Beginners hulp gevraagd!
#1
Hallo, misschien is dit al vaak gevraagd, maar ik kom er niet uit. Misschien wil iemand mij op weg helpen.
Ik wil graag een FTA set aanschaffen maar ik weet dus helemaal NIETS. Graag ontvang ik de Griekse zenders via Eutelsat 3D 3° oost.
Wat kan ik het beste aanschaffen hiervoor?
Is de ontvanger Alma S-1800 FTA bijvoorbeeld ok? En dan een schotel van 78 cm dacht ik zelf.
LNB, geen idee!?!?!?!
Dan nog een of andere steun en kabels neem ik aan? hahaha, ik wacht op jullie tips!
Quote
#2
(05 January 2014, 22:49)Phaedra schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo, misschien is dit al vaak gevraagd, maar ik kom er niet uit. Misschien wil iemand mij op weg helpen.
Ik wil graag een FTA set aanschaffen maar ik weet dus helemaal NIETS. Graag ontvang ik de Griekse zenders via Eutelsat 3D 3° oost.
Wat kan ik het beste aanschaffen hiervoor?
Is de ontvanger Alma S-1800 FTA bijvoorbeeld ok? En dan een schotel van 78 cm dacht ik zelf.
LNB, geen idee!?!?!?!
Dan nog een of andere steun en kabels neem ik aan? hahaha, ik wacht op jullie tips!

Allereerst welkom op dit forum Phaedra.
Als je echt een beginner op satellietgebied bent is zou ik beginnen met normale, ongecodeerde zenders, bijvoorbeeld op de Astra-1 satelliet.
Daar kan je je de materie eigen maken en dan gaan experimenteren.
De schotel van 78 cm is in ieder geval prima; een LNB is in feite ook altijd goed. Maar de Griekse zenders op 3 oost zijn (op EDT na) gecodeerd in BISS. Dat wil zeggen niet FTA (free to air). Daar zul je dus een ontvanger voor nodig hebben die dat aankan. De door jou genoemde FTA-ontvanger ken ik helaas niet.
Quote
#3
Ok, maar ik wil dus graag dat mijn schoonmoeder een aantal Griekse zenders kan ontvangen dus moet ik toch maar voor de decoder gaan denk ik? Dat LBN snap ik nog niet helemaal. Bedankt in ieder geval voor de reactie!
Quote
#4
(06 January 2014, 11:18)Phaedra schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ok, maar ik wil dus graag dat mijn schoonmoeder een aantal Griekse zenders kan ontvangen dus moet ik toch maar voor de decoder gaan denk ik? Dat LBN snap ik nog niet helemaal. Bedankt in ieder geval voor de reactie!

Nee Phaedra, een decoder heeft in dit geval geen zin, de zenders op 3 oost zijn bedoeld voor de Griekse 'Digitenne' (DIGEA). Officieel zijn ze dus niet bestemd voor ontvangers buiten Griekenland. De publieke zender EDT is echter wel open (FTA) te ontvangen.

Een 'LNB' is de ontvangstkop van een schotel; dus het apparaat waar de kabel aan verbonden is.
Quote
#5
Als je er nog niet uit bent.....
Kijk eens op het forum:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Daar staat b.v. SAB Sky 4900 HD. Otzettend veel info.
De gecodeerde biss staat in DVB stand website software voor deze ontvanger.
Dan te ontvangen.
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)