Rondreis Griekenland
#1
greeksmiley2 Ελλαδα 2014 greeksmiley2

Ik ga (volgens de planning) midden april afstuderen. Static Omdat ik er keihard voor gewerkt en geknokt heb, wil ik mijzelf belonen met een cadeau. Eerst was het idee om een weekje naar Zakynthos en een week naar Santorini te gaan, maar nu heb ik wat beters.

Idee
Ik ben momenteel aan het sparen om een aantal weken (afhankelijk van het budget) alleen door Griekenland heen te trekken. Ik wil er minimaal twee weken zijn, en wil vooral genieten van cultuur, geschiedenis, natuur, het volk, en het eten. Ik weet dat het weinig tijd is, maar ik ben altijd erg optimistisch. Wat ik mee krijg, is mooi meegenomen en de rest gaat op het verlanglijstje.

Planning
Ik ben het zo aan het regelen dat ik kan afstuderen vóór Pasen zodat ik dat in ieder geval mee kan krijgen. Ik heb inmiddels een Griekse vrouw ontmoet in NL die mij uitgenodigd heeft. Maar ik ben verder nog op zoek naar de places to be. Natuurlijk kun je op internet genoeg vinden, maar ik ben een vrouw (29 jr) en ik reis alleen, misschien is dat wel belangrijke informatie.

Doelen:
Wat ik graag wil is:
- Fotograferen
- Het volk 'leren kennen'
- Van natuur genieten
- Evt koken.

Budget
Ik probeer alles zo low-budget te houden. Mijn budget is ongeveer 1.500 euro, maar ik vind het vooral een uitdaging om het zo goedkoop mogelijk te houden. Dus heb je goede tips en/of soortgelijke ervaringen dan lees ik het graag.... efxaristo
Quote
#2
Vooreerst, veel succes met je studies en je reis. up
Ik wil je alvast één tip geven, of beter gezegd één vaststelling meegeven, indien je wil vertrekken rond Pasen, zit je gelijk in de duurste reisperiode. Net ervoor (maar dat zal moeilijk gaan met je studies) & net nadien ziet het er alvast veel goedkoper uit.
Veel fotosmiley-plezier in Greece!!!
Quote
#3
Inderdaad: niet vlak rond de Pasen vliegen! Kijk eens bij Transavia, Ryan Air en EasyJet wat die bieden naar de diverse plaatsen. Als je er op tijd bij bent kun je goedkoop met Olympic Air binnenlandse vluchten doen, soms nog goedkoper dan de ferrys. Op Kreta heb je ook nog StarJet meen ik; weet niet hoe duur die zijn.
Enne:als je van natuur en fotograferen houdt is Samos een must!
Houd er wel rekening mee dat het zeewater nog redelijk koud is en dat het best kan regenen. Maar alles bloeit en dat maakt een hoop weer goed.
Quote
#4
Voor een rondreis vind ik Athene in combinatie met de Peloponnessos persoonlijk het meest geschikt. Olympia, Mistras, Nafplion, Mycene, Epidaurus, het kanaal van Korinthe. Stuk voor stuk prachtige plekken waar je prima kunt fotograferen.

Succes met de laatste loodjes!
Quote
#5
Ik sluit me aan bij Vito, prima combi om Griekenland te leren kennen. Zeker als je een auto huurt kun je alle kanten op. De Pelop is zo veelzijdig, de ene dag genieten van een opgraving als Mycene of het antieke theater Epidavros, de andere dag luieren op het strand van Tolo. Dan weer flaneren en shoppen in Nafplio of genieten van de rust en de natuur rond het kustplaatsje Epidavros. Super. De kust ten zuiden van Nafplio is ook prachtig, evenals het bergachtige binnenland rond Nemea. Ik vond ook de regio rond Delphi/Galaxidi prachtig en Delphi is een van de mooiste sites die je kunt bezoeken.

Het zuiden en midden van de Pelop (als je een goedkope vlucht naar Kalamata kunt boeken) is trouwens ook mooi en veelzijdig. Lees eventueel eens wat op mn blog
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Veel succes met studeren en alvast veel voorbereidingsplezier!
Quote
#6
undefined
Quote
#7
(27 November 2013, 21:38)Loontjah schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




undefined


Uitgesteld of uitgeteld?
Quote
#8
undefined
Quote
#9
Beste, eerst vraag je forumleden om advies. Met plezier en alle oprechtheid werd dit gegeven. Vervolgens komt een vage reactie van jouw kant, ik vind dit niet correct. Niet dat je verantwoording schuldig bent aan het forum, maar als.je dan toch antwoordt, waarom dan niet in duidelijke bewoordingen?
Quote
#10
Nogal onterecht ja, blijkbaar heb je niet veel weet van 'undefined' berichten, maar dat betekent dat er iets mis is. Dus ik ben niet vaag, maar er was blijkbaar iets mis met mijn browser/site. Ik wou El Greco nog een privebericht sturen, maar daar kwam na versturen ook undefined staan. Dus of je het nu correct vind of niet, ga eerst zelf eens na of er misschien andere dingen aan de hand kunnen zijn.

Ontopic, wat eigenlijk mijn eerst 'undefined' reactie zou moeten zijn:

Ik wil graag ook in Griekenland als herinnering en bestempeling dat ik een Greekaholic ben de vlag van GR in het klein laten tattoëren. Natuurlijk zullen er daar ook goede en onbetrouwbare shops zijn, maar iemand toevallig ervaring in Athene bv. of tips waar ik moet letten?
Quote
#11
(19 November 2013, 13:18)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vooreerst, veel succes met je studies en je reis. up
Ik wil je alvast één tip geven, of beter gezegd één vaststelling meegeven, indien je wil vertrekken rond Pasen, zit je gelijk in de duurste reisperiode. Net ervoor (maar dat zal moeilijk gaan met je studies) & net nadien ziet het er alvast veel goedkoper uit.
Veel fotosmiley-plezier in Greece!!!

Nog bedankt voor je tip. Ik heb mijn Griekse vrienden gesproken en zij willen dit jaar ook met de vliegtuig. (komen net terug uit GR met de auto) De vrijdagvlucht van Transavia vanaf Eindhoven is nu inderdaad snel gestegen, maar ik ben aan het sparen en zou héél graag Pasen in Griekenland willen meemaken.
Quote
#12
Pasen in Griekenland is onvergetelijk, als je de kans hebt: DOEN!

Ik weet niks van tatoos zette in Griekenland, sowieso niets van tatoos eigenlijk, wel een advies vanuit gezondheidskundig opzicht: wees voorzichtig, het gaat maar al te gemakkelijk mis met soms grote gevolgen. Dus inderdaad, probeer echt achter aan betrouwbare shop te komen, misschien kan je Griekse vriendin eens informeren.
Quote
#13
Probeer je logies bij de bevolking te nemen. Veel goedkoper dan op hotel op appartement maar daarom niet slechter.
Quote
#14
Staan Grieken daar open voor ja?
Mijn Griekse vriendin beveelt overigens wel Crowdsurfing aan, dat idee staat mij ook erg aan.
Quote
#15
Crowdsurfing of Couchsurfing? Big Grin
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#16
Woopsie, er is inderdaad iets mis gegaan met de autocorrectie. Alhoewel crowdsurfen ook geen slecht initiatief is Tongue
Quote
#17
UPDATE:

Heenvlucht vandaag geboekt: 21 april vlieg ik vanaf Eindhoven naar Athene, eerste dagen kunnen al gepland worden. Iemand nog tips buiten de bekendste trekpleisters om?
Quote
#18
Anafiotika aan de achterkantvan de Akropolis - schilderactig mini-dorpje.
Quote
#19
(20 February 2014, 09:51)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Anafiotika aan de achterkantvan de Akropolis - schilderactig mini-dorpje.

Genoteerd ;)
Ik heb inmiddels geregeld dat iemand van Couchsurfing mee gaat naar Nafplio en omgeving. Big Grin
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste rondreis Griekenland kim88 15 4.916 26 February 2018, 21:01
Laatste bericht: Natalie66
  Rondreis Oost-Macedonië kokino17 3 3.053 07 June 2017, 20:46
Laatste bericht: kokino17
  Rondreis Cappadocië Georgeos 10 6.221 04 April 2013, 17:54
Laatste bericht: iakovos

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)