Grieksegids nieuws
griekse schrijvers
#1
Ik wil graag iets van een griekse schrijver lezen maar ik ken niet zo veel griekse auteurs. Kan iemand mij helpen aan de namen van hedendaagse griekse schrijvers die "prettig leesbaar' schrijven?
Quote
#2
@Marja, het laatste boek dat ik gelezen heb is "Θα πεθάνεις ρέ" van Μένιος Σακελλαρόπουλος en is voor mij zoals je zegt "prettig leesbaar".
Quote
#3
Μένιος Σακελλαρόπουλος is sportkaster van Panathinaikos!
gnikolakak's signatuur Grιekenland en Nederland :
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Je kan misschien eerst eens beginnen met jeugd boeken. Ik heb zef een paar boeken van Κυριάκος Ντελόπουλος gekocht en gelezen,
namelijk Ο Άκης και οι άλλοι en Ο Άκης στα όπλα.
Ik had van deze schrijver een paar teksten gevonden in een griekse schoolboek. Nadien heb ik die aangekocht op Kreta in Mires.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
@ Marja, ik weet niet op welk niveau je Grieks is, als "gevorderde" moet "Θα πεθάνεις ρέ" zeker te doen zijn. Als je iets gemakkelijker wil is het zoals Jef Dockx zegt, best te beginnen met kinder- en jeugdboeken.
Ik ben begonnen met de boekjes van "Ο μικρός Νικόλας..." en ook de reeks Μικρές Ιστορίες σε απλά Ελληνικά (van niveau 1 tot 5) zijn leuk om te lezen.
Er is ook nog een reeks Griekse Mythologie die gemakkelijk is: Μυθολογία σε απλά Ελληνικά.
Als je wil kan ik je de ISBN geven.
Quote
#6
bedankt voor jullie reacties. ik ben een gevorderd lezer dus ik heb zeker iets aan jullie tips.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)