kimino
#1
Kreeg vandaag van mijn geliefde familie een recept waar kimino in moet.
Even internet afgestruind en daar stond dat het karwijzaad is.
Dat is gedeeltelijk goed. Kimino schijnt een mengsel van kruiden te zijn.

Wie weet welke kruiden??
Quote
#2
Volgens mij is het komijn. Heb een potje in de kast staan. Gebruik het als onderdeel van couscouskruiden.
Quote
#3
komijn en karwijzaad is hetzelfde, maar zij zeiden dat er meer in zit, dat het een mix is.
Quote
#4
kimino is komijn. gewoon. niks mix.
wij kennen ook een andere kimino maar daar heb je niks in je recept
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
wat vreemd, ze hadden het echt over een mix, omdat ik zei dat ik er achter was en dat het karwij/komijn is. ze sturen een zakje op, dus wacht wel af...........
Quote
#6
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&manf=454&user=889&language_code=en
Quote
#7
Connie, karwijzaad en komijn is niet hetzelfde:

Karwij wordt vaak verward met komijn, deels vanwege de grote overeenkomst in smaak en uiterlijk, maar ook doordat de namen in veel talen grote overeenkomst vertonen. Veel (online) woordenboeken vertalen de namen dan ook domweg verkeerd of beide als hetzelfde. In Nederland wordt karwijzaad ook wel 'wilde komijn' genoemd.

Karwijzaad is licht gebogen, terwijl komijnzaden recht zijn. Door de overeenkomst in smaak (warm, kruidig, anijsachtig) zijn beide kruiden in gerechten wel als vervanger voor elkaar te gebruiken, maar de smaak van karwij is grofweg dubbel zo sterk als van komijn, en daarom moet karwij in ongeveer de halve hoeveelheden van komijn worden toegepast. Afgezien van de sterkte van de smaak is karwij iets scherper, terwijl komijn wat bitterder is.


Bovenstaande heb ik even overgenomen uit Wiki, kan het zelf niet duidelijker vertellen Big Grin

Bovenstaande klopt, ik gebruik zelf vaak karwijzaad in Duitse gerechten, laatst nog in bv Zwiebelkuchen... Tongue
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#8
Ja Johan ik weet het, maar er zit weinig verschil tussen karwij en komijn. Ik gebruik liever karwij.

Tzimis, je hebt helemaal gelijk, dus ik begrijp niet wat zij bedoelen. Ik wacht rustig op het zakje, dat ze zullen opsturen.
Quote
#9
Wink 
T.B. Trap je nou ta paganelia niet op hun tenen,met je kimino? Big GrinBig GrinBig Grin
Quote
#10
μαλλον δεν κατεχουν πραμα απο κιμινο!!
Quote
#11
het zou prettig zijn om, ook als je geen Grieks leest of verstaat, het te kunnen begrijpen!
Quote
#12
(11 November 2013, 00:25)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




μαλλον δεν κατεχουν πραμα απο κιμινο!!

liever niet in het bezit PRAMA van komijn!
Quote
#13
Dank je wel Kritikaster, maar het maakt me niet veel wijzer, wie, wat ta paganelia is, is me ook een raadsel, maar het zal weinig tot niets met onderwerp te maken hebben.
Quote
#14
En de kimino ontvangen. Het ruikt inderdaad naar komijn, maar ook nog naar andere specerijen, hoewel ik het niet thuis kan brengen.

[Afbeelding: 23sarno.jpg]
Quote
#15
kan zijn dat als je een zakje van een andere merk krijgt , dat het ook anders ruikt. de producent is niet dom, daar zit zeker niet 100% gemalen komijn. maar het blijft komijn, volgende keer kan je het ook bij de super halen of bij een griekse winkel hier.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&sid=4eb2c071dc67f7d15dc32438ac707535&PHPSESSID=4eb2c071dc67f7d15dc32438ac707535
anders blijft een discussie als deze
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#16
Je kunt gemalen komijn toch ook gewoon in Nederland kopen ? Bij de supermarkt, of anders bij de toko. Daar heet het djintan (of zoiets) .
Quote
#17
(03 November 2013, 20:01)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kreeg vandaag van mijn geliefde familie een recept waar kimino in moet.
Even internet afgestruind en daar stond dat het karwijzaad is.
Dat is gedeeltelijk goed. Kimino schijnt een mengsel van kruiden te zijn.

Wie weet welke kruiden??

met bovenstaand bericht ben ik begonnen, dus ging er vanuit dat het meer was dan alleen komijn. Als het alleen om komijn zou gaan, zou ik a) de vraag niet hebben gesteld b) direct naar mijn keukenkastje zijn gegaan, daar staat een potje komijn.

Nu heb ik dus ook een potje Griekse komijn, met of zonder bijgevoegde specerijen.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)