Bagage regels weer veranderd bij transavia
#1
Ik las zojuist het onderstaande bericht op het sunweb forum :
Dit geld ook voor pakketreizen



5 dagen geleden:

Zojuist hebben wij van Transavia vernomen dat de bagageregels voor zomer 2014 nogmaals zijn gewijzigd. Zij gaan de volgende regels per 01 april 2014 hanteren voor alle vluchten van en naar Nederland. (Brussel is uitgesloten).

Vlieg je per 1 april 2014 met Transavia.com dan heb je recht op 1 stuk handbagage van 10 kg (55x35x25) en 0 kg ruimbagage.
Je kunt vanaf 1 februari 2014 het volgende bijboeken via de selfservice van Transavia.com:
15 kg ruimbagage = 5,- euro per enkele reis
20 kg ruimbagage = 8,- euro per enkele reis
25 kg ruimbagage = 15,- euro per enkele reis
30 kg ruimbagage = 20,- euro per enkele reis
40 kg ruimbagage = 30,- euro per enkele reis
50 kg ruimbagage = 65,- euro per enkele reis.

*maximaal 32 kg per koffer.
**Per klant mogen er maximaal 5 stuks ruimbagage ingecheckt worden
*** Onderling ‘poolen’ van bagage is toegestaan. (Als je met meerdere passagiers binnen 1 boeking reist, mag je het gewicht over de bagage verdelen. Dit geldt alleen voor ruimbagage, niet voor handbagage. (Bijvoorbeeld: Als 2 passagiers binnen 1 boeking 20 kg bijboeken mag je 2 koffers van 10kg meenemen.)

Vertrek je vòòr 1 april 2014? Dan zijn de regels voor vluchten met Transavia ongewijzigd. Je mag dan kosteloos 5 kilo handbagage en 20 kilo ruimbagage per persoon meenemen.
Quote
#2
oud nieuws, is al minstens twee jaar zo.
Quote
#3
Nee hoor dit was niet zo voor een pakketreis. Deze regels gelden nu dus ook voor pakketreizen! Ze zijn echter al een aantal keer aangepast sids ik in oktober heb geboekt. De duidelijkheid is ver te zoeken.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#4
(02 December 2013, 14:38)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




oud nieuws, is al minstens twee jaar zo.

Is geen oud nieuws,dit bericht is 5 dagen geleden door sunweb geplaatst en idd net wat greece67 zegt,dit geld nu ook voor pakketreizen!

@ Greece, ik heb 2 weken geleden geboekt en toen waren zelfs idd de regels nog anders
Quote
#5
Ik heb mijn beklag ook gedaan bij Sunweb. Zij verwijzen naar Transavia. Masr dat vind ik een beetje makkelijk. Een van de grootste touroperators die zelf toestellen leased bij Transavia kan denk ik hier wel invloed uitoefenen. En dit nadat consumentenorganisaties al jaren vragen om duidelijkheid bij het boeken van een reis. Nou dat is nu ver te zoeken.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#6
Ik dacht dat het eerst 10 euro per koffer per enkele reis was bij Sunweb: nu dus nog "maar" 8. Bij Transavia zelf kosten de koffers van 20 kg maar liefst 20 euro per enkele reis. Je mag nu in ieder geval bij de pakketreizen ook 10kg handbagage meenemen (was eerst 5). Moet natuurlijk wél helemaal precies aan de afmetingen van Transavia voldoen, want ze doen zelfs moeilijk over één centimeter. Dus let goed op!
Quote
#7
En het is te hopen dat er nu geen wijzigingen meer worden gedaan.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#8
Ik vind het zo gek nog niet. Je betaalt naar wat je meeneemt. En je hebt de mogelijkheid voor extra bagage voor een redelijke prijs. Vergelijk maar eens wat je moet betalen bij overgewicht.
Quote
#9
Erg verwarrend allemaal. Ik heb begin november geboekt en kreeg onderstaande door en dit staat nog steeds op de site van sunweb:
Per 1 april 2014 zijn de bagagevoorwaarden voor vluchten van en naar Nederland met Transavia.com gewijzigd. Elke passagier mag 1 stuk handbagage van 5kg meenemen. Dit is inclusief laptop, foto- en filmapparatuur. Daarnaast is 1 jas of draagtas met goederen gekocht op de luchthaven na de security controle/douane toegestaan. Tevens mag elke passagier 1 stuk ruimbagage meenemen van 10kg. Mocht u meer ruimbagage willen meenemen, is het mogelijk om dit tegen betaling bij te boeken via de Selfservice Website van Transavia. De Tarieven voor het bijboeken van extra ruimbagage zijn:
5kg extra ruimbagage = € 7 per enkele reis.
10kg extra ruimbagage = € 10 per enkele reis.
13kg extra ruimbagage = € 15 per enkele reis.
Quote
#10
ik vind deze regels ook zo gek nog niet, wij boeken de laatste jaren alleen tickets dus hebben hier al langer mee te maken maar het blijkt echt wel handig zo.
Kan me voorstellen als je in oktober al hebt geboekt en het steeds weer wijzigt dat je daar van baalt.

Waar ik van baal is dat ik nog steeds geen losse tickets kan boeken naar Lesbos, ze zijn nog nooit zo laat geweest met die vrij te geven.
Retourtjes lukt misschien nog wel maar enkeltjes (rechtstreekse charters dan hè) is nog nergens mogelijk.
Quote
#11
Ach, ik betaal sinds een paar jaar al extra om mee te mogen met mijn lange lijf, daar kan dit ook nog wel bij. ;)
Quote
#12
@Mariet: bedoel je Transavia of Sunweb met de losse tickets (naar Lesbos)? Ik dacht dat de laatste ze al had staan op de webpagina?
Quote
#13
(03 December 2013, 09:44)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Mariet: bedoel je Transavia of Sunweb met de losse tickets (naar Lesbos)? Ik dacht dat de laatste ze al had staan op de webpagina?

Beiden eigenlijk. Krijg net (via twitter) van Transavia antwoord dat ze moeten wachten tot ze stoelen terugkrijgen van de touroperators om dan zelf die stoelen weer te kunnen verkopen en dat wordt ergens in januari.
Sunweb biedt nog geen tickets aan bij mijn weten.
Ik zoek en ik zoek, dacht het gevonden te hebben ergens (weet niet eens meer waar) maar waren alleen retourtjes en wij moeten een one way ticket hebben. Als het niet lukt moet het met lijnvluchten via Athene maar moet ik ook niet te lang mee wachten want die worden steeds duurder naarmate je wacht.

Als jij het kan vinden houd ik me aanbevolen.
Quote
#14
Els en Mariët,
Ook ik boek meestal via Sunweb of Jiba mijn retourvlucht naar Samos.
Van beiden ook nog niets gevonden.
Ik weet nog van vorig jaar december(2012) dat Sunweb een kerstkaartje stuurde met een kortingscode.
Bij boeking o.a. op losse vluchten kreeg je 50 Euro korting,daar heb ik toen voor de vlucht van mei 2013 gebruik van gemaakt.
Nog even geduld denk ik voor boeken bij beiden.
Meende ook dat ze beide one way vluchten verkochten.
Groet Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#15
@Mariet: er zijn allang charters van Transavia te boeken naar Athene, vanaf Amsterdam en Eindhoven. Alleen vanaf Eindhoven kun je mogelijk dezelfde dag niet doorvliegen - komen redelijk laat aan in Athene, rond 15.00 u meen ik
Oja en de enkele reizen van Sunweb zijn vaak even duur als de retours
Quote
#16
(03 December 2013, 13:15)Margaritha schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Els en Mariët,
Ook ik boek meestal via Sunweb of Jiba mijn retourvlucht naar Samos.
Van beiden ook nog niets gevonden.
Ik weet nog van vorig jaar december(2012) dat Sunweb een kerstkaartje stuurde met een kortingscode.
Bij boeking o.a. op losse vluchten kreeg je 50 Euro korting,daar heb ik toen voor de vlucht van mei 2013 gebruik van gemaakt.
Nog even geduld denk ik voor boeken bij beiden.
Meende ook dat ze beide one way vluchten verkochten.
Groet Margaritha

Jiba verkoopt geen one way tickets.
Sunweb wel maar dat wordt pas eind december/begin januari heb ik net te horen gekregen (via twitter/facebook).

(03 December 2013, 14:47)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Mariet: er zijn allang charters van Transavia te boeken naar Athene, vanaf Amsterdam en Eindhoven. Alleen vanaf Eindhoven kun je mogelijk dezelfde dag niet doorvliegen - komen redelijk laat aan in Athene, rond 15.00 u meen ik
Oja en de enkele reizen van Sunweb zijn vaak even duur als de retours

De vluchten van Amsterdam naar Athene zijn lijnvluchten Els, die had ik ook al gezien en ik weet ook dat je vanaf Amsterdam wel een doorvlucht hebt dezelfde dag. Het is alleen natuurlijk makkelijker om rechtstreeks te vliegen dus vandaar. De vlucht vanaf Athene gaat elke dag rond 19.00 uur richting Lesbos.
Ik moet er nog maar eens even goed over nadenken wat we doen; wachten of lijnvluchten boeken en de middag doorbrengen in de IKEA bij het vliegveld van Athene bijvoorbeeld.gremo
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Brussel in beeld bij Transavia. Buurman 3 689 23 September 2021, 15:14
Laatste bericht: chris
  Regels bij doorreizen spikie 4 1.054 12 June 2021, 20:19
Laatste bericht: spikie
  Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland Patrick 854 112.845 23 April 2021, 10:21
Laatste bericht: El Greco
  Trouwlocatie's en regels Corfiootje 10 6.600 07 August 2015, 10:14
Laatste bericht: dashboot2005
  Transavia nieuwe regels siepke 2 2.809 13 December 2013, 08:16
Laatste bericht: rhodosliefhebber
  bagage uit Griekenland Victoria 44 28.919 03 February 2012, 22:33
Laatste bericht: Beems
  overgewicht bagage Cor Nieuw Vennep 21 19.912 26 August 2011, 16:34
Laatste bericht: Imogen
  Nieuwe regels voor bagage Transavia Ger 10 16.223 08 April 2011, 20:52
Laatste bericht: Maria

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)