Het was niet een persoonlijke vete, maar een belasting kwestie.

De strandtent eigenaar die wel belasting betaalt was hier niet blij mee.. Toen de politie daadwerkelijk kwam, renden de Aziaten snel weg. Toen de politie weg was, boden ze binnen 5 minuten hun massage-diensten weer aan...

Ik zie ze vaak met auto's of scooters verschillende stranden afgaan..
Rico's signatuur
Satellietontvangers Xtrend ET9500 en Xtrend ET6000
Wavefrontier T55 met de volgende posities: 3, 13, 19, 23 en 28 met op 3 graden vele Griekse zenders
Quote
#14
Een horeca ondernemer die belasting afdraagt in Griekenland, laat me niet lachen enkele malen per dag slaan ze wat aan op de kassa en voor de rest in ieder geval een zeer hoog percentage gaat zwart.
Vraag maar eens om een kassa bon i.p.v. een geschreven bon wordt je met grote ogen aan gekeken.
duidelijk gevalletje van de pot verwijt de ketel dat hij zwart is Big Grin
Quote
#15
Voor de verhuurders van parasols en strandstoelen hebben ze een
nieuwe regeling bedacht.
ze moeten nu betalen per vierkante meter, dus kan er niet veel meer
gesjoemeld worden en zijn bonnetjes overbodig , is ons hier op
Naxos vertelt.

Of dat klopt, geen idee, want een griek blijft toch een griek;)
Quote
#16
Ook op Samos véél masseurs en/of die zich daar voor uitgeven, als je een brood kan bakken ben je daar al masseur.
Gelukkig (ER) komen ze net nog niet aan je eigen zwembad...!
En dat ze lastiger zijn dan vliegen is zeker, om de haverklap klinkt het: Good molning en wordt je uit je dromenland gehaald door een kneedvragend persoon.

Maar in wezen is er niets mis mee, deze mensen zijn inventief en doen niemand schade aan en belasting betalen...Pffft dat moeten ze allemaal nog leren.
Hoeveel Grieken werken er niet in het buitenland wel of niet zwart. Maar een Griek is nu eenmaal snel jaloers als je een gat in de markt eerder ontdekt dan zij. Ik heb het meegemaakt dat een kleine jongen afgeranseld werd omdat hij flyers van een nieuw restaurant uitdeelde op het strand.
De menukaarten zijn allemaal hetzelfde en als iemand er iets aan verandert volgt de rest al heel snel.

Nee, leven en laten leven is voor de gemiddelde Griek een begrip dat nog heel ver weg is.
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#17
En wij gaan zo ook weer naar het strand in Platanes alwaar wij een massage krijgen van een ChineesCool
En dit is een LEGALE, deze goede man is hier al 9 jaar, loopt NIET te bedelen om werk, zit bij een taverne op zijn vaste stekje
en heeft héél véél vaste klanten die ieder jaar terug komen.
Hij is opgenomen door de Griekse familie en mag ook hun bedjes gebruiken, uiteraard tegen een massage voor de familie met aanhang.
OOK moet deze goede man € 400,-- IKA en belasting per MAAND afdragen, anders wordt zijn visa niet verlengd.
Toch ook deze man heeft de instelling zoals Wick omschrijft, leven en laten leven, want om hem heen lopen veel ILLEGALEN chinezen die ook wat van de koek willen snoepen.
Maar waarom zo afgeven op deze manier van werken, er is GEEN GRIEK, ondanks dat hij zelf kan uitrekenen dat de masseurs met MEER dan hun loon naar huis gaan,
het zelf gaan proberen, want... ja dan moet je ......en in die hitte, nou liever nietAngry
Ik wens iedereen een prettige dag, zal bij ons wel lukken, na de massage een hapje en drankje in de taverne aan het strand Big Grin
Quote
#18
Op Karpathos liggen de mensen vaak met smart te wachten op de chinese masseurs. Ze zijn geweldig goed en schijnen zelfs helend te werken.
Je moet overigens maar ergens over vallen. Dan moet je hier in Nederland ook maar niks meer zwart laten doen!
Quote
#19
Nog een tip om ongestoord te genieten van je vakantie: vraag of het met "happy ending" kan en je hebt geen last meer van deze gasten :)TongueBig Grin
Quote
#20
(16 June 2013, 19:37)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op Karpathos liggen de mensen vaak met smart te wachten op de chinese masseurs. Ze zijn geweldig goed en schijnen zelfs helend te werken.
Je moet overigens maar ergens over vallen. Dan moet je hier in Nederland ook maar niks meer zwart laten doen!

Een Chinese zwartwerkende nep masseur die helend werkt en ook nog zo onhygienisch als een beerput is.

Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#21
(17 June 2013, 17:43)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(16 June 2013, 19:37)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op Karpathos liggen de mensen vaak met smart te wachten op de chinese masseurs. Ze zijn geweldig goed en schijnen zelfs helend te werken.
Je moet overigens maar ergens over vallen. Dan moet je hier in Nederland ook maar niks meer zwart laten doen!

Een Chinese zwartwerkende nep masseur die helend werkt en ook nog zo onhygienisch als een beerput is.

Niet op Karpathos.Big Grin
Quote
#22
Ik heb mij vorige week op Kos op het strand van Mastichari twee keer laten masseren door een vrouwlijke vrij knappe masseur. De eerste keer had ik iets wat leek op een lumbago in mijn onderrug. Na de massage was die weg. Ze heette Ika. Prima masseur. Ik heb niks tegen deze mensen. Die proberen ook gewoon geld te verdienen. Ik kies wel altijd een leuke die glimlacht. Niet eentje die daar met een chagrijnig hoofd rondloopt. Ik koos de full body massage van een uur, maar ze ging 15 minuten langer door. Ze was ook ontzettend blij met de 5 euro fooi.
Quote
#23
Het zijn geen echte masseurs hoor,ik moet er altijd om lachen als ik dat ziet,en oh ja ik ben ook een sportmasseur geweest.
Quote
#24
Nou,we hebben weer allemaal een mening. Ik ken persoonlijk een paar mensen uit het verre oosten,Pakistan en Bangladesh ,die zich hier al jaren het schompes werken. In de zomer masseren,prullaria verkopen,in de winter schilderen,olijven plukken etc. Daarmee onderhouden ze zichzelf en hun familie die is achtergebleven. Belasting betalen willen ze best,maar ze zijn illegaal en kunnen dus niet eens belasting betalen. Ze bestaan officieel niet. Af en toe worden ze voor de vorm opgepakt door de politie en zitten dan een paar dagen vast. Sommigen zullen ze gelukszoekers noemen ,maar willen we dat niet allemaal,een beetje geluk i.p.v. een pauperbestaan?
Quote
#25
(25 June 2019, 19:11)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nou,we hebben weer allemaal een mening. Ik ken persoonlijk een paar mensen uit het verre oosten,Pakistan en Bangladesh ,die zich hier al jaren het schompes werken. In de zomer masseren,prullaria verkopen,in de winter schilderen,olijven plukken etc. Daarmee onderhouden ze zichzelf en hun familie die is achtergebleven. Belasting betalen willen ze best,maar ze zijn illegaal en kunnen dus niet eens belasting betalen. Ze bestaan officieel niet. Af en toe worden ze voor de vorm opgepakt door de politie en zitten dan een paar dagen vast. Sommigen zullen ze gelukszoekers noemen ,maar willen we dat niet allemaal,een beetje geluk i.p.v. een pauperbestaan?

Hebben ze er bij verteld dat dat werk en de opbrengst ervan dikwijls moet dienen om de schulden af te betalen die ze moeten aan de smokkelaars die hen hierheen brachten?
Dat is niet bij allemaal zo maar wees maar 200% zeker dat er een aantal zijn waar dat wel zo is. Slaven in de moderne tijd.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#26
Deze mannen niet,maar ik weet wel van het bestaan. Veel werken in de land en tuinbouw onder erbarmelijke omstandigheden.
Quote
#27
Moet zeggen dat ik al zo n 20 jaar niet aan t strand heb gelegen, dus ook nooit die masseurs gezien.
Alleen van horen zeggen. Mocht ik ergens "last" van hebben of pijn dan zou ik zeker niet naar zo iemand
toe gaan, maar echt naar een erkende fysiotherapeut. Zoals die masseurs zwart werken werken er tig
tuinmannen, afwassers, olijvenplukkers, schilders en ga zo maar door....
Heb een hekel aan de term gelukszoekers, willen we niet allemaal een beetje gelukkige toekomst?
Toch pech als je wieg in een wat moeilijke omgeving stond, dan probeer je er toch t beste van te maken?
En misschien ergens anders naar toe te gaan?

Helemaal storend vind ik het als mensen die een schilder uit Albanie aan t werk hebben en een tuinman uit Pakistan
gaan vertellen dat "die buitenlanders" alle banen wegkapen. Voor mijn gevoel moet je dan of Grieks personeel aannemen
of je mond dichthouden.
Quote
#28
Op het Plaka strand Naxos worden de meisjes uitgezet door een tamelijke gezette Chinees ,en houd ze heel goed in de gaten ,
als ze klaar zijn incaseert hij de opbrengst en brengt hij het meisje met zijn scooter naar het volgende strand , nou is het toch 
niet zo moeilijk te raden wie er met meeste geld van door gaat ,dit zien we al jaren gebeuren vanaf ons appartement op Plaka
Beach
Quote
#29
(25 June 2019, 20:51)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op het Plaka strand Naxos worden de meisjes uitgezet door een tamelijke gezette Chinees ,en houd ze heel goed in de gaten ,
als ze klaar zijn incaseert hij de opbrengst en brengt hij het meisje met zijn scooter naar het volgende strand , nou is het toch 
niet zo moeilijk te raden wie er met meeste geld van door gaat ,dit zien we al jaren gebeuren vanaf ons appartement op Plaka
Beach
Zo gaat het blijkbaar op andere eilanden ook volgens zo'n Chinese masseuse welke ik eens gesproken heb op Karpathos. Ze worden dus gewoon uitgebuit.
Quote
#30
(25 June 2019, 20:32)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Toch pech als je wieg in een wat moeilijke omgeving stond, dan probeer je er toch t beste van te maken?
En misschien ergens anders naar toe te gaan?

Ben ik met je eens Nanny. Alleen is het voor velen om dat op een wettelijke/legale manier te doen niet mogelijk of zeer moeilijk, waardoor ze andere wegen zoeken. En het resultaat daarvan is dikwijls dat ze dan ergens anders in een identieke situatie terechtkomen als ze in hun thuisland hadden.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#31
,,Breek me mijn bek niet open ,,
 De Grieken zelf heeft dit Beroep  als (masseur)ook zo langzamerhand  ook ontdekt   in de crisisjaren.!!  om lekker makkelijk snel geld te kunnen verdienen  met hun ,,Poezelige  worstvingertjes,,! !Op het strand bij Ag Marina  Kreta   ca. 4 jaar terug.....  Dit hadden we tot toen toe nog niet meegemaakt...wat een stelletje irritante en brutale gasten zijn dat zeg!!
Quote
#32
Jullie zullen het niet geloven, maar ik had echt een blessure. Komt een prachtige masseuse langs (Ag. Marina , Kreta) en vertelde haar mijn probleem. Weet niet wat voor taal ze sprak, maar snapte er geen klote van.
Na betaald te hebben roept ze haar ma die verderop stond. Mijn vrouw helemaal de slappe lach! Uiteindelijk wel goed gemasseerd.
Quote
#33
(26 June 2019, 07:27)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jullie zullen het niet geloven, maar ik had echt een blessure. Komt een prachtige masseuse langs  (Ag. Marina , Kreta) en vertelde haar mijn probleem. Weet niet wat voor taal ze sprak, maar snapte er geen klote van.
Na betaald te hebben roept ze haar ma die verderop stond. Mijn vrouw helemaal de slappe lach! Uiteindelijk wel goed gemasseerd.
Wist in ieder geval goed hoe ze haar product aan de man moest brengen......;)

(26 June 2019, 00:30)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(25 June 2019, 20:32)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Toch pech als je wieg in een wat moeilijke omgeving stond, dan probeer je er toch t beste van te maken?
En misschien ergens anders naar toe te gaan?

Ben ik met je eens Nanny. Alleen is het voor velen om dat op een wettelijke/legale manier te doen niet mogelijk of zeer moeilijk, waardoor ze andere wegen zoeken. En het resultaat daarvan is dikwijls dat ze dan ergens anders in een identieke situatie terechtkomen als ze in hun thuisland hadden.
Dat bedoel ik met je hebt geen inspraak aan waar je bent geboren, ze kunnen er niks aan doen dat ze illegaal zijn.
Maar proberen te overleven.
Ik heb dan meer moeite met "legale inwoners"  die misbruik maken van allerlei uitkeringsinstanties
Quote
#34
Ja Nanny, dat was leuk. Mijn zoon, die ook mee was, kreeg wel de dochter.
Was het geld wel waard, we lachen er nog om.
Quote
#35
Wij hebben nooit last van de Afrikaanse strandverkopers, Griekse fruit/donutsverkopers, doofstomme lampjesverkopers of Thaise/Chinese masseuses.
Als je vriendelijke nee zegt, nooit geen problemen. Die mensen proberen allemaal geld te verdienen.
Mijn man laat zich altijd een paar keer masseren tijdens onze vakanties, waar dan ook.
Hij vindt het heerlijk.
Soms kopen we weleens wat, een handdoek of zonnebril of wat vers fruit.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)