"De griekse keuken" van Rianne Buis en Manousos Daskalogiannis!
Mocht er nog iemand op zoek zijn naar de originele 'De Griekse keuken' van Rianne Buis (derde druk 2007); er is er eentje te koop op Bol.com voor € 14,50
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Dit boek is nog maar zeer zelden te koop, de kenners weten wel waarom Smile
Quote
Ik ben al enige tijd de gelukkige eigenaar van de nieuwe uitgave van het boek. Was wel behoorlijk aan de prijs maar voor mij de moeite waard!
Mooi en goed boek.
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
Leuk hoor! Kom ooit uit de drukkerswereld en een mooi boek is een lust voor het oog.
Vraag mij -als hobbykok- echt af wat zo' n boek toevoegt aan recepten welke je op internet vindt. Wens je alle plezier en kookkunst met het ongetwijfeld mooie boek.
Wim
Quote
(05 May 2018, 17:51)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Leuk hoor! Kom ooit uit de drukkerswereld en een mooi boek is een lust voor het oog.
Vraag mij -als  hobbykok- echt af wat zo' n boek toevoegt aan recepten welke je op internet  vindt. Wens je alle plezier en kookkunst met het ongetwijfeld mooie boek.
Wim

Hoi Wim, als antwoord op je vraag, voor mij is de toegevoegde waarde dat het fysiek is. Een boek heeft een eigen geur, wordt persoonlijk, het zoekt sneller als je van die schrijver een recept wil weten. (Niet alle recepten van die bepaalde schrijver hoeven op het net te staan). Het valt open op die pagina's waar je favoriete recepten staan, omdat je die al zo vaak hebt bekeken en gewijzigd. Internet blijft afstandelijker. En wat is er fijner dan met een goed (kook)boek lekker onderuit op de bank zitten, recepten selecteren, aantekeningen erin maken, enz. Ik moet bekennen dat ik voor recepten maar zelden op internet kijk, alleen als ik echt ergens niet meer uit kom! Maar ik heb dan ook een behoorlijke line-up aan kookboeken (niet alleen Grieks) Smile Mijn persoonlijke voorkeur ligt bij kookboeken met zo min mogelijk plaatjes er in, het gaat mij om de receptuur, het plaatje creeer ik dan zelf. Het spreekt wellicht voor zich, maar hier staan zowel de oude als de nieuwe versie van Rianne in de kast! Big Grin
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
Ja Johan, ik snap het. Een vraag in dit geval stellen is hem beantwoorden. Zelf, omdat ik BBQ gek ben, een schitterend boek van zwager en schoonzus gekregen.
Het boek is van Steven Raichlen en heet Culinair Barbecueen.
Maar, wanneer ik kijk hoeveel recepten ik er uit gemaakt heb is dat bar weinig. (wel veel mooie plaatjes)
Voor morgen een stuk Black Angus beef gehaald, voor de BBQ.
Alle kokers en grillers een mooi weekend,
Wim
Quote
Ik haal ook al mijn recepten van internet. Voor Griekse recepten zoek ik zowel in het Nederlands als in het Engels en dan pak ik het recept eruit wat het meest aanspreekt of pas het zelf nog wat aan.
Met boeken werk ik echt niet meer, dat is zo uit de tijd imo. Ik zit met mijn iPad op de bank, hetzelfde effect.
Quote
(06 May 2018, 06:59)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik haal ook al mijn recepten van internet. Voor Griekse recepten zoek ik zowel in het Nederlands als in het Engels en dan pak ik het recept eruit wat het meest aanspreekt of pas het zelf nog wat aan.
Met boeken werk ik echt niet meer, dat is zo uit de tijd imo. Ik zit met mijn iPad op de bank, hetzelfde effect.

Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde Vito Wink  Heb het ook geprobeerd, met tablet, maar mijn scherm stond binnen een half uur vol met inkt die ik er niet meer van af kreeg. lol  Daarom voortaan toch maar de gedrukte vorm gebruiken. Big Grin Mij maakt het niet uit of iets uit de tijd is hoor, je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt. Heb kookboeken in het Nederlands, Engels, Duits en ook Grieks. Zonet bij Corry hier op de boekenmarkt weer drie mooie boeken over Griekenland gekocht. Eén daarvan, natuurlijk, een kookboek welke ik nog niet had. Staat een heerlijk recept voor mastica-ijs in! Tongue
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
Het was niet naar jou bedoeld, Johan, maar als antwoord op de vraag van WimM die vroeg wat een boek nog toevoegde. Mijn antwoord was dus dat ik ook geen toegevoegde waarde zie van een papieren boek ;) Ieder moet doen waar hij zich het best bij voelt. En nu ga ik kip souvlaki voorbereiden voor de BBQ vanavond. De tzatziki staat al klaar Big Grin
Quote
(06 May 2018, 12:13)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het was niet naar jou bedoeld, Johan, maar als antwoord op de vraag van WimM die vroeg wat een boek nog toevoegde. Mijn antwoord was dus dat ik ook geen toegevoegde waarde zie van een papieren boek ;) Ieder moet doen waar hij zich het best bij voelt. En nu ga ik kip souvlaki voorbereiden voor de BBQ vanavond. De tzatziki staat al klaar Big Grin

Jummie! Kali Orexi en zeer waarschijnlijk ook Yamas! groet
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
@Johan, heb je voor mij het recept van het mastica-ijs?
Wij vinden de mastica erg lekker. Nemen elk jaar een fles mee naar huis.
Op Samos drink ik regelmatig een milkshake Kaimaki, heerlijk!!
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
(06 May 2018, 19:45)Harma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Johan,  heb je voor mij het recept van het mastica-ijs?
Wij vinden de mastica erg lekker. Nemen elk jaar een fles mee naar huis.
Op Samos drink ik regelmatig een milkshake Kaimaki, heerlijk!!

ik zal het komend weekend uitwerken en plaatsen!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
Top Johan!
Alvast bedankt.
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
Johan jij hebt volgens mij alle 2 boeken van Rianne. Zit er veel verschil in het eerste en laatste boek?
Quote
(06 May 2018, 21:24)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Johan jij hebt volgens mij alle 2 boeken van Rianne. Zit er veel verschil in het eerste en laatste boek?

Er zijn voornamelijk wat kleine aanpassingen, wijzigingen in sommige recepten en een paar verdwenen en een paar nieuwe er in. Als ik zou moeten kiezen, ga ik voor het eerste exemplaar, puur op gevoel en omdat ik eerst altijd naar dat exemplaar grijp, ook al heb ik ook het laatste exemplaar.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
Zelf gebruik ik boeken en internet, je kan op internet heel veel vinden maar soms vind je de echte authentieke gerechten alleen in de ouderwetse kookboeken.
Aangezien iedereen hier zo lovend is over dit kookboek heb ik het gekocht ben heel erg benieuwd!
Quote
Ik zie er nog eentje staan op Marktplaats:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&previousPage=lr
Quote
Bedankt Ger. Heb het zo goed als gekocht.
Quote
Ik verwacht het boek morgen. Stond al sinds 3 maart op marktplaats. Denk dat het nu minder gewild is, omdat er een nieuw boek is uitgegeven.
Quote
(10 May 2018, 14:42)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik verwacht het boek morgen. Stond al sinds 3 maart op marktplaats. Denk dat het nu minder gewild is, omdat er een nieuw boek is uitgegeven.

gaat zeker geen miskoop worden, staan erg leuke en goede recepten in!
Quote
Jij hebt het ook gekocht jacq. Ben je blij verast? Ik ben ook benieuwd. Kook veel uit Johan zijn 'map', mooie toevoeging.
Quote
Voor wie er interesse heeft:

Voor 10,00 + 3,50 verzendkosten staat er een te koop op boekwinkeltjes.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&qt=de+griekse+keuken&qo=&zip=&dist=0&lang=&tl=WW&img=0&oud=0&t=1&n=1&prijsvan=0.00&prijstot=
Quote
Dat is een koopje.
Ik heb 17,50 + 3,90 verz betaald. Zgan
Quote
Bedankt Griekenlandganger om dit te plaatsen.
Ik heb het boek juist besteld bij de Slegte Rotterdam.
Quote
(11 May 2018, 05:34)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jij hebt het ook gekocht jacq. Ben je blij verast? Ik ben ook benieuwd. Kook veel uit Johan zijn 'map', mooie toevoeging.

ja er staan flink wat recepten op die voor mij "onbekend"zijn... ik ben vegetariër en ik heb heel wat nieuwe recepten gevonden om straks mijn Griekse tafel te kunnen uitbreiden met nieuwe gerechten... ook voor de vlees eters meer dan genoeg leuke gerechten... vind het echt een waardevolle toevoeging aan mijn boeken naast het internet.
Quote
Ik heb e eerste editie in Kreta en de 2de in België. Heel lekkere gerechten.
Quote
Hoi Els DR,

Graag gedaan.
Ik weet nog hoe blij ik was toen ik een exemplaar vond, jaren geleden. Vanaf dat moment is het mijn standaard-kookboek, in 1 woord geweldig!
Je gaat geen spijt krijgen van deze aankoop.
Quote
Staat nu wat vaker op marktplaats
Quote
Ik heb het boek 'De Griekse keuken' juist gekregen. Blijkt nu dat het boek niet van 2007 is, maar van 1999. Zou dit de 1ste versie zijn?
Quote
(15 May 2018, 19:38)Els DR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb het boek 'De Griekse keuken' juist gekregen. Blijkt nu dat het boek niet van 2007 is, maar van 1999. Zou dit de 1ste versie zijn?

Er zijn twee varianten:
[Afbeelding: 11jukbc.jpg] eerste druk uit juli 1999 en tweede druk uit oktober 2000
en:
[Afbeelding: 25gccww.jpg] derde druk uit oktober 2007

De kaft is het enige verschil; de boeken zijn verder identiek en hebben dezelfde ISBN.
Quote
Bedankt voor de info.
Volgens mij stond de foto van het boek van 2007 op de site en niet die van het boek dat ik gekregen heb. Maar als het voor de rest hetzelfde is, zijn we blij met onze nieuwe aanwinst. Het boek ziet er zo goed als nieuw uit dus dat is ook een meevaller.
Quote
Ger,dank voor de mooie en verhelderende plaatjes van dit belangrijke kookboek. De drukgeschiedenis begint mij nu eindelijk duidelijk te worden. Oh wacht ik bewerk even omdat ik zie dat dit berichtje het op één na duizendste in krap tien jaar.Dat zijn er dus om en nabij 100 per jaar in nog eens ruim 100 discussies.Toch niet zo'n slechte score.Over de kwaliteit zullen we het maar niet hebben, die wordt nog steeds op een dikke nul gewaardeerd. Het zij zo! Waarover zal ik mijn 1.000ste berichtje laten gaan? Mijn Zwanenzang?
Quote
Voor iemand die hier al veel over dat boek gelezen heeft en misschien geinterresseerd is kan het handig zijn om een
foto van de voorkant te hebben, omdat dat boek misschiien wel toevallig op de rommelmarkt of zo ligt.

Ik snap dan weer niet Aleko waarom je zelf niet iets leukers gaat melden als bovenstaande als je de kwaliteit
van de berichten zo slecht vind.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Vandaag verschenen: De traditionele Griekse keuken Ger 2 1.708 22 March 2021, 18:32
Laatste bericht: JohanV
  Nieuw: Rianne Buis "Griekenland het kookboek" Ger 34 18.532 21 October 2016, 11:01
Laatste bericht: Wim M

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)