Toeristen seizoen op Kreta is dramatisch slecht
#41
Op Kreta misschien wel meer toeristen maar er worden veel minder uitstapjes geboekt. Bijvoorbeeld Samariakloof wordt dit jaar zelfs minder geboekt dan vorig jaar ondanks dat er meer toeristen zijn. Ik hoor dezelfde berichten van een bedrijfje dat moutainbiketoeren organiseert, stukken minder dit jaar.
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#42
Wat zonde van deze side mensen die dit hier lezen zullen denken hier moet ik niet naar toe gaan,gelukkig
hebben wij het anders mee gemaakt anders zouden wij ook gaan denken om niet meer naar Kreta te gaan.
Quote
#43
(03 July 2013, 20:11)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jij bent duidelijk zo'n all in toerist veel denken te krijgen voor heel weinig.
Tel uit je winst en fijne vakantie in je resort

Wel ff goed lezen Cornelius, zie wat Johan schreef:

(03 July 2013, 19:26)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Let wel, dat is mijn voorkeur niet en je zult mij er ook nooit aantreffen, maar:
Quote
#44
Cornelius, met alle respect, maar zoals zo vaak lees je weer niet. Jij zegt: "Jij bent duidelijk zo'n all in toerist veel denken te krijgen voor heel weinig." Wat gaf ik aan: "Let wel, dat is mijn voorkeur niet en je zult mij er ook nooit aantreffen" Het zou je sieren om eens een keer je ongelijk toe te geven. Verder ga ik hier de wijste zijn, mijn punt is gemaakt.

@Gert en Marjanne: Jullie hebben helemaal gelijk, ik heb het ook (jaar na jaar) anders meegemaakt. Laten we zorgen dat al onze vrienden en kennissen voor een Griekse vakantie kiezen, op wat voor manier dan ook!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#45
(02 July 2013, 19:39)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heb een tijdje geleden gelezen, dat Griekenland weer in de lift zit.
Ongetwijfeld zijn er ook mensen, in Nederland en andere Europese landen, die een jaar overslaan ivm de bezuinigen. Hier hoor ik ook bij.
Hoop volgend jaar weer 4 weken naar mijn stekkie te gaan. Over mijn stekkie gesproken. Zij merken niets van minder boekingen, zitten vol vanaf eind april tot begin oktober. Zij hebben 4 kamers en 4 appartementen, kleinschalig dus, scheelt ongetwijfeld. In Makrigialos komen veel mensen uit Scandinavië en kennelijk hebben zij meer te spenderen.

In mei/juni was ik 3 weken in Makrigialos en het was er angstig stil.

Connie,
Maria heeft nog maar 2 appartementen.
De 2 eerste, vanaf het centrum, horen nu bij Villa Kamara.
Quote
#46
@Marie Jose, klopt, maar ze heeft nu boven ook twee appartementen.
Vorig jaar was ik bij Maria de maanden april en mei. April was ik de enige, heerlijk. Had het gevoel dat Makrigialos van mij was. In mei begon het toerisme een beetje op gang te komen, Maria zat inmiddels vol.

Zat jij bij Maria? Zijn er nu minder stenen bij het strand? Vorig jaar werd ik er gek van.
Quote
#47
Ik was nu voor de tweede keer in Villa Kamara. Vorig jaar had Maria geen plaats en kwam ik daar terecht. Wat mij betreft is dit een nog beter plekje.
Ja, die 2 appartementen boven was ik vergeten.
Toen ik kwam was het een zandstrand en 3 weken later niet meer.
De zee was ruig en heeft heel veel kiezels achter gelaten.
Quote
#48
Wie weet ...zoals ik nu op het journaal zie ... al die ellende in Egypte die daar alweer aan de hand is( met de nodige negatieve reis advies daar naar toe) ... dat er weer meer mensen hun vakantie alsnog gaan omturnen naar Griekenland toe ...
Quote
#49
Kijk even op Griekenland .net hier kun je zien dat er steeds meer naar de eilanden gaan dus wat wij zelf zagen klopt dus wel.Rolleyes
Quote
#50
@Marie Jose Hoezo is Villa Kamara beter dan de appartementen van Maria?
Quote
#51
Vorig jaar heb ik geconstateerd dat er lokaal grote verschillen waren. Het ene dorp dooie boel, het andere druk bezet. Alsof men elkaar opzoekt op plekken waar nog wat te doen is. Dat kan gebeuren als er velen een huurauto hebben en wat vrijheid. Dit zal wel niet gelden voor plaatsen die het vooral van de all-in moeten hebben, daar kom ik zelf ook nauwelijks.

De berichten zijn tegenstrijdig voor dit jaar, merk ik hier ook weer. Ik denk dat er een kleine stijging zal zijn ten opzichte van vorig jaar, maar de verhouding Oost-Europeanen/West-Europeanen is al enige jaren aan het veranderen, ten voordele van de Oost-Europeanen.

Naast de mensen die zich nu geen vakantie kunnen veroorloven, zullen er ook genoeg zijn die van 3 of 2 vakanties terugmoeten naar 1 vakantie. Het hoogseizoen zal dan wel behoorlijk lopen, maar voor- en naseizoen zullen net als in 2012 nogal rustig zijn.
Dat het een recordjaar zal worden, daar geloof ik nog even helemaal niets van. In augustus ga ik het zelf maar weer eens onderzoeken Smile)
Quote
#52
(04 July 2013, 20:34)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Marie Jose Hoezo is Villa Kamara beter dan de appartementen van Maria?

Dat is simpelweg mijn mening natuurlijk.
Het verschil zit voor mij in de huisbaas. Het klikt hier beter.
Quote
#53
Als ik deze foto's zie is het toch gezellig druk op de stranden rond Agios Nikolaos.
Dit is Ammoudara.
[Afbeelding: 2mm93js.jpg]
Als je een consumptie besteld krijg je de strandstoel met parasol gratis, dat is zowat op alle stranden nu.
Amos, een klein maar fijn strand in Agios vlak bij de Marina.
[Afbeelding: de4ht2.jpg]


Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#54
Vanddag in I Kathimerini:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Het aantal toeristen dat men verwachtte, blijkt dus volgens de eerste cijfers uit te komen. Laat ons hopen dat men ook ter plaatse geld uit geeft, dan heeft de plaatselijke bevolking er aan.

Voor een ieder die nog met vakantie gaat: fijne vakantie en geniet er van!
Quote
#55
(03 July 2013, 16:17)rhodosliefhebber schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(03 July 2013, 09:06)Maria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Inderdaad was het op Rhodos behoorlijk druk. Maar waarmee? Om maar met de Grieken te spreken "armoetoerisme". Zowat één en al armband.

Onze accommodatie in Trianda (geen AI) zat vol en ook de restaurants hadden een prima bezetting. Dus hier geen "armoetoerisme".

Net 3 weken Rhodos, omgeving Kalithies.
Een stuk rustiger dan vorig jaar dat wel, bij de grote hotels druk(met Russen)
Waar wij verbleven alleen maar private boekers, Nederlanders met name Noord Nederland, en ook Noren, Engels.
,
Kleine winkels,supermarkten,restaurants ja het is allemaal wat minder dan voorgaande jaren(in de 30 jaar dat wij hier komen).

Maar........ de de Grieken zijn nog even Gastvrij!

Henk
Quote
#56
(12 July 2013, 18:21)Henkd schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(03 July 2013, 16:17)rhodosliefhebber schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(03 July 2013, 09:06)Maria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Inderdaad was het op Rhodos behoorlijk druk. Maar waarmee? Om maar met de Grieken te spreken "armoetoerisme". Zowat één en al armband.

Onze accommodatie in Trianda (geen AI) zat vol en ook de restaurants hadden een prima bezetting. Dus hier geen "armoetoerisme".

Net 3 weken Rhodos, omgeving Kalithies.
Een stuk rustiger dan vorig jaar dat wel, bij de grote hotels druk(met Russen)
Waar wij verbleven alleen maar private boekers, Nederlanders met name Noord Nederland, en ook Noren, Engels.
,
Kleine winkels,supermarkten,restaurants ja het is allemaal wat minder dan voorgaande jaren(in de 30 jaar dat wij hier komen).

Maar........ de de Grieken zijn nog even Gastvrij!

Henk

Noord Nederland ??? Welke provincie mag dat wel zijn ????
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#57
(12 July 2013, 18:31)Jef Dockx schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(12 July 2013, 18:21)Henkd schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(03 July 2013, 16:17)rhodosliefhebber schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Onze accommodatie in Trianda (geen AI) zat vol en ook de restaurants hadden een prima bezetting. Dus hier geen "armoetoerisme".

Net 3 weken Rhodos, omgeving Kalithies.
Een stuk rustiger dan vorig jaar dat wel, bij de grote hotels druk(met Russen)
Waar wij verbleven alleen maar private boekers, Nederlanders met name Noord Nederland, en ook Noren, Engels.
,
Kleine winkels,supermarkten,restaurants ja het is allemaal wat minder dan voorgaande jaren(in de 30 jaar dat wij hier komen).

Maar........ de de Grieken zijn nog even Gastvrij!

Henk

Noord Nederland ??? Welke provincie mag dat wel zijn ????

Wat dacht je van Friesland,Drenthe en Groningen?

Nederland bestaat niet alleen uit noord en zuid Holland.Rodekaart
Quote
#58
@Henkd
Voor U ook Rodekaart
Het is Noord-Holland en Zuid-Holland.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#59
(12 July 2013, 18:44)Jef Dockx schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Henkd
Voor U ook Rodekaart
Het is Noord-Holland en Zuid-Holland.

Wat ontzettend flauw en kinderachtig Jeff Blush
Henk heeft gewoon gelijk en het zou je sieren om dat eens gewoon toe te geven.
Quote
#60
Jef geen rode kaarten, dit snap je als Belg misschien niet.Big GrinBig Grin
In de zomervakantie wordt Nederland verdeeld in noord, midden en zuid, dit is gewoon een spreiding van de vakantie zodat niet iedereen zoals in sommige landen tegelijk op vakantie gaat. Duitsland heeft ook zoiets. Je weet toch wel wat er gaande is op zwarte zaterdag in Frankrijk als al die malloten allemaal tegelijk gaan.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#61
(12 July 2013, 19:00)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jef geen rode kaarten, dit snap je als Belg misschien niet.Big GrinBig Grin
In de zomervakantie wordt Nederland verdeeld in noord, midden en zuid, dit is gewoon een spreiding van de vakantie zodat niet iedereen zoals in sommige landen tegelijk op vakantie gaat. Duitsland heeft ook zoiets. Je weet toch wel wat er gaande is op zwarte zaterdag in Frankrijk als al die malloten allemaal tegelijk gaan.

Wij hebben ook zoiets: Vlaanderen, Wallonie en Brussel, maar het verschil met wat jij vertelt; bij ons is dat permanent Big Grin Maar als Nederlander snap je dat ook niet. Dus geen rode kaarten voor niemand in deze vergelijking.Tongue
Quote
#62
(12 July 2013, 19:46)kritikaster schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(12 July 2013, 19:00)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jef geen rode kaarten, dit snap je als Belg misschien niet.Big GrinBig Grin
In de zomervakantie wordt Nederland verdeeld in noord, midden en zuid, dit is gewoon een spreiding van de vakantie zodat niet iedereen zoals in sommige landen tegelijk op vakantie gaat. Duitsland heeft ook zoiets. Je weet toch wel wat er gaande is op zwarte zaterdag in Frankrijk als al die malloten allemaal tegelijk gaan.

Wij hebben ook zoiets: Vlaanderen, Wallonie en Brussel, maar het verschil met wat jij vertelt; bij ons is dat permanent Big Grin Maar als Nederlander snap je dat ook niet. Dus geen rode kaarten voor niemand in deze vergelijking.Tongue
Is natuurlijk helemaal offtopic2 maar ik als Limburger snap de Belgen heel goed, zelfs het fenomeen Brussel Halle Vilvoorde, het is niks en wordt ook nooit wat.Big GrinBig Grin
ps. je was even het Ostkanton vergeten ofwel het stukje achter en onder Eupen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#63
Graag nu weer ontopic verder danwel een nieuwe topic starten Gelekaart
Quote
#64
(02 July 2013, 19:39)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heb een tijdje geleden gelezen, dat Griekenland weer in de lift zit.
Ongetwijfeld zijn er ook mensen, in Nederland en andere Europese landen, die een jaar overslaan ivm de bezuinigen. Hier hoor ik ook bij.
Hoop volgend jaar weer 4 weken naar mijn stekkie te gaan. Over mijn stekkie gesproken. Zij merken niets van minder boekingen, zitten vol vanaf eind april tot begin oktober. Zij hebben 4 kamers en 4 appartementen, kleinschalig dus, scheelt ongetwijfeld. In Makrigialos komen veel mensen uit Scandinavië en kennelijk hebben zij meer te spenderen.

Je hebt gelijk Connie wij waren er 2 weken geleden ook in Makrigialos en het was erg druk aan het worden en ja inderdaad met veel Noren, Malia en Chersonissos erg rustig en Loutro ook maar dat vonden wij niet zo erg...Loutro kwamen normaliter ook veel Grieken maar die haken begrijpelijk massaal af
Quote
#65
Ik ben deze week teruggekomen van twee weken Zakynthos en daar was inderdaad niets te merken van weinig toerisme. We zaten niet bij de feestvierende (Engelse) in de buurt, en het merendeel van de toeristen die ik heb gezien, kwamen toch wel voor het echte Griekenland en de mooie plekjes, want die zijn er toch ook echt wel op Zakynthos.
Quote
#66
Om nog eens op deze topic terug te komen, alle Griekse kranten schrijven dat het heel goed gaat met de toeristen, meer cruiseschepen in Agios Nikolaos en Heraklion, meer toeristen die geld uitgeven en niet alleen in de allin resorts, komt natuurlijk ook een beetje door de ellende in Egypte.
Maar ik hoor en zie toch in mijn omgeving dat het steeds beter gaat.
Vorige week lagen er op een dag 4 cruiseboten in Agios. Het was zo druk dat er 1 buitengaats moest blijven die de gasten met tenders aan land bracht.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#67
Dat is óók mijn ervaring @Arthur met kennissen werkzaam hier in de branche op Kreta. Eigenlijk had de 'kop' moeten zijn:Toeristen seizoen 2013 op Kreta weer in de lift....

Gelukkig maar, toch.....?
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#68
Ja, en ook wij kunnen het merken dat er ondanks de crises er toch meer mensen zijn die nog wel geld over hebben om Griekenland te bezoeken.
Wij letten op een paar huizen van niet Grieken die het ook verhuren en wat dit jaar meer en meer voorkomt is dat de mensen NIET meer 1 of 2 weken komen,
maar voor of nadat zij hier geweest zijn, nog naar een andere plaats op Kreta gaan of zelfs naar andere eilanden of het vaste land.
Dit is in de laatste jaren dat wij dit doen nog NIET voorgekomen.
Tevens zit het gewoon VOL tot eind Oktober, ook in Panormo gaan de zaken goed, opvallend veel Fransen en nu ook de Russen,
wel zijn de Grieken niet zo veel en lang aanwezig in deze maand als andere jarenExclamation
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Slecht weer vandaag aan de westkust Arthur 8 2.258 05 February 2022, 13:44
Laatste bericht: Patrick
  Slecht weer op Kreta cors 22 4.263 21 November 2020, 13:37
Laatste bericht: Jef Dockx
  Veel mensen verdronken dit seizoen. chris 14 5.487 22 September 2016, 16:25
Laatste bericht: Leo
  Erg slecht voorjaar op Kreta Cornelius 29 17.386 27 June 2014, 18:23
Laatste bericht: El Greco
  toeristen in Sitia Arthur 5 4.212 13 May 2013, 12:37
Laatste bericht: greece67
  Duitse toeristen breken lans voor Griekenland Jef Dockx 0 1.527 11 June 2012, 01:17
Laatste bericht: Jef Dockx

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)