Waar sta ik, wat ben ik en hoe oud ben ik?
#1
Het is zo stil vandaag. Dan maar een puzzel.

Op het dak van een taverne staat deze auto. Voor de deur staat ook nog een antieke Harley Davidson.
Waar sta ik?
Een beetje flauwe vraag, want ik denk dat het niet zo bekend zal zijn in het Oriste-dorp. Morgenavond zal ik de plaats melden.
Maar wie weet!
Wat voor merk en type? Hoe oud?

[Afbeelding: 2yttnyw.jpg]
Quote
#2
Zoals beloofd. De taverna ligt aan de boulevard van Githio, Messinia, Peloponnesos.
Dus, wat ben ik en hoe oud ben ik?
Quote
#3
Het lijkt mij een Citroën Traction Avant van 1952?
Quote
#4
haha Cor het lijkt een gigantische auto, maar als je die planken en die bloempotjes ernaast ziet valt dat dus wel mee ;)
Een klein beeldje van dit auto'tje ergens op een terasjev in /op Peloponnesos en is ca 70jaar oud (die model auto dan)
Quote
#5
Nog nooit gezien en toch meerdere keren in Gytheio geweest. Niet opgelet blijkbaar.
Maar Gytheio ligt toch niet in Messinia? Dat is toch Lakonia?
Quote
#6
@ Aleko. Bij nader inzien helemaal niet zo'n gekke gedachte.

@ Vito. Angry Ik bedoel hetzelfde Gytheio en natuurlijk is het het departement Lakonia, grenzend aan Messinia waar ik verbleef in Agios Nikolaos.

@ Wilma. Hele dikke planken dus en grote bloempotten ;)
Op onderstaande foto lijkt het meer op een echte auto en geen model.
Nu is wel gelijk het merk te zien op de wieldoppen.

Blijft de vraag: Type en leeftijd? (70 jaar is, denk ik, net iets te oud).

[Afbeelding: qzgkmg.jpg]
Quote
#7
Mij lijkt deze bejaarde dame ooit in betere tijden uit de fabrieken van Mercedes Benz te zijn gerold (type 170)! Het zal zo rond 1948 zijn geweest, nu is ze dus zowat pensioengerechtigd.......

[Afbeelding: 1zvzeqo.jpg]
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#8
@ BartOriste. Hoe bedoel je: "lijkt"? Knap hoor, volgens mij midden in de roos. Zelfs de koelgleuven in de velgen zijn identiek. Dank voor de aanvulling in ons (Hema)fotoboek. Cor.
Quote
#9
Behalve de achterlichten,lijkt mij dat ze op een andere plek zitten,maar voor de rest lijkt hij mij de zelfde,misschien zie ik het anders hoor.
Quote
#10
Nu wordt ik toch wel een beetje nieuwsgierig naar die antieke Harley @Cor...! Toevallig daar óók 'n foto van genomen?
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#11
@ BartOriste. En bij nader inzien @ Vito. Aan het begin van deze jouw bekende boulevard in Gytheio

[Afbeelding: 21jx9vk.jpg]

ligt deze uitspanning met de Harley.
(Kwaliteit van deze foto,s is slecht; foto 's van videobeeld)

[Afbeelding: 2duf43c.jpg]

[Afbeelding: jrtwgh.jpg]

@ BartOriste. Graag gedaan, Cor.
Quote
#12
Leuk @Cor, bedankt voor de reactie! Deze Harley is mogelijk afkomstig uit een partij geleverd door het Amerikaanse leger en is van het type WLA 45" (750cc). Deze zijn ná WW2 door de Griekse politie gebruikt.

[Afbeelding: 2mhsly9.jpg]
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#13
Natuurlijk ben ik er nog, heb even een sabbatical gehouden, deze kwam ik lang geleden eens tegen.
Was iets te duur als ruimbagage.
[Afbeelding: id7n6p.jpg]
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#14
Ach, ik ken wel een vervoerder..

(04 November 2013, 15:43)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Natuurlijk ben ik er nog, heb even een sabbatical gehouden, deze kwam ik lang geleden eens tegen.
Was iets te duur als ruimbagage.
[Afbeelding: id7n6p.jpg]
Quote
#15
Weet ik Chris, maar dat was 2005, hij stond/staat op Kos en toen moest hij naar NL, was voor jou natuurlijk een leuk uitje geweest.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#16
Okay, als het (pit)riet hierin dan toch ter sprake komt! Deze fiets met 'zetel' voor de (kyría) dame.........,[Afbeelding: 2klx5l.jpg] zou Bart graag eens tegenkomen in een afgelegen Grieks dorpje....
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Waar ben ik nu weer? Ger 13.547 1.964.346 Gisteren, 23:25
Laatste bericht: Suus
  Waar ben ik? Ger 6 11.506 02 September 2015, 22:21
Laatste bericht: Vito
  Waar sta ik..? Corry 3 8.575 22 March 2015, 22:46
Laatste bericht: Corry
  Waar ben ik? Ger 11 15.555 02 December 2014, 20:23
Laatste bericht: Patrick
  Waar ben ik? Eugene 23 26.599 16 September 2014, 14:06
Laatste bericht: Eugene
  Waar ben ik? Ger 22 24.641 03 August 2014, 17:01
Laatste bericht: metaxa
  Even een raadseltje... waar ben (was) ik? Corry 9 13.270 04 August 2013, 22:12
Laatste bericht: IngridAmsterdam
  Waar sta ik? Patrick 10 7.515 02 January 2013, 00:59
Laatste bericht: Patrick
  Waar ben ik? Ger 34 30.895 10 November 2012, 13:26
Laatste bericht: Alberto
  Nog eentje: waar is dit? en wat is het? Margo 10 5.865 13 July 2012, 18:48
Laatste bericht: Margo

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)