Grieken in rij om kentekenplaat in te leveren
#41
Ik vind het helemaal geen geneuzel het gaat over nr platen inleveren in Griekenland en auto's, dat we even een zijstraatje gebruiken over de onderhoudskosten maakt niks uit, er zijn tich andere voorbeelden waar iemand (waaronder ik ook) echt offtopic gaat. Om een lang verhaal kort te houden, in mijn geval is autorijden in GR goedkoper als in NL.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#42
(26 December 2013, 11:45)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vind het helemaal geen geneuzel het gaat over nr platen inleveren in Griekenland en auto's, dat we even een zijstraatje gebruiken over de onderhoudskosten maakt niks uit, er zijn tich andere voorbeelden waar iemand (waaronder ik ook) echt offtopic gaat. Om een lang verhaal kort te houden, in mijn geval is autorijden in GR goedkoper als in NL.

Is absoluut niet relevant in deze topic hoeveel het kost in Nederland of Griekenland om je auto te onderhouden of wat het verschil is in belasting per land enz.

Het ging erover dat er veel Grieken hun kentekens inleveren om geen belasting te betalen, ik heb mijn visie daarover gegeven voor de rest eigenlijk niemand.

Als je dan zo graag over het verschil in autokosten wilt praten of waar je je Nederlandse auto in het buitenland kan laten keuren start daar dan een topic over.

Fijne dag verder wij hebben hem zeker gaan zo stukje toeren het is schitterend weer kan het zorgeloos doen ik heb mijn kentekenplaten nog op de auto zitten.
Quote
#43
Pffff, vermoeiend hoor Blush
Waar ik me veel meer aan erger is dat een klein en vast groepje mensen hier en op een ander forum voortdurend elkaar het leven probeert zuur te maken.
Staat in geen verhouding met af en toe een beetje offtopic te gaan, als dat hier überhaupt al het geval was Confused
Quote
#44
Alle Nederlanders/Grieken huilen -
even de kosten opgezocht voor de Duitse belasting/APK:
Belasting (1,9 li diesel): € 539 jaarlijks
Keuring/Afgas (plicht) : € 53,50 + € 41,00 = 94,50 Euro elke 2 jaar
Johannes
P.S. Als we pech hebben, krijgen we ook nog 100 Euro/jaar tol erbij ;-(.
Quote
#45
In Griekenland staan meer Porsche Cayennes geregistreerd dan belastingbetalers met een inkomen boven de 50.000 euro. Dat de Griekse belastingmoraal te wensen overlaat, is geen groot nieuws, voor wie zich een beetje in de Griekse economie heeft verdiept. Maar de illustratie van de gebrekkige belastinginning is ook letterlijk zichtbaar op straat. De Griekse hoogleraar Herakles Polemarchakis, voormalig hoofd van de economie-afdeling van de Griekse minister-president, deed onderzoek naar de verhouding tussen het aantal geregistreerde Porsche Cayennes in Griekenland en het aantal personen met een officieel inkomen van 50 duizend euro of hoger. Opvallende conclusie: Griekenland telde enkele jaren geleden meer Porsche Cayennes dan inwoners met een officieel inkomen van meer dan 50 duizend euro. Polemarchakis noemt als curieus voorbeeld Larissa, provinciestad van de agrarische regio Thessalië. Larissa telt 250 duizend inwoners en blijkt per hoofd van de bevolking meer Porsche Cayennes te tellen dan wereldsteden als Londen of New York. Het feit illustreert opnieuw dat de Griekse belastingdienst nog een inhaalslag kan maken. Een Porsche Cayenne kost namelijk al gauw 80.000 euro.

Bron: waarmaarraar.nl
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#46
(26 December 2013, 12:27)Eleni schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Pffff, vermoeiend hoor Blush
Waar ik me veel meer aan erger is dat een klein en vast groepje mensen hier en op een ander forum voortdurend elkaar het leven probeert zuur te maken.
Staat in geen verhouding met af en toe een beetje offtopic te gaan, als dat hier überhaupt al het geval was Confused

Als Mijnheer Bart klakkeloos cijfers overneemt die niet stroken met de werkelijkheid, mag er wel eens op gewezen worden. Als hij niet reageert op een Persoonlijk Bericht, dan vraagt hij zelf om problemen.
Eet wat gaar is , drink wat klaar en zeg wat waar is.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#47
(26 December 2013, 14:07)Bart0riste schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




In Griekenland staan meer Porsche Cayennes geregistreerd dan belastingbetalers met een inkomen boven de 50.000 euro. Dat de Griekse belastingmoraal te wensen overlaat, is geen groot nieuws, voor wie zich een beetje in de Griekse economie heeft verdiept. Maar de illustratie van de gebrekkige belastinginning is ook letterlijk zichtbaar op straat. De Griekse hoogleraar Herakles Polemarchakis, voormalig hoofd van de economie-afdeling van de Griekse minister-president, deed onderzoek naar de verhouding tussen het aantal geregistreerde Porsche Cayennes in Griekenland en het aantal personen met een officieel inkomen van 50 duizend euro of hoger. Opvallende conclusie: Griekenland telde enkele jaren geleden meer Porsche Cayennes dan inwoners met een officieel inkomen van meer dan 50 duizend euro. Polemarchakis noemt als curieus voorbeeld Larissa, provinciestad van de agrarische regio Thessalië. Larissa telt 250 duizend inwoners en blijkt per hoofd van de bevolking meer Porsche Cayennes te tellen dan wereldsteden als Londen of New York. Het feit illustreert opnieuw dat de Griekse belastingdienst nog een inhaalslag kan maken. Een Porsche Cayenne kost namelijk al gauw 80.000 euro.

Bron: waarmaarraar.nl

Beetje oud nieuws...
Wat ook erg vaak in Griekenland gebeurd (is) dat mensen een stuk land verkopen en dan een grote auto kopen (ik ken een aantal)...zie ook agrarische regios Thessalië of Iapetra op Kreta. Vervolgens wordt er een paar jaar in gereden en zit het economisch tegen en blijkt dat ze veel te weinig verdienen om zo'n auto te kunnen rijden en onderhouden(benzine, onderhoud, belasting etc.) Kijk nu maar eens op autosites (car.gr). Grote auto's met 2000cc of meer kun je nu vaak voor een spotprijs kopen, niemand die ze wil. Het heeft dus niet altijd met belastingontduiking te maken..
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#48
(25 December 2013, 23:18)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(25 December 2013, 22:42)Bart0riste schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het ging hier over de Grieken en hun kentekenplaten? Echter niet over het daarop volgende 'geneuzel' m.b.t. periodieke keuringen gewichten en cilinderinhoud, uitstoot en verschillen in wegen- en/of houderschapsbelasting tussen Nederland en Griekenland.....?

Het ging inderdaad over het massaal inleveren van de kentekenplaten door de (te) hoge kosten van het autorijden in Griekenland Bart. Ik (en misschien wel meer lezers) had echter geen enkel idee wat het houden van een auto in Griekenland nou eigenlijk kost; dus wát precies als 'hoge kosten' wordt omschreven. Omdat ik wél weet om welke bedragen het in Nederland gaat probeerde ik zicht te krijgen a.d.h.v. vergelijkingsmateriaal met de kosten die ik in Nederland moet maken om een auto te kunnen houden/rijden. En aangezien de belastingen op verschillende manieren in GR/NL worden berekend moeten er helaas wel enkele specificaties worden uitgewisseld.
Aan eventuele andere lezers die dat helaas, net als jij, als geneuzel beschouwen bied ik mijn excuses aan ;)

Ger, ik ben van mening dat Bart zelf de knuppel in het hoenderhok heeft gegooid.
Ik stel voor dat je een rubriek opent waart men een link kan neerpoten naar de (roddel)kranten.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#49
"Als Mijnheer Bart klakkeloos cijfers overneemt die niet stroken met de werkelijkheid, mag er wel eens op gewezen worden. Als hij niet reageert op een Persoonlijk Bericht, dan vraagt hij zelf om problemen"

Heer Doxck, don't shoot the messenger! Ik heb slechts een bericht hier gepost afkomstig van NU.nl. Het daarin geproduceerde cijfermateriaal heb ik niet geverifieerd, net zoals de berichtgeving van de Griekse hoogleraar Herakles Polemarchakis in zijn onderzoek naar de verhouding tussen het aantal geregistreerde Porsche Cayennes in Griekenland.
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#50
(26 December 2013, 12:27)Eleni schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Pffff, vermoeiend hoor Blush
Waar ik me veel meer aan erger is dat een klein en vast groepje mensen hier en op een ander forum voortdurend elkaar het leven probeert zuur te maken.
Staat in geen verhouding met af en toe een beetje offtopic te gaan, als dat hier überhaupt al het geval was Confused

Vooral Cornelius, Cees, Kees dan: hij is zelf totaal irrelevant en altijd paraat om alles en iedereen af te blaffen.

"Verzonden vanop mijn slimline Ipad in mijn nieuwe auto ergens in Vlaanderen op weg naar een heerlijke Xmassparty waar ik mij nog eens heerlijk zal laten gaan haha ......"Big Grin

PS: hopelijk kan iedereen hier mee lachen en word ik niet stante pede verwijderd wegens de irrelevantie van mijn bericht en de agressieve toon ervan.Cool
Quote
#51
(26 December 2013, 14:38)Bart0riste schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




"Als Mijnheer Bart klakkeloos cijfers overneemt die niet stroken met de werkelijkheid, mag er wel eens op gewezen worden. Als hij niet reageert op een Persoonlijk Bericht, dan vraagt hij zelf om problemen"

Heer Doxck, don't shoot the messenger! Ik heb slechts een bericht hier gepost afkomstig van NU.nl. Het daarin geproduceerde cijfermateriaal heb ik niet geverifieerd, net zoals de berichtgeving van de Griekse hoogleraar Herakles Polemarchakis in zijn onderzoek naar de verhouding tussen het aantal geregistreerde Porsche Cayennes in Griekenland.

Bartje, plaats de volgende maal gewoon een kink naar het betreffende art, je hoeft het echt niet proberen samen te vatten, een halve waarheid is ook een leugen.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#52
(26 December 2013, 12:11)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




................ ik heb mijn kentekenplaten nog op de auto zitten.

Heb je snode plannen dan ....... ;)
Quote
#53
Ik wordt steeds meer Griek Xander moet oppassen anders ga ik opvallen met die nummerplaten
Quote
#54
Hoi,
Misschien waren mijn vragen nr 6 en nr 23 ook Offtopic,helaas dan,maar ik heb van de kenners nog geen antwoord gekregen en ben hier wel benieuwd naar,niet verkeerd bedoeld maar ik dacht dat deze beide vragen hier wel in pasten,
Groet Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#55
Ik heb mij alvast een zak popcorn genomen...Cool

Ai, nu is het effect weg zie ik. (toch bedankt Ger voor de ingreep, nog net op tijd).
Beetje kindertuin aan het worden hier.
Quote
#56
(26 December 2013, 22:06)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb mij alvast een zak popcorn genomen...Cool

Ai, nu is het effect weg zie ik. (toch bedankt Ger voor de ingreep, nog net op tijd).
Beetje kindertuin aan het worden hier.

Inderdaad, wat een kinderachtig gedoe zeg. Dat sommigen zichzelf zó te kijk zetten door zich zo te gedragen op een openbaar forum. Ik heb de laatste 2 reacties verwijderd en verwijder vanaf nu alle reacties waarin men op de man/vrouw speelt. Ik had me bij de kerstgedachte iets anders voorgesteld. Erg jammer Blush
Quote
#57
(24 December 2013, 18:41)Karel schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Rene,
je kan de APK ook vóór vertrek naar Griekenland laten keuren; is dan gewoon weer één jaar geldig.

En de APK keuring mag tot 2 maand voor het einde van de huidige APK uitgevoerd worden.
Imogen's signatuur ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ,ΜΙΛΑΕΙ ΛΙΓΟ!!!! greekfilm
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Grieken zijn vossen/ zijn Grieken vossen? Wick 0 2.018 22 February 2012, 09:15
Laatste bericht: Wick

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)