Tip voor de (werkloze) jeugd in ......
#1
Hier in Zeeland zijn broer (17) en zus (15) een ijsmakerij begonnen,
ze gaan hier de stranden af, groot succes voor de jonge ondernemers !

Dus Griekse jongeren, ezeltje lenen van opa en met meloen,
druiven enz. het strand op.

Kan bij ons maar enkele weken, in Griekenland zeker 3 a 4 maanden ,.

Leuk voor de toeristen en de portemonnee, en het ezeltje is
ook in beweging ;)
Quote
#2
Leuk voor het ezeltje, de hele dag in de brandende zon. Daar zou ik vast niets kopen ;)
Quote
#3
Er lopen al genoeg verkopers langs de stranden hier in Griekenland.
Druiven, meloen, bananen enz. maar veelal een stuk duurder dan de supermarkt/stalletje een straat verderop.
Ik zie ze ook niet veel verkopen.....
Quote
#4
En jij denkt dat die griekse jongeren met een ezel over het strand gaan lopen, die gaan lekker op een terras zitten niks doen met een frappe voor hun neus.
Voor dat werk hebben ze nog slechter betaalde buitenlanders.
En zoals Vito schrijft, arme ezel.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#5
Beste Metaxa, heerlijk drankje, maar dat terzijde. Nog afgezien van de idylle, zou jij als net afgestudeerde met een ezel vol meloenen langs bakkende toeristen willen venten? De zoveelste in de rij? Hoe reageer jij als toerist op deze strandverkoop? In ons land plukt jeugd toch ook geen aardbeien meer. Mijn generatie wel trouwens. Nee ik kan de Griekse jeugd geen ongelijk geven. En hopelijk blijft die ezel even.koppig. Waar op.strand wel.kansen.liggen is voor pachters. Maar die durven/willen niet. Als je stelt: ligstoelen en parasol gratis bij besteding in taverna, en je neemt genoegen.met afname van 1 biertje (zelf gezien) dan ben je fout bezig. Maar zeggen; strandset kost euro 8 en die brengen we in mindering op uw lunch durft men niet: simpel rekensommetje: aantal setjes x seizoendagen minus pacht = niet veel!
Quote
#6
Wat de verkoop op het strand door venters betreft, ik zal van hen nooit wat kopen. De hygiëne van die mensen is ver te zoeken.
Nu weet ik wel dat het lastig is als je hele dagen langs het strand rijdt, maar wanneer je een sanitaire behoefte moet doen, doe het dan niet waar de toeristen dat kunnen zien en stap dan vervolgens weer in je auto om je waren te slijten.
gradusn's signatuur efxaristo

Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)