Peiling: Vijf jaar Oríste! - Wat vonden de leden ervan?
Je hebt geen toestemming om te stemmen in deze peiling.
Ik vind Oríste! een slecht forum maar bij gebrek aan beter kom ik hier weleens langs
0%
0 0%
Ik vind Oríste! een redelijk forum
1.27%
1 1.27%
Ik vind Oríste! een goed forum
35.44%
28 35.44%
Ik vind Oríste! het beste Nederlandstalige Griekenlandforum, geen verbeteringen noodzakelijk
58.23%
46 58.23%
Ik vind Oríste! het beste Nederlandstalige Griekenlandforum maar er zijn zeker verbeterpunten (aub hieronder toelichten)
5.06%
4 5.06%
Totaal aantal stemmen: 79 stem(men) 100%
* Je hebt op deze optie gestemd. [--]

Mei 2009 - mei 2014: Oríste! bestaat 5 jaar
#1
[Afbeelding: 5jaaroriste.jpg]
Deze maand (om precies te zijn op 13 mei) bestaat Oríste! -in z'n huidige vorm- 5 jaar.

Ergens in november 2008 kwam Oríste's voorloper 'Het Griekse TV-forum' online; een forum vooral bedoeld voor satelliet-hobbyisten die het leuk vonden om Griekse radio en televisie in Nederland en België te kunnen ontvangen via een satelliet-schotel.

[Afbeelding: logo1.jpg]

Als héél snel ging het niet alleen meer over het oorspronkelijke onderwerp maar kwamen er ook rubrieken bij zoals Griekse muziek, Griekse films en Griekse boeken, gevolgd door vragen, opmerkingen en tips over allerlei andere Griekenland-gerelateerde onderwerpen. Voordat we het goed en wel in de gaten hadden was het 'Griekse TV-forum' omgetoverd in een volwaardig Griekenland-forum; Oríste! was geboren. Op 13 mei 2009 werden zowel de naam als het logo vervangen in Oríste - jóuw Griekenland-forum.

[Afbeelding: banner.jpg]

Vanaf dat moment kwam de groei van het forum in een enorme stroomversnelling; zowel het aantal topics, berichten als ook het ledenbestand steeg explosief:


13 mei 2010: Topics: 409 - Berichten: 714 - Leden: 151
13 mei 2011: Topics: 1008 - Berichten: 5179 - Leden: 412
13 mei 2012: Topics: 1756 - Berichten: 13880 - Leden: 1091
13 mei 2013: Topics: 2706 - Berichten: 25256 - Leden: 1542
01 mei 2014: Topics: 3355 - Berichten: 32169 - Leden: 1799

Gemiddeld komt er dus bijna elke dag één nieuw Oríste-lid bij (1799 leden in 1814 dagen dat het forum bestaat)

We kunnen dus concluderen dat Oríste een behoorlijk succes is geworden Smile

Natuurlijk ben ik reuze benieuwd hoe de forumleden -die uiteindelijk met z'n allen voor dit succes zorgden- over de afgelopen 5 jaar Oríste! denken. Tips voor de toekomst, opmerkingen, kritiek, leuke momenten maar ook ergernissen; alles is welkom in deze topic. Eventuele tips moeten uiteraard wel zowel technisch als qua moderatie uitvoerbaar zijn, ik ben op technische vlakken vaak afhankelijk van de techneuten van de forumsoftware MyBB.

Ik zou zeggen: schiet maar los wat jullie er van vinden (en vul ook even de peiling hierboven in a.u.b.)

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ger's signatuur "Imagine there's no countries, it isn't hard to do
Nothing to kill or die for, and no religion too
Imagine all the people living life in peace...

You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one
I hope someday you'll join us, and the world will be as one........."

-John Lennon
Quote
#2
   
Quote
#3
Beste Ger (en eventuele andere medewerkers),

proficiat met het vijfjarig bestaan van Oriste. Destijds ben ik op het spoor van je website gekomen door de Griekse Ambassade in Den Haag. Sindsdien bezoek ik Oriste minimaal eenmaal per dag en beleef daar net als alle andere forumleden en medelezers veel plezier aan. Tevens wil ik je bedanken voor de mogelijkheid om Het Griekse Feest van de Griekse Vereniging Eindhoven te promoten. Veel succes voor de komende vijf jaar en pak er maar een lekker Grieks wijntje of biertje op. Als cadeautje plaats ik onder het Thema van de maand de column over de Zagoria afkomstig van onze website. De foto 's moet je er maar even bijdenken of, beter nog, de streek zelf bezoeken.

Erwin
Quote
#4
Gefeliciteerd met dit jubileum!
Ik vind het een fantastisch forum en neem dan ook zeer regelmatig even een kijkje.
Ga zo door!
Quote
#5
Beste Ger,

Gefeliciteerd!

Op naar de volgende 5 jaar!

Ik/wij ben/zijn blij dat het forum er is en op deze wijze kennis kan maken met van alles over Griekenland en zijn cultuur door mede Griekofielen. Doorgaan zou ik zeggen.Smile

Martino

Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#6
Beste Ger,

Proficiat, ben nog niet zo heel lang lid maar vind het een geweldig forum. Bekijk het regelmatig en lees met plezier de berichtjes.
Hoop dat wij met z'n allen er nog lang van genieten mogen.
Groet Ostria efxaristo
Quote
#7
Hallo Ger,

Proficiat met het 5 jarig jubileum.......dit verdiend natuurlijk 5 kaarsjes.
Het is en blijft een geweldig forum.......al vanaf 2011 vast lid en vaste bezoeker op dit gezellige plekje waar je altijd aan kunt schuiven.....

GA ZO DOOR..........
Groetjes Els en Jac Cuijpersgreeksmiley2

[Afbeelding: 2ljrfww.jpg]
Quote
#8
Beste Ger: VAN HARTE MET DEZE TOCH WEL MIJLPAAL.
Ook voor je collega"s.

Ik geniet ook bijna dagelijks van de gezellige verhalen en leuke tips.
Ook al lid sinds begin 2011.......en schuif daarom gezellig bij in jouw Kafenion,nu met een bakkie,en vanaf de 13e mei in het Kafenion op Samos,
neem er dan een wijntje op jullie bij.
Succes en doorgaan natuurlijk.
(Els en Jack wat een prachtig toepasselijke feesttaart)
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#9
Beste Ger,

Bedankt en proficiat, doe zo verder!

Viviane.
Quote
#10
Proficiat Ger ! Je mag best trots zijn.

Toch even gekeken.... Ik zie dat ik er al bij was van april 2009 ?
Quote
#11
Gefeliciteerd en Χρονια Πολλααα!!! ik ben nog niet zo lang lid en was niet zo'n 'forum-type' maar het toch elke keer weer leuk om hier rond te neuzen. Ik vind het vooral ideaal dat je je op verschillende thema's kan 'abonneren' en zo kiest iedereen zijn eigen onderwerpen. Leuk dat er zich zoveel nieuwe leden aanmelden. Ik heb pas ook nog reclame gemaakt bij iemand voor Oriste. Ik zal eens nadenken over nieuwe suggesties en ideeen.

Groetjes,
Judith-Irini
Quote
#12
Gefeliciteerd met dit jubileum!
ger64's signatuur groeten Petra en ger
lovegreece  
Quote
#13
Ook van mij de gelukwensen.
Ik kom graag op de site dit al bijna 4 jaar
Quote
#14
Ger, van harte gefeliciteerd met deze mijlpaal!

Afgezien van enkele vetes die hier wel eens voorbij komen, heb ik het prima naar mijn zin.

Wel vind ik het een vrij rustig forum, lees: weinig posts per dag.
Ik zit op verschillende fora en daar is het echt vele malen drukker en gebeurt meer.
Quote
#15
Proficiat met deze mijlpaal!
Quote
#16
[Afbeelding: 2d6leon.gif]

Hoera.
Ger gefeliciteerd en ga vooral door met dit heerlijke forum
bye
Quote
#17
Proficiat met deze mijlpaal. Ik vind het leuk om aan dit forum deel te nemen! Mijn wens voor Oriste (en overigens voor meerdere internet-fora) is om een discussie te kunnen voeren op grond van feiten en onderbouwde argumenten en niet op onderbuik-gevoelens en te hooi en te gras bij elkaar geplukte meningen van deze of gene zogenaamde deskundige. Maar ja, als ik al zie hoe gereageerd wordt op stukjes van de krant NRC (voor Vlamingen: een van de betere kranten in NL) ben ik bang dat dat helaas moeilijk te realiseren zal zijn .... Dus discussieer ik maar niet
Maar Ger en moderators: ga vooral door! Op naar de volgende 5 jaar!
Quote
#18
Lokwinske! Oriste is naast Bruno T. het enige Griekse forum/blog dat de 'crisis' doorstaat. Op kwaliteit van Ger en medewerkers.Dank! Ga nog lang zo door.
Quote
#19
Van harte gefeliciteerd met deze mijlpaal, Leo en Joanna
Quote
#20
Ger proficiat met het 5 jarige bestaan van JOU Oriste!

Gr SiepkeWink
Quote
#21
ook ik ben heel erg blij met Oriste, gefeliciteerd en op naar de 10 jaar!!

robienne
Quote
#22
Ger, gefeliciteerd! Er zijn maar weinig fora van privé-personen die het kwalitatief zo lang uithouden!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#23
Na 3,5 jaar blijf ik een fervent lid van dit forum.

Perfektbedankt Ger goedgedaan

Proficiat met het 5-jarig bestaan en op naar de volgende 5 jaar.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#24
Ger,

Hierbij gefeliciteerd,inderdaad op naar de 10jaar! Er valt geregeld heel wat te lezen en informatie op te doen!Nogmaals van harte!
Quote
#25
Zelf ben ik vanaf april 2011 aanwezig op dit forum.

Ga zo door ..... op naar de volgende 5 jaar en verder natuurlijk


[Afbeelding: 20ux5di.png]
Cynthia's signatuur Neem ook eens een kijkje op mijn fotosite:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




of via de Facebook pagina
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





fotosmiley
Quote
#26
Blijkbaar behoren we hier al tot de "oudjes". Wink
Proficiat aan ons allen dus, maar vooral aan GER. Toch mooi zoals hij dit forum maar blijft beheren, wat heden toch geen sinecure is. efcharisto
Quote
#27
[Afbeelding: ab2jw4.jpg]
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#28
Gefeliciteerd Ger. Fantastisch resultaat om zoiets op te bouwen in maar 5 jaar tijd. Hoop dat je het nog lang en vooral met veel plezier wil/kan/mag doen.

Door omstandigheden hebben wij hier geen idee wanneer we weer naar het door ons zo geliefde Griekenland kunnen gaan. Oríste is voor ons één van de mogelijkheden om verbonden te blijven met Griekenland. Bedankt.
Ries's signatuur Gr, Ries

Reizend met een HYMER B544 Fiat Ducato iTDi 230
Quote
#29
Mooie mijlpaal en leuk voor iedereen! Op naar de volgende vijf... Smile
Quote
#30
Als frekwente bezoeker van dit Oríste forum kan ik uiteraard niet achter blijven.
In de eerste plaats zou ik Ger (en andere medewerkers) willen bedanken, maar ook allen die het mogelijk maakten en maken om er hier een gezellig kafeneion van te maken. Een kafeneion waar leuke weetjes over Griekenland verteld worden, maar evenzeer waar de bezorgdheden om de Griekse situatie en toekomst aan bod komen. Want die maken deel uit van de Griekse samenleving. Griekenland was, is, en blijft een prachtig land.

Ik voeg hier ook graag aan toe dat ik - zelfs nog na 17 à 18 bezoeken aan een verscheidenheid aan Griekse bestemmingen - bijzonder veel bijgeleerd heb, via dit forum, over allerhande facetten van al wat Grieks is. Meer nog: dankzij dit forum heb ik, in real life, enkele prachtige mensen in Griekenland én in Nederland leren kennen.

Ik kan dus alleen maar hopen dat de goede spirit in dit kafeneion blijft.

Aan iedereen die hier regelmatig langskomt: dank u!
Aan Ger: EFCHARISTO PARA POLI !!!!!!

efcharisto
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#31
Helemaal goed! Ga vooral zo door!
duimpieduimpieduimpie
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#32
Gefeliciteerd met het 5-jarig bestaan! Ik ben nog niet zo lang lid en vind het erg leuk om regelmatig een bezoekje te brengen hier. 2 weekjes Griekenland per jaar is eigenlijk veel te weinig en zo kan ik het Griekenlandgevoel een beetje vast houden. Bedankt en ga zo door!
Quote
#33
Gefeliciteerd Ger, goed gedaan en nog steeds!
Het bijzondere is dat het ook ons diverse vrienden heeft opgeleverd die we in Griekenland verder hebben mogen leren kennen.
Wie had dat gedacht?!
Quote
#34
van harte Ger met je forum.
Gewoon zo door gaan want het gaat prima zo.
Quote
#35
Ger je hebt top-forum, gefeliciteerd en ga vooral zo door!!!!

zwaaivlag
Quote
#36
Proficiat Ger!
En vooral: bedankt!
Quote
#37
Gefeliciteerd met het 5- jarig bestaan!!!
Dat er nog vele jaren mogen volgen.
Ik kijk zeer regelmatig op Oriste. Ik krijg er altijd een Grieks gevoel van. Griekenland is het land waar we het meest op vakantie gaan. Zoals zovelen van de Oriste bezoekers.
Quote
#38
Wouw, als ik de voorlopige
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




van de peiling bekijk ga ik er bijna van BlushBlush

98,5 % vindt Oríste! een goed forum; ruim 60% vindt het zelfs het béste Nederlandstalige Griekenlandforum (al dan niet met enkele verbeterpunten).
1 % beoordeeld Oríste! als 'redelijk' terwijl achter 'slecht' gelukkig een mooie '0 %' prijkt.

Fijn om te lezen dat Oríste! zo massaal wordt gewaardeerd sirtaki
Voor mij reden te meer om er weer een poosje flink, en met véél plezier tegenaan te gaan.
Bedankt allemaal voor deze mooie tussenstand efxaristo
Quote
#39
Ger, je bent nog niet jarig!!!
Kan je nagaan wat er nog gaat komen.
Quote
#40
Idea [Afbeelding: 2hdmu0l.jpg] Idea

Ger Gefeliciteerd met je mooie site !!
Veel mensen hebben in die 5 jaar, dankzij de tips die zij kregen op jou site veel ideeén opgedaan of zijn bij twijfel over een streep getrokken...
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  13 mei 2009 - 13 mei 2019: Oríste bestaat 10 jaar! Ger 33 9.389 12 May 2019, 11:29
Laatste bericht: moraitika
  7 jaar oriste ! Nanny 29 10.391 17 May 2016, 22:54
Laatste bericht: janos54
  Bestaat er een leerplichtwet in Griekenland? Jill 10 7.330 18 December 2011, 12:20
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)