Parnassos skieen
#1
Kalispera,
Begin maart hebben wij een vlucht geboekt naar Athene ivm een doop, voorafgaand aan de doop gaan we 4 dagen naar arachova en willen we daar gaan skieen in het bijbehorende skigebied. Er is genoeg te vinden op het internet betreffende skischolen maar zijn er hier misschien forumleden die ervaring hebben met skieen in dat gebied en skischolen? We hebben twee jongens van 10 en 12 jaar en zij hebben nog nooit op de latten gestaan. We hopen in ieder geval op veel sneeuw!
Liesbeth
Quote
#2
Wow, heel bijzonder!
Geen ervaring mee, maar heb wel die reportage van Dennis gezien in het skigebied van Arachova.
Heb je die al gezien?
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3Dy9AHjQEZhP8
Quote
#3
Dank je wel Vito!
Quote
#4
Ik ben een paar jaar geleden in Parnassos gebied geweest in september, geen sneeuw maar wel erg mooi. Ben toen in Hotel Skamnos
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




geweest. Ligt nog een stuk buiten Arachova, bijna in het nationale park. Was erg mooi en erg vriendelijke eigenaresse.

Cors
Quote
#5
Wij zijn 20 jaar geleden voor het eerst naar Arachova geweest en ook wezen skiën.
SUPER.

We hebben dit jaar Kerst gevierd met vrienden toen lag er wel sneeuw maar onvoldoende om te skiën.
Wij gingen meestal eind januari / half februari en was altijd sneeuw. bij een dag slecht weer reden we naar het prachtige vissersdorp Galaxidi voor een terrasje en verse vis :)

Er staan een aantal webcams maar weet even niet de site.
Arachova is een prachtig dorpwat vooral door de Yuppen uit Athene in het weekend wordt bezocht, door de week is het heerlijk rustig.

Vanaf Arachova rij je door Livadi, de vlakte met chalets, hotels en tavernas en hier en daar een schaatsbaan, naar het skigebied.
daar zijn voldoende mogelijkheden voor skiles. De meeste Grieken maken daar geen gebruik van die vinden de sneeuw leuk om te zien en in te zitten met een koffie.

Heb je al een accomodatie? wil je andere tips?

laat maar weten.
Quote
#6
Bedankt voor je enthousiaste reactie Dick, we hebben inmiddels een hotelletje geboekt en contact gelegd met een skischool dus de voorpret is al begonnen. Nu alleen nog hopen dat de sneeuw blijft komen t/m maart. Wij waren 4 jaar geleden in hetzelfde gebied en toen lag er zelfs eind april nog sneeuw alleen gingen de liften s'middags niet meer naar boven want de sneeuw werd tegen de middag te papperig om nog te skieen maar dat zal ons hopelijk dit jaar niet gebeuren!
Quote
#7
Leuk Liesbeth,
waar zitten jullie?

Ik weet dat er meestal tot eind april sneeuw ligt. dus dat zit wel goed.

Het dorp staat bekend om de Formaella een typische kaasssoort die even op de grill gaat en zich heerlijk laat smaken met wat citroen. De tavernas werken met houtgrill. De meeste tsipourou (en witte wijn) die geschonken wordt maakt een vriend van mij. Het is een prachtig dorp! Ook de omgeving is zeker de moeite waard om te verkennen. GENIET
Quote
#8
Hij hebben bij hotel nefeles geboekt, prachtig uitzicht op de parnassos en volgens de beoordelingen een heerlijk ontbijt vooraf aan een sportief dagje, wat wil je nog meer!
Quote
#9
Veel plezier. Ik ben een paar jaar geleden met kerst in Arachova geweest. ik vond het een prachtig gebied. ik ski zelf niet dus ik heb er niet zo'n kijk op maar ik vond het er wel goed uitzien toen, ook goede sneeuw volgens mij . Arachova vond ik ook een heel sfeervol plaatsje.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)