Wie heeft een Grieks - Nederlands woordenboek?
#1
En zou wat voor mij willen doen?

Het is een beetje aparte vraag en omdat er hier een aantal mensen zitten die het leuk vinden om anderen de grond in te boren, zet ik hem niet op het forum.
Quote
#2
Jazeker, ik heb beide woordenboeken N-G en G-N. Wat mag ik voor je opzoeken?
Groetjes,
Judith-Irini
Quote
#3
Als ik kan helpen, graag! Eventueel via PB of mail.
Quote
#4
Ja, heb ik ook wel.
Quote
#5
(02 September 2013, 15:44)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En zou wat voor mij willen doen?

Het is een beetje aparte vraag en omdat er hier een aantal mensen zitten die het leuk vinden om anderen de grond in te boren, zet ik hem niet op het forum.

Stel dan de vraag op het PB van het voor U uitgelezen of uitverkoren publiek , en gooi de knuppel niet in het hoenderhok.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
ik heb ze ook hoor Vito :)
Quote
#7
@Jeff: Gelukkig zijn er ook mensen die normaal kunnen reageren en mij per PB al geholpen hebben. Ik wist dat ik dit van jou kon verwachten.
Ik kan helaas niet ruiken wie er een G-N woordenboek bezit, anders had ik het niet gevraagd.
Quote
#8
@Vito: wat dacht je van google translate? Kun je zelf NL-Gr en andersom opzoeken
Quote
#9
Vito,
hieronder de link naar Google Translit, kan in de toekomst misschien nog van pas komen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Met hieronder vermelde link kan je Grieks typen zonder dat je je computerinstellingen moet omzetten. Er zit eveneens een spellingchecker bij die de accenten op de juiste plaats zet...:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Veel plezier ermee... Idea
Quote
#10
Deze vertaalmachine werkt zeker als je zoekt op woorden en korte zinnen erg goed.
Voordeel is ook nog eens dat je de tekst kan laten uitspreken zodat je de klemtonen en de uitspraak oom nog eens goed hoort.

Zodra je lange zinnen maakt wordt hij minder grammaticaal klopt hij dan niet echt meer.
Quote
#11
Het gaat niet om een woord of zin, ik ben niet zo blonT dat ik niet weet dat Google Translate bestaat. :)
Voor mijn vraag was echt een woordenboek nodig en heb inmiddels al wat fijne PB's.
Quote
#12
Smile 
(03 September 2013, 09:16)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Deze vertaalmachine werkt zeker als je zoekt op woorden en korte zinnen erg goed.
Voordeel is ook nog eens dat je de tekst kan laten uitspreken zodat je de klemtonen en de uitspraak oom nog eens goed hoort.

Zodra je lange zinnen maakt wordt hij minder grammaticaal klopt hij dan niet echt meer.

Ik heb dat ook wel eens geprobeerd maar wat er dan uitkomt? Op de basis school kunnen die er zelfs niets van maken.
gradusn's signatuur efxaristo

Quote
#13
Google transwhat? In een vertaling van Google gingen bankovervallers op Alonissos er op een vlot vandoor? Goed woordenboek en zelf nadenken zijn bij Google Translate nodig. Persoonlijk vertaal ik tekst eerst naar Engels, dan pas naar Nederlands. Je krijgt dan vaak betere vertaling. Er staan trouwens ook veel fouten in woordenboeken. Verrassend vind ik de compleetheid van het kleine Kramers woordenboek. Zit standaard in mijn bagage.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Smile De zee heeft schaapjes Karidiès 2 1.661 26 July 2022, 18:04
Laatste bericht: stopper met roken
  Nederlands Grieks vertaling. Beems 9 2.165 21 April 2021, 21:03
Laatste bericht: Electra63
  Dat muisje heeft een staartje…… petra mens-omtzigt 0 1.211 06 July 2020, 09:44
Laatste bericht: petra mens-omtzigt
  De Hollandse καλοκαίρι heeft last van κακοκαιρία……. petra mens-omtzigt 0 1.078 15 August 2019, 08:57
Laatste bericht: petra mens-omtzigt
  woordenboek met uitspraak petra mens-omtzigt 0 1.193 06 September 2018, 16:26
Laatste bericht: petra mens-omtzigt
  Prisma woordenboek gezocht Jorik 5 3.971 31 January 2016, 12:25
Laatste bericht: Karidiès
  GEZOCHT: Prisma Groot Woordenboek NIEUWGRIEKS - NEDERLANDS Paul 5 5.409 03 December 2015, 14:49
Laatste bericht: Jorik
  woordenboek marjan 6 5.399 10 October 2014, 15:00
Laatste bericht: Brandaki
  Songteksten in het Grieks en Nederlands Angeliki 6 6.069 05 August 2013, 00:10
Laatste bericht: Aleko
  Uitwisseling Grieks-Nederlands Taal itan000 2 2.658 10 March 2013, 19:48
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)