Foto van de week (+info)
#1
Lightbulb 
UPDATE JUNI 2022: De Rubriek 'Foto van de week' wordt per 1 juli 2022 omgezet in de rubriek 'Foto van de maand'.
Zie hier waarom:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Alles blijft dus hetzelfde behalve het feit dat de foto vanaf nu één keer per maand wordt ververst i.p.v. één keer per week......


Het zal sommigen al op zijn gevallen: elke week staat er een andere foto rechts naast het logo van dit forum. Een klik op de foto levert een groter exemplaar op met een beschrijving en eventueel de naam van de maker ervan.
Nou heb ik in de afgelopen tijd heel wat foto's gemaakt maar het gaat dan toch maar om een beperkt aantal bestemmingen.

Onder de lezers van dit forum zitten volgens mij heel wat makers van mooie plaatjes dus vraag ik me af of er lezers zijn die bereid zijn hun mooiste kiekje als "foto van de week" van dit forum in te zenden?

Dus: heb jij een foto die je wel met anderen wilt delen, stuur 'm dan op via emailadres "fotovandemaand (at) wageral.nl". Vertel er even bij wat er op de foto te zien is; ik zet het dan op de foto erbij en vermeld tevens de inzender ervan.
Groote: minimaal 800x600 px, uiteraard liever iets groter.

NB: Elke vrijdagavond wordt de foto ververst.


Ger
Quote
#2
Leuke foto, deze week in de topic balk (of hoe noem je die plek)
Quote
#3
Ja, mooi hè? Sommige foto's hebben nét iets extra's. Dit is er duidelijk zo eentje. Complimenten aan Prasoudi, de maker ervan. Bedankt ook dat ze de foto met ons wilde delen.

NB: je zal er maar net zitten te eten Big Grin . Aan de andere kant, de ober heeft geen werk aan het afruimen ná het tafelen. Opgeruimd én afgewassen in één keer, super toch?

Ger
Quote
#4
vindt het leuk af en toe iets nieuws........
edbe's signatuur Gigablue UHD - GigaBlue X3 - Gigablue IP X1 
2 x Bigsat schotel 
Quote
#5
De bodem van m'n fotovoorraad komt langzamerhand in zicht ;)
(Hint Big Grin )

Ger

PS: Via de "contact"-link onderaan deze pagina is het (nog) niet mogelijk om bestanden mee te sturen. Daar wordt aan gewerkt. Bestanden opsturen kan uiteraard wel per mail: forum at wageral punt en el

Ger
Quote
#6
Oeps...... dat was even schrikken vanochtend. M'n "hint" is blijkbaar duidelijk overgekomen en had resultaat; toen ik m'n mailbox opende trof ik een groot aantal mooie foto's voor de rubriek aan. We kunnen dus weer even vooruit. Van sommige foto's heb ik geen omschrijving, ik zal tzt even contact met de inzender opnemen met de vraag waar de foto is genomen.

Elke zaterdagavond/zondagochtend wordt de foto gewisseld; vergeet niet op de foto te klikken voor een groter formaat.

Aan alle inzenders: efcharisto1

Ger
Quote
#7
Ik kreeg meerdere vragen over deze rubriek.
"Wat doe je met de foto's die al eens "Foto van de week" waren?"
"Als ik een weekje niet op "Oríste!" ben geweest en heb de foto dus gemist, kan ik 'm dan alsnog ergens zien?"


Om meteen met vraag 2 te beginnen: "een week niet op "Oríste!" geweest"?
Tja, dat kan natuurlijk niet, de forumsoftware verwijderd na zo'n lange periode dan natuurlijk meteen automatisch je account Big Grin
Nee hoor, grapje natuurlijk. Ik vond het trouwens een goede vraag en heb er zelfs een oplossing voor gevonden: alle "ex-foto-van-de-week"-plaatjes zijn nu alsnog te zien op deze pagina:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(Foto's van de week uit 2010)
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(Foto's van de week uit 2011)
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(Foto's van de week uit 2012)
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(Foto's van de week uit 2013)
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(Foto's van de week uit 2014)
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(Foto's van de week uit 2015)
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(Foto's van de week uit 2016)
Klik op de foto voor een vergroting ervan.

Vraag 1 is hiermee dan ook meteen beantwoord........


Nog even ter info: de ingestuurde foto's zijn en blijven allemaal eigendom van de inzender ervan. Mocht je er iets mee willen doen vraag dan altijd vooraf toestemming aan de eigenaar ervan (zijn/haar naam staat meestal op de foto - staat er niets dan komt ie uit m'n eigen archief).
Mocht er iemand toch bezwaar hebben dat zijn/haar foto op deze pagina verschijnt stuur even een berichtje dan wordt ie meteen verwijderd.

Ger
Quote
#8
Leuke foto deze week van een gezellig haventje.
Maar waar ligt Nafpaktos ? Nooit van gehoord.
Ben wel nieuwgierig.
gr.maria a.
Quote
#9
Ik denk dat Corry dat vast wel kan - en wil - uitleggen ;)

Maar dit heb ik er alvast van gevonden:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ger
Quote
#10
@Maria, Nafpaktos is een erg leuke Griekse stad iets ten Noorden van Patras, aan de overkant van de brug en dan een beetje naar rechts ;)
Ik ben er nu een paar keer geweest en geniet iedere keer weer, sowieso van de gezellige Griekse drukte in de stad, van het strand met uitzicht op de Pelop (en op de brug Andirio-Rio) maar ook van de schitterende natuur in het achterland. Lees eventueel stukje op m'n weblog,
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




of
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.
Vooral leuk om te bezoeken als je met de auto bent en ook tijd/gelegenheid hebt om andere plaatsen in de regio te bezoeken.
Quote
#11
Langzaam maar zeker komt de bodem van de voorraad weer in zicht (hint ;))
Quote
#12
Zo te zien doe je een jaar met de voorraad ;)
De nieuwe zijn onderweg!
Quote
#13
Hallo Ger,

Leuk om mijn foto te zien als foto van de week!!!
Steeds als ik Oríste open en zie mijn foto daar staan komen weer mooie herinneringen naar boven van de leuke vakantie op Samos in Ag. Konstantinos!!!
Bedankt voor het plaatsen vd foto!!

Groetjes Els en Jac Cuijpersgreeksmiley2
Quote
#14
(01 March 2012, 19:24)Els Cuijpers schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bedankt voor het plaatsen vd foto!!

't is ook een schitterende foto Els!

[Afbeelding: 2012-09ff.jpg]

Quote
#15
Was dat hier in buurt @Els. Zo groot was het dorpje niet.
[Afbeelding: xadk4.jpg]
Deze kat met billardkeu zat in de eerste taverna aan de straatkant langs het water.
[Afbeelding: 2di20sm.jpg]
En natuurlijk de de bootjes
[Afbeelding: 2hyc46t.jpg]
2 weken is natuurlijk veel te weinig om Samos goed te ontdekken, maar wat we gezien hebben was wel de moeite waard.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#16
Weet je wat @Arthur kom begin mei nog eens naar Samos. Zullen we je nog wat meer mooie plekjes laten zien. En als je dan de spullen van ons uit het busje van Chris meeneemt trakteren we je nog op een etentje bij een van de beste restaurants van Samos!

[Afbeelding: wgvwqr.jpg]

[Afbeelding: 5uh4z6.jpg]
Quote
#17
Dan moet je wel lang wachten op je matrassen, moet ik eerst van Agios Nikolaos naar Pireus varen, dan vandaar naar Samos en dat met een kaik die niet sneller als 10km gaat.Big Grin
Toch hebben we wel genoeg mooie plekjes gezien waar een auto kan komen, ik weet ook dat Samos een wandelparadijs is maar mijn heup wil niet alle wandelpaden op.
Dit vond ik ook een aparte kerk, was alleen jammer dat daar toen de weg ophielt wou toen langs de kust naar het zuiden rijden.
[Afbeelding: bej380.jpg]
En dit dorp is natuurlijk bij jou en Wick heel goed bekent.
[Afbeelding: b6yhyr.jpg]
Hier waren we ook, weet alleen de naam niet meer
[Afbeelding: 1j9czp.jpg]
We moesten kiezen tussen Kreta, Kalymnos en Lesbos. Op Lesbos wonen de vriendelijkste Grieken, op Kalymnos vind je de meeste scheepswerfjes die de orginele kaik maken. Kreta is Kreta, het heeft iets wat ik nergens op Griekenland kan vinden.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#18
[Afbeelding: vff39c.jpg]

Een Skiriaans paardje bij een prachtige, oude boom

[Afbeelding: n3ajok.jpg]

Grotten van Skiros

[Afbeelding: 2vdjmv7.jpg]

Bij de bossen van Skiros die grenzen aan de stranden. Ik heb nog zoveel meer van die 'wegdroomfoto's', maar dan blijf ik bezig ;)
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#19
@Roos, iedereen heeft zo zijn eigen plekje, gelukkig wonen we niet allemaal zoals in NL op elkaars lip,(stel je voor je komt mij overal tegen, Big Grin brrr) je kiest je plekje met je hart of verstand, wij hebben beide gedaan en tot nu toe heeft het nog altijd veel voordelen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#20

Arthur De foto is gemaakt ergens aan de kade in Ag. Konstantinos.
Als je vanuit het dorp naar de laatste taverna loopt die in de bocht waar de kalamaris te drogen hangt . En een stukje verder aan de andere kant van de weg.!!!!
Maar de foto wat jij geplaatst hebt zijn de appartementen van Zafira. Daar hebben wij wel gezeten bijn de lieve Voula !!
Dit is de taverna wat ik bedoel en daar schuin tegenover.

Groetjes Els en Jac Cuijpers greeksmiley2

[Afbeelding: t7keir.jpg]
Quote
#21
Dat was met Ross neem ik aan, op Lesbos en Samos boekte ik alleen met Ross in de aanbieding alle andere waren veel te duur en te klein.
Even iets anders , had jij toen ook Helma als hostess, zij woont er al meer als 20 jaar en was met een Griek getrouwd, ik vond haar een van de beste in haar vak, normaal heb ik geen hoge hoed op van al die typmiepen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#22
@ElsCuijpers: Nee het is in de buurt van Koumeika en Skouraiika. Dat huis in de diepte, daar zijn wij de trotse eigenaars van.
Quote
#23
(02 March 2012, 19:08)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@ElsCuijpers: Nee het is in de buurt van Koumeika en Skouraiika. Dat huis in de diepte, daar zijn wij de trotse eigenaars van.

Hoi Els,
Dan staat hetzelfde tafeltje met stoelen bij jouw maar ook In Ag. Konstantinos want daar hebben wij toch echt die foto gemaakt.!!!
Weet het nog heel goed want met die foto maken zat ik bijna onder een scooter alleen omdat ik die foto wilde en midden op de weg stond !!!

Groetjes Els en Jac Cuijpers greeksmiley2
(02 March 2012, 19:00)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat was met Ross neem ik aan, op Lesbos en Samos boekte ik alleen met Ross in de aanbieding alle andere waren veel te duur en te klein.
Even iets anders , had jij toen ook Helma als hostess, zij woont er al meer als 20 jaar en was met een Griek getrouwd, ik vond haar een van de beste in haar vak, normaal heb ik geen hoge hoed op van al die typmiepen.

Hallo Arthur,

Ja hoor wij hadden afgelopen jaar ook Herma als hostees op Samos. Echt een topwijf!!!!
Zij wist echt alles van Samos en had heel veel plezier in haar vak.
Ze stond echt voor iedereen klaar. Wij hadden een ziek iemand in het appartement maar zij heeft haar afspraken verzet en is met diegenen naar de dokter gegaan en zelfs mee gegaan naar het ziekenhuis en gebleven zo lang het nodig was. Nou dat is iemand met hart hoor!! Zij heeft er ook voor gezorgd dat de kookworkshop door ging !!
Nu vind ik persoonlijk wel alle hoste(ssen) van Ross erg goed maar zij was de uitblinker!!!! En daar mag Ross ook erg trots op zijn.
Dit jaar gaan we met Ross naar de Pilion. OOk een mooie streek.

Groetjes Els en Jac Cuijpersgreeksmiley2
Quote
#24
Wouw! Deze week alweer zo'n prachtige foto :) Zou het niet handig zijn erbij te zetten waar de foto's gemaakt zijn?
Quote
#25
(03 March 2012, 12:53)Jill schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zou het niet handig zijn erbij te zetten waar de foto's gemaakt zijn?

Jill, klik eens op de foto ;)
Je ziet dan dezelfde foto vergroot mét de locatie en de naam van de maker van de foto.

Enne, wil je alle eerdere 'foto's van de week' nog eens rustig terugbekijken (en zien waar ze gemaakt zijn :) ) kijk eens hier:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ger

Quote
#26
Ger, als ik vandaag op de foto met de blauwe stoeltjes klik krijg ik een foto van Jef Dockx - Mirtos in Kreta, gisteren was het wel de "blauwe stoeltjes" foto. Raar...
Quote
#27
Dag Prasoudi, vanaf vanochtend staat de zonsopgang-foto van Jef bovenaan het forum. Ik denk dat je even je cookies moet verwijderen, dan werkt het weer goed en zie je de foto van Jef bovenaan staan ;)

Succes, Ger
Quote
#28
Leuk dat er opnieuw van foto van mij is uitgekozen als "foto van de week".
Ik voel me vereerd...
Quote
#29
Heej....... en dan staat er weer een foto van mij als foto van de week!!!
ook ik voel me net als Frederique zeer vereerd!!!!
Kan zo weer weg dromen op dit terras met die koffie!!!
Bedankt Ger voor het plaatsen!!!!!!

Groetjes Els en Jac Cuijpersgreeksmiley2
Quote
#30
Hoi Els,
Prachtige foto en ook zo"n gezellig plekje.
Ik zit er zelf ook vaak na een tocht op mn scooter van Pythagorio door de bergen, ga dan even verderop bij Kedros heerlijk zwemmen.
Groet Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#31
Een plaatje om bij weg te dromen bravo
Quote
#32
Heb ook eens de stoute schoenen aangetrokken en een foto toegestuurd,hoop dat het gelukt is.Ik heb hem eerst verkleind in
Tinypic de link gezet in contact gezet. we wachten af.
Quote
#33
(18 April 2012, 12:29)R.Stam schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heb ook eens de stoute schoenen aangetrokken en een foto toegestuurd,hoop dat het gelukt is.Ik heb hem eerst verkleind in
Tinypic de link gezet in contact gezet. we wachten af.

Ja hoor, de foto is in goede orde ontvangen ;)
Mooie foto trouwens up

Ger
Quote
#34
Tof zeg! Mijn foto in, The Picture! :)
Is toch een uitzonderlijk locatie in Griekenland.
Quote
#35
Heel mooi, ik weet nog dat ik het in de verte zag en dacht hoe kom ik daar nou met de auto, toch gelukt!
Quote
#36
Mooi! Voor mij blijft het daar iets magisch hebben.
Quote
#37
Oepsss en dan staat er weer een foto van mij op foto van de week.
En ja hoor dan zie ik ons weer zitten te genieten op dit mooie plekje in Greece. Chalkidiki blijft natuurlijk ook een mooie stukje Greece.
Ger bedank voor het plaatsen van de foto zo kunnen er andere op je forum er ook van genieten !!!!!

Groetjes Els en Jac Cuijpers greeksmiley2
Quote
#38
mooie foto els,ik zie me er al zitten met een wijntje
Chalkidiki,is voor ons lang geleden,1984
Quote
#39
Heej ........de nieuwe foto van de week van Angeliki ......dat plekje komt me bekend voor !!!!!!!!!!!!
Is die op Samos gemaakt??
Zoja dan hebben wij daar eenzelfde foto van !!

Groetjes Els en Jac Cuijpersgreeksmiley2
Quote
#40
Hey Els,

Ik weet het echt niet meer, ik dacht dat het Pilion was. Maar het zo maar kunnen dat het Samos is geweest?
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Foto van de week wordt Foto van de maand Ger 5 3.855 12 April 2023, 14:51
Laatste bericht: Ger
  Rubriek 'Foto van de week' stopt eind van de maand Ger 24 5.349 15 June 2022, 21:22
Laatste bericht: Harma
  Rubriek foto van de week nog gewenst? Ger 31 5.810 25 October 2021, 10:07
Laatste bericht: Ger
  'Aparte' foto van de week Esther Corfu 5 2.751 31 January 2021, 09:57
Laatste bericht: Nanny
  Foto van de week: voorraad begint te slinken. Ger 4 3.360 09 November 2020, 22:31
Laatste bericht: Ger
  Foto van de week Els Cuijpers 48 17.899 31 August 2019, 16:40
Laatste bericht: Margo
  Dit jaar nog geen 'Foto van de week' ingestuurd? Ger 0 3.596 25 July 2019, 14:28
Laatste bericht: Ger
  Bodem van voorraad 'Foto van de week' komt weer in zicht Ger 7 5.815 11 June 2019, 13:00
Laatste bericht: frank65
  Foto v.d. week Samos janos54 4 4.996 15 February 2019, 11:42
Laatste bericht: jacq1970
  De rubriek 'Foto van de week' Ger 16 8.243 12 February 2019, 10:05
Laatste bericht: grek

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 8 gast(en)